E93 335iA
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: E93 335iA
Kost tussen de 430 en 533 ex BTW bij ZF in Delfgauw..
http://www.zf.com/netherlands/nl_nl/cor ... issel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga het in ieder geval laten doen bij mijn E46 Alpina B3 S en mijn E91 B3 Biturbo..
http://www.zf.com/netherlands/nl_nl/cor ... issel.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ga het in ieder geval laten doen bij mijn E46 Alpina B3 S en mijn E91 B3 Biturbo..
-
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 29 jan 2010, 17:15
Re: E93 335iA
Voor dat bedrag wordt de olie+filter vervangen, en tevens het brein uit elkaar gehaald om alle kleine onderdelen na te kijken.
Op zich een prima bedrag, ik moet daar ook nog eens een afspraak voor maken.
Enkel en alleen het vervangen van olie en filter is vele malen goedkoper en is als je een beetje handig bent zelf prima te doen. Ik heb daar destijds deze how-to voor bekeken. (in de video wordt het bij een E39 uitgevoerd)
Ik ga ervanuit dat bij de e9x de procedure niet aanzienlijk anders is.
http://www.youtube.com/watch?v=5ZbA-OqoPJQ" onclick="window.open(this.href);return false;
(er is ook een deel 2)
Zolang je geen klachten heb over de automaat zou ik me er overigens niet druk om maken.
Op zich een prima bedrag, ik moet daar ook nog eens een afspraak voor maken.
Enkel en alleen het vervangen van olie en filter is vele malen goedkoper en is als je een beetje handig bent zelf prima te doen. Ik heb daar destijds deze how-to voor bekeken. (in de video wordt het bij een E39 uitgevoerd)
Ik ga ervanuit dat bij de e9x de procedure niet aanzienlijk anders is.
http://www.youtube.com/watch?v=5ZbA-OqoPJQ" onclick="window.open(this.href);return false;
(er is ook een deel 2)
Zolang je geen klachten heb over de automaat zou ik me er overigens niet druk om maken.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E93 335iA
Volgens mij spoelen ze de bak ook bij ZF, niet enkel olie en filter vervangen.
-
Online
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: E93 335iA
Spoelen kan maar moet je extra voor betalen.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E93 335iA
Als je het doet, bij ZF, doe het dan goed. Kunnen de kosten ook niet meer zijn op die 500,-.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E93 335iA
Cool dat je dat zelf hebt durven te doen
Goed bezig!
Goed bezig!
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: E93 335iA
Haha, heerlijk zo prutsen!!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E93 335iA
Goed bezig. Ik was nog aan het zoeken naar opties voor mijn auto en heb 2 adressen gevonden. 1 doet het voor Euro 150,00. Maar ben benieuwd of jij dezelfde automaat (software) hebt als mijn auto. Tevens heeft mijn auto ook stuurschakeling, dus dat moet ook nog werken naar de flash.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Tristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E93 335iA
Dat klopt, hij schakelt eerder op. Maar de schakeltijden zijn wel sneller en volgens mij ook tussengas bij terugschakelen. Maar goed, aangezien jij nu een expert bent moeten we maar even afspreken.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: E93 335iA
Het probleem met de stuurschakeling ligt er aan dat de Alpina Shift Tronic gebruikt maakt van pre-LCI flippers. De nieuwe hebben weerstanden in de printplaat.
Ik heb voor mijn B3 Biturbo de LCI flippers geïnstalleerd en de weerstanden uit de printplaat verwijderd. Vervolgens moet je dan nog met een draadje twee punten overbruggen door dit er tussen te solderen. Het is allemaal SMD dus nogal klein, echt een priegel werkje.
De LCI flippers werken nu bij mij..
Zie ook dit draadje: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=540684" onclick="window.open(this.href);return false;
groet,
Adwo
Ik heb voor mijn B3 Biturbo de LCI flippers geïnstalleerd en de weerstanden uit de printplaat verwijderd. Vervolgens moet je dan nog met een draadje twee punten overbruggen door dit er tussen te solderen. Het is allemaal SMD dus nogal klein, echt een priegel werkje.
De LCI flippers werken nu bij mij..
Zie ook dit draadje: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=540684" onclick="window.open(this.href);return false;
groet,
Adwo
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: E93 335iA
Goed bezig!Walter schreef:Afspraak bij ZF is gemaakt.
Ondertussen las ik in dit draadje: http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 9#p1135609 over het flashen van de bak-software met Alpina-code. Zou zuiniger en vloeiender moeten zijn in de D stand en sneller in de S-stand. Ook zie je dan in welke versnelling zit (ook in D).
Ik ben dus de krochten van het internet gaan opzoeken. Altijd leuk om programma's te downloaden en op virustotal.com te laten controleren. Uiteindelijk toch de juiste software geïnstalleerd gekregen in een virtuele XP machine. Een programmeerkabel had ik toevallig onlangs al gekocht om me wat verder te verdiepen in het hacken van auto's. Uiteindelijk kreeg ik wat software werkend en kon ik o.a. foutcodes uitlezen. (En dat met een USB-kabel die een seriële verbinding emuleert op een Windows XP systeem dat virtueel is..)
Toen bleek ik het cruciale programma nog te missen. Dus weer verder gezocht, gevonden, geïnstalleerd, tot de conclusie gekomen dat de rest het niet meer deed, opnieuw begonnen, nog meer koffie gedronken. Vandaag dan uiteindelijk alles werkend. Uitlezen ging goed. Dan maar proberen te flashen.. toch wel even een billenknijpmoment. Stel je voor dat je je auto brickt.. Klein dansje gedaan om de goden blij te stemmen en op "program" geklikt. Tellertje loopt tergend langzaam van 0 tot 100%.. display reset een keer, klokken doen ook een beetje gek.. maar daarna, SUCCES!
Meteen een proefritje gemaakt, lijkt inderdaad fijner terug te schakelen in D. In S kan ik niet veel verschil ontdekken, auto is sowieso onbesnukt snel. Dat je ziet in welke versnelling je ziet vind ik wel een leuke toevoeging. Ik ben tevreden! En ik heb weer een nieuwe skill
Je hoeft overigens de BMW standard tools niet meer in een VM omgeving te laten draaien. Zowel INPA, E-Sys, Rheingold, WinKFP en NCS Expert kunnen draaien op een native 64 bits Windows installatie. Dat maakt het allemaal wat makkelijker..
Groet,
Adwo
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
-
- Berichten: 295
- Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
- Auto: AR 3.0 BIT / A4 1.8TQ / GTE
Re: E93 335iA
Dan zou ik voor Pure turbo's gaan..
-
- Berichten: 513
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24
Re: E93 335iA
Ok. met OS X begrijp ik..
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E93 335iA
Was het zoveel moeite de klok even op 14:44 te zetten ? En even twee tandjes terug te schakelen ?
Die dagteller hebben we het niet eens over
Die dagteller hebben we het niet eens over
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: E93 335iA
tijd:0123 dagteller 0123 ik vind mooi
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E93 335iA
tank ook bijna op 123 en de olie temp ook en de snelheidsmeter ook bijna