Martijn's Coopertje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Thomas H » 04 aug 2016, 11:14

MartijnGizmo schreef:Jawel, en dan ook nog precies bij 120-130... :tooth: Maar ach, rij er toch nauwelijks snelweg mee. En voor die paar duizend per jaar...
Het is toch een Hybride? Dan kom je nooit op dat soort absurde snelheden...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door frank de jonge » 07 aug 2016, 19:42

MartijnGizmo schreef:Soundcheck:

Die mini klinkt echt lekker!!!

Heb er ook 1 gemaakt Martijn, sterker nog.. ik pleur em nu in mn draadje :)
Al had ik de camera niet zo dicht naast de pijp hangen maar op mn kofferklep.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 13 sep 2016, 10:42

Afgelopen zaterdag bij Cars & Coffee XXL van AutoVisie geweest, leuk event, en nog een paar plaatjes van de MINI gevonden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
E36-italia
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
Auto: Laro Discovery TD5
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door E36-italia » 13 sep 2016, 15:44

Op die laatste foto lijkt ook wel op een getunede klassieke mini, met die brede bandjes die deels buiten de spatborden/bumper staan.
Mooi ding man!

ik zag de aankondiging voorbij komen van c&c.. maar een discovery td5 is niet echt spannend.. en mijn V70 R awd staat geschorst.. om nou de R op een trailer te zetten en daar heen te gaan.. dan mis je juist een het doel van het evenement. (plus waar laat ik de disco + kar dan?)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 27 apr 2017, 12:00

Even wat stof eraf blazen... letterlijk dan, want de auto stond al bijna een half jaar stil. Accu was al wat slecht, en dat wordt er natuurlijk niet beter op als je de auto weinig gebruikt. Tel daar het plezier wat ik met de Mégane beleef bij op, en dan ben je zomaar een paar maanden verder. :oops:

Van de week maar ff actie ondernomen, en de oude accu uitgebouwd. Dat had nogal wat voeten in de aarde, want het kofferbakslot is alleen elektronisch te bedienen, en dat gaat natuurlijk niet met een lege accu. Normaal zit er onder de achterbank een handmatige kabel voor noodgevallen, maar omdat dit oorspronkelijk een Cooper was (met de accu voorin) heb ik die niet. Dus lekker met m'n boosterpack achterin geklauterd. :tooth:

Afbeelding

Meteen maar een exemplaar met hogere capaciteit besteld, gaat het waarschijnlijk weer een hele tijd goed:

Afbeelding

Startte eigenlijk probleemloos, na een minuutje of 2 stationair liep ie zoals altijd. Rustig ff naar de pomp gereden, beetje lucht erbij in de bandjes en het stof eraf gespoten:

Afbeelding

Afbeelding

Daarna een flink stuk warmgereden, en binnendoor weer terug. Stiekem toch leuker dan ik verwachtte... Ja, je mist een bult power en het sper zoals in de Mégane, maar daar krijg je wel meer het kart-gevoel van MINI voor terug. Bij de verkeerslichten nog een nieuwe Giulia losgereden, en toen was het wagentje weer helemaal mijn vriendje. :df:

Ik wil toch wel een paar kleine dingen doen:
- Hij mist nog steeds wat druk (en dus vermogen) bovenin, terwijl de supercharger in principe bij meer toeren alleen maar meer druk zou moeten leveren. Eerst maar eens een nieuwe (en verbeterde) bypassvalve monteren, en als dat niet helpt toch maar een nieuwe supercharger.
- De huidige stoel, een Cobra Suzuka Pro, is mij eigenlijk net wat te smal. Zou prima moeten zijn voor mijn broekmaat 33, maar door het vele fietsen/hardlopen zitten m'n benen wat klem. Denk dat ik dan ook meteen 2 dezelfde stoelen ga monteren, op rails.
- Hoewel ik de wielen nog altijd super vind staan, zou ik wel iets meer bodemvrijheid willen. 16" met 205/50-16 lijkt me wel mooi, en dan meteen met een iets hogere ET. De scrub radius is nu naar mijn mening wat teveel van het goede.

Iig wat "food for thought"... :)

Hier een klein filmpje van gisteravond:


Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Martijn_bmw » 27 apr 2017, 12:06

Blijft toch ook wel een heeeeeeel gaaf karretje zo! Maar kan me voorstellen dat het lastig kiezen is als je ook de Megane hebt

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Joopieboy » 27 apr 2017, 12:26

Lijken mij ook 2 totaal andere auto's idd, megane meer een gt voor de midlange afstanden en de mini voor een stukje rond de kerk te knallen.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 27 apr 2017, 12:36

LOL, nou nee, een Mégane RS (met aanpassingen) is niet echt een GT... :tooth:

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door e30touring1990 » 27 apr 2017, 12:42

leuk dat je de Mini weer hebt gepakt en het toch stiekem weer leuker was dan verwacht! klinkt lekker ook moet ik zeggen in je filmpje en leuk sturen in een Mini kan ik uit ervaringen vertellen (wel minder hardcore dan die van jou, maar zelfs toen stuurde het al lekker). een beetje een retorische vraag maar ik stel hem toch: zijn er nog verdere plannen behalve bodemspeling wat verhogen wat je al noemde?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 27 apr 2017, 13:03

Ja, andere stoel(en) en bypassvalve. :tong: Verder niks concreets, heb nog een short-shift-project dat half af is en zou ooit nog wel een rolbeugel achterin willen.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door e30touring1990 » 27 apr 2017, 13:06

klinkt goed, ben benieuwd. echt leuk zo'n kart voor de openbare weg om 's avonds even lekker mee te gooien en smijten. hoe ervaar jij jouw Renault (met mods) tov jouw Mini (ook met mods) als je ze back-to-back rijdt? en op welke auto vind je de mods effectiever/leuker/speelser/etc?

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Mark W. Scholten » 27 apr 2017, 13:11

Gaaf wagentje :) Mooi speelgoed voor op het ciruit :)

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 27 apr 2017, 15:39

e30touring1990 schreef: 27 apr 2017, 13:06 klinkt goed, ben benieuwd. echt leuk zo'n kart voor de openbare weg om 's avonds even lekker mee te gooien en smijten. hoe ervaar jij jouw Renault (met mods) tov jouw Mini (ook met mods) als je ze back-to-back rijdt? en op welke auto vind je de mods effectiever/leuker/speelser/etc?
De Mégane kan eigenlijk alles beter, behalve MINI zijn. :) Sneller, sper, veel beter onderstel, etc. Vorige week filmde ik een puzzelrit in de buurt van Barneveld, waarbij ik telkens naar andere punten langs de route reed. Dat was echt zeer vermakelijk, lekker over landweggetjes boenderen en smijten. Je zou verwachten dat ie daar een maatje te groot en snel voor is, maar dat gaat juist perfect. Verbazingwekkend goede auto nog steeds! :df:

De MINI wint het rationeel dan ook nooit, maar is gewoon erg leuk. Qua onderstel trouwens een stuk softer, KW V1 is wel echt een straatset, maar dat is ook prima voor deze auto. Daarnaast heb ik hem al bijna 6 jaar, en is het m'n eerste auto... Ook al een hoop leuke mensen door leren kennen, o.a. bij de NewMINIClub. Leuke auto om af en toe een rondje in te doen, en daar wil ik hem dan ook voor houden cq optimaliseren.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Riceaux » 27 apr 2017, 15:51

Blijft een gaaf ding die Mini! Ervaar je het nou ook als een nadeel dat je 2 auto's hebt die eigenlijk voor het zelfde doel gemaakt zijn? Dat had je toen je de V50 ernaast had natuurlijk nog niet.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Joopieboy » 27 apr 2017, 16:49

MartijnGizmo schreef: 27 apr 2017, 12:36 LOL, nou nee, een Mégane RS (met aanpassingen) is niet echt een GT... :tooth:
Als jij er klaar mee bent niet echt meer nee. :tooth:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 27 apr 2017, 16:51

Riceaux schreef: 27 apr 2017, 15:51 Blijft een gaaf ding die Mini! Ervaar je het nou ook als een nadeel dat je 2 auto's hebt die eigenlijk voor het zelfde doel gemaakt zijn? Dat had je toen je de V50 ernaast had natuurlijk nog niet.
Nadeel zou ik het niet direct noemen, maar zo is het inderdaad wel, tov de V50 was de MINI veel leuker.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door e30touring1990 » 27 apr 2017, 19:10

duidelijke motivatie en leuk om over te lezen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Macboy » 27 apr 2017, 23:45

Leuk filmpje :thumbup:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 02 okt 2017, 10:29

De MINI staat nog steeds bij de garage, duurde ff voordat alle onderdelen er waren etc, maar begint nu op te schieten. Vorige week heeft m'n monteur de nieuwe shifter van Coolerworx erin gezet:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week ff langs gegaan en een testrondje gedaan, schakelt wel echt superstrak nu! Barend maakte zich zorgen over de bekerhouder, maar die is nog steeds bruikbaar:

Afbeelding

Al sinds tijden (en misschien wel al sinds de motorombouw) miste er druk bovenin. Nou zou de kompressor versleten kunnen zijn, maar de bypassvalve wil ook nog wel eens slecht afdichten door slijtage, dus die eerst maar eens vervangen door een verbeterd exemplaar:

Afbeelding

Dat lijkt inderdaad geholpen te hebben, auto voelt een stuk levendiger en trekt echt hard door bovenin. Zou dan toch zo'n 20-30pk moeten schelen, en zo voelt het eigenlijk ook wel.

Ook nieuw, 3D geprinte houder met een VDO olietemperatuurmeter:

Afbeelding

Afbeelding

De remmen voelden altijd al wat sponzig, met een vrij laag pedaal. Prima vertraging op zich, maar voelt gewoon niet zo lekker. Ik vermoede een intern niet helemaal dichte hoofdremcilinder, dus die moest nieuw. Online zag ik anderen met een hoofdremcilinder van een Z4 M als upgrade, dus zo eentje gezocht op Ebay. Zuiger heeft een iets grotere diameter en balans voor/achter is wat gunstiger, en zou redelijk plug&play moeten zijn. Dat klopte gelukkig vrij aardig, en remmen voelen nu idd een stuk beter!

Afbeelding

Het wachten is nu op de levering van de nieuwe Cobreau-stoelen (jaja, eindelijk 2 dezelfde stoelen erin) en dan monteren we ook meteen een rolbeugel van LRS:

Afbeelding

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door e30touring1990 » 02 okt 2017, 11:57

lekkere update Martijn! sprak je gisteren al even over de upgrades waar je mee bezig bent. mooie oplossing ook met die olietemp meter in dat 3d geprinte ventilatierooster (ga ik me ook eens in verdiepen voor de z3). blijft echt een lekkere kart zo'n mini, al helemaal met deze waslijst aan mods. volgende 'meeting' hopelijk de mini eens in het echt bekijken :D

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4470
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door sitechris » 02 okt 2017, 12:02

Ook een gaaf ding die Mini. Zie nu pas het topic ;)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door ///Joost » 02 okt 2017, 13:48

Heerlijk man. Wordt nu wel écht een hobbyauto, en dat maakt het des te leuker om er af en toe eens in te stappen als je wat wilt 'spelen'.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Martijn_bmw » 02 okt 2017, 14:15

Blijft een ontzettend gaaf "karretje" :df:

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Mrton » 02 okt 2017, 15:30

Zonde dat de accu leegloopt door te weinig gebruik natuurlijk... Ik wil je daar best mee helpen hoor

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9103
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door smiley » 02 okt 2017, 16:06

Er zijn ook eenvoudige switches die je direct op de accu min pool zet.
Bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com.au/itm/Car-Universa ... 0977016675

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 105 gasten