BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street S

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Xave30
Berichten: 15380
Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Xave30 » 23 jan 2011, 15:13

Je Contour's zijn echt mooi geworden weer.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Martin van der Zwaard » 23 jan 2011, 15:26

Renoblast is een super zaak.
Heb er voor mijn zwager een setje wielen voor zijn 190 2.3-16 laten opknappen. Gewoon nieuw....kostte wel wat maar het resultaat mag er zijn.

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door BMW-Vince » 23 jan 2011, 15:49

Bij Renoblast weten ze absoluut wat ze doen, leveren heel erg mooi werk.
Mijn contours zijn niet van nieuw te onderscheiden nu!

Qua prijs, tja hangt af van wat er moet gebeuren, bij mij was stralen en coaten genoeg, geen verdere reparaties nodig. Excl. banden eraf en er weer op met opnieuw balanceren etc, zit je op 50 euro incl. BTW per 17 inch velg. Ik vond dat niet heel duur...

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Tom V » 23 jan 2011, 15:50

Ziet er top uit Vince, je pakt het allemaal super aan!

Gebruikersavatar
Niels v/d burgh
Berichten: 2168
Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
Auto: Zweedse diesel
Locatie: Noord- NL

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Niels v/d burgh » 23 jan 2011, 15:52

BMW-Vince schreef:Bij Renoblast weten ze absoluut wat ze doen, leveren heel erg mooi werk.
Mijn contours zijn niet van nieuw te onderscheiden nu!

Qua prijs, tja hangt af van wat er moet gebeuren, bij mij was stralen en coaten genoeg, geen verdere reparaties nodig. Excl. banden eraf en er weer op met opnieuw balanceren etc, zit je op 50 euro incl. BTW per 17 inch velg. Ik vond dat niet heel duur...
Dat is absoluut niet duur, velgen zien er op de foto's super netjes uit.


Je auto trouwens ook :love:

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Erik dB » 23 jan 2011, 16:01

Die contours zien er weer goed uit! Ik heb nog een extra setje van 4 voorvelgen liggen die niet heel mooi meer zijn, eens kijken wat we daar mee gaan doen (het setje was eigenlijk bedoeld als wintersetje).

Die dom-kapjes heb ik trouwens wel voor je liggen, doe maar een bod als je interesse hebt.

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door BMW-Vince » 23 jan 2011, 17:07

Ik ga eerst kijken of ik een passende veerpootbrug, passend met het ASC op het inlaat gedeelte, kan vinden. Lukt dit niet, dan worden het domkapjes.

Bedankt voor je aanbod in ieder geval.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Martin van der Zwaard » 23 jan 2011, 20:40

BMW-Vince schreef:Bij Renoblast weten ze absoluut wat ze doen, leveren heel erg mooi werk.
Mijn contours zijn niet van nieuw te onderscheiden nu!

Qua prijs, tja hangt af van wat er moet gebeuren, bij mij was stralen en coaten genoeg, geen verdere reparaties nodig. Excl. banden eraf en er weer op met opnieuw balanceren etc, zit je op 50 euro incl. BTW per 17 inch velg. Ik vond dat niet heel duur...
Nette prijs idd.

Setje wat wij hebben laten doen was wel iets duurder. Maar daar hebben ze ook stoeprandschade en ingevreten plekken helemaal verwijderd.

Verder zijn de gespoten ipv gecoat. Vonden we net wat mooier staan.

Gebruikersavatar
JurT
Berichten: 575
Lid geworden op: 15 sep 2009, 00:07

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door JurT » 23 jan 2011, 21:45

Vince, de velgen zien er toppie uit zeg!

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door steve smith » 24 jan 2011, 01:12

LOL, wist niet dat er op DF ook schroefsets gemonteerd werden voor de looks!

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12631
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Snipe » 24 jan 2011, 01:24

Ja, wie mooi* wil zijn moet pijn lijden.




* smaakafhankelijk

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Knot » 24 jan 2011, 09:22

Zoals op die foto's staat ie toch prima, zou niet te laag gaan..

Velgen zien er goed uit zeg en zeker voor een nette prijs laten doen!

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door BMW-Vince » 24 jan 2011, 18:41

steve smith schreef:LOL, wist niet dat er op DF ook schroefsets gemonteerd werden voor de looks!
Achja voor mij is deze precies ideaal, voldoet aan alle wensen die ik ermee heb. Deze auto is niet bedoeld als circuitbeest ofzo, dus een AST onderstel of iets in die richting was voor mijn gebruik gewoon pure overkill.
Mijn wensen waren :
- Betere handling en sturen dan origineel (had ook met een veren / schokbreker setje gekund)
- Moet mee kunnen op skivakantie (dan moet de achterkant omhoog kunnen om ruimte te maken voor de eventueel te monteren sneeuwkettingen, dus een schroefset)
- Lager vind ik ook gewoon mooier, lijkt me niks mis mee....
- Geen specifiek circuitgebruik, dus een hele dure volledig instelbare set is niet nodig

Goed ik ga verder ook niet mijn keuze verdedigen, lijkt me ook niet nodig.
De Eibachset voldoet precies aan mijn wensen, dus ik ben helemaal blij!

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Reind » 24 jan 2011, 19:15

BMW-Vince schreef:
steve smith schreef:LOL, wist niet dat er op DF ook schroefsets gemonteerd werden voor de looks!
Achja voor mij is deze precies ideaal, voldoet aan alle wensen die ik ermee heb. Deze auto is niet bedoeld als circuitbeest ofzo, dus een AST onderstel of iets in die richting was voor mijn gebruik gewoon pure overkill.
Mijn wensen waren :
- Betere handling en sturen dan origineel (had ook met een veren / schokbreker setje gekund)
- Moet mee kunnen op skivakantie (dan moet de achterkant omhoog kunnen om ruimte te maken voor de eventueel te monteren sneeuwkettingen, dus een schroefset)
- Lager vind ik ook gewoon mooier, lijkt me niks mis mee....
- Geen specifiek circuitgebruik, dus een hele dure volledig instelbare set is niet nodig

Goed ik ga verder ook niet mijn keuze verdedigen, lijkt me ook niet nodig.
De Eibachset voldoet precies aan mijn wensen, dus ik ben helemaal blij!
Effe voor de duidelijkheid. Ik heb dezelfde eibach set onder mijn ringauto zitten. En ik kan je vertellen dat het voor de prijs een hele goede set is en je kunt er (ook op het circuit) knetterhard mee de hoek om. Denk zelfs dat op de nordschleife een betere optie als een competitie set. Die zijn voor de schleife eigenlijk weer wat te hard.

Op de ring BTG 08:40. Bodyroll kan nog beter met dikkere stabi voor.

Afbeelding

Prima setje dus :thumbup:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door steve smith » 24 jan 2011, 19:26

Dat weet ik ook.

Maar ik las in dit draadje enkel maar over een paar mm naar beneden draaien omdat het er beter uitzag. Nergens las ik iets over weegschalen en wielvlucht. Vandaar de post.....

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door BMW-Vince » 24 jan 2011, 19:42

Uitwegen moet ook nog gebeuren, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik een auto voorzie van een schroefset. Heb dus nog veel te leren, en alle leerstof is dus meer dan welkom!

Het enige wat ik weet is dat uitwegen belangrijk is, waarom weet ik niet precies maar zal denk ik in de richting van de balans van de auto gezocht moeten worden. Daarnaast weet ik dat ik na hoogte wijziging de auto moet laten uitlijnen.
Hier wacht ik even mee tot ik een lekkere rijhoogte heb en alles gesetteld is.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Shakes » 24 jan 2011, 19:53

Setje M3 spiegels en hij is af.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Reind » 24 jan 2011, 20:42

BMW-Vince schreef:Uitwegen moet ook nog gebeuren, maar dit is voor mij de eerste keer dat ik een auto voorzie van een schroefset. Heb dus nog veel te leren, en alle leerstof is dus meer dan welkom!

Het enige wat ik weet is dat uitwegen belangrijk is, waarom weet ik niet precies maar zal denk ik in de richting van de balans van de auto gezocht moeten worden. Daarnaast weet ik dat ik na hoogte wijziging de auto moet laten uitlijnen.
Hier wacht ik even mee tot ik een lekkere rijhoogte heb en alles gesetteld is.
Voor normaal straatgebruik hoeft je een auto in mijn ogen niet perse uit te wegen. Enkel wanneer er veel onbalans is bij heftig remmen. Dat is dan ook de primaire doelstelling bij het uitwegen van een auto. De balans in de auto bij extreme vertraging. Wanneer de as belasting aan de linkerkant hoger is dan aan de andere kant dan zal er bij vertraging aan de zware kant meer energie verplaatsing zijn waardoor de auto uit balans raakt.

De auto is in balans bij vertraging wanneer de statische asbelasting van LV + RA = RV + LA. Daarnaast is het voor een neutraal stuurkarakter belangrijk dat het zwaartepunt zich in het midden van het voertuigbevind en zo laag mogelijk. Afhankelijk van wat er mogelijk is bij een voertuig moet je er dus voor zorgen dat naast het kruisgewicht ook de asbelasting voor en achter gelijk zijn.

Als je gaat uitwegen moet je zelfs natuurlijk wel in de auto gaan zitten :D Altijd lachwekkend dat je zelfs op de circuits mensen heel druk bezig ziet met het aflezen van het gewicht naast de auto :bag:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door steve smith » 24 jan 2011, 21:24

Gaat prima met 2x 25 kg op de stoel en 1x25kg in de voetenbak.

Rickstah
Berichten: 986
Lid geworden op: 26 apr 2008, 12:30
Locatie: Randstad

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Rickstah » 24 jan 2011, 21:25

Ziet er goed uit Vince! Toevallig nog interesse in een K&N 57-1000 setje? ;)
http://www.knfilters.com/search/product ... od=57-1000" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb er nog 1 liggen..

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9349
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door Bert ///M3 » 24 jan 2011, 21:55

Ik heb ook zo'n Eibach Pro Street S kit op mijn gewone M3 en het rijd verder wel prima (wel met nog wat meer aanpassingen zoals meer camber en Eibach anti roll kit)

Qua uitwegen zeg ik net als Reind laat maar zitten, is niet nodig. Uitwegen is kritisch op raceonderstellen maar niet zo erg op een straat setje. Als je een race onderstel met bijvoorbeeld 180 N/mm veren op de voorkant hebt dan betekend dat eigenlijk dat je al een verschil in wieldruk van 16KG kunt hebben als je er een millimeter naast zit. (zit een berekening achter maar voor het gemak even weg gelaten) Op die Pro street S kit heb je voor een 70 N/mm veer, en achter 75 N/mm, kijk je daar naar dan zou je er met een millimeter verschil voor 6 kg naast zitten en achter 3 KG. Daarbij is een race koets veel stijver als een straat koets, dus terwijl je die wisselingen in wieldruk al opvangt door de veer grotere veerbewegingen zit er ook nog eens veel meer beweging in de koets waardoor het minder nodig is. Je kan hem voor de grap wel eens op de schalen zetten natuurlijk, maar waarschijnlijk merk je het verschil gewoon niet als je het er uit corrigeren zou. Het is ook best een tijdsrovend proces, wegen, wielen er af en stellen, weer wegen, wiel er af en stellen, weer wegen enz. Ben je niet voor 5 tientjes klaar :) Als je koets gewoon recht is, en je meet de afstand tussen het spatbord en het midden van het wiel op een vlakke ondergrond en die is aan 2 kanten gelijk dan zit je meestal al heel dichtbij.

Met 1 opmerking, voor en achter gewichtsverdeling is haast niet te beinvloeden, je krijgt met wat stellen niet een auto van 58/42 naar 50/50 bijvoorbeeld. Het gaat met uitwegen puur om het diagonaal verschil, beetje als een tafel waarbij 1 poot te kort is en je die langer stelt zeg maar :)

IMHO moet je bij die pro street s kits alleen oppassen dat je niet te laag gaat. Bij die van mij rij je in bochten al op de bumpstops als je halverwege het stelbereik omlaag komt, waarbij vooral achter het probleem is, niet zo zeer voor.

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door BMW-Vince » 24 jan 2011, 22:24

Ik had van het weekend juist heel even het idee dat bij goed hard remmen de voorkant aan zijn einde zat. Maar weet niet of dat nou aan mij lag of niet.

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door BMW-Vince » 27 jan 2011, 19:03

En.... er komen nog weer wat leuke modjes aan, kon het niet laten.
Ben voor redelijke zachte prijsjes aan de volgende spullen gekomen :
- E36 M3 3.0 km-teller
- E36 M3 3.0 olie temperatuur sensor (wil wel dat de olietemparatuur meter in de M3 klokken werkt)
- E36 323ti compact km tellerbak.

Dit spulletje gaat hopelijk een heel mooie en exclusief samengesteld geheel worden.

Dus onderstaande tellerbak, de grijze achtergrond (ipv zwart zoals bij bijna alle E36's) met zwarte tellerringen.

Afbeelding

In combinatie met een M3 kilometer teller erachter.

Afbeelding

Gebruikersavatar
BMW-Vince
Berichten: 131
Lid geworden op: 11 dec 2010, 23:01
Locatie: Uithoorn - BMW E36 328i Touring M Sport

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door BMW-Vince » 27 jan 2011, 19:07

Meteen nog 2 vragen.

1. Hoe gaat dat met het plaatsen en aansluiten van de olietemp sensor in het oliefilterhuis en dan de bedrading naar het dashboard?

2. Kan met de M3 klokken nog wel het ASC lampje zien branden, want die zit bij mijn standaard klokken precies op de plaats van het ///M logo?

siegerdehaan89
Berichten: 1800
Lid geworden op: 05 aug 2008, 20:44
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
Locatie: omgeving lochem

Re: BMW E36 328i Touring M Sport pakket - Eibach Pro Street

Bericht door siegerdehaan89 » 27 jan 2011, 21:32

Kan je dat allemaal maar zo verwisselen Vince? Dan kan ik dus ook olietemp + rode naalden + km teller van de m3 tellerbak in mijn 328i tellerbak zetten en behoud ik de toerenteller tot 6500rpm en mijn km stand?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jlijp, L5S1, Richardt., Vanreijmersdal en 157 gasten