Martijn - Megane RS Trophy - Clio 3 [21-04 Luie mensen spiegels]
- Jan Terwolde
- Berichten: 2853
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Leuk om te lezen dat jij net mij ook de andere auto als reserve ringtool gebruikt. Alles om maar te kunnen ringen !
Was je met de Megane langzamer of sneller als met de 106 op een heel rondje?
Balen dat het zo lang gaat duren met de 106. Is dat omdat je het zelf wil doen? Of de garage geen tijd?
Was je met de Megane langzamer of sneller als met de 106 op een heel rondje?
Balen dat het zo lang gaat duren met de 106. Is dat omdat je het zelf wil doen? Of de garage geen tijd?
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Gaaf, ben eigenlijk wel reuze benieuwd naar je tijd
- Miesjel
- Berichten: 2218
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 15:15
- Auto: MX5, RAV4, Starlet
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Airco ging bij die van mij ook ‘opeens’ stuk. Bleek een sensor te zijn. Weet even niet meer welke, druksensor of temperatuursensor maar die gaan blijkbaar wel vaker kapot bij de Megane.
Ik had EBC yellowstuff remblokken. Ik weet dat EBC in het verleden niet al te positief ervaren werd maar die blokken zijn heel wat jaartjes geleden aardig verbeterd. Ik heb daar altijd prima mee kunnen rijden , ook vaker 6 tot 8 rondjes achter elkaar. Remmen van de Megane zijn verder prima je hoeft eigenlijk niks aan te passen. Ik gebruikte de Brembo HT schijven die voldoen hartstikke goed en die zijn goed betaalbaar. Brakeducts e.d. heb je voor een paar rondjes touristenfahrt niet nodig.
Ik had EBC yellowstuff remblokken. Ik weet dat EBC in het verleden niet al te positief ervaren werd maar die blokken zijn heel wat jaartjes geleden aardig verbeterd. Ik heb daar altijd prima mee kunnen rijden , ook vaker 6 tot 8 rondjes achter elkaar. Remmen van de Megane zijn verder prima je hoeft eigenlijk niks aan te passen. Ik gebruikte de Brembo HT schijven die voldoen hartstikke goed en die zijn goed betaalbaar. Brakeducts e.d. heb je voor een paar rondjes touristenfahrt niet nodig.
- Franswa
- Berichten: 294
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Snap wel wat je bedoeld met de remmen, blijven bij die van mij ook de zwakste schakel. Het remt, maar missen wel wat agressiviteit. Voelt gewoon wat lafjes aan. Had gehoopt dat dit een stuk beter zou worden met een nieuwe set Brembo schijven en blokken, maar het is niet veel beter geworden. Ik ga me toch maar eens verdiepen in remupgrades voor de Megane, want hier kan ik niet echt tegen....
Ben ook erg blij met de PS4S, toch net iets meer grip dan de normale PS4. (bij nat wegdek is het wel iets minder)
Ben ook erg blij met de PS4S, toch net iets meer grip dan de normale PS4. (bij nat wegdek is het wel iets minder)
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Denk dat ik met de Megane wel wat sneller ben, al lijkt de 106 sneller door de beleving. De Megane maakt het (bij mij) vooral goed op de rechte stukken, de 106 durf ik echt hard in een bocht te gooien want die gaat toch wel.Jan Terwolde schreef: ↑12 aug 2020, 15:10 Leuk om te lezen dat jij net mij ook de andere auto als reserve ringtool gebruikt. Alles om maar te kunnen ringen !
Was je met de Megane langzamer of sneller als met de 106 op een heel rondje?
Balen dat het zo lang gaat duren met de 106. Is dat omdat je het zelf wil doen? Of de garage geen tijd?
Wat betreft de 106, wil eerst ergens even laten kijken wat het ongeveer gaat kosten. Heeft dit jaar geen prioriteit, tenzij onze vakantie niet door gaat, dan is er wat spaargeld vrij
Niet gemeten, geen meerwaarde voor mij met de daily. Met de 106 is het wel leuk maar dan kijk ik het terug op de chinese gopro.
Klopt ja, maar sensor uitgelezen en gaf geen storingen, koudemiddel zat nog 525gr in dus precies wat er 3,5 maand geleden in is gegaan.Michel Huisman schreef: ↑12 aug 2020, 16:54 Airco ging bij die van mij ook ‘opeens’ stuk. Bleek een sensor te zijn. Weet even niet meer welke, druksensor of temperatuursensor maar die gaan blijkbaar wel vaker kapot bij de Megane.
Ik had EBC yellowstuff remblokken. Ik weet dat EBC in het verleden niet al te positief ervaren werd maar die blokken zijn heel wat jaartjes geleden aardig verbeterd. Ik heb daar altijd prima mee kunnen rijden , ook vaker 6 tot 8 rondjes achter elkaar. Remmen van de Megane zijn verder prima je hoeft eigenlijk niks aan te passen. Ik gebruikte de Brembo HT schijven die voldoen hartstikke goed en die zijn goed betaalbaar. Brakeducts e.d. heb je voor een paar rondjes touristenfahrt niet nodig.
Enige wat niet 'werkt' is de pomp.
Qua remmen heb ik van een bekende die veel Ringt met z'n Megane de Performance Friction Z-Rated blokken aanbevolen gekregen, dus die ga ik proberen met Brembo HC schijven.Franswa schreef: ↑12 aug 2020, 23:14 Snap wel wat je bedoeld met de remmen, blijven bij die van mij ook de zwakste schakel. Het remt, maar missen wel wat agressiviteit. Voelt gewoon wat lafjes aan. Had gehoopt dat dit een stuk beter zou worden met een nieuwe set Brembo schijven en blokken, maar het is niet veel beter geworden. Ik ga me toch maar eens verdiepen in remupgrades voor de Megane, want hier kan ik niet echt tegen....
Ben ook erg blij met de PS4S, toch net iets meer grip dan de normale PS4. (bij nat wegdek is het wel iets minder)
-
OnlineRolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Die kan ik je aanraden. Ik heb meerdere 205jes met Megane RS MkII brembo's en 1 daar van heeft de Z-rated blokken.
Met die klauwen op een 205 remt het eigenlijk altijd goed, maar met de Z-rated bijten ze meer en verglazen minder snel tov standaard pads van Brembo. Dus binnenkort ook op mn racer....
https://www.kamracing.co.uk/car-tuning/ ... r26-r.html
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Heb zelf ook een Megane RS in bezit gehad, voornamelijk voor fun en ring trips.
Alle blokken vervangen voor mintex M1155, op de ring deed dit het goed. Is een voordelig alternatief.
Alle blokken vervangen voor mintex M1155, op de ring deed dit het goed. Is een voordelig alternatief.
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [09-08 Touristenfahrten]
Vorige week met 3 vrienden een roadtrip gemaakt door de Alpen en Dolomieten met het doel om zoveel mogelijk bergpassen te rijden. Denk dat we er zo'n 40 gehad hebben in totaal. In een week bijna 3400km gereden en op de heen en terugweg na bijna geen snelweg gezien. De ene na de andere prachtige weg/pas hebben we gereden. Was echt fantastisch! Hier komt de Megane echt goed tot z'n recht. Lekker vermogen om die pas op te sleuren en heerlijke wegligging. Ook tof om op zulke wegen de verschillen te zien tussen de verschillende auto's. Uit krappe bochten merk je dat het koppel van de Meganes ze echt om hoog sleuren, terwijl de Clios even op stoom moeten komen. Krappe bochten in merk je juist dat de Clios een hogere snelheid de bocht in hebben, omdat de Meganes toch nog wat extra gewicht mee zeulen.
Al met al een enorm gave trip, prachtige wegen gereden. Helaas ook wat minder nieuws, op een van de passen dacht een camper dat het wel paste (ik stond stil), eindresultaat: Hele zijkant van m'n Megane bekrast/gedeukt, gelukkig wel zo kunnen fixen dat ik er mee door kon rijden. Auto staat nu bij het schadebedrijf in afwachting van de expert. Helaas is de schade zo aanzienlijk dat het randje (economisch) totallos is op basis van de ANWB dagwaarde. Maar hopelijk kan de expert meebuigen, aangezien de dagwaarde niet in lijn ligt met de vervangingswaarde.
Klausenpas
Grimselpas
Nufenenpas
Via Tremola
Lago di Cancano
Stelvio
Gaviapas
Een van de vele passen in de Dolomieten.
Ötztaler Gletcherstrasse
Ötztaler Gletcherstrasse
Al met al een enorm gave trip, prachtige wegen gereden. Helaas ook wat minder nieuws, op een van de passen dacht een camper dat het wel paste (ik stond stil), eindresultaat: Hele zijkant van m'n Megane bekrast/gedeukt, gelukkig wel zo kunnen fixen dat ik er mee door kon rijden. Auto staat nu bij het schadebedrijf in afwachting van de expert. Helaas is de schade zo aanzienlijk dat het randje (economisch) totallos is op basis van de ANWB dagwaarde. Maar hopelijk kan de expert meebuigen, aangezien de dagwaarde niet in lijn ligt met de vervangingswaarde.
Klausenpas
Grimselpas
Nufenenpas
Via Tremola
Lago di Cancano
Stelvio
Gaviapas
Een van de vele passen in de Dolomieten.
Ötztaler Gletcherstrasse
Ötztaler Gletcherstrasse
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Mooie foto's maar wel balen van de schade!
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Hele gave foto's Martijn! Moet een mooie week zijn geweest
Hopen dat de schade snel hersteld gaat worden!
Hopen dat de schade snel hersteld gaat worden!
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Toffe trip en foto's!
Duimen dat de expert mee gaat, dat het geen standaard modelletje is helpt hopelijk mee in het verhaal.
Duimen dat de expert mee gaat, dat het geen standaard modelletje is helpt hopelijk mee in het verhaal.
-
OnlineBram
- Berichten: 15874
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Hoe wordt zo'n schade nou afgewikkeld? Schijnt toch horror te zijn, in het buitenland schade rijden?
Verder geniale trip natuurlijk, die ga je niet snel vergeten
Verder geniale trip natuurlijk, die ga je niet snel vergeten
-
- Berichten: 51380
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Leuk verhaal en foto's.
Sterkte met de afwikkeling schade. Wat kloten man....
Sterkte met de afwikkeling schade. Wat kloten man....
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Wat een heerlijk kwartet, zo 4 verschillende generaties RS bij elkaar. En prachtige foto's. Dat je daar ook nog tijd voor had tussen al het sturen door!
Wel enorm balen van de schade inderdaad. Hopelijk wordt het goed opgelost.
Wel enorm balen van de schade inderdaad. Hopelijk wordt het goed opgelost.
-
OnlineMark 320iS
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Wàt een geweldige platen zeg! Prachtig! En wat ontzettend zuur van de schade! Succes/sterkte daarmee.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Gave trip en echt super mooie foto’s zeg
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
gave trip! heb je toevalig de route die jullie gedaan hebben nog in maps ofzo ?
- sitechris
- Berichten: 4470
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Mooie foto's hoor. Prachtige collectie auto's. Hopelijk valt de schadepost mee.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Mooie plaatjes! Dan geniet je pas echt van de kwaliteiten van je auto op zo'n trip. Balen van de schade wel..De ramptoerist in mij is wel een beetje benieuwd naar een foto ervan
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Thanks heren! Kan het iedereen aanraden om ooit zo'n uitgebreide rijderstrip te doen. Stond al lang op de bucketlist hier in ieder geval.
Ik heb een 50/50 polis, dus moet nu 50% van de schade zelf betalen, als het dan verhaald is bij de tegenpartij krijg ik die 50% ook weer terug.
Netjes schadeformulier ingevuld met de tegenpartij. Ging allemaal vrij soepel. Hoe het verder afgehandeld wordt weet ik nog niet.
Ik heb een 50/50 polis, dus moet nu 50% van de schade zelf betalen, als het dan verhaald is bij de tegenpartij krijg ik die 50% ook weer terug.
Ik zal de route (pasvolgorde) wel even bij elkaar zoeken en hier delen.
Als alles is afgehandeld zal ik wel wat foto's posten.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
mooie plaatjes! heerlijk zo'n trip. wel balen van de schade, hopen op een goede afwikkeling.
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Gaaf man!
Heb je een route die je hebt gereden? Ik wil volgend jaar met wat vrienden ook zoiets doen namelijk.
Heb je een route die je hebt gereden? Ik wil volgend jaar met wat vrienden ook zoiets doen namelijk.
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [15-09 Roadtrip Alpen & Dolomieten]
Dit was ongeveer de route. Hotels etc heb ik er in laten staan mocht je de route willen volgen.
Dag 1: ~900km
- Nijmegen > Klausenpas > Intschi (overnachting)
Dag 2: ~375km
- Intschi > Sustenpas > Grimselpas > Furkapas > Nufenenpass > Tremola Passstrasse > Gothardpas > San Bernardinopas > Sufers
Dag 3: ~350km
Sufers > Splugenpas > Malojapas > Julierpas > Albulapas > Berninapas > Lago di Cancano > Umbrailpas > Ofenpas > Stelviopas
Dag 4: ~400km
Gaviapas > Tonalepas > Costalungapas > San Pellegrinopas > Rollepas
Dag 5: ~325km
Fedaiapas > Pordoipas > Passo di Giau > Passo Falzarego > Valparolapas > Sellapas > Gardenapas > Penser Joch
Dag 6: ~500km
Jaufenpas > Timmelsjoch (€17) > Otztaler Gletscherstrasse (€20) > Hahntennjoch > Karlsruhe
Dag 7: ~450km
Karlsruhe > Nijmegen
Zoals je kan zien zijn het stiekem best lange dagen. Sommige dagen zijn we 's ochtends rond 6 vertrokken en kwamen we om 5/6 s middags pas aan bij het volgende hotel. Heeft er ook mee te maken dat alles natuurlijk prachtig is en je er niet alleen maar doorheen wilt rijden, maar ook ff genieten met een bakje koffie en een goede lunch. Een groot voordeel van het vroeg vertrekken 's ochtends is dat je de eerste paar passen echt voor jezelf hebt en je ze nog half in het donker naar boven rijdt. En als je boven komt komt de zon net op dus dat is echt prachtig met dat zachte licht op de bergtoppen.
De Megane staat ondertussen al bij de schadehersteller. Niet totallos, bijna 4k schade, dus daar later meer over als die weer netjes is.
Dag 1: ~900km
- Nijmegen > Klausenpas > Intschi (overnachting)
Dag 2: ~375km
- Intschi > Sustenpas > Grimselpas > Furkapas > Nufenenpass > Tremola Passstrasse > Gothardpas > San Bernardinopas > Sufers
Dag 3: ~350km
Sufers > Splugenpas > Malojapas > Julierpas > Albulapas > Berninapas > Lago di Cancano > Umbrailpas > Ofenpas > Stelviopas
Dag 4: ~400km
Gaviapas > Tonalepas > Costalungapas > San Pellegrinopas > Rollepas
Dag 5: ~325km
Fedaiapas > Pordoipas > Passo di Giau > Passo Falzarego > Valparolapas > Sellapas > Gardenapas > Penser Joch
Dag 6: ~500km
Jaufenpas > Timmelsjoch (€17) > Otztaler Gletscherstrasse (€20) > Hahntennjoch > Karlsruhe
Dag 7: ~450km
Karlsruhe > Nijmegen
Zoals je kan zien zijn het stiekem best lange dagen. Sommige dagen zijn we 's ochtends rond 6 vertrokken en kwamen we om 5/6 s middags pas aan bij het volgende hotel. Heeft er ook mee te maken dat alles natuurlijk prachtig is en je er niet alleen maar doorheen wilt rijden, maar ook ff genieten met een bakje koffie en een goede lunch. Een groot voordeel van het vroeg vertrekken 's ochtends is dat je de eerste paar passen echt voor jezelf hebt en je ze nog half in het donker naar boven rijdt. En als je boven komt komt de zon net op dus dat is echt prachtig met dat zachte licht op de bergtoppen.
De Megane staat ondertussen al bij de schadehersteller. Niet totallos, bijna 4k schade, dus daar later meer over als die weer netjes is.
Laatst gewijzigd door Martijn M op 31 jan 2024, 11:55, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn M
- Berichten: 3291
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Martijn met z'n 106 S2 Rallye & Megane RS Trophy [07-10 Schade aftermath]
Ondertussen zijn we een paar weken verder, maar de Megane staat weer voor de deur.
Dit was dus de schade. Achterlicht weer kunnen monteren en de rode kap die erop hoort met ducttape erop geplakt. Konden we in ieder geval door.
Wat gedemonteerd moest worden voor de reparatie.
En zo staat de Megane nu weer voor de deur. Ook van de nood maar een deugd gemaakt door de skirts (aan beide kanten) eraf te laten.
Enige puntje waar de Megane nog voor terug moet is dat de velg LA net een andere tint is dan LV. Verder zie je echt helemaal niks meer van de schade.
Dit was dus de schade. Achterlicht weer kunnen monteren en de rode kap die erop hoort met ducttape erop geplakt. Konden we in ieder geval door.
Wat gedemonteerd moest worden voor de reparatie.
En zo staat de Megane nu weer voor de deur. Ook van de nood maar een deugd gemaakt door de skirts (aan beide kanten) eraf te laten.
Enige puntje waar de Megane nog voor terug moet is dat de velg LA net een andere tint is dan LV. Verder zie je echt helemaal niks meer van de schade.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: vester86 en 118 gasten