330i G21, E46 M3 —> M3 gaat ook in de verkoop
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Zeer mooie auto met ditto configuratie , proficiat, veel plezier ermee gewenst !
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Bedankt allemaal, ben er ook wel heel blij mee! Beetje minder pk's maar ik krijg er wel heel veel degelijkheid voor terug. Ben echt benieuwd!
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Ja, precies Heb nog wel een vraagje, maar die doe ik even via pb.Fabian schreef:Mooi!!!
Ik zie de QV wel terug over een paar weken dan, die verkoop ik wel weer
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Erg mooi!
Nu nog even zwarte nieren erin! Past goed bij Shadowline lijsten.
Nu nog even zwarte nieren erin! Past goed bij Shadowline lijsten.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Gefeliciteerd! Mooie vervanger van de alfa!
- Arthur
- Berichten: 39596
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Mooie auto en mooi M stuurtje
- Jesper
- Berichten: 822
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 23:09
- Auto: BMW M135i
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Nee, dat vind ik dus niet. Ten eerste omdat het het "3d effect" van de grille weghaalt en ten tweede omdat het dan zo'n contrastloos zwart geheel wordt.indobesar schreef:Erg mooi!
Nu nog even zwarte nieren erin! Past goed bij Shadowline lijsten.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Lekker kleurtje
- Joy
- Berichten: 10771
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
+1Mark 320iS schreef:Nee, dat vind ik dus niet. Ten eerste omdat het het "3d effect" van de grille weghaalt en ten tweede omdat het dan zo'n contrastloos zwart geheel wordt.indobesar schreef:Erg mooi!
Nu nog even zwarte nieren erin! Past goed bij Shadowline lijsten.
- Barend
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Wat een mooie kleurencombinatie, met die velgen, en dat interieur!
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Hij komt binnenkort te koop meende ik
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Giulietta QV eruit 320i m-sport erbij (p9)
Zo, even mijn oude 'mijn auto topic' afstoffen. Na de herhaaldelijke diefstal van auto's van mijn oprit (Golf GTI in 2011 en de 335i in 2015), ben ik wat huiverig geworden om informatie over mijn auto's te posten. Inmiddels hebben we echter een nieuw adres met een grote inpandige garage. Dusss... tijd voor een korte update.
Na de diefstal van de 335i heb ik een e91 325i uit 2006 gekocht omdat ik een want minder diefstal gevoelige auto wilde rijden. Het is een monacoblauwe die bijna full option is uitgevoerd. Prima auto, maar toch niet helemaal mijn ding, ik vind dat ie erg veel koppel onderin mist, het blok heeft echt toeren nodig en dat past niet bij het karakter van de auto. Als we straks wat gesettled zijn in ons nieuwe huis moet ie denk ik toch plaatsmaken voor wat anders, een F11 denk ik.
Foto:
Dan de M3, die is er nog steeds. Ik heb het geluk gehad met die auto, heb hem nu ruim drie jaar en hij geeft geen krimp, ik heb er buiten het reguliere onderhoud enkel preventief zaken aan aangepakt zoals de lagerschalen, draagarmrubbers en het Bilstein B12 onderstel. Een heerlijk ding is het, ik blijf ervan genieten! Prachtig motorblok en icm de handbak is het een en al pret, vooral op de winterbanden tijdens de regenachtige dagen in dit seizoen. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik hem niet weg zou moeten doen om een e92 m3 of 997s te kopen, maar ik blijf er lekker in rijden. e92 doet me toch niet zoveel en een 997s in de juiste uitvoering is moeilijk te vinden (wil perse een sper) en de motorproblemen waar je veel over leest schrikken me toch af. Daarnaast vraag ik me af of een 997 me wel echt meer df geeft dan de m3.
Daarom besloten om de m3 dit jaar wat extra liefde te geven. Binnenkort ga ik het subframe eens laten bekijken en het eventueel laten verstevigen. Hij wordt buitenom bijna helemaal gespoten want hij is vorig jaar op onze eigen oprit een keer door iemand bekrast en hij heeft uiteraard wat gebruikerskrasjes rondom. Daarnaast wil ik de remmen verbeteren, maar ik twijfel een beetje over het hoe en wat. Een öhlins onderstel en csl velgen blijven ook kriebelen, maar dat stellen we voorlopig nog even uit.
Plaatje, zoals ie er imho uit moet zien :
En een paar van vandaag:
Na de diefstal van de 335i heb ik een e91 325i uit 2006 gekocht omdat ik een want minder diefstal gevoelige auto wilde rijden. Het is een monacoblauwe die bijna full option is uitgevoerd. Prima auto, maar toch niet helemaal mijn ding, ik vind dat ie erg veel koppel onderin mist, het blok heeft echt toeren nodig en dat past niet bij het karakter van de auto. Als we straks wat gesettled zijn in ons nieuwe huis moet ie denk ik toch plaatsmaken voor wat anders, een F11 denk ik.
Foto:
Dan de M3, die is er nog steeds. Ik heb het geluk gehad met die auto, heb hem nu ruim drie jaar en hij geeft geen krimp, ik heb er buiten het reguliere onderhoud enkel preventief zaken aan aangepakt zoals de lagerschalen, draagarmrubbers en het Bilstein B12 onderstel. Een heerlijk ding is het, ik blijf ervan genieten! Prachtig motorblok en icm de handbak is het een en al pret, vooral op de winterbanden tijdens de regenachtige dagen in dit seizoen. Ik heb een tijdje getwijfeld of ik hem niet weg zou moeten doen om een e92 m3 of 997s te kopen, maar ik blijf er lekker in rijden. e92 doet me toch niet zoveel en een 997s in de juiste uitvoering is moeilijk te vinden (wil perse een sper) en de motorproblemen waar je veel over leest schrikken me toch af. Daarnaast vraag ik me af of een 997 me wel echt meer df geeft dan de m3.
Daarom besloten om de m3 dit jaar wat extra liefde te geven. Binnenkort ga ik het subframe eens laten bekijken en het eventueel laten verstevigen. Hij wordt buitenom bijna helemaal gespoten want hij is vorig jaar op onze eigen oprit een keer door iemand bekrast en hij heeft uiteraard wat gebruikerskrasjes rondom. Daarnaast wil ik de remmen verbeteren, maar ik twijfel een beetje over het hoe en wat. Een öhlins onderstel en csl velgen blijven ook kriebelen, maar dat stellen we voorlopig nog even uit.
Plaatje, zoals ie er imho uit moet zien :
En een paar van vandaag:
-
Online
- Berichten: 3967
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
M3: geluk in de zin van geen gekke dingen met hoge onderhoudskosten als gevolg?
325: net te oud om te upgraden naar 330i specificaties? Dat kan vanaf 2007? pas, omdat je dan een geknepen 3.0 hebt ipv 2.5.
325: net te oud om te upgraden naar 330i specificaties? Dat kan vanaf 2007? pas, omdat je dan een geknepen 3.0 hebt ipv 2.5.
-
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
http://youtu.be/yAzyc8S6boE" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkje naar underside restoration door redish motorsport. Heb ik al eerder ergens geplaatst, maar zo gaaf dat ie nog wel een keer geplaatst mag worden. Kost wel een aardige duit....
Linkje naar underside restoration door redish motorsport. Heb ik al eerder ergens geplaatst, maar zo gaaf dat ie nog wel een keer geplaatst mag worden. Kost wel een aardige duit....
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
@Eric Z: Ja geluk in de zin dat ik er nog nooit iets aan heb gehad. Auto wordt ook wel met zorg onderhouden, dat scheelt ook wel denk ik.
De 325i is gewoon nog een 2.5, dus upgraden naar 330i spec. is niet aan de orde.
@Hoppa: Ziet er leuk uit, maar mij niet gezien . Liever iets kleiner, wil wel op 18 inch kunnen blijven rijden. Moet straks bruikbaar goed zijn, hoeft niet voor de 'show'.
De 325i is gewoon nog een 2.5, dus upgraden naar 330i spec. is niet aan de orde.
@Hoppa: Ziet er leuk uit, maar mij niet gezien . Liever iets kleiner, wil wel op 18 inch kunnen blijven rijden. Moet straks bruikbaar goed zijn, hoeft niet voor de 'show'.
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
Nou, meteen maar de daad bij het woord gevoegd. Zaterdag naar Performance Shop Geel voor het (preventief) aanpakken van het subframe.
Aangezien mijn schijven aan de voorkant er ook nagenoeg doorheen zijn ga ik ook meteen een upgrade doen naar CSL remmen. Gezien de ervaringen met de trackday auto weet ik hoeveel gereviseerde remklauwen icm een goed remblok, goede vloeistof en staalomvlochten remslangen kunnen brengen. Daarom geen upgrade naar een BBK van AP racing, Mov'it oid.
Met de "CSL setup" kan ik de huidige klauwen blijven gebruiken, deze worden wel gereviseerd. Ik heb enkel de CSL klauwhouders nodig en dan ga ik van 325mm naar 345mm schijven. Ben benieuwd!
Aangezien mijn schijven aan de voorkant er ook nagenoeg doorheen zijn ga ik ook meteen een upgrade doen naar CSL remmen. Gezien de ervaringen met de trackday auto weet ik hoeveel gereviseerde remklauwen icm een goed remblok, goede vloeistof en staalomvlochten remslangen kunnen brengen. Daarom geen upgrade naar een BBK van AP racing, Mov'it oid.
Met de "CSL setup" kan ik de huidige klauwen blijven gebruiken, deze worden wel gereviseerd. Ik heb enkel de CSL klauwhouders nodig en dan ga ik van 325mm naar 345mm schijven. Ben benieuwd!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
mooie upgrade
ik zou ook kiezen voor een originele oplossing, BMW performance remmen was ook nog een idee misschien?
ik zou ook kiezen voor een originele oplossing, BMW performance remmen was ook nog een idee misschien?
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
Thnx! Performance remmen kan ook, maar die klauwen zijn gemaakt voor 26mm dikke schijven, dat houdt in dat je de blokken voor gebruik op een m3 altijd 1mm moet afvijlen en daar heb ik geen zin in. Daarnaast zijn die klauwen geloof ik nog zwaarder dan de originele.Martijn_bmw schreef:mooie upgrade
ik zou ook kiezen voor een originele oplossing, BMW performance remmen was ook nog een idee misschien?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
Even over je e91 325i. Weleens aan gedacht er andere (lees lichtere) velgen onder te schroeven? Dit zijn echte zwaargewichten. Ik weet echt zeker als je hier andere velgen onderzet de auto veel sneller zal aanvoelen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26615
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
gaan vijlen aan blokken zou ik idd ook niet aan beginnen.
het moet goed passen en anders niet
het moet goed passen en anders niet
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 18 aug 2013, 14:53
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
Moest je de remschijven nog niet aangekocht / besteld hebben, ik heb nog een nieuw setje liggen dat ik vorige week van de dealer gekregen heb (coulance voor foutje in bestelling nieuwe lease bak). Ik heb echter besloten om wel voor een BBK te gaan zodat het setje overbodig is geworden. PM maar indien interesse!
- Mark 320iS
- Berichten: 2688
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
Done!jpeeters schreef:Moest je de remschijven nog niet aangekocht / besteld hebben, ik heb nog een nieuw setje liggen dat ik vorige week van de dealer gekregen heb (coulance voor foutje in bestelling nieuwe lease bak). Ik heb echter besloten om wel voor een BBK te gaan zodat het setje overbodig is geworden. PM maar indien interesse!
@Reind, thanx voor de tip, ik zal het eens proberen met een setje stalen wintervelgen.
-
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 21 okt 2014, 19:41
Re: Update e91 325i en e46 M3 (p10)
Mark 320iS schreef:Nou, meteen maar de daad bij het woord gevoegd. Zaterdag naar Performance Shop Geel voor het (preventief) aanpakken van het subframe.
Aangezien mijn schijven aan de voorkant er ook nagenoeg doorheen zijn ga ik ook meteen een upgrade doen naar CSL remmen. Gezien de ervaringen met de trackday auto weet ik hoeveel gereviseerde remklauwen icm een goed remblok, goede vloeistof en staalomvlochten remslangen kunnen brengen. Daarom geen upgrade naar een BBK van AP racing, Mov'it oid.
Met de "CSL setup" kan ik de huidige klauwen blijven gebruiken, deze worden wel gereviseerd. Ik heb enkel de CSL klauwhouders nodig en dan ga ik van 325mm naar 345mm schijven. Ben benieuwd!
De brackets voor mijn CSL remmen heb ik net verkocht, en die wil je niet nieuw kopen,DUUUUUUUUUUUR!!!!!!!!! 2e hands zo goed als niet te vinden, en als je denkt dat de CSL remmen beter hun werk doen dan de stock, tja.. dan think again
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], bleu_dust, Cuprafan_123, Godspeed, jerico_NL en 60 gasten