Ik mag weer meepraten, eindelijk weer BMW als Daily.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 17 apr 2013, 17:38

Die had ik al gezien :wink: Wel mooi maar met kleine kids is dat dikke plastic achtige leer wat er nu inzit wel super handig. Daarnaast slokt de caab nu de nodige centen op (en staan er nog andere prio's op de lijst).

Het enige probleem wat nu optreedt is een blijvend brandend airbag lampje :? En het uitlees apparaat geeft juist voor die actie een "connection failure". Dus iemand met een goed OBD2 programma mag me wel ff pb-en

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door GTRene » 17 apr 2013, 18:31

straks heb je hetzelfde wat ik destijds bij de compact had...als ze de stekker er verkeerd om op hebben gedaan (onder zijkant stoel bij gordel/rail) en je doet de stoel leuning regelmatig naar voor en achter (instap achter oid) dan trekt ie 1 kabeltje eruit maar blijft nog net in de huls zitten dus je spot het zo niet...
je moet dus ff checken (als je ook zoiets hebt)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 17 apr 2013, 20:12

Bedankt voor de tip :thumbup:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Tim N » 17 apr 2013, 22:13

Of je bijrijdersstoel airbag sensormatje is kapot. (gebeurd iig veel bij E36) daar heb je een dingetje voor op Mp zodat er altijd gedacht wordt dat er iemand zit.

Nadeel, bij een ongeluk kan je bijrijders plofzak klappen, maar denk dat dat dan je minste zorg is bij deze bouwjaren als de klap zodanig is.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Jussi » 18 apr 2013, 00:44

Tim N schreef:Of je bijrijdersstoel airbag sensormatje is kapot. (gebeurd iig veel bij E36) daar heb je een dingetje voor op Mp zodat er altijd gedacht wordt dat er iemand zit.

Nadeel, bij een ongeluk kan je bijrijders plofzak klappen, maar denk dat dat dan je minste zorg is bij deze bouwjaren als de klap zodanig is.
Klopt.

http://www.ebay.de/itm/Sitzbelegungsmat ... 25785229fd

Heb deze vorige week nog in mijn Z3 gestoken. Even uitlezen daarna en geen melding meer.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 18 apr 2013, 09:49

Kijk, daar kunnen we wat mee :thumbup:
Tim N schreef: maar denk dat dat dan je minste zorg is bij deze bouwjaren als de klap zodanig is.
Idd :wink:

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Tim N » 18 apr 2013, 10:56

sorry had geen zin om te zoeken gisteren.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door GTRene » 18 apr 2013, 11:13

zo'n ding had ik toen ook gekocht voor die compact, dus hup dat ding er tussen en het airbag lampje resetten (ook een resetter aangeschaft) en ja lampje uit...en weer aan :devil:

dat was het dus niet in mijn geval met die compact...
toen dus de connecties controleren waar ik bij kon zoals onder de stoelen en in mijn geval bleek dus na iets optillen van de beschermhuls/kabel dat 1 draadje doorgesneden was door die stoel vanwege stekker verkeerd om en als je dan de leuning/stoel naar voor deed kwam die op spanning en na tig keer/tijd dus door.

benieuwd wat het uiteindelijk bij Niels is :D
zo'n stoel-mat-ding kan altijd handig zijn thoug, die zijn niet zo prijzig dus als back-up in de schuur kan
wellicht ooit een keer van pas komen. :ongeveer als:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 18 apr 2013, 11:56

Na wat puzzelen zijn er drie verdachten:

1. Airbag mat
2. Stekker verbinding
3. Gurtstraffer (gordelspanner?)

http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-E46-E39- ... 25772e3de0" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe en wat betreft die laatste ben ik nog aan het uitzoeken. Omdat het interieur uit een schade auto komt kan het zijn dat er bij de gordels iets is gebeurd waardoor misschien een stroomkring is onderbroken. Tenminste, imho is dat een mogelijkheid. Gordels overzetten is niet echt een hobby volgens mij...

Verder vandaag een doosje van mister-auto ontvangen. Alle filters, waterpomp (preventief) en thermostaat. Riemen en rollen gaan we ff bekijken als de auto op de brug staat. Morgen trouwens uitlijnen, dan wordt het wel wat zo langzamerhand :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Arthur » 18 apr 2013, 12:02

Goedemorgen! Geen half werk... koopje van het jaar is het (allang) niet meer? Wel goed bezig hoor maar je moet er maar zin in hebben. Vandaar dat ik altijd duurdere gebakjes koop waarbij dat niet hoeft :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 18 apr 2013, 12:15

Nou 28K vind ik niet een iets duurder gebakje :mrgreen:

Qua kosten... het schiet wel op als je de hardtop meetelt maar die had je anders ook extra moeten aftikken. De echt extra kosten zijn imho het interieur en uitlijnen. Als ik wat aanschaf particulier dan begin ik toch met onderhoud om lekker fris te beginnen en om te kijken hoe de auto erbij staat. M.a.w. een beurtje komt er ook altijd overheen. Tel ik de kosten van het interieur en uitlijnen bij de aanschaf op dan zit ik nog steeds niet gek (vind ik). Het gepuzzel en het werk neem ik voor lief, anders moet je gewoon de portomoNEE trekken en daarvoor zit ik te veel op de centen zo je weet :tooth:

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Jussi » 18 apr 2013, 12:24

Niels schreef:Na wat puzzelen zijn er drie verdachten:

1. Airbag mat
2. Stekker verbinding
3. Gurtstraffer (gordelspanner?)

http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-E46-E39- ... 25772e3de0" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoe en wat betreft die laatste ben ik nog aan het uitzoeken. Omdat het interieur uit een schade auto komt kan het zijn dat er bij de gordels iets is gebeurd waardoor misschien een stroomkring is onderbroken. Tenminste, imho is dat een mogelijkheid. Gordels overzetten is niet echt een hobby volgens mij...

Verder vandaag een doosje van mister-auto ontvangen. Alle filters, waterpomp (preventief) en thermostaat. Riemen en rollen gaan we ff bekijken als de auto op de brug staat. Morgen trouwens uitlijnen, dan wordt het wel wat zo langzamerhand :D
Controleer nog eens of alle stekkers goed vastgeklikt zijn en probeer de fout nog eens te wissen. Normaal is er een specifieke fout voor de gordelspanners:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ed-t65413/

Als dat niet werkt zou ik gewoon die weerstand bestellen en de fout proberen wissen om 1 en ander uit te sluiten. De mijne werd trouwens uitgelezen met BMW-apparatuur en als foutcode stond er alleen "Zij airbag rechts".

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door GTRene » 18 apr 2013, 12:40

dat verhaaltje van mij kwam dus bij de gordelspanner aansluiting weg wat bij de rail in de buurt zit (was die naam vergeten)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Arthur » 18 apr 2013, 12:54

Heb ik wat nieuws gekocht?
Niels schreef:Nou 28K vind ik niet een iets duurder gebakje :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 18 apr 2013, 14:41

Kwestie van tijd :sealed:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Arthur » 18 apr 2013, 14:43

Normaal gesproken wel, ja :mrgreen: Maar nu, ik zou serieus niet weten wat...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 18 apr 2013, 14:57

Een mooie 325ci :whistle:

Nee lekker oppotten totdat je iets tegenkomt waar je echt hebberig van wordt. Anders wordt het weer zo'n 130i-A3 SB verhaal. Kost geld en brengt niets substantieels. En om eerlijk te zijn, het is dat ik deze koers nu heb in gezet en wil afmaken want eigenlijk deed/doet de A6 zijn werk prima. Oftewel, ik ben gek er aan begonnen te zijn maar goed je weet hoe het werkt :lol:
Jussi schreef: Controleer nog eens of alle stekkers goed vastgeklikt zijn en probeer de fout nog eens te wissen. Normaal is er een specifieke fout voor de gordelspanners:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ed-t65413/

Als dat niet werkt zou ik gewoon die weerstand bestellen en de fout proberen wissen om 1 en ander uit te sluiten. De mijne werd trouwens uitgelezen met BMW-apparatuur en als foutcode stond er alleen "Zij airbag rechts".
Thanks, goede info :thumbup: Weerstandje bestel ik sowieso, het lijkt me ook niet in de gordel(s) te zitten. Het deel wat in de kring zit heb ik vervangen met delen van de originele stoelen, het deel wat er nog inzit heeft geen connectie met een stroom kring (net ff bekeken).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Arthur » 18 apr 2013, 15:06

Heb je de A6 eigenlijk nog steeds?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 18 apr 2013, 15:19

Yup, wel zo handig momenteel :mrgreen: Had wel wat interesse maar zat toen net weer offshore en die zijn inmiddels deels afgehaakt. Ach als straks het vakantie geld weer uitgegeven moet worden dan komt er wel iemand voor :)

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Fabian » 18 apr 2013, 15:45

Niels schreef:Een mooie 325ci :whistle:

Nee lekker oppotten totdat je iets tegenkomt waar je echt hebberig van wordt. Anders wordt het weer zo'n 130i-A3 SB verhaal. Kost geld en brengt niets substantieels. En om eerlijk te zijn, het is dat ik deze koers nu heb in gezet en wil afmaken want eigenlijk deed/doet de A6 zijn werk prima. Oftewel, ik ben gek er aan begonnen te zijn maar goed je weet hoe het werkt :lol:
Jussi schreef: Controleer nog eens of alle stekkers goed vastgeklikt zijn en probeer de fout nog eens te wissen. Normaal is er een specifieke fout voor de gordelspanners:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18 ... ed-t65413/

Als dat niet werkt zou ik gewoon die weerstand bestellen en de fout proberen wissen om 1 en ander uit te sluiten. De mijne werd trouwens uitgelezen met BMW-apparatuur en als foutcode stond er alleen "Zij airbag rechts".
Thanks, goede info :thumbup: Weerstandje bestel ik sowieso, het lijkt me ook niet in de gordel(s) te zitten. Het deel wat in de kring zit heb ik vervangen met delen van de originele stoelen, het deel wat er nog inzit heeft geen connectie met een stroom kring (net ff bekeken).
hoho, die A3 SB heeft ie geld aan verdiend he, of iniedergeval niets gekost :ga weg:

:mrgreen:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Arthur » 18 apr 2013, 18:42

Klopt, bijna niets gekost. De 130i daarentegen :zwijntje:

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Eric H » 18 apr 2013, 19:15

Mooie wagen Niels, zeker met het nieuwe interieur....

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Riceaux » 02 mei 2013, 19:38

Wat voor velgen komen straks onder de cabrio? :tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Niels » 02 mei 2013, 22:23

Styling 45 en dan blijft de Touring maar ff op winterbanden staan :lol:

Ik kijk elke dag naar een ander setje.....

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: 325ci topless edition: Update pics => Natur braun sport

Bericht door Riceaux » 01 jun 2013, 18:05

Niels schreef:Styling 45 en dan blijft de Touring maar ff op winterbanden staan :lol:

Ik kijk elke dag naar een ander setje.....
Volgens mij zag ik je vanmiddag op het industrieterrein in Bedum. Reed een e46 cabrio met zwarte hardtop voor mijn auto. Ik reed achter mijn auto met de Einser. :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, Hsp, Jlijp, KoenM, MJW, Str8Six, WillemBoer en 62 gasten