Het is toch een Hybride? Dan kom je nooit op dat soort absurde snelheden...MartijnGizmo schreef:Jawel, en dan ook nog precies bij 120-130... Maar ach, rij er toch nauwelijks snelweg mee. En voor die paar duizend per jaar...
Martijn's Coopertje
-
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: Martijn's Coopertje
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Die mini klinkt echt lekker!!!MartijnGizmo schreef:Soundcheck:
Heb er ook 1 gemaakt Martijn, sterker nog.. ik pleur em nu in mn draadje
Al had ik de camera niet zo dicht naast de pijp hangen maar op mn kofferklep.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Afgelopen zaterdag bij Cars & Coffee XXL van AutoVisie geweest, leuk event, en nog een paar plaatjes van de MINI gevonden:
- E36-italia
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
- Auto: Laro Discovery TD5
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Op die laatste foto lijkt ook wel op een getunede klassieke mini, met die brede bandjes die deels buiten de spatborden/bumper staan.
Mooi ding man!
ik zag de aankondiging voorbij komen van c&c.. maar een discovery td5 is niet echt spannend.. en mijn V70 R awd staat geschorst.. om nou de R op een trailer te zetten en daar heen te gaan.. dan mis je juist een het doel van het evenement. (plus waar laat ik de disco + kar dan?)
Mooi ding man!
ik zag de aankondiging voorbij komen van c&c.. maar een discovery td5 is niet echt spannend.. en mijn V70 R awd staat geschorst.. om nou de R op een trailer te zetten en daar heen te gaan.. dan mis je juist een het doel van het evenement. (plus waar laat ik de disco + kar dan?)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Even wat stof eraf blazen... letterlijk dan, want de auto stond al bijna een half jaar stil. Accu was al wat slecht, en dat wordt er natuurlijk niet beter op als je de auto weinig gebruikt. Tel daar het plezier wat ik met de Mégane beleef bij op, en dan ben je zomaar een paar maanden verder.
Van de week maar ff actie ondernomen, en de oude accu uitgebouwd. Dat had nogal wat voeten in de aarde, want het kofferbakslot is alleen elektronisch te bedienen, en dat gaat natuurlijk niet met een lege accu. Normaal zit er onder de achterbank een handmatige kabel voor noodgevallen, maar omdat dit oorspronkelijk een Cooper was (met de accu voorin) heb ik die niet. Dus lekker met m'n boosterpack achterin geklauterd.
Meteen maar een exemplaar met hogere capaciteit besteld, gaat het waarschijnlijk weer een hele tijd goed:
Startte eigenlijk probleemloos, na een minuutje of 2 stationair liep ie zoals altijd. Rustig ff naar de pomp gereden, beetje lucht erbij in de bandjes en het stof eraf gespoten:
Daarna een flink stuk warmgereden, en binnendoor weer terug. Stiekem toch leuker dan ik verwachtte... Ja, je mist een bult power en het sper zoals in de Mégane, maar daar krijg je wel meer het kart-gevoel van MINI voor terug. Bij de verkeerslichten nog een nieuwe Giulia losgereden, en toen was het wagentje weer helemaal mijn vriendje.
Ik wil toch wel een paar kleine dingen doen:
- Hij mist nog steeds wat druk (en dus vermogen) bovenin, terwijl de supercharger in principe bij meer toeren alleen maar meer druk zou moeten leveren. Eerst maar eens een nieuwe (en verbeterde) bypassvalve monteren, en als dat niet helpt toch maar een nieuwe supercharger.
- De huidige stoel, een Cobra Suzuka Pro, is mij eigenlijk net wat te smal. Zou prima moeten zijn voor mijn broekmaat 33, maar door het vele fietsen/hardlopen zitten m'n benen wat klem. Denk dat ik dan ook meteen 2 dezelfde stoelen ga monteren, op rails.
- Hoewel ik de wielen nog altijd super vind staan, zou ik wel iets meer bodemvrijheid willen. 16" met 205/50-16 lijkt me wel mooi, en dan meteen met een iets hogere ET. De scrub radius is nu naar mijn mening wat teveel van het goede.
Iig wat "food for thought"...
Hier een klein filmpje van gisteravond:
Van de week maar ff actie ondernomen, en de oude accu uitgebouwd. Dat had nogal wat voeten in de aarde, want het kofferbakslot is alleen elektronisch te bedienen, en dat gaat natuurlijk niet met een lege accu. Normaal zit er onder de achterbank een handmatige kabel voor noodgevallen, maar omdat dit oorspronkelijk een Cooper was (met de accu voorin) heb ik die niet. Dus lekker met m'n boosterpack achterin geklauterd.
Meteen maar een exemplaar met hogere capaciteit besteld, gaat het waarschijnlijk weer een hele tijd goed:
Startte eigenlijk probleemloos, na een minuutje of 2 stationair liep ie zoals altijd. Rustig ff naar de pomp gereden, beetje lucht erbij in de bandjes en het stof eraf gespoten:
Daarna een flink stuk warmgereden, en binnendoor weer terug. Stiekem toch leuker dan ik verwachtte... Ja, je mist een bult power en het sper zoals in de Mégane, maar daar krijg je wel meer het kart-gevoel van MINI voor terug. Bij de verkeerslichten nog een nieuwe Giulia losgereden, en toen was het wagentje weer helemaal mijn vriendje.
Ik wil toch wel een paar kleine dingen doen:
- Hij mist nog steeds wat druk (en dus vermogen) bovenin, terwijl de supercharger in principe bij meer toeren alleen maar meer druk zou moeten leveren. Eerst maar eens een nieuwe (en verbeterde) bypassvalve monteren, en als dat niet helpt toch maar een nieuwe supercharger.
- De huidige stoel, een Cobra Suzuka Pro, is mij eigenlijk net wat te smal. Zou prima moeten zijn voor mijn broekmaat 33, maar door het vele fietsen/hardlopen zitten m'n benen wat klem. Denk dat ik dan ook meteen 2 dezelfde stoelen ga monteren, op rails.
- Hoewel ik de wielen nog altijd super vind staan, zou ik wel iets meer bodemvrijheid willen. 16" met 205/50-16 lijkt me wel mooi, en dan meteen met een iets hogere ET. De scrub radius is nu naar mijn mening wat teveel van het goede.
Iig wat "food for thought"...
Hier een klein filmpje van gisteravond:
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's Coopertje
Blijft toch ook wel een heeeeeeel gaaf karretje zo! Maar kan me voorstellen dat het lastig kiezen is als je ook de Megane hebt
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Lijken mij ook 2 totaal andere auto's idd, megane meer een gt voor de midlange afstanden en de mini voor een stukje rond de kerk te knallen.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
LOL, nou nee, een Mégane RS (met aanpassingen) is niet echt een GT...
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Martijn's Coopertje
leuk dat je de Mini weer hebt gepakt en het toch stiekem weer leuker was dan verwacht! klinkt lekker ook moet ik zeggen in je filmpje en leuk sturen in een Mini kan ik uit ervaringen vertellen (wel minder hardcore dan die van jou, maar zelfs toen stuurde het al lekker). een beetje een retorische vraag maar ik stel hem toch: zijn er nog verdere plannen behalve bodemspeling wat verhogen wat je al noemde?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Ja, andere stoel(en) en bypassvalve. Verder niks concreets, heb nog een short-shift-project dat half af is en zou ooit nog wel een rolbeugel achterin willen.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Martijn's Coopertje
klinkt goed, ben benieuwd. echt leuk zo'n kart voor de openbare weg om 's avonds even lekker mee te gooien en smijten. hoe ervaar jij jouw Renault (met mods) tov jouw Mini (ook met mods) als je ze back-to-back rijdt? en op welke auto vind je de mods effectiever/leuker/speelser/etc?
- Mark W. Scholten
- Berichten: 747
- Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54
Re: Martijn's Coopertje
Gaaf wagentje Mooi speelgoed voor op het ciruit
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
De Mégane kan eigenlijk alles beter, behalve MINI zijn. Sneller, sper, veel beter onderstel, etc. Vorige week filmde ik een puzzelrit in de buurt van Barneveld, waarbij ik telkens naar andere punten langs de route reed. Dat was echt zeer vermakelijk, lekker over landweggetjes boenderen en smijten. Je zou verwachten dat ie daar een maatje te groot en snel voor is, maar dat gaat juist perfect. Verbazingwekkend goede auto nog steeds!e30touring1990 schreef: ↑27 apr 2017, 13:06 klinkt goed, ben benieuwd. echt leuk zo'n kart voor de openbare weg om 's avonds even lekker mee te gooien en smijten. hoe ervaar jij jouw Renault (met mods) tov jouw Mini (ook met mods) als je ze back-to-back rijdt? en op welke auto vind je de mods effectiever/leuker/speelser/etc?
De MINI wint het rationeel dan ook nooit, maar is gewoon erg leuk. Qua onderstel trouwens een stuk softer, KW V1 is wel echt een straatset, maar dat is ook prima voor deze auto. Daarnaast heb ik hem al bijna 6 jaar, en is het m'n eerste auto... Ook al een hoop leuke mensen door leren kennen, o.a. bij de NewMINIClub. Leuke auto om af en toe een rondje in te doen, en daar wil ik hem dan ook voor houden cq optimaliseren.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Martijn's Coopertje
Blijft een gaaf ding die Mini! Ervaar je het nou ook als een nadeel dat je 2 auto's hebt die eigenlijk voor het zelfde doel gemaakt zijn? Dat had je toen je de V50 ernaast had natuurlijk nog niet.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Als jij er klaar mee bent niet echt meer nee.MartijnGizmo schreef: ↑27 apr 2017, 12:36 LOL, nou nee, een Mégane RS (met aanpassingen) is niet echt een GT...
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Nadeel zou ik het niet direct noemen, maar zo is het inderdaad wel, tov de V50 was de MINI veel leuker.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Martijn's Coopertje
duidelijke motivatie en leuk om over te lezen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Leuk filmpje
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
De MINI staat nog steeds bij de garage, duurde ff voordat alle onderdelen er waren etc, maar begint nu op te schieten. Vorige week heeft m'n monteur de nieuwe shifter van Coolerworx erin gezet:
Vorige week ff langs gegaan en een testrondje gedaan, schakelt wel echt superstrak nu! Barend maakte zich zorgen over de bekerhouder, maar die is nog steeds bruikbaar:
Al sinds tijden (en misschien wel al sinds de motorombouw) miste er druk bovenin. Nou zou de kompressor versleten kunnen zijn, maar de bypassvalve wil ook nog wel eens slecht afdichten door slijtage, dus die eerst maar eens vervangen door een verbeterd exemplaar:
Dat lijkt inderdaad geholpen te hebben, auto voelt een stuk levendiger en trekt echt hard door bovenin. Zou dan toch zo'n 20-30pk moeten schelen, en zo voelt het eigenlijk ook wel.
Ook nieuw, 3D geprinte houder met een VDO olietemperatuurmeter:
De remmen voelden altijd al wat sponzig, met een vrij laag pedaal. Prima vertraging op zich, maar voelt gewoon niet zo lekker. Ik vermoede een intern niet helemaal dichte hoofdremcilinder, dus die moest nieuw. Online zag ik anderen met een hoofdremcilinder van een Z4 M als upgrade, dus zo eentje gezocht op Ebay. Zuiger heeft een iets grotere diameter en balans voor/achter is wat gunstiger, en zou redelijk plug&play moeten zijn. Dat klopte gelukkig vrij aardig, en remmen voelen nu idd een stuk beter!
Het wachten is nu op de levering van de nieuwe Cobreau-stoelen (jaja, eindelijk 2 dezelfde stoelen erin) en dan monteren we ook meteen een rolbeugel van LRS:
Vorige week ff langs gegaan en een testrondje gedaan, schakelt wel echt superstrak nu! Barend maakte zich zorgen over de bekerhouder, maar die is nog steeds bruikbaar:
Al sinds tijden (en misschien wel al sinds de motorombouw) miste er druk bovenin. Nou zou de kompressor versleten kunnen zijn, maar de bypassvalve wil ook nog wel eens slecht afdichten door slijtage, dus die eerst maar eens vervangen door een verbeterd exemplaar:
Dat lijkt inderdaad geholpen te hebben, auto voelt een stuk levendiger en trekt echt hard door bovenin. Zou dan toch zo'n 20-30pk moeten schelen, en zo voelt het eigenlijk ook wel.
Ook nieuw, 3D geprinte houder met een VDO olietemperatuurmeter:
De remmen voelden altijd al wat sponzig, met een vrij laag pedaal. Prima vertraging op zich, maar voelt gewoon niet zo lekker. Ik vermoede een intern niet helemaal dichte hoofdremcilinder, dus die moest nieuw. Online zag ik anderen met een hoofdremcilinder van een Z4 M als upgrade, dus zo eentje gezocht op Ebay. Zuiger heeft een iets grotere diameter en balans voor/achter is wat gunstiger, en zou redelijk plug&play moeten zijn. Dat klopte gelukkig vrij aardig, en remmen voelen nu idd een stuk beter!
Het wachten is nu op de levering van de nieuwe Cobreau-stoelen (jaja, eindelijk 2 dezelfde stoelen erin) en dan monteren we ook meteen een rolbeugel van LRS:
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Martijn's Coopertje
lekkere update Martijn! sprak je gisteren al even over de upgrades waar je mee bezig bent. mooie oplossing ook met die olietemp meter in dat 3d geprinte ventilatierooster (ga ik me ook eens in verdiepen voor de z3). blijft echt een lekkere kart zo'n mini, al helemaal met deze waslijst aan mods. volgende 'meeting' hopelijk de mini eens in het echt bekijken
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Martijn's Coopertje
Ook een gaaf ding die Mini. Zie nu pas het topic
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Martijn's Coopertje
Heerlijk man. Wordt nu wel écht een hobbyauto, en dat maakt het des te leuker om er af en toe eens in te stappen als je wat wilt 'spelen'.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's Coopertje
Blijft een ontzettend gaaf "karretje"
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Martijn's Coopertje
Zonde dat de accu leegloopt door te weinig gebruik natuurlijk... Ik wil je daar best mee helpen hoor
-
Onlinesmiley
- Berichten: 9103
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Martijn's Coopertje
Er zijn ook eenvoudige switches die je direct op de accu min pool zet.
Bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com.au/itm/Car-Universa ... 0977016675
Bijvoorbeeld:
http://www.ebay.com.au/itm/Car-Universa ... 0977016675
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 248 gasten