Robert: Impreza GTT - Saxo Cup - AE86
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Gave vondst, zo'n Cup-auto in deze staat!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Heel gaaf!
Gooi er nog 14” steelies onder van de 106 Rallye.
Gooi er nog 14” steelies onder van de 106 Rallye.
- Martijn M
- Berichten: 3296
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Nee joh, daar moeten de Citroen Racing Speedlines onder.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Hmm, auto van vd Boogert?
Die hal ziet eruit als de hal waar mijn 205 mi16 ook heeft gestaan, en zijn broertje had n witte saxo cup....
Die hal ziet eruit als de hal waar mijn 205 mi16 ook heeft gestaan, en zijn broertje had n witte saxo cup....
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Gaaf hoor zo'n Cup barnfind!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 15:13
- Locatie: Amsterdam
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Zou tof zijn, al zijn de originele Toulouses ook niet verkeerd (100x beter dan die standaard 106 gti wielen)
Voor 15" zijn die Citroen sport die Martijn net stuurt de tofste optie naast de Peugeot sport wielen die ik ook op mijn 106 had.
We gaan wel zien wat het wordt. Eerst de huidige bandjes maar eens verslijten.
Heb teveel negatieve verhalen gehoord over vd Boogert dat ik je kan verzekeren dat ik daar geen auto zal kopen.
Deze auto komt bij iemand vandaan die een aantal auto's in de saxo cup runde destijds en zich nu bezig houdt in de 206 cup.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 15:13
- Locatie: Amsterdam
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
De vorige keer was de stoflaag groter, maar zal eens wat updaten betreft het wagenpark.
Ivm oa een verbouwing en wisselen van baan heb ik weinig op het circuit doorgebracht in 2019.
Na de licentie cursus nog weinig echt meer gedaan.
De saxo heeft een livery gekregen, eigen interpretatie van de oude 106 van Loeb en wat details van de saxo cup
Heb een setje originele Cupstoelen gevonden in Belgie en deze opnieuw laten bekleden.
Helaas was rood niet beschikbaar, Daarom zijn ze zwart geworden. Tot op het moment van vandaag zit allen de bestuurderskant er in.
Nog 1 keer op Zandvoort gereden, was ergens in september of oktober. Helaas van korte duur, want helaas bleek de motor zijn beste tijd te hebben gehad. Bij normaal rijden weinig problemen, maar op toeren gooide hij er wel heel veel olie uit via de carter ontluchting en kreeg de catchcan dat niet lekker verwerkt. Gelukkig op tijd gestopt en ben nog thuis kunnen komen. Bij opentrekken motor bleken helaas all 4 de cilinder wanden roest te hebben (vermoedelijk een blok wat lang buiten gelegen heeft) De zuigers bleken niet origineel had 3 kromme kleppen en een aantal krukaslagers waren niet okselfris. Blijft een risico als je een 2e hands auto koopt, maar dit had ik niet helemaal verwacht. Intussen is het blok compleet gereviseerd en staat hij nu in de winterstalling. Over 1,5 maand kan ik verdergaan met het inrijden van de motor en kan ik het komende seizoen weer wat rondjes gaan draaien op het circuit. Naast het monteren van de passagiersstoel heb ik nog wel een paar puntjes op de i te zetten, maar dat komt met de tijd wel.
Ivm oa een verbouwing en wisselen van baan heb ik weinig op het circuit doorgebracht in 2019.
Na de licentie cursus nog weinig echt meer gedaan.
De saxo heeft een livery gekregen, eigen interpretatie van de oude 106 van Loeb en wat details van de saxo cup
Heb een setje originele Cupstoelen gevonden in Belgie en deze opnieuw laten bekleden.
Helaas was rood niet beschikbaar, Daarom zijn ze zwart geworden. Tot op het moment van vandaag zit allen de bestuurderskant er in.
Nog 1 keer op Zandvoort gereden, was ergens in september of oktober. Helaas van korte duur, want helaas bleek de motor zijn beste tijd te hebben gehad. Bij normaal rijden weinig problemen, maar op toeren gooide hij er wel heel veel olie uit via de carter ontluchting en kreeg de catchcan dat niet lekker verwerkt. Gelukkig op tijd gestopt en ben nog thuis kunnen komen. Bij opentrekken motor bleken helaas all 4 de cilinder wanden roest te hebben (vermoedelijk een blok wat lang buiten gelegen heeft) De zuigers bleken niet origineel had 3 kromme kleppen en een aantal krukaslagers waren niet okselfris. Blijft een risico als je een 2e hands auto koopt, maar dit had ik niet helemaal verwacht. Intussen is het blok compleet gereviseerd en staat hij nu in de winterstalling. Over 1,5 maand kan ik verdergaan met het inrijden van de motor en kan ik het komende seizoen weer wat rondjes gaan draaien op het circuit. Naast het monteren van de passagiersstoel heb ik nog wel een paar puntjes op de i te zetten, maar dat komt met de tijd wel.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Altijd balen zo te moeten starten... hopelijk gaan we elkaar nog zien op de baan.
Lekker je updates hier blijven delen!
Lekker je updates hier blijven delen!
- Rogerb
- Berichten: 1559
- Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
- Auto: AudiTT/E91 330i
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Gaaf ding die saxo!
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 15:13
- Locatie: Amsterdam
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup
Hier in corona tijd ook maar eens het stof afblazen
Motor van de Saxo is opnieuw opgebouwd, maar ivm schorsing en Corona nog niet volledig in kunnen rijden.
Zoals sommige misschien gezien hebben staat de Subaru te koop. Slechts een krappe 6000 mee gereden in 2 jaar tijd.
Nog altijd een heerlijke auto, maar zoals aangegeven, ik kom er niet echt aan toe er mee te rijden.
Dat komt omdat ik nu 3 hobby auto's heb en dat is er minimaal 1 teveel. 3 hoor ik je denken, ja 3.
Naast de Saxo en de GTT is er een 3e bij gekomen.
Eind vorig jaar heb ik eindelijk de auto heb gekocht die ik al een jaar of 15 wilde hebben.
De mogelijkheden waren er, dus maar de knoop doorgehakt. Ik heb een AE86 gekocht.
Van origine een Portugese auto, daarna een paar jaar in Frankrijk rondgereden en door de vorige eigenaar naar NL gehaald
Km stand is een schamele 120k
Zo gekocht Nu met 14" Watanabe's
Motor van de Saxo is opnieuw opgebouwd, maar ivm schorsing en Corona nog niet volledig in kunnen rijden.
Zoals sommige misschien gezien hebben staat de Subaru te koop. Slechts een krappe 6000 mee gereden in 2 jaar tijd.
Nog altijd een heerlijke auto, maar zoals aangegeven, ik kom er niet echt aan toe er mee te rijden.
Dat komt omdat ik nu 3 hobby auto's heb en dat is er minimaal 1 teveel. 3 hoor ik je denken, ja 3.
Naast de Saxo en de GTT is er een 3e bij gekomen.
Eind vorig jaar heb ik eindelijk de auto heb gekocht die ik al een jaar of 15 wilde hebben.
De mogelijkheden waren er, dus maar de knoop doorgehakt. Ik heb een AE86 gekocht.
Van origine een Portugese auto, daarna een paar jaar in Frankrijk rondgereden en door de vorige eigenaar naar NL gehaald
Km stand is een schamele 120k
Zo gekocht Nu met 14" Watanabe's
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup - "86"
Gaaf ding en heerlijke velgen. Achterwielaandrijving?
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup - "86"
Heel vet! Wilde plannen of ga je hem standaard houden? Super om er een te vinden met stuur links in deze staat
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
-
Online
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup - "86"
Gefeliciteerd! Ik vind AE86's echt geweldig. Hoe vaak ik die Best Motoring video's wel niet heb gekeken.
En dan ook nog eens de (imo) mooiste uitvoering als liftback zónder klapkoplampen.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 13 okt 2011, 15:13
- Locatie: Amsterdam
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup - AE86
Bedankt voor de leuke reacties!
Geen wilde plannen, beetje persoonlijker maken (reeds aan begonnen met wielen en gele mistlampen) en puntjes op de 'i' zetten.
Verder vooral goed mee leren rijden en veel mooie ritten maken.
Geen wilde plannen, beetje persoonlijker maken (reeds aan begonnen met wielen en gele mistlampen) en puntjes op de 'i' zetten.
Verder vooral goed mee leren rijden en veel mooie ritten maken.
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6148
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Robert: Impreza GTT - Saxo Cup - AE86
Leuke auto, zie je niet vaak.