330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop
- Jaapi
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 19:45
Re: 330i G21 & E46 M3 (P19: Pro-Track velgen met semi's erop)
Beetje offtopic maar last in het m3 draadje dat je oem csl had gevonden op internet en ergens ook iets over bandenmaten
Is het plug and play op een m3 ? onderstaand setje staat te koop namelijk
2x 8x19 inch
2x 9,5x19 inch
Is het plug and play op een m3 ? onderstaand setje staat te koop namelijk
2x 8x19 inch
2x 9,5x19 inch
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: 330i G21 & E46 M3 (P19: Pro-Track velgen met semi's erop)
OEM CSL zou iig 8,5x19 voorzijde moeten zijn
-
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 21:04
Re: 330i G21 & E46 M3 (P19: Pro-Track velgen met semi's erop)
8J aan de voorzijde is CS specificatie. Optisch zie je dat ook. Spaken lopen net iets minder diep naar het hart.
- Jaapi
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 19:45
Re: 330i G21 & E46 M3 (P19: Pro-Track velgen met semi's erop)
Ahh helder , Thanks Kevin8J aan de voorzijde is CS specificatie
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3 (P19: Pro-Track velgen met semi's erop)
Omdat het alweer zo lang geleden is nog maar eens een update.
Over de 330i eigenlijk geen nieuws. Door het thuiswerken rijd ik er niet zoveel mee als verwacht, na anderhalf jaar zo'n 24k op de klok. Auto bevalt perfect. Alleen onlangs ontdekt dat de gesp van de middelste gordel op de achterbank niet werkte, dat is vanaf nieuw zo geweest en dat zou eigenlijk niet moeten mogen natuurlijk.
Van de m3 is deze winter de gehele achteras gereviseerd. Verstelbare onderste draagarmen laten monteren en alles weer vers in de Strongflex/uniballs. Ben benieuwd wat ik er van merk. Hopelijk kan ik dit jaar wat meer rijden dan vorig jaar. Woensdag de 12e ga ik een paar uurtjes op Zolder rijden en dan de 16e met DF naar Spa. In het najaar wil ik er dan eigenlijk een kooi in laten plaatsen en dan meteen het schuifdak laten verwijderen. Eerst maar weer eens wat rijden.
Verder denk ik dat er dit jaar nog een leuke vierzits cabrio bijkomt. Ben een beetje aan het kijken voor een mooie e46 330i met weinig km's, maar misschien is een e93 wel praktischer.
Paar plaatjes nog van de m3:
Over de 330i eigenlijk geen nieuws. Door het thuiswerken rijd ik er niet zoveel mee als verwacht, na anderhalf jaar zo'n 24k op de klok. Auto bevalt perfect. Alleen onlangs ontdekt dat de gesp van de middelste gordel op de achterbank niet werkte, dat is vanaf nieuw zo geweest en dat zou eigenlijk niet moeten mogen natuurlijk.
Van de m3 is deze winter de gehele achteras gereviseerd. Verstelbare onderste draagarmen laten monteren en alles weer vers in de Strongflex/uniballs. Ben benieuwd wat ik er van merk. Hopelijk kan ik dit jaar wat meer rijden dan vorig jaar. Woensdag de 12e ga ik een paar uurtjes op Zolder rijden en dan de 16e met DF naar Spa. In het najaar wil ik er dan eigenlijk een kooi in laten plaatsen en dan meteen het schuifdak laten verwijderen. Eerst maar weer eens wat rijden.
Verder denk ik dat er dit jaar nog een leuke vierzits cabrio bijkomt. Ben een beetje aan het kijken voor een mooie e46 330i met weinig km's, maar misschien is een e93 wel praktischer.
Paar plaatjes nog van de m3:
- Danish
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 22:39
Re: 330i G21 & E46 M3
Die wielen staan hem goed! Lekker breed op de vooras.
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: 330i G21 & E46 M3
Ik had het al voorspeld!!! Langzaam modificeren en uiteindelijk staat er een racer!!
Waar heb je de achteras upgrades uit laten voeren?
Waar heb je de achteras upgrades uit laten voeren?
Laatst gewijzigd door mark323ti op 03 mei 2021, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: 330i G21 & E46 M3
Ik ga 16e ook naar Spa.
Wat is er de 12e op Zolder?
Wat is er de 12e op Zolder?
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3
Aah, leuk! Even bijpraten. De 12e is er een trackday van Skylimit Events op Zolder. Fijn is dat je daar gewoon losse uurtjes kunt boeken, ik ga van 14u-16u.
De achteras heb ik laten aanpakken bij Voss Competition, ik ben daar wel heel erg over te spreken.
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: 330i G21 & E46 M3
Ga ook eens kijken of ik voor Zolder 2 uurtjes mee kan doen. Wel aantrekkelijk. Hele of halve dag natuurlijk altijd wel prijzig en ik moet eerlijk zeggen dat ik altijd Max 1,5 - 2 uur stuur tijd heb op een trackday. Wel aantrekkelijke optie.
Voss Competition in Duitsland? Waarom niet meer bij Bas Roos?
Voss Competition in Duitsland? Waarom niet meer bij Bas Roos?
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3
Ooh ik 'ram' lekker de hele dag door, draai gemakkelijk 500 á 600km op Spa zo'n dag .
Voss Competition zit hier over de grens en is voor mij maar 20 min rijden, scheelt toch weer flink in vergelijking met de dik 1,5u rijden naar Bas in Oss. Verder hebben die Duitsers goed contact met KW en dat is fijn weer met onderhoud en revisie aan mijn onderstel. Ze doen ook echt alleen maar M's, ik merk ook dat die Duitsers erg kritisch en secuur zijn, dat kan ik dan wel weer waarderen .
Voss Competition zit hier over de grens en is voor mij maar 20 min rijden, scheelt toch weer flink in vergelijking met de dik 1,5u rijden naar Bas in Oss. Verder hebben die Duitsers goed contact met KW en dat is fijn weer met onderhoud en revisie aan mijn onderstel. Ze doen ook echt alleen maar M's, ik merk ook dat die Duitsers erg kritisch en secuur zijn, dat kan ik dan wel weer waarderen .
-
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 07 apr 2017, 22:00
- Auto: E87 130i
Re: 330i G21 & E46 M3 (P19: Pro-Track velgen met semi's erop)
Haha uiteindelijk wil je toch lichter, sneller, meer hardcore en voor je het weet heb je een full build circuitautoMark 320iS schreef: ↑02 mei 2021, 21:36 In het najaar wil ik er dan eigenlijk een kooi in laten plaatsen en dan meteen het schuifdak laten verwijderen. Eerst maar weer eens wat rijden.
Ik zou precies hetzelfde doen!
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: 330i G21 & E46 M3
Waar zitten ze dan? Zie op internet alleen vestiging in Keulen. Maar dat lijkt meer webshop?
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3 (P19: Pro-Track velgen met semi's erop)
Ja verschrikkelijk . Voor je het weet ben je alweer op zoek naar een dailydriver met trekhaak om het ding op een trailer te kunnen zetten en het kenteken eraf te kunnen halen . Maar dat ga ik dus NIET doenbleu_dust schreef: ↑03 mei 2021, 16:18Haha uiteindelijk wil je toch lichter, sneller, meer hardcore en voor je het weet heb je een full build circuitautoMark 320iS schreef: ↑02 mei 2021, 21:36 In het najaar wil ik er dan eigenlijk een kooi in laten plaatsen en dan meteen het schuifdak laten verwijderen. Eerst maar weer eens wat rijden.
Ik zou precies hetzelfde doen!
Ze zitten in Eschweiler, dit is de site: https://voss-competition.de/. Lijkt idd beetje webshop. De site is ook pas een maandje online.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: 330i G21 & E46 M3
Staat er dik bij hoor! Ben benieuwd wat je aan verschil merkt met de aanpassingen die je hebt gedaan.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3
Nou, ik heb een heerlijke trackday-week achter de rug.
Vorige week woensdag stonden twee uurtjes Zolder op het programma. Ik had nog wat profiel op de Yokohama A052's voor een paar uurtjes, maar niet voor een hele dag. Idem voor de remschijven en remblokken op de vooras. Dus twee uurtjes geboekt om alles op te rijden... Ik had al vijf jaar niet op Zolder gereden, dus in het begin was het wat zoeken. Toen begon het ook nog flink te regenen, maar ik ben gewoon door blijven rijden en de banden deden het ondanks het weinige profiel wonderwel goed. Toen ik flinke aqua planning kreeg in de stortregen op het rechte stuk ben ik maar even naar binnen gegaan, na 10 minuten naar buiten en toen steeds verder het tempo kunnen opvoeren. Uiteindelijk op een 1.55 uitgekomen, maar daar zit nog heel veel ruimte in. De remmen waren op het einde hélemaal op. Sowieso veel last van fading.
De dag erna even remblokken en schijven verwisselen, tenminste dat dacht ik.... Ik had blijkbaar alles zo ontzettend heet gestookt dat ik de klauwhouders met geen mogelijkheid los kreeg en de stofhoezen helemaal stuk waren. Gelukkig kon ik zaterdag bij Voss Competition terecht en die hebben alles voor me gemonteerd en meteen de voorste remklauwen gereviseerd. Daarna meteen door om de A052's om te wisselen voor de Cup 2's die ik nog had liggen.
Zondag stond een hele dag Spa op het programma. Ook hier heel wisselvallig weer, regen wisselde zich af met en voorzichtig zonnetje. Wel weer een tópdag gehad, uiteindelijk 480km gereden op het circuit. De Cup 2's vielen me wel wat tegen op een natte baan was het écht moeilijk rijden en ook op een vochtige baan was er heel weinig grip. Wel leuk, want ik heb hem in iedere bocht wel dwars gehad... maar het gripniveau viel me echt tegen, de A052's met minder profiel deden het twee dagen ervoor nog een stuk beter. Nog veel gerommeld met bandenspanning (tussen 2.3 en 2.7 warm zoals Michelin voorschrijft), maar met name de grip achter bleef heel beperkt. Uiteindelijk op een niet helemaal droge baan een 2.56 gereden, maar ook daar is nog best wel wat te behalen, met name in bochten als Eau Rouge en Blanchimont, ik was nu toch te bang om van de droge lijn te raken en te spinnen in deze snelle bochten.
Next stop, trackday Nordschleife op 29 juni.
Hieronder nog twee plaatjes, één op Zolder in de regen en die ander op Spa:
Vorige week woensdag stonden twee uurtjes Zolder op het programma. Ik had nog wat profiel op de Yokohama A052's voor een paar uurtjes, maar niet voor een hele dag. Idem voor de remschijven en remblokken op de vooras. Dus twee uurtjes geboekt om alles op te rijden... Ik had al vijf jaar niet op Zolder gereden, dus in het begin was het wat zoeken. Toen begon het ook nog flink te regenen, maar ik ben gewoon door blijven rijden en de banden deden het ondanks het weinige profiel wonderwel goed. Toen ik flinke aqua planning kreeg in de stortregen op het rechte stuk ben ik maar even naar binnen gegaan, na 10 minuten naar buiten en toen steeds verder het tempo kunnen opvoeren. Uiteindelijk op een 1.55 uitgekomen, maar daar zit nog heel veel ruimte in. De remmen waren op het einde hélemaal op. Sowieso veel last van fading.
De dag erna even remblokken en schijven verwisselen, tenminste dat dacht ik.... Ik had blijkbaar alles zo ontzettend heet gestookt dat ik de klauwhouders met geen mogelijkheid los kreeg en de stofhoezen helemaal stuk waren. Gelukkig kon ik zaterdag bij Voss Competition terecht en die hebben alles voor me gemonteerd en meteen de voorste remklauwen gereviseerd. Daarna meteen door om de A052's om te wisselen voor de Cup 2's die ik nog had liggen.
Zondag stond een hele dag Spa op het programma. Ook hier heel wisselvallig weer, regen wisselde zich af met en voorzichtig zonnetje. Wel weer een tópdag gehad, uiteindelijk 480km gereden op het circuit. De Cup 2's vielen me wel wat tegen op een natte baan was het écht moeilijk rijden en ook op een vochtige baan was er heel weinig grip. Wel leuk, want ik heb hem in iedere bocht wel dwars gehad... maar het gripniveau viel me echt tegen, de A052's met minder profiel deden het twee dagen ervoor nog een stuk beter. Nog veel gerommeld met bandenspanning (tussen 2.3 en 2.7 warm zoals Michelin voorschrijft), maar met name de grip achter bleef heel beperkt. Uiteindelijk op een niet helemaal droge baan een 2.56 gereden, maar ook daar is nog best wel wat te behalen, met name in bochten als Eau Rouge en Blanchimont, ik was nu toch te bang om van de droge lijn te raken en te spinnen in deze snelle bochten.
Next stop, trackday Nordschleife op 29 juni.
Hieronder nog twee plaatjes, één op Zolder in de regen en die ander op Spa:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: 330i G21 & E46 M3
Klinkt als ideaal weer om die oude bandjes op te driften en de nieuwe in te schaven!
Als het echt heet wordt idd jammer dat je de stofhoezen wegfikt, soms is het verstandiger de blokken met nog een paar mm erop gewoon eraf te halen, ze geven alle hitte direct door aan de klauw anders.
Als het echt heet wordt idd jammer dat je de stofhoezen wegfikt, soms is het verstandiger de blokken met nog een paar mm erop gewoon eraf te halen, ze geven alle hitte direct door aan de klauw anders.
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3
JA en JaKnot schreef: ↑17 mei 2021, 21:02 Klinkt als ideaal weer om die oude bandjes op te driften en de nieuwe in te schaven!
Als het echt heet wordt idd jammer dat je de stofhoezen wegfikt, soms is het verstandiger de blokken met nog een paar mm erop gewoon eraf te halen, ze geven alle hitte direct door aan de klauw anders.
Die dag op Zolder had ik vooraf nog 30% op de blokken en halverwege ook de blokken nog even gecontroleerd en toen zag het er nog goed uit. Maar als het dan droog wordt gaat het tempo zo sterk omhoog en daarmee ook de kracht waarmee je remt, dat de slijtage natuurlijk enorm toeneemt. Op het einde was het inderdaad ijzer op ijzer en dat is natuurlijk dom. Sowieso moet ik remkoeling fabriceren, daar zijn gelukkig heel wat kant en klare kitjes voor leverbaar. Zolder is ook wel killing voor de remmen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Mark 320iS op 17 mei 2021, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: 330i G21 & E46 M3
Mooi verslag, zo te lezen heb je je goed vermaakt! Rij je nog met de standaard klauwen en schijven?
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3
Ja, CSL schijven en standaardklauwen met staalomvlochten remslangen, ate typ 200 vloeistof en pagid 29rsl blokken. Heb eigenlijk geen zin om 5k uit te geven aan een setje AP's op de vooras... dus ik wil dit graag laten werken.
- Fabian
- Berichten: 7024
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Re: 330i G21 & E46 M3
Klinkt goed!
Gewoon snel met wat extra koeling aan de slag voor de remmen. Maar met goede semi’s erop belast je de remmen nog wel wat extra. Ik vrees dat je combi net niet optimaal is, maar dat is gewoon proberen
Gewoon snel met wat extra koeling aan de slag voor de remmen. Maar met goede semi’s erop belast je de remmen nog wel wat extra. Ik vrees dat je combi net niet optimaal is, maar dat is gewoon proberen
- Bram
- Berichten: 15855
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 330i G21 & E46 M3
Is dit niet iets voor jou Mark?
https://freakyparts.co.uk/products/bmw- ... 5212981293
Betaalbaar en gaat vast een stuk beter remmen lijkt me?
https://freakyparts.co.uk/products/bmw- ... 5212981293
Betaalbaar en gaat vast een stuk beter remmen lijkt me?
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: 330i G21 & E46 M3
Zijn dat dezelfde klauwen als op een Megane?
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: 330i G21 & E46 M3
Ja, dat zijn de Megane RS klauwen, daarom denk ik niet dat dit dé upgrade gaat zijn. Sowieso blijf je dan met de standaard schijven rijden.
- Bram
- Berichten: 15855
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: 330i G21 & E46 M3
Oh dus dat is het toch net niet? Anyway, gave foto's en mooie verhalen!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Tom V en 41 gasten