Recaro out > Sparco in / Proflex out> Öhlins in

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15877
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Bram » 13 feb 2019, 11:28

Potver :mrgreen:

Je hebt een mooi wagenpark Andry, veel plezier ermee. En de EVO nooit meer wegdoen hè.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Niels » 13 feb 2019, 11:33

Super mooie dreier :thumbup:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Evo VII + een BMW erbij

Bericht door Andry » 13 feb 2019, 12:34

///Joost schreef: 13 feb 2019, 11:24 Prachtig ding, hier heb je echt een mooie daily aan. :df:
Andry schreef: 13 feb 2019, 11:15 Fijne auto als daily en mocht ik overhoopt aan de late kant zijn, pak ik de Evo :df:
Nou, niet zo denigrerend...Zo'n stakker is het nou ook weer niet hoor. :tooth:

Ja Joost je hebt gelijk. De Evo is lichter heeft het nagenoeg het dubbele aan koppel en vermogen: wellicht ben ik daardoor gewoon helemaal verpest :mrgreen:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Evo VII + een BMW erbij

Bericht door Andry » 13 feb 2019, 12:35

Andry schreef: 13 feb 2019, 11:15 Een paar jaar geleden was ik al stil op zoek naar een BMW met L6 benzine motor, maar vanwege verandering van werk wat dagelijks 150 of 200 km rijden betekende was dat qua brandstofkosten opeens heel onaantrekkelijk geworden :gek: Ivm. de afstand heb ik toen een Mito gekocht met een 1.4 turbomotor en TCT versnellingsbak. Na een remap naar 150 pk/290 Nm koppel rijd dat eerlijk gezegd best aangenaam. Waarom geen diesel? Ik haat het en vind het niet leuk >> autorijden moet voor mij in eerste plaats leuk zijn. Dat die keuze (in het redelijke) extra kosten met zich meebrengt is dan maar zo :wink: Na een verandering van baan en (gelukkig) weer terug in de regio is de reisafstand gereduceerd tot nog geen 40 km in totaal :) Nu is het dus tijd voor een auto met een fatsoenlijke motor erin :mrgreen:

Op een steenworp afstand van mij stond er één te koop met de aandrijflijn en in de uitvoering zoals ik m zou willen hebben. Dus erheen, proefrit gemaakt en gelijk gekocht. Het is een E90 325i LCI geworden, de auto die RS Ron te koop had staan.

De auto rijd, schakelt en stuurt prima, alleen de keramische remblokken zijn totaal niet mijn ding. Ok, ze produceren heel weinig remstof, maar het vertraagd ook totaal niet. Iig niet wat ik gewent ben met de Alfa of Evo. Ik kijk het nog even aan, maar waarschijnlijk komt er toch iets anders onder. Ook zit er naast de carbon intake een BMW Performance einddemper onder en een 330i remap. Geeft een lekker in- en uitlaat geluid!

De auto krijgt binnenkort onderhoud en nog wat cosmetische dingen: een paar parkeerdeukjes laten verwijderen en de auto laten polijsten in in de Ma Fra sealant zetten.

Fijne auto als daily en mocht ik overhoopt aan de late kant zijn, pak ik de Evo :df:

Foto's van Ron:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6229
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Opa » 13 feb 2019, 12:47

Mooie auto voor 'erbij' Andry. :tooth: :wink:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26730
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Martijn_bmw » 13 feb 2019, 13:46

Heel mooie combi heb je nu. Have fun er mee :df:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3296
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Martijn M » 13 feb 2019, 14:07

Gefeliciteerd! Prachtige auto erbij.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12751
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door MartijnGizmo » 13 feb 2019, 14:12

Mooi dat ie nu hier terecht is gekomen, strak exemplaar!

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Henk Jan » 13 feb 2019, 14:29

Had ik het toch goed gezien :tooth:

Mooi ding en hopelijk hebben we binnenkort allebei weer even tijd :wink:

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Mike R32 » 13 feb 2019, 14:32

De E90 LCI met m pakket blijft mijn favoriete 3 serie allertijden. Dikke uitvoering, veel plezier met de auto.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door ///Joost » 13 feb 2019, 14:59

Mike R32 schreef: 13 feb 2019, 14:32 De E90 LCI met m pakket blijft mijn favoriete 3 serie allertijden. Dikke uitvoering, veel plezier met de auto.
+1, dat is nog steeds echt een zeer smakelijke combi, in welke carrosserievorm dan ook.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Andry » 13 feb 2019, 17:41

Dank allemaal!

Na jaren met 4 cilinders (al dan niet met turbo en variërend van 80 pk tot een kleine 500 pk) te hebben gereden is dit de eerste N/A 6 cilinder. Het rijden is wel erg wennen door het gebrek aan koppel onderin, maar de zijdezachte loop en het in- en uitlaatgeluid compenseren veel.

Binnenkort laten detailen en in april staat er onderhoud in de planning + een nieuwe oliepan/filter voor de automatenbak. Alleen spoelen zonder vervangen van het oliefilter heeft imo niet veel zin > ZF heeft er een kant en klare kit voor voor nog geen €200. Dan moet ie er maar weer tegenaan kunnen.

Zed240
Berichten: 2930
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Zed240 » 13 feb 2019, 19:03

Errug mooi ding! Leuk dat 'ie op DF blijft. :)

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door RS-Ron » 13 feb 2019, 19:37

Hij is in goede handen, en sturen kan ie wel met die Bimmert :thumbup: veel plezier ermee Andry !


Gr Ron

Online
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Crookie » 13 feb 2019, 20:06

Kijk, hele goeie keuze!

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Martin van der Zwaard » 13 feb 2019, 20:42

Gefeliciteerd Andry. :thumbup:
Heb je een mooie auto aan. Ben ook met Ron bezig geweest maar uiteindelijk de C63 gekocht en de BMW even gelaten voor wat het was.

Hij is gelukkig goed terecht gekomen!

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Andry » 14 feb 2019, 18:39

Nogmaals dank, heren!
RS-Ron schreef: 13 feb 2019, 19:37 Hij is in goede handen, en sturen kan ie wel met die Bimmert :thumbup: veel plezier ermee Andry !


Gr Ron
Dat komt helemaal goed Ron :df:

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Andry » 17 feb 2019, 18:17

Toen ik bij de BMW ging kijken voor een proefrit viel me op dat de kleppendekselpakking iets lekte, wat zich vertaalde in een klein beetje rook en stank. Dat kan natuurlijk niet, dus een nieuwe pakking besteld en gisteren gemonteerd. Tijdens het starten en na een lange rit was geen rook of verbrande oliegeur meer te bekennen, dus missie geslaagd :D

Alleen van onderstaand ging m'n engineershart spontaan heel erg hard huilen...

Afbeelding

De 'monteur' die hiervoor verantwoordelijk is moet z'n overall voorgoed uittrekken en iets anders gaan doen... :hammer:

Gelukkig was dit de enige die om zeep is geholpen en dat wordt een nieuwe bestellen, want dit is een groot irritatiepunt voor mij :?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Downforce Hans » 18 feb 2019, 09:14

Andry schreef: 13 feb 2019, 17:41 Dank allemaal!

Na jaren met 4 cilinders (al dan niet met turbo en variërend van 80 pk tot een kleine 500 pk) te hebben gereden is dit de eerste N/A 6 cilinder. Het rijden is wel erg wennen door het gebrek aan koppel onderin, maar de zijdezachte loop en het in- en uitlaatgeluid compenseren veel.

Binnenkort laten detailen en in april staat er onderhoud in de planning + een nieuwe oliepan/filter voor de automatenbak. Alleen spoelen zonder vervangen van het oliefilter heeft imo niet veel zin > ZF heeft er een kant en klare kit voor voor nog geen €200. Dan moet ie er maar weer tegenaan kunnen.
Je zal het misschien wel al weten maar volgens mij heeft ZF een vestiging of service punt in Delft.
Ik heb destijds de bak in Germanenland laten doen maar dit is natuurlijk wel een stukje dichterbij.

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Andry » 12 jul 2019, 20:40

Inmiddels vele duizenden (probleemloze) kilometers gereden buiten tanken en regulier onderhoud niets hoeven te doen aan de 3. Een ideale daily: lekkere 6 cilinder en dito geluid, meer dan voldoende vermogen na de remap en rwd....wat heb ik mezelf de laatste jaren aangedaan met een fwd + downsize 4 pitter :dood:

Bij aanschaf zag ik dat de lak in niet al te beste staat was qua glans en diepte en zaten er her en der de bekende parkeerdeukjes. Na erg goede resultaten te hebben gezien bij diverse andere auto's met verschillende lakken met LaboCosmetica/MaFra Magic 3 m'n auto ingeplanned om te restylen en ook in de Magic 3 te laten zetten.

Het eindresultaat: veel meer diepte en glans:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorlopig glimt ie weer :blink:

Toch 2 minpunten qua rijden gevonden en dat zijn:

- de achterbanden. Die zijn veel te breed (265 mm) en hebben teveel grip en al helemaal in droge omstandigheden. Alleen op nat wegdek wil de auto een stap om zetten.... Daarom op zoek naar een set 8/8, 5J 18" Style 216 velgen.

-Het andere minpunt is de belabberde demping van de uitgaande slag, rijd niet echt prettig. Wellicht dat een setje nieuwe Sachs Super Touring dempers een uitkomst zijn.

Overall nog steeds zeer tevreden met de 3 :thumbup:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Martin van der Zwaard » 12 jul 2019, 21:08

Mooie auto hoor!! Waar heb je die lakbehandeling laten doen?

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3554
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door RS-Ron » 12 jul 2019, 23:05

Zo daar is ie van opgeknapt :thumbup: keurig nette verschijning. Die Kuhmo PS91 las ik goede verhalen over dus die heb ik op de gok maar eens geprobeerd. Ik vond ze goede grip hebben, goede prijs-kwaliteit. Auto was/is best een beetje heel erg comfortabel voor een sportonderstel, althans dat vond ik. Is een set gele Bilstein geen optie ?

En heb je nou een set velgen op de motorkap van de EVO liggen :rolling:

Ik herken het adres, als ie net zo poetst als het strakmaken en spuitwerk wat ik heb gezien zal de BMW als nieuw zijn. Heb het adres opgeslagen voor als er ooit weer eens een project moet worden gespoten.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13333
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Tristan » 13 jul 2019, 07:33

Herken je kritiek op de schokdempers. Ik heb vorig jaar een setje Bilstein B8 dempers gemonteerd onder de E90 335i en transformeert de auto qua wegligging terwijl comfort gelijk is gebleven.

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1096
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Marc Sierra » 13 jul 2019, 08:43

Hij ziet er super uit, ik blijf de E90 toch een van de mooiste BMW’s vinden! En ik zou graag de 20d in de mijne verruilen voor een 30i of 35i, maar ja de km’s...... :(

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Mijn Evo VII + BMW erbij

Bericht door Andry » 13 jul 2019, 19:18

Martin van der Zwaard schreef: 12 jul 2019, 21:08 Mooie auto hoor!! Waar heb je die lakbehandeling laten doen?
Ik heb de auto door Heitzer Car Restyling laten doen, dit was in Spijkenisse. Verschillende DF-ers zijn (zakelijk) ook klant bij hem.
RS-Ron schreef: 12 jul 2019, 23:05 Zo daar is ie van opgeknapt :thumbup: keurig nette verschijning. Die Kuhmo PS91 las ik goede verhalen over dus die heb ik op de gok maar eens geprobeerd. Ik vond ze goede grip hebben, goede prijs-kwaliteit. Auto was/is best een beetje heel erg comfortabel voor een sportonderstel, althans dat vond ik. Is een set gele Bilstein geen optie ?

En heb je nou een set velgen op de motorkap van de EVO liggen :rolling:

Ik herken het adres, als ie net zo poetst als het strakmaken en spuitwerk wat ik heb gezien zal de BMW als nieuw zijn. Heb het adres opgeslagen voor als er ooit weer eens een project moet worden gespoten.

Gr Ron
Alle auto's die ik heb gezien die met die Magic 3 zijn gedaan, waren echt totaal anders. M'n zus heeft een E91 LCI in de kleur Bluewater metallic 896 en na de behandeling vroegen haar collega's of dat de auto was overgespoten, zo'n verschil was er te zien.

Ik kom om in de Evo spullen, de motorkap was nog vrij om dingen op kwijt te kunnen. Het dak is ook nog vrij, maar daar kom ik alleen niet bij :lollerdelol:
Tristan schreef: 13 jul 2019, 07:33 Herken je kritiek op de schokdempers. Ik heb vorig jaar een setje Bilstein B8 dempers gemonteerd onder de E90 335i en transformeert de auto qua wegligging terwijl comfort gelijk is gebleven.
Bedankt voor de tip!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bart //M, Berrie, Crookie, Google [Bot], Joost H., Joël D., Kasteel, Majestic-12 [Bot], MarcF, SlowCo, tomgtr en 220 gasten