Gaaf zeg!
Wat denk je straks te draaien aan vermogen?
Golf 2 16v: 9A & ITBs
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs
200pk moet haalbaar zijn zo ver ik begrepen heb.
Ondertussen heb ik de toerenteller aan de gang dmv een versterkertje en ook een shift light in het dash board gebouwd (lag toch uit elkaar..)
Vrijdag gaat ie naar de tuner, dan stellen ze hem volgende week (hoop ik) of de week erop af
Nu nog snel alles in elkaar zetten
Ondertussen heb ik de toerenteller aan de gang dmv een versterkertje en ook een shift light in het dash board gebouwd (lag toch uit elkaar..)
Vrijdag gaat ie naar de tuner, dan stellen ze hem volgende week (hoop ik) of de week erop af
Nu nog snel alles in elkaar zetten
- Martijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs
Blijft een heel gaaf project!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs
Bedankt Martijn!
Hij is naar de tuner
Niet helemaal zonder slag of stoot, want hij heeft moeite met aanslaan, ondanks dat ik vanmorgen een nieuwe en volledig opgeladen accu (Varley Red Top 25) heb gemonteerd. Nouja, moeite met aanslaan; hij krijgt hem niet eens door de compressie heen. Pas als ik een tweede accu onder de motorkap aansluit (startmotor + en massapunt ergens), gaat hij beter rond, zeker als je de gasklepjes ietsje opent.
Maar dan nog slaat hij pas aan óf backfired zodra je de sleutel loslaat, waardoor het vermoeden is dat de startmotor zoveel stroomtrekt dat de bobine niks doet, tot je de sleutel lostlaat. Als je dan genoeg toeren hebt om nog een keer door de compressie te gaan, slaat ie aan. Zo niet, ontsteekt de benzine met echt een flinke klap tot gevolg.
Ik gebruik 16mm2 kabel. Dat is toch niet weinig. Alle stukken die ik meet, van accupool via noodschakelaar en dashdoorvoer naar de startmotor, hebben 0 ohm. Het massa probleem bij de versnellingsbaksteun moet eigenlijk opgelost zijn en zo ver ik me kan herinneren startte de KR motor in deze configuratie wel.
Ik moet toch eens proberen wat er gebeurt als ik de overbruggingsaccu toevoeg over de accu polen zelf, of dat ik de accu voorin monteer, zo dicht mogelijk bij de startmotor.
Maar bij dat laatste moet ik toch weer naar binnen voor de noodstroomschakelaar, en weer terug. Dat scheelt weinig qua kabellengte gok ik. Moet ik dan toch dikkere kabel gebruiken? Uiteindelijk zijn de kabelschoentjes het dunst.
Ook lekt de uitlaat, dus heb ik een nieuwe klem gekocht op de terugweg. En de shiftlights doen het wel, maar om een of andere reden branden de LEDs zwak als het contact aanstaat. Alsof de KMS een spanning uitstuurt die niet gelijk is aan de accuspanning.
En tijdens het rijden in straat merkte ik dat zijn 1 wel erg snel was bij stationair draaien. Dat was dus zijn 3, de 1 "zit er niet", dus niet goed afgesteld. Nouja, 2 tm/ 5 en achteruit doen het wel.
Het versterkertje voor de toerenteller doet het ook prima. Heb deze met een signaalgenerator nog getest tot 300 Hz/ 9000rpm dus dat moet goedkomen.
Hij is naar de tuner
Niet helemaal zonder slag of stoot, want hij heeft moeite met aanslaan, ondanks dat ik vanmorgen een nieuwe en volledig opgeladen accu (Varley Red Top 25) heb gemonteerd. Nouja, moeite met aanslaan; hij krijgt hem niet eens door de compressie heen. Pas als ik een tweede accu onder de motorkap aansluit (startmotor + en massapunt ergens), gaat hij beter rond, zeker als je de gasklepjes ietsje opent.
Maar dan nog slaat hij pas aan óf backfired zodra je de sleutel loslaat, waardoor het vermoeden is dat de startmotor zoveel stroomtrekt dat de bobine niks doet, tot je de sleutel lostlaat. Als je dan genoeg toeren hebt om nog een keer door de compressie te gaan, slaat ie aan. Zo niet, ontsteekt de benzine met echt een flinke klap tot gevolg.
Ik gebruik 16mm2 kabel. Dat is toch niet weinig. Alle stukken die ik meet, van accupool via noodschakelaar en dashdoorvoer naar de startmotor, hebben 0 ohm. Het massa probleem bij de versnellingsbaksteun moet eigenlijk opgelost zijn en zo ver ik me kan herinneren startte de KR motor in deze configuratie wel.
Ik moet toch eens proberen wat er gebeurt als ik de overbruggingsaccu toevoeg over de accu polen zelf, of dat ik de accu voorin monteer, zo dicht mogelijk bij de startmotor.
Maar bij dat laatste moet ik toch weer naar binnen voor de noodstroomschakelaar, en weer terug. Dat scheelt weinig qua kabellengte gok ik. Moet ik dan toch dikkere kabel gebruiken? Uiteindelijk zijn de kabelschoentjes het dunst.
Ook lekt de uitlaat, dus heb ik een nieuwe klem gekocht op de terugweg. En de shiftlights doen het wel, maar om een of andere reden branden de LEDs zwak als het contact aanstaat. Alsof de KMS een spanning uitstuurt die niet gelijk is aan de accuspanning.
En tijdens het rijden in straat merkte ik dat zijn 1 wel erg snel was bij stationair draaien. Dat was dus zijn 3, de 1 "zit er niet", dus niet goed afgesteld. Nouja, 2 tm/ 5 en achteruit doen het wel.
Het versterkertje voor de toerenteller doet het ook prima. Heb deze met een signaalgenerator nog getest tot 300 Hz/ 9000rpm dus dat moet goedkomen.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs
De FTP doet het weer, dus ik heb wat foto's geupload.
De tellerbak die ik uit elkaar heb gehaald zag er dus zo uit:
Nadat ik de shiftlight had gesoldeerd alles weer netjes terug gebouwd. Gelukkig lijkt alles het te doen
Ook de shiftlight zelf:
(Even met de hand aangestuurd via een voeding)
De langere dynamosteun en geleider voor de lucht over de radiateur:
En de front view met grille:
Ondertussen al bericht gehad van de tuner, ze hebben hem als het goed is compleet uitgerold nu. Ik werd nog wel gebeld want het Lambda display en de controller werken niet goed, vallen uit en geven eigenlijk alleen maar 14,7 aan, ook als de motor niet draait. Dus die is vervangen, zodat ze verder konden. De injectoren waren nog oke en allemaal zo goed als gelijk, waardoor ik hier in ieder geval geen nieuwe voor nodig heb
Hopelijk vrijdag alweer ophalen.
De tellerbak die ik uit elkaar heb gehaald zag er dus zo uit:
Nadat ik de shiftlight had gesoldeerd alles weer netjes terug gebouwd. Gelukkig lijkt alles het te doen
Ook de shiftlight zelf:
(Even met de hand aangestuurd via een voeding)
De langere dynamosteun en geleider voor de lucht over de radiateur:
En de front view met grille:
Ondertussen al bericht gehad van de tuner, ze hebben hem als het goed is compleet uitgerold nu. Ik werd nog wel gebeld want het Lambda display en de controller werken niet goed, vallen uit en geven eigenlijk alleen maar 14,7 aan, ook als de motor niet draait. Dus die is vervangen, zodat ze verder konden. De injectoren waren nog oke en allemaal zo goed als gelijk, waardoor ik hier in ieder geval geen nieuwe voor nodig heb
Hopelijk vrijdag alweer ophalen.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs
En weer terug van de tuner
Al met al niet slecht voor een ongeblazen 2 liter
Al met al niet slecht voor een ongeblazen 2 liter
- Martijn M
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs
Mooie waardes! ben benieuwd hoe het klinkt.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs
Volgens de jongen van de rollenbank klonk hij erg goed
Ik hoop echter dat ik niet boven de 95dB uitkom want dan kun je het op de meeste circuits wel vergeten (en kan ik dus inlaat en/of uitlaat aan gaan passen )
Ik hoop echter dat ik niet boven de 95dB uitkom want dan kun je het op de meeste circuits wel vergeten (en kan ik dus inlaat en/of uitlaat aan gaan passen )