Ford Focus MK3 Zetec S - jaartje verder
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dat moet lukken want ik zit nu op 1:19,2 a 1:19,3. Alleen in het weekend gaat het verbruik omhoog bij priveritjes waar ik niet kan opladen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Ik wist niet dat de tank verkleind was naar 32liter. Dat verklaart. Had sowieso nooit dergelijke waardes verwacht, behalve als je inderdaad veel op de accu rijdt. Dan zijn jullie de enigen die dat doen denk ik ?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 01 mar 2017, 21:33
- Auto: BMW 330e
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Woon- werkverkeer is voor mij volledig elektrisch te doen. Ik woon in Lent en werk in Nijmegen. Mijn actieradius komt niet hoger dan 20km. Had iets meer verwacht.
Hebben jullie last van enorm veel uitlaatrook met dit vochtige (koude) weer? Heb de auto naar de dealer gebracht. Ze vertelden mij dat het komt omdat er veel condens in de uitlaat zit. Komt waarschijnlijk omdat ik weinig op de verbrandingsmotor rij. Verder zat er bij mij in de uitlaat een lek. Ik vind het echt absurd, er staat niet eens 10.000km op de teller.
Hebben jullie last van enorm veel uitlaatrook met dit vochtige (koude) weer? Heb de auto naar de dealer gebracht. Ze vertelden mij dat het komt omdat er veel condens in de uitlaat zit. Komt waarschijnlijk omdat ik weinig op de verbrandingsmotor rij. Verder zat er bij mij in de uitlaat een lek. Ik vind het echt absurd, er staat niet eens 10.000km op de teller.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 mar 2017, 10:17
- Auto: BMW 330e
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dit klopt niet helemaal. Ik gooi mijn 330e regelmatig vol en dan gaat er ongeveer 40 liter in. Dus een tank van 35 liter klopt volgens mij niet helemaal.Reind schreef: ↑08 mar 2017, 09:45 Die 1300/1400km ga je nooit halen. Door het accupakket is de tank namelijk verkleind naar 35l. Toch wel een minpuntje van de 330e. Daarbij moet ik wel bekennen dat ik gemiddeld nooit 1:25/30 ga halen. Ik kan gewoon vrij eenvoudig 1:25 halen op woon-werk traject. Ga ik een dagje voor werk naar Antwerpen/Rotterdam o.i.d. dan mag ik blij zijn als ik 1:17 haal. Maar gemiddeld op lange termijn ga ik de 1:20 denk ik wel wel halen.
Ik haal ongeveer 600Km uit een volle tank bij normaal gebruik. Maar dat is denk ik behoorlijk afhankelijk van het gebruik. Ik rij ongeveer 45K km per jaar, veel snelweg dus dan rij je niet volledig electrisch. Ik kom niet veel verder dan 1:16 tenzij ik echt heel zuinig ga rijden en altijd in eco pro rij. Dan wordt het misschien 1:18.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Volgens de specs heeft de auto inderdaad een 41l tank. Het maximale wat ik erin heb gekregen is 38liter. Tot op heden heb ik op de 16.000km gemiddeld 1:16,7 gereden. Hier zit een skivakantie bij zonder opladen, veel hele lange ritten en de auto was de eerste 5.000 veel dorstiger dan nu.Dennis014 schreef: ↑09 mar 2017, 08:47Dit klopt niet helemaal. Ik gooi mijn 330e regelmatig vol en dan gaat er ongeveer 40 liter in. Dus een tank van 35 liter klopt volgens mij niet helemaal.Reind schreef: ↑08 mar 2017, 09:45 Die 1300/1400km ga je nooit halen. Door het accupakket is de tank namelijk verkleind naar 35l. Toch wel een minpuntje van de 330e. Daarbij moet ik wel bekennen dat ik gemiddeld nooit 1:25/30 ga halen. Ik kan gewoon vrij eenvoudig 1:25 halen op woon-werk traject. Ga ik een dagje voor werk naar Antwerpen/Rotterdam o.i.d. dan mag ik blij zijn als ik 1:17 haal. Maar gemiddeld op lange termijn ga ik de 1:20 denk ik wel wel halen.
Ik haal ongeveer 600Km uit een volle tank bij normaal gebruik. Maar dat is denk ik behoorlijk afhankelijk van het gebruik. Ik rij ongeveer 45K km per jaar, veel snelweg dus dan rij je niet volledig electrisch. Ik kom niet veel verder dan 1:16 tenzij ik echt heel zuinig ga rijden en altijd in eco pro rij. Dan wordt het misschien 1:18.
Op woon werk verkeer kom ik eigenlijk nooit meer onder de 1:20 en dat zal in de zomermaanden alleen maar beter worden. Vanmorgen lekker doorgereden en kwam op 1:22,8. Op de snelweg kun je ook electrisch rijden hoor. Tot 130 geen probleem.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 06 mar 2017, 10:17
- Auto: BMW 330e
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Doe je netjes . Ik laad m elke dag op. Als ik vol elektrisch naar kantoor rij over de snelweg Issie halverwege leeg. Het zal een hoop schelen als je veel volledig elektrisch rijd.
Mijn wat zware rechter voet zal ook niet meteen meehelpen trouwens
Mijn wat zware rechter voet zal ook niet meteen meehelpen trouwens
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik met deze auto veel meer met zuinig rijden bezig ben dan met vorige auto's. Het is een soort spelletje geworden. Het woon-werktraject wat ik dagelijks rij is 80km lang en de eerste en laatste 15/16 km rij ik electrisch. Dit kun je zelf bepalen en als je daar slim mee omgaat gaat je verbruik enorm de goede kant op. Het eerste stuk dat ik rij is richting snelweg +/- 5km en daarna ongeveer 10km autoweg (100km/h). En dan de laatste 15 kilomter is snelweg (100km/h stuk) en binnendoor naar kantoor. Echt opschieten kun je op die stukken toch niet dus rij dan zo zuinig mogelijk electrisch. Het stuk daartussen rij ik gewoon 130 -150 km/h.
Nog een trucje. De verwarming helemaal uitzetten geeft je 2km extra actieradius.
Nog een trucje. De verwarming helemaal uitzetten geeft je 2km extra actieradius.
- Erminio
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 23 aug 2007, 16:52
- Locatie: W-Town
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Blijkt toch wel dat het maken van een auto, waar de sportive rijder plezier krijgt om zo zuinig mogelijk te rijden, goed gelukt is bij BMW.
Kijk zelf ook steeds meer naar de verbruikcijfers als vroeger in mijn 116EDE
Ben er van overtuigd dat er psychologen meegewerkt hebben met het ontwikkelen van deze auto om de berijder (gedeeltelijk onbewust) lekker te maken om zo zuinig mogelijk te rijden
Kijk zelf ook steeds meer naar de verbruikcijfers als vroeger in mijn 116EDE
Ben er van overtuigd dat er psychologen meegewerkt hebben met het ontwikkelen van deze auto om de berijder (gedeeltelijk onbewust) lekker te maken om zo zuinig mogelijk te rijden
- Arthur
- Berichten: 39592
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Volgens mij heeft het gewoon meer met leeftijd en/of traject te maken die je af moet leggen. Ik zit dagelijks een 30-35m in de auto heen en hetzelfde weer terug. Saaie weg en of ik nu 140 rijd of 105, scheelt bijna niets in tijd. Iig niet in tijd waar ik iets mee kan. Dus ja, dan kies ik voor de zuinige stand vh gaspedaal. Minder vaak tanken, hoef niet op flitsers te letten en je bent lekker relaxed.
Geloof er iig niets van dat het een typisch BMW dingetje is. Zijn geen Goden daar
Geloof er iig niets van dat het een typisch BMW dingetje is. Zijn geen Goden daar
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Nee maar ze weten het zo te brengen dat het leuk is om er een spelletje van te maken. In de ECO modus kan je bepaalde punten of sterren verdienen. Hoe irritant ook: op gegeven moment wil je dat gewoon doen. En dat in een diesel, laat staan die accu dingen met nog meer spielerei menus.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dat je voor 30-35 meter de auto pakt joh.Arthur schreef: ↑14 mar 2017, 09:22 Volgens mij heeft het gewoon meer met leeftijd en/of traject te maken die je af moet leggen. Ik zit dagelijks een 30-35m in de auto heen en hetzelfde weer terug. Saaie weg en of ik nu 140 rijd of 105, scheelt bijna niets in tijd. Iig niet in tijd waar ik iets mee kan. Dus ja, dan kies ik voor de zuinige stand vh gaspedaal. Minder vaak tanken, hoef niet op flitsers te letten en je bent lekker relaxed.
Geloof er iig niets van dat het een typisch BMW dingetje is. Zijn geen Goden daar
Maar ik ken het, rij op het moment 5 x per week een traject van 20 km heen en 20 km terug. Raak denk ik 1 x het gaspedaal aan om boven de 30 uit te komen, de rest alleen maar op de cruise control. En of ie dan op 90 staat of 110 maakt voor de tijd geen drol uit. Motor is als ik op bestemming ben nog niet eens op temperatuur, daarom blij dat er ook regelmatig langere ritten op de planning staan waarbij de auto wel even goed op temperatuur komt.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
ik heb het twee keer geprobeerd maar rustig rijden in een BMW is echt niets voor mij. Rijdt je 110 in eco pro is het alsof je 60 gaat. Wil je echt geld besparen zit je sowieso in de verkeerde wagen.
@Rico, motor is tegenwoordig sneller op temperatuur dan je denkt?
@Rico, motor is tegenwoordig sneller op temperatuur dan je denkt?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Bij mij is het juist bij een saaie weg gaat haast automatisch het pedaal dieper naar beneden... ik rij dagelijks ww 36km enkele reis A27 en stukje A6 en op het tweede deel A27 waar alleen maar polder is en nauwelijks verkeer rij ik zonder op te letten steeds alweer 160km/h.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
@Allen: Die 8,25 liter olie is niet zo snel opgewarmd hoor. Ding heeft bijna 30 km nodig om echt op temperatuur te komen. Wellicht dat de EGR niet meer helemaal fris is en het daarom zo lang duurt?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Tenzij bij mij de boel stuk is... Heb een olietemperatuurmeter in de 5 en als ik op en neer ga naar het postloket (6 km enkele reis) staat de meter op de terugrit al in het midden.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Dan zal mijn EGR waarschijnlijk wel niet meer fris zijn. Laatst even een stukje gereden met de laptop eraan om de temperaturen in de gaten te houden en de olie was na 29 km op temperatuur. Was wel bij -5, maar de moderne auto's zullen inderdaad wel een stuk sneller warm zijn. De basis van mijn blok stamt natuurlijk ook uit 1998. En heb toch meer dan 3 liter extra olie die opgewarmd moet worden.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Bij een N47 zit er idd een warme wisselaar tussen het olie en water circuit.
eerst helpt het water de olie extra snel warm te laten worden en daarna koelt het water juist de olie.
eerst helpt het water de olie extra snel warm te laten worden en daarna koelt het water juist de olie.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Gister het zomerrubber laten monteren. Ik overweeg toch nog om te verlagen.
- Tristan
- Berichten: 13331
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Reind: even bellen met Merwede springs. Die heeft al een set gemaakt voor de 330e.
-
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2.
Ietsje lager zou m wel afmaken.
Volgens mij zag ik je van de week rijden, viel op doordat het kenteken op 1 cijfer na gelijk is aan de mijne.
Volgens mij zag ik je van de week rijden, viel op doordat het kenteken op 1 cijfer na gelijk is aan de mijne.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
-
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2 - zomerwielen eronder
A1 t.h.v. Deventer
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2 - zomerwielen eronder
Daar rij ik dagelijks dus dikke kans dat ik het was. Waar reed jij in?
-
- Berichten: 675
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2 - zomerwielen eronder
donkergrijze 1-serie
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW F30 330e M-sport nr 2 - zomerwielen eronder
Bizar dat ik me dat gewoon herinner. 1 serie LCI met m pakket, toch? Jij reed op de linker baan? Kwam nog wel achter je aan maar je reed al een stuk voor mij.