Ik mag weer meepraten, eindelijk weer BMW als Daily.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alweer een Audi??? En dat voor een Audi basher: LOL

Bericht door ///Joost » 10 feb 2018, 22:40

GVD :lollerdelol: Je hebt wel lef zeg!

Lekker blok inderdaad en vwb comfort is het een prima auto. Voor de echte emotie hoef je alleen maar een andere sleutel te pakken, dus daar zul je niet van wakker liggen. :D

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Crookie » 10 feb 2018, 22:54

Kijk! Zo doe je dat

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Niels » 10 feb 2018, 22:56

:tooth:

Ik vind zo’n ding niet emotieloos hoor alleen moet geen fun verwachten in de vorm van rij dynamiek. Zeker zo’n FWD V6 is behoorlijk neus zwaar, het sturen is nog wel prima op zich maar je merkt het goed. Interieur is nog altijd knap imho, fijne stoelen, goede zitpositie, doordacht in elkaar geschroefd, mooi afgewerkt etc. etc. Als daily gewoon erg fijn. Ja een BMW rijdt beter, ja een BMW biedt meer fun maar dat hoeft m’n kilometervreter niet te bieden en de E9x/E6x spreken me gewoon niet zo aan op de een of andere manier. Ik geniet gewoon van wat deze wel biedt :D

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1559
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Rogerb » 10 feb 2018, 22:58

Nette kmvreter, 2.7 TDI had nog een riem dacht ik? Dacht dat pas vanaf 3.0 V6 tdi ketting was.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Niels » 10 feb 2018, 23:03

Riem voor de brandstof pomp en een ketting voor de distributie (helaas..)

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door jos_br » 10 feb 2018, 23:16

Er zijn echt wel verstandige mensen op DF, echt wel........... :lol: :lol:

Jos

Verstandige keuze Niels..........

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Riceaux » 10 feb 2018, 23:27

Net ding Niels! 2.7 is toch ook leuk te tunen? :tooth:

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11742
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door WJ » 10 feb 2018, 23:39

Riceaux schreef: 10 feb 2018, 23:27 Net ding Niels! 2.7 is toch ook leuk te tunen? :tooth:
225pk met JD chip! :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Niels » 11 feb 2018, 00:01

jos_br schreef: 10 feb 2018, 23:16 Er zijn echt wel verstandige mensen op DF, echt wel........... :lol: :lol:

Jos

Verstandige keuze Niels..........
Nog zwakke punten verder Jos?

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2254
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door jos_br » 11 feb 2018, 09:18

Niels schreef: 11 feb 2018, 00:01

Nog zwakke punten verder Jos?
Niet echt, de ketting bij de 2,7tdi lijkt zich om de een of andere reden beter te houden dan de 3,0tdi (zelfde motor verder....) en de actuator van de turbo geeft weleens de geest. Deze is los te vervangen, moet alleen met een speciale tool ingeleerd worden dan.

Jos.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Jan-Willem » 11 feb 2018, 10:15

Wel lekker inconito zo!
Die stoelen zitten heerlijk, ik vond het een fijne auto's op de lange baan!

Zelf wel is met een A4 2.0 TDI 170pk gereden S-line gereden, zolang je niet als een idioot een rotonde over wil rijd het allemaal strak en prima.
Die auto vond ik al vlot, de 2.7 V6 TDI zal nog wel grotere stappen zetten :thumbup:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Arthur » 11 feb 2018, 10:40

Nette kar Niels. Dat je maar veel en lang km's mag maken ermee ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Niels » 16 feb 2018, 00:19

WJ schreef: 10 feb 2018, 23:39
Riceaux schreef: 10 feb 2018, 23:27 Net ding Niels! 2.7 is toch ook leuk te tunen? :tooth:
225pk met JD chip! :mrgreen:
VVT redt 233pk en 495nm (https://link.marktplaats.nl/m1212110115) voor minder geld :D Eerst ff een paar kilometers rijden maar ik denk wel dat ik ff langs Johan (van Vucht) ga :df:

Ook leuk om te zien op de uitdraai van die A6 op MP is hoe geknepen de 2.7 TDI is. 180pk van 3200rpm tot aan 4000rpm!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Niels » 21 apr 2018, 14:01

De TT heeft gisteren een nieuwe eigenaar gevonden. Een Nederlander die in Estland woont, maandag gaat de auto ff een roadtrip maken van 3000km! NL is iig een originele NL geleverde TT armer. Uiteindelijk 8000 probleemloze kilometers gereden en ik vond het een heerlijk karretje! De huidige eigenaar had al een aantal bekeken en ondanks de kilometers op deze was het absoluut de meest frisse en minst dubieuze. Precies wat ik zelf ook al dacht bij aankoop.

De A4 staat inmiddels op de 17” zomersloffen die van geweldige Achilles (dacht ik..) banden zijn voorzien. Ik kwam online een goede aanbieding tegen dus er zijn vier nieuwe Vredesteijn Ultra Satic onderweg. 225/45/17 voor in totaal 220,- daarvoor wilde ik niet langer in het lawaai van de huidige meukbanden zitten. Tenminste, ik hoop dat het vooral in de banden zit want het gevoel bekruipt me dat de A4 niet zo heel best geïsoleerd is qua geluid. Hoe bevalt ie dan verder? Mwah..... om heel eerlijk te zijn. De zitpositie is net niet vreemd genoeg, in de E46 zat ik meteen perfect, bij deze ben ik altijd op zoek. De ruimte houdt niet over en qua comfort komt ie niet in de buurt van de A8. Je mag het niet vergelijken maar dat doe je toch. En eigenlijk vermoed ik dat ie ook gewoon minder stil is dan de (oudere) E46....

Gisteren ermee naar Breda geknald en dan gaat het tempo op het laatste stuk automatisch wat omhoog nadat je de meest waanzinnige omleiding hebt gehad omdat je bij Almere niet verder naar het Zuiden kunt afzakken. Nederland en wegwerkzaamheden, in een derde wereld land hebben ze het nog beter georganiseerd.... ik ben blij dat ik niet onderweg naar Schiphol was om een vliegtuig te halen, wat een armoe zeg. Waze liet het hier ook knap afweten moet ik zeggen, volgende keer Here maar weer gebruiken...

Niettemin, ook bij hogere snelheid is de dikke V6 natuurlijk onvermoeibaar en de Audi mooi koersvast en toch.... De klik ontbreekt een beetje tot op heden. Verder mag ik niet klagen, 5000km verder inmiddels zonder storing, mankementen en ook maar een druppel olie verbruik! Diesel lust ie wel maar met een 1 op 14/15 mag ik niet klagen, de laatste 320dT automaat en V70 D5 deden dat zeker niet beter en deze is toch nog weer een stukje zwaarder.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Arthur » 21 apr 2018, 14:40

Leuk verslag, Niels. Ik zie voorzichtig al wat anders aankomen(?).

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Peric » 21 apr 2018, 14:42

Ik vond mijn A4 B5 toch redelijk stil hoor. En ik ben ook niet zo'n fan van Audi-stoelen. Had in die van mij Golf IV-stoelen gebouwd. Zat heerlijk.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39745
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Audi TT verkocht, Audi 2.7TDI, te koop?

Bericht door Arthur » 21 apr 2018, 14:52

M'n ex 2010 A4 (Pro Line) was idd ook niet best. Maar ik heb vrijdag nog in een A6 S-line edition gereden maar dat waren prima stoelen vond ik.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT wordt Audi TDI, klinkt bijna hetzelfde..

Bericht door Niels » 21 apr 2018, 15:44

Arthur schreef: 21 apr 2018, 14:40 Leuk verslag, Niels. Ik zie voorzichtig al wat anders aankomen(?).
Sja moeilijk. Qua staat is deze wel heel knap, lang in bezit van de vorige eigenaar, boekjes afgestempeld etc. etc. Het is niet helemaal een match maar ik heb wel veel vertrouwen in deze. Het had alleen een A6 moeten zijn.... niettemin heeft die dezelfde stoelen maar misschien toch net ff een andere zit positie.
Peric schreef: 21 apr 2018, 14:42 Ik vond mijn A4 B5 toch redelijk stil hoor. En ik ben ook niet zo'n fan van Audi-stoelen. Had in die van mij Golf IV-stoelen gebouwd. Zat heerlijk.
Steun e.d. is wel goed maar het is qua verstelling gewoon net niet ouzo. Het is ook niet dat ik last krijg hoor, ik stap na een paar uurtjes zonder last weer uit maar de E46 zat mij beter. Mijn oude A6 C5 vond ik ook niet bijster stil trouwens, die was ook zeker lawaaiiger dan een E46 Touring. De A4 vind ik eigenlijk niet eens stiller dan de Prius3 op snelheid. Van een TT verwacht je dat, van een A4 niet imho.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Audi TT verkocht, Audi 2.7TDI, te koop?

Bericht door Riceaux » 21 apr 2018, 16:36

Heb nog wel een setje gewone 5-serie stoelen staan Niels. :tooth: Fijn dat de TT eindelijk verkocht is. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27890
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Audi TT verkocht, Audi 2.7TDI, te koop?

Bericht door Luco » 21 apr 2018, 16:52

Ik vond toch de 2,5 diesel A4 sportiever rijden dan de 530D (was wel 4 jaar jonger dan de bmw) en ook nog de multitronic :-)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT verkocht, Audi 2.7TDI, te koop?

Bericht door Niels » 21 apr 2018, 17:15

Deze is niet sportief, dat ist misschien ook wel een beetje. Niet sportief maar ook niet heel comfortabel....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT verkocht, Audi A4 2.7TDI verkocht...

Bericht door Niels » 01 jul 2018, 00:19

Je kent het wel, als de gedachte eenmaal speelt dat iets toch niet helemaal is wat je zoekt......

De A4 deed niets verkeerd maar ook weinig echt goed. De V6 diesel was eigenlijk het enige wat me kon bekoren en kon eigenlijk ook nog wel een chip gebruiken. Dus toen een collega zei dat ie een diesel zocht was ik zomaar ineens een auto armer :lol: Het was wel een goed ding, 10dkm zonder een slag verkeerd.

De zoektocht kon dus weer beginnen, een MPV in de vorm van een Alhambra TDI werd proefgereden, een C5 Station idem onder het mom veel voor weinig, diverse zoekopdrachten werden ingesteld en een bod op een E38 735i op lpg werd geaccepteerd onder voorbehoud van bezichtiging en proefrit. En toch, toch bleef het knagen. Verstandige keuzes waar ik eigenlijk mijn geld niet aan uit wilde geven.... nou ja, de 735 was wel leuk natuurlijk.

Qua ruimte was een mpv of een bus het meest verstandig. Gewoon lekker veel ruimte, breed inzetbaar.. je kent het wel. Behalve dat ik er geen fuck aan vind, ze meestal matig afgewerkt zijn, er geen gang in zit en last but not least.... het ziet er niet meer uit als je aan de onderkant van de markt shopt.

Dan popt ineens die advertentie op van een eerste generatie facelift A8. Wat vond ik dat een fijne auto zeg, waarom had ik die ook alweer verkocht? Dus... waar waren we o ja toch maar proefrijden dan, ik moet toch hoog nodig weer een auto toch? Iets duurder dan de vorige, een jaar ouder en wat meer kilometers maar soit. Eenmaal aangekomen e.e.a. gecheckt, interieur was in iets mindere staat dan mij oude maar toch maar ff rijden :df: man, manmanman wat rijdt dat goed.... geen vergelijk met een nieuwere A4. De flexibele uitlaat delen zaten er wel aan te komen, brandstofpomp onbekend, radiateur nieuw. Mwah, kan er wel mee leven.... veel beter dan al die vorige opties :) Bij terugkomst ging er alleen een nogal sterke olie geur door de auto heen en als Audi kenner vermoedde ik sterk dat dit afkomstig was van lekkage aan de cilinderkop/kleppendeksel waardoor er olie op het uitlaatspruitstuk lekt. De vorige deed dat ook en het is best een klusje, zelfs als het van de kleppendeksel afkomstig is. Ergo, er moet eerst gesleuteld worden en daar had ik geen zin in.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Audi TT verkocht, Audi A4 2.7TDI verkocht..

Bericht door Spijkerhard » 01 jul 2018, 00:25

....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT verkocht, Audi A4 2.7TDI verkocht..

Bericht door Niels » 01 jul 2018, 00:54

Waar ik wel zin in had was een A8. Eigenlijk de laatste auto die me echt beviel, en ook de laatste auto die mijn dochter van 5 beviel. “Dit is em hè papa, zo eentje was het hè..... deze koop je toch wel hè” :mrgreen: Dus naast alle grote station’s en mpv zoek opdrachten werd bij Audi weer op A8 geselecteerd. De meest ideale optie was een nette 2.8 FWD op LPG, een speld in de spreekwoordelijke hooiberg maar er stond eentje te koop. Wel een tikkeltje duurder dan wat ik wilde besteden en ook nog eens in het aller Zuidelijkste puntje van Nederland :? Maar goed, wel een Sport (Recaro :D ) interieur, cilinderkoppen gereviseerd 50dkm geleden, brandstofpomp al eens vervangen, homokineten en draagarmen en nog een aantal zaken. Dus toch maar een gokje wagen en een bod uitgebracht.

Na een aantal dagen kreeg ik een berichtje of ik niet “ff” wilde komen kijken. Een enkele reis bleek 350km dus ik was niet zo happig maar aangezien ik dit weekend toch naar familie in Breda ging bood dat wel wat perspectief. Des te meer info ik kreeg des te enthousiaster ik werd, een prijs werd beklonken en afspraken werden gemaakt.

De eigenaar was een jonge vent die echt liefhebber was getuige de foto’s van de A8 die er strak gepoetst op een Audi meeting stond. De reden van verkoop na een jaar twijfel was de aanschaf van een type nieuwer en met V8, wederom op lpg. Dus vandaag toog ik naar Weert zodat we beide maar een uurtje hoefden te rijden. De A8 stond er gepoetst en uitgezogen bij, het enige smetje was de geur in het interieur..... ik hou niet zo van dat auto parfum :) Long story short, ik was er snel uit.... :blink:

Het sport interieur dat door de vorige eigenaar achteraf is ingebouwd:
Bijlagen
BC94AAA2-260B-44A8-AEB3-76775FEE57C4.jpeg
BC94AAA2-260B-44A8-AEB3-76775FEE57C4.jpeg (883.7 KiB) 2129 keer bekeken

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Audi TT verkocht, Audi A4 2.7TDI verkocht..

Bericht door Niels » 01 jul 2018, 01:05

Anyway, de foto’s willen niet geüpload maar het is een mooie grijze :tooth:

Afbeelding

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arstey, Bokkepoot, Google [Bot], jarno1979, jerico_NL, lykel, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot], Tomj en 248 gasten