Van S60 T5 naar S80 T6.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De rode S60.
Plinten staan standaard op de restpunt lijst
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De rode S60.
In een babykamer zou ik zeker de vloer 100% af, en afgekit/waterdicht maken. Je weet nooit welke (lichaams) vloeistof er rond kan spetteren.......
ps 1; Leuke poes, btw !
ps 2; Mooie Volvo, btw !
ps 1; Leuke poes, btw !
ps 2; Mooie Volvo, btw !
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De rode S60.
Dat is de kat van Allen. Kan die controleren hoeveel olie die Engelse hokken lekken.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: De rode S60.
Dan valt het bij ons nog mee
Op 1 slaapkamer na moeten zo'n beetje alle plinten nog en dat van die lampen is ook bekend.
Zitten wij er pas een jaar
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Ik ga alles met gele folie wrappen. Maar sta open voor suggesties.
Ik vond het al zo raar dat Boris zoveel weg was...
Hier ook nog 1 kamer die helemaal moet. En we hebben een plafond wat we te grondig gesloopt hebben, maar industrie/betonlook is helemaal in, dus dat blijft nog een paar jaar zo (tot het straks wéér in is). op een gegeven moment boeit het helemaal niet meer.Ferdi Gielen schreef: ↑25 aug 2018, 12:38 Dan valt het bij ons nog mee
Op 1 slaapkamer na moeten zo'n beetje alle plinten nog en dat van die lampen is ook bekend.
Zitten wij er pas een jaar
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Op de valreep van 2018 een update.
Inmiddels is Sjoerd geboren (6-10), alle plinten gemonteerd, computer (tijdelijk) gereanimeerd, een andere baan begonnen en staat de S60 in een hoekje van de oprit.
Na 20000km de hel genaamd A1 was het klaar, per 1 December begonnen bij Volvo Nieuwenhuijse in Deventer. 10 minuten op de fiets.
De S60 staat dan nu ook een beetje zielig in een hoekje. Eens per week een ritje en dat is het dan wel.
Op het kapotte blok na was het een goed jaar voor de Volvo. Heeft eigenlijk geen slag verkeerd gedaan.
De laatste paar weken begint de uitlaat bij koud motor wel wat meer te pruttelen. De downpipe heeft een scheurtje. Hij stond sowieso op het lijstje om te gaan vervangen dus dat komt mooi uit. Even de sites in de gaten houden voor gebruikte downpipe met racekat, of als het niet anders kan nieuw. Ik heb in de zomervakantie in Bayeux verschrikkelijk klem gezeten op een drempel en daarmee is de hele uitlaat omhoog gedrukt door diezelfde drempel (we wilde op zich wel naar huis), heeft waarschijnlijk zoveel spanning op het materiaal gezet dat dit bij de downpipe gebeurd is.
Ritje Bauhaus Hengelo, want de klussen in huis houden niet op...
Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!
Inmiddels is Sjoerd geboren (6-10), alle plinten gemonteerd, computer (tijdelijk) gereanimeerd, een andere baan begonnen en staat de S60 in een hoekje van de oprit.
Na 20000km de hel genaamd A1 was het klaar, per 1 December begonnen bij Volvo Nieuwenhuijse in Deventer. 10 minuten op de fiets.
De S60 staat dan nu ook een beetje zielig in een hoekje. Eens per week een ritje en dat is het dan wel.
Op het kapotte blok na was het een goed jaar voor de Volvo. Heeft eigenlijk geen slag verkeerd gedaan.
De laatste paar weken begint de uitlaat bij koud motor wel wat meer te pruttelen. De downpipe heeft een scheurtje. Hij stond sowieso op het lijstje om te gaan vervangen dus dat komt mooi uit. Even de sites in de gaten houden voor gebruikte downpipe met racekat, of als het niet anders kan nieuw. Ik heb in de zomervakantie in Bayeux verschrikkelijk klem gezeten op een drempel en daarmee is de hele uitlaat omhoog gedrukt door diezelfde drempel (we wilde op zich wel naar huis), heeft waarschijnlijk zoveel spanning op het materiaal gezet dat dit bij de downpipe gebeurd is.
Ritje Bauhaus Hengelo, want de klussen in huis houden niet op...
Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar!
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: De rode S60.
Heb nog een DP van BSR. Interesse?
-
Online
- Berichten: 677
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: De rode S60.
Mooie auto blijft het toch.
Als je m voor woon-werk niet meer gebruikt, is het toch ideaal voor plezierritjes?
Wel bijzonder om zo dicht bij je werk te kunnen wonen.
Als je m voor woon-werk niet meer gebruikt, is het toch ideaal voor plezierritjes?
Wel bijzonder om zo dicht bij je werk te kunnen wonen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De rode S60.
Goede kleurcoördinatie in de garage!
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Dank je.
Ja, de plezierritjes worden nog leuker, downpipe met racekat van Wout komt eronder.
Ben benieuwd wat het doet icm de tune en T5. Heb voorheen met het vorige 230/240pk 2.4t (200pk af fabriek) katloos gereden en dat was al een hele opleving voor de motor. Dat wilde ik toen niet meer wat dat stonk verschrikkelijk.
Het dicht bij huis werken is een verademing. Een luxe. Vind reizen op zich niet erg, maar die drukte op de weg neemt echt absurde proporties aan. Nu lekker op de fiets....werken en met 10 minuten thuis.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
En zo geschiedde. Op een BMW forum een niet-tweedehands-te-vinden Volvo downpipe scoren.
Thanks wouter!
Brug op;
Lekker veel kleur ook in de werkplaats...
Uitlaat eronder en klaar;
Snel getyped maar montage ging niet heel soepel. 3"is toch wel een lel tov origineel. Maar na wat aanpassingen passend gekregen op de JT catback. Die is wat minder qua flens en dat had wat voeten in de aarde om die netjes dicht te krijgen. Bij die flenzen blijft wat condens hangen en dat loopt dan (zeker met de korte stukjes van nu) ipv opgestookt te worden tussen de flens/pakking door naar buiten. Het rot zich eigenlijk naar buiten toe. Dus de JT flens is niet meer 100%. Zal kijken hoe dat zich gaat houden. Een S60R achtige catback met twee pijpjes lijkt me wel wat. De huidige catback zit er nu alweer 8 jaar onder en had niet verwacht dat ie het zo lang uit zou houden.
Oja...maar hoe het rijd...niet geheel onbelangrijk.
Die standaard kat is ruim 4 keer zo groot. En die warmt echt op als een malle. Als je twee keer boven de 5000tpm doorhaalde dan was de derde keer niks meer. Nu rijd ie onderin veel soepeler en bovenin loopt ie echt heel erg lekker door.
Zal eens proberen om een gopro filmpje te schieten als het licht en droog is. Ben daar niet handig mee.
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De rode S60.
De betere upgrades
Wout had jij een zwarte S70R?
Wout had jij een zwarte S70R?
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: De rode S60.
Ja klopt, ik mis hem nog steeds...
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De rode S60.
Ah ja dacht al dat het die was Wout en Emiel.
Mooi ding idd.
Mooi ding idd.
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60. Beurt en GT3RS
Saaie auto.
20.000 gereden afgelopen jaar, tijd voor een beurtje en APK.
Weinig bijzonders weer. enige bijzonderheden komt door de gekkigheden die ik er zelf op geschroefd heb in de loop der jaren.
Na 8 jaar en ruim een ton was het beste van de BC coilovers er wel af. Qua demping geen problemen, maar op klinkerwegen rammelde de veerzittingen bovenin. Ook wel te fixxen natuurlijk maar om nu schokdempers van die leeftijd nog een keer op te lappen?
Ik had nog Eibach met nieuwe schokdempers liggen dus die zitten er nu onder. Beetje monstertruck nu maar wellicht gaat dat ooit wennen.
Hij staat aan de voorzijde nu anderhalve centimeter hoger, het ziet er anders uit maar dat komt ook wel doordat het negatieve camber van de BC set (camberplates) ongedaan gemaakt is. Wel mega comfy nu.
Ander puntje was de uitlaat. De BSR downpipe zet veel meer uit tov de origineel downpipe. je ziet het duidelijk aan het sierstuk dat een paar centimeter verder uitsteekt. Kleine modificatie uitgevoerd aan 1 van de steunen onder de auto en nu is ie weer lekker rammelvrij.
Airco leeggehaald en geprobeerd te vullen, blijkt dat de PAG olie voor de pomp op is, nergens te vinden op m'n werk. Zit er nu een half jaar maar blijft me het schompes zoeken naar dit soort zaken. Dan maar met lege airco naar huis. Goede nieuws is dat er bijna een kilo aan koelmiddel in zat, geen lekkage dus.
Het was alweer even geleden maar we hebben weer eens deelgenomen aan een trackday. Laatste keer was Spa 2017 met de Polestar S60. Dit keer maar geupgrade naar een 991.1 GT3RS.
Assen kende ik wel, de GT3 niet. Geweldig ding zeg. bak geweld naar de 8000tpm, geweldige remmen. De eigenaar van de RS heeft de eerste paar stints in de regen regenen en dat was hard werken, een 316i op regenbanden was sneller. Vooral achterop het circuit was het heel lang glad. Hele ronde droog en dan achterop was het alle hens aan denk om de achterkant achter te houden.
Halverwege de middag zelf een stuk of acht rondes gereden. Zoals eerder vermeld, 0 ervaring met de RS maar met 100 meter op de baan voelde het alsof ik nooit iets anders gereden had. Het lijkt wel of je in de auto geplugd word en één word. Wat jij denkt doet ie, op de centimeter nauwkeurig. Bizar. Zo communicatief. Had ik niet op deze manier verwacht. Natuurlijk wel even wennen aan 500pk en banden en remmen die op temperatuur moeten komen. Daarna voelde het heel natuurlijk. Eigenlijk een heel makkelijke auto om te rijden, je voelt precies wat welk wiel doet. Het geeft veel vertrouwen. 1 moment gehad in de Haarbocht. Daar stond een Caterham/Lotus? praktisch stil op de ideale lijn na de apex. Een classy bailout over de curb gedaan om erger te voorkomen. Even de hartslag omhoog laten gaan.
Het waren 8 rondes die ik nevernooitniet vergeet. Doe het graag nog een keer.
(blauw/witte was een 991.2 GT3 handbak, ging hard! )
20.000 gereden afgelopen jaar, tijd voor een beurtje en APK.
Weinig bijzonders weer. enige bijzonderheden komt door de gekkigheden die ik er zelf op geschroefd heb in de loop der jaren.
Na 8 jaar en ruim een ton was het beste van de BC coilovers er wel af. Qua demping geen problemen, maar op klinkerwegen rammelde de veerzittingen bovenin. Ook wel te fixxen natuurlijk maar om nu schokdempers van die leeftijd nog een keer op te lappen?
Ik had nog Eibach met nieuwe schokdempers liggen dus die zitten er nu onder. Beetje monstertruck nu maar wellicht gaat dat ooit wennen.
Hij staat aan de voorzijde nu anderhalve centimeter hoger, het ziet er anders uit maar dat komt ook wel doordat het negatieve camber van de BC set (camberplates) ongedaan gemaakt is. Wel mega comfy nu.
Ander puntje was de uitlaat. De BSR downpipe zet veel meer uit tov de origineel downpipe. je ziet het duidelijk aan het sierstuk dat een paar centimeter verder uitsteekt. Kleine modificatie uitgevoerd aan 1 van de steunen onder de auto en nu is ie weer lekker rammelvrij.
Airco leeggehaald en geprobeerd te vullen, blijkt dat de PAG olie voor de pomp op is, nergens te vinden op m'n werk. Zit er nu een half jaar maar blijft me het schompes zoeken naar dit soort zaken. Dan maar met lege airco naar huis. Goede nieuws is dat er bijna een kilo aan koelmiddel in zat, geen lekkage dus.
Het was alweer even geleden maar we hebben weer eens deelgenomen aan een trackday. Laatste keer was Spa 2017 met de Polestar S60. Dit keer maar geupgrade naar een 991.1 GT3RS.
Assen kende ik wel, de GT3 niet. Geweldig ding zeg. bak geweld naar de 8000tpm, geweldige remmen. De eigenaar van de RS heeft de eerste paar stints in de regen regenen en dat was hard werken, een 316i op regenbanden was sneller. Vooral achterop het circuit was het heel lang glad. Hele ronde droog en dan achterop was het alle hens aan denk om de achterkant achter te houden.
Halverwege de middag zelf een stuk of acht rondes gereden. Zoals eerder vermeld, 0 ervaring met de RS maar met 100 meter op de baan voelde het alsof ik nooit iets anders gereden had. Het lijkt wel of je in de auto geplugd word en één word. Wat jij denkt doet ie, op de centimeter nauwkeurig. Bizar. Zo communicatief. Had ik niet op deze manier verwacht. Natuurlijk wel even wennen aan 500pk en banden en remmen die op temperatuur moeten komen. Daarna voelde het heel natuurlijk. Eigenlijk een heel makkelijke auto om te rijden, je voelt precies wat welk wiel doet. Het geeft veel vertrouwen. 1 moment gehad in de Haarbocht. Daar stond een Caterham/Lotus? praktisch stil op de ideale lijn na de apex. Een classy bailout over de curb gedaan om erger te voorkomen. Even de hartslag omhoog laten gaan.
Het waren 8 rondes die ik nevernooitniet vergeet. Doe het graag nog een keer.
(blauw/witte was een 991.2 GT3 handbak, ging hard! )
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: De rode S60.
De Porkers gingen lekker op Assen, ja. Wees gerust, er waren geen 316i's, wel 325i's. Op semi-slicks, dat dan weer wel.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS
Wat een gave ervaring moet dat geweest zijn!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS
Nou zeg dat, lekker hoor! Die boxer bij 8000rpm.... wat een heerlijkheid!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS
Lekker dagje zo.
Geen nieuw bc set scoren?
Zag dt de KW sets bij Stroeve in de aanbieding zijn, misschien een idee
Geen nieuw bc set scoren?
Zag dt de KW sets bij Stroeve in de aanbieding zijn, misschien een idee
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS
Heel gaaf om met een GT3RS over het circuit te gaan!!! Ultieme circuit ervaring lijkt mij. Via welke organisatie heb je dit geregeld? Mag ik vragen wat het gekost heeft?
-
OnlineEmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: De rode S60.
Ik doelde meer op dat je in de regen met veel minder vermogen rondjes rond de RS kon rijden. Niet op de DF auto’s. Jullie waren er wel druk mee, goed om te zien.Spijkerhard schreef: ↑05 mei 2019, 12:27 De Porkers gingen lekker op Assen, ja. Wees gerust, er waren geen 316i's, wel 325i's. Op semi-slicks, dat dan weer wel.
Ik heb KW in de planning staan, volgend jaar, samen met BBK achter en nieuwe remmen voor.
Jammere van de KW en ook van de BC is dat de KW veren achter te lang zijn (kont omhoog) en BC te kort. Dus enkel de voorpoten zijn goed bruikbaar.
De eigenaar van de RS is een goede vriend van mij. Ooit begonnen met snelle 850’s over de Ring jagen, hij ging upgraden, ik bleef plakken bij Volvo...
Het was voor mij ook een bucketlist dingetje, wilde al jaren met een supercar (dat is dit voor mij wel) over een circuit rijden, zonder restricties.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: De rode S60. Jaarbeurt en GT3RS
Gaaf! Is dat die van Daiko_sc toevallig?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Crookie, Djessey, Google [Bot], Hitz, TheKoomanizer en 135 gasten