Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [16-03 Non-JP Touristenfahrten]
-
Online
- Berichten: 4977
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Top dat het gerepareerd mocht worden. Niet TL.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Die staat er weer mooi bij. Dat hebben ze knap gedaan. Waarom laat je de skirts eraf?
- Paskal
- Berichten: 3665
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Mooi dat hij weer gerepareerd is .
Ik had bij mijn Clio de skirts begin dit jaar ook verwijderd omdat ik het met skirts ietwat too fast & furious vond ogen. Vind het zonder net zoals bij jouw Megane cleaner ogen.
Ik had bij mijn Clio de skirts begin dit jaar ook verwijderd omdat ik het met skirts ietwat too fast & furious vond ogen. Vind het zonder net zoals bij jouw Megane cleaner ogen.
- JP
- Berichten: 31035
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Ziet er weer fris uit !
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3244
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Eigenlijk om de reden die Paskal ook al aan geeft.
De skirts waren een optie destijds, dus ze zijn wel af-fabriek gemonteerd. Maar persoonlijk vind ik de look zonder skirts mooier.
Houdt de zijkant wat rustiger.
-
- Berichten: 2922
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Snel geregeld.
Soortgelijke schade heeft mij vorig jaar 3 maanden en tientallen telefoontjes gekost om mijn geld te krijgen.
Soortgelijke schade heeft mij vorig jaar 3 maanden en tientallen telefoontjes gekost om mijn geld te krijgen.
- Vliet
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Poh, dat was wel een vieze schade zeg. Nondeju. Mooi dat het gemaakt is. Waarom de skirts eraf gelaten? Vind ze juist mooi eigenlijk.
Edit, hierboven al vermeld
Edit, hierboven al vermeld
- Bram
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Damn, kost dat gewoon 4K? Zo heftig ziet het er nou ook weer niet uit. Hoop dat het netjes opgelost is.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Ik denk dat het "randje" een dure is. Het is geen vloeiend geheel.
Mooi dat het weer gemaakt is!
Mooi dat het weer gemaakt is!
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3244
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Ja dat is klote. Tegenpartij werkte mee, gaf meteen aan (ook op SAF) dat hij fout zat. Dus binnen een maand alles geregeld.
Gaat rap hoor. 625 aan materiaal, 1230 arbeid, 1070 spuitwerk, 75 milieutoeslag, 15 bijkomende kosten, dan nog de BTW eroverheen.
Klopt, dat is ook niet uitgedeukt maar vervangen.
- Jaapi
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 19:45
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Echt prachtige roadtrip! met net zo mooie foto's
moet ik ook ooit nog eens gaan doen.
Schade-expert gelukkig meegewerkt dus? Altijd zo verschrikkelijk als iemand anders je schade toebrengt en dan wordt je auto door die dagwaarde bijna van je afgenomen.
Ziet er mooi gespoten uit
moet ik ook ooit nog eens gaan doen.
Schade-expert gelukkig meegewerkt dus? Altijd zo verschrikkelijk als iemand anders je schade toebrengt en dan wordt je auto door die dagwaarde bijna van je afgenomen.
Ziet er mooi gespoten uit
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3244
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Setje OEM vloermatten gescoord. Ziet er meteen een stuk frisser uit.
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3244
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [21-10 Interieur]
Vakantie ging niet door, maar wel twee weken vrij...
Tijdje terug een testje gedaan met de a-stijlen en die opnieuw bekleed met alcantara, dat ging eigenlijk best voorspoedig. Dus besloten om de rest ook maar te doen.
Voor:
Had de handvaten er al af gehaald, die lagen in de geimproviseerde spuitcabine. En zoals je kan zien hangt de stof her en der ook los
Totaal onbekend met auto onderdelen bekleden, of uberhaupt iets bekleden hier in gedoken. 2 youtube tutorials gekeken en toen aan de slag gegaan. Alles demonteren ging vlot, maar 1 interieurkutrenaultplasticclipje afgebroken
Daarna de stof van de delen gehaald, alle foam/lijm die erop zat eraf gehaald.
Die gele toelie moet je d'r dus af krabben. Met een staalborstel en een stofzuiger kom je een heel eind. Vooral niet te hard drukken met de staalborstel. Kras links in beeld zie je gelukkig niet meer als de nieuwe stof er overheen komt
Nieuwe stof erop. Hierna uiteraard alle delen uitgesneden. Aan de achterzijde van de auto begonnen met het idee van fouten die we daar maken, maken we niet aan de voorkant waar je altijd tegenaan kijkt.
Overige delen, veel te breed uitgemeten. Maar de eerste keer liever ruim meten dan te kort komen
Na:
Zelf erg tevreden met het resultaat. Zeker voor een eerste keer! Ontzettend veel geleerd voor een volgende keer. Enige wat nog resulteert is 1 zonneklep nog bekleden en dan zorgen dat alle interieurdelen weer netjes aansluiten. Maar daar had ik na wat gevloek even geen geduld meer voor
Wat heb ik gebruikt/verbruikt: 3,5m alcantara, 3 spuitbussen contactlijm, 2 spuitbussen zwarte verf voor de plastic delen.
Wat heb ik geleerd voor de volgende keer: alcantara met meer rek, een nieuwe stofschaar en scherpere stanleymessen.
En nu staat er op het lijstje een mooier stuur om het interieur af te maken.
Tijdje terug een testje gedaan met de a-stijlen en die opnieuw bekleed met alcantara, dat ging eigenlijk best voorspoedig. Dus besloten om de rest ook maar te doen.
Voor:
Had de handvaten er al af gehaald, die lagen in de geimproviseerde spuitcabine. En zoals je kan zien hangt de stof her en der ook los
Totaal onbekend met auto onderdelen bekleden, of uberhaupt iets bekleden hier in gedoken. 2 youtube tutorials gekeken en toen aan de slag gegaan. Alles demonteren ging vlot, maar 1 interieurkutrenaultplasticclipje afgebroken
Daarna de stof van de delen gehaald, alle foam/lijm die erop zat eraf gehaald.
Die gele toelie moet je d'r dus af krabben. Met een staalborstel en een stofzuiger kom je een heel eind. Vooral niet te hard drukken met de staalborstel. Kras links in beeld zie je gelukkig niet meer als de nieuwe stof er overheen komt
Nieuwe stof erop. Hierna uiteraard alle delen uitgesneden. Aan de achterzijde van de auto begonnen met het idee van fouten die we daar maken, maken we niet aan de voorkant waar je altijd tegenaan kijkt.
Overige delen, veel te breed uitgemeten. Maar de eerste keer liever ruim meten dan te kort komen
Na:
Zelf erg tevreden met het resultaat. Zeker voor een eerste keer! Ontzettend veel geleerd voor een volgende keer. Enige wat nog resulteert is 1 zonneklep nog bekleden en dan zorgen dat alle interieurdelen weer netjes aansluiten. Maar daar had ik na wat gevloek even geen geduld meer voor
Wat heb ik gebruikt/verbruikt: 3,5m alcantara, 3 spuitbussen contactlijm, 2 spuitbussen zwarte verf voor de plastic delen.
Wat heb ik geleerd voor de volgende keer: alcantara met meer rek, een nieuwe stofschaar en scherpere stanleymessen.
En nu staat er op het lijstje een mooier stuur om het interieur af te maken.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6126
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
- SanderZ
- Berichten: 475
- Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
- Auto: Leon FR
- Locatie: Vld
- Contacteer:
- bartb
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [23-11 Alcantara hemelbekleding]
Hele verbetering altijd mooi zwarte hemel!
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [23-11 Alcantara hemelbekleding]
Mooi geworden Martijn! Lijkt me echt zo’n klus waar je de tijd voor moet nemen...hoe lang ben je ermee bezig geweest?
- RJK
- Berichten: 3538
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [23-11 Alcantara hemelbekleding]
Leuk om te zien! Wel spannend als je die grote lap stof op de schaal van de hemel gaat plakken denk ik? Ik moet de hemel van de E30 ook ooit nog doen....
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
- Rogerb
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3244
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [23-11 Alcantara hemelbekleding]
Thanks heren! Ik zal als het helemaal af is nog even de tijd nemen voor goede foto's.
Belangrijkste advies is dat je er gewoon de tijd voor moet nemen.
Pfoe, uurtje of 12/14? Opzich stelt het allemaal niet zoveel voor. Maar voor zo'n eerste keer doe je alles toch rustig om geen fouten te maken. Denk dat het een volgende keer wel in 8 uur kan. En dan bedoel ik uitbouwen, opnieuw bekleden, al het interieur plastic spuiten en terugbouwen.
Dat valt opzich mee. Je begint gewoon met 1 strook van 5cm breed in het midden, en dan naar buiten werken. Het lastigste deel zijn de handvaten en de hoeken aan de kant van de zonnekleppen, door de vormen gaat het daar eerder trekken/opstropen.
Belangrijkste advies is dat je er gewoon de tijd voor moet nemen.
- sitechris
- Berichten: 4454
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona