Golf 2 16v: 9A & ITBs
-
- Berichten: 15237
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
- Locatie: Niet ver van Zandvoort
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
gruwelijk!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- Jonh
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 01 jul 2013, 11:46
- Locatie: Zuid Holland
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
Ontzettend gaaf project.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
Knutsel de knutsel, kantjes gezet van de accubak:
Nu nog iets uitvinden om de accu ook van boven te klemmen.
En gaatje 22 geboord:
Nu nog iets uitvinden om de accu ook van boven te klemmen.
En gaatje 22 geboord:
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
Meer! Meer!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
Ik ben bang dat er de komende week wat minder updates komen Tom
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
4 dagen weekend, dus weer aan het werk
Eerst de motor opgehaald, daarna een hoop kleine dingen weer schoongemaakt voor de montage etc.
Ondertussen was er ook een pakketje binnen met een hitteschild voor het stuurhuis en van de week had ik ook al het eea besteld, zoals een Innovate AFR meter met sensor en een nieuwe KVS pomp met versterkt lager.
De motor staat weer op het subframe en de voorbalk, voorzien van de nieuwe PU motorsteunen
De nieuwe KVS pomp
Hitteschild
Poelies >:)
Eerst de motor opgehaald, daarna een hoop kleine dingen weer schoongemaakt voor de montage etc.
Ondertussen was er ook een pakketje binnen met een hitteschild voor het stuurhuis en van de week had ik ook al het eea besteld, zoals een Innovate AFR meter met sensor en een nieuwe KVS pomp met versterkt lager.
De motor staat weer op het subframe en de voorbalk, voorzien van de nieuwe PU motorsteunen
De nieuwe KVS pomp
Hitteschild
Poelies >:)
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
Vandaag toch nog gelukt het blok erin te hangen, wel met hulp
De onderkant nu in kleur:
Morgen nog even verder om te zorgen dat hij weer rolbaar is
De onderkant nu in kleur:
Morgen nog even verder om te zorgen dat hij weer rolbaar is
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v - 16-11 Clubdag Zolder
De afgelopen 2 dagen de auto afgebouwd.
Er zit nog heel wat werk aan en vooral veel dingen om af te maken, maar ik wilde weer kunnen rijden dus daarom een beetje gas gegeven. Wel een beetje een dubbel gevoel omdat ik hem niet zo netjes in elkaar heb gezet als ik eigenlijk zou willen.
Zojuist nog een proefrondje gedaan, de compressor gilt als een malle
Wel typisch dat op dit forum nog niemand opgevallen was dat er iets niet klopte met de multiriemen op een 1986-er Golf II
Morgen naar de APK
Er zit nog heel wat werk aan en vooral veel dingen om af te maken, maar ik wilde weer kunnen rijden dus daarom een beetje gas gegeven. Wel een beetje een dubbel gevoel omdat ik hem niet zo netjes in elkaar heb gezet als ik eigenlijk zou willen.
Zojuist nog een proefrondje gedaan, de compressor gilt als een malle
Wel typisch dat op dit forum nog niemand opgevallen was dat er iets niet klopte met de multiriemen op een 1986-er Golf II
Morgen naar de APK
- Martijn M
- Berichten: 3282
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Golf 2 16v Compressor
Het valt me nu pas op
Gaaf man! Zal wel hard lopen nu. Ben benieuwd.
Gaaf man! Zal wel hard lopen nu. Ben benieuwd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Golf 2 16v Compressor
Helemaal te gek dit!
- Tomj
- Berichten: 765
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: Golf 2 16v Compressor
I'm loving it
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v Compressor
Er zit weer APK op
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Golf 2 16v Compressor
Leuk dat er een compressor op komt! Wat verwacht je aan vermogen?
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Golf 2 16v Compressor
leuk man hoe je dit allemaal maakt! Wil ik wel eens in het echt zien.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v Compressor
Hij heeft 135 wiel-pk, hoop zo tegen de 150 uit te komen. Met name het koppel zou moeten stijgen, lekker de bocht uit trekkenNiels schreef:Leuk dat er een compressor op komt! Wat verwacht je aan vermogen?
Spreek me maar een keer aan als je me ziet/herkent, geen probleemRoy RS schreef:leuk man hoe je dit allemaal maakt! Wil ik wel eens in het echt zien.
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v Compressor
Eindelijk weer eens wat tijd gevonden om nog wat aan het ding te knutselen.
Er is nog een waslijst met to-do dingen voor hij weer rijdt, maar voor de accubak had ik echt een brug nodig dus die had voorrang.
Er zit een gaatje in
Voor het eerder gemaakt bakje:
Waar de accu dus in komt:
En van onderen ziet het er zo uit:
Mijn gok om de accubak aan de bovenkant ca 2 cm schuin te maken komt goed uit, hij zit nagenoeg recht onder de auto met een lichte kanteling naar voren.
Ik heb helaas niet vol gas kunnen sleutelen omdat ik door m'n rug ben gegaan vrij kort nadat ik begonnen was
Maar deze avond heb ik het hitteschild aangepast zodat de accubak ook afgeschermd wordt voor de hitte van de uitlaat.
(Helaas geen foto ivm lege batterij)
Er is nog een waslijst met to-do dingen voor hij weer rijdt, maar voor de accubak had ik echt een brug nodig dus die had voorrang.
Er zit een gaatje in
Voor het eerder gemaakt bakje:
Waar de accu dus in komt:
En van onderen ziet het er zo uit:
Mijn gok om de accubak aan de bovenkant ca 2 cm schuin te maken komt goed uit, hij zit nagenoeg recht onder de auto met een lichte kanteling naar voren.
Ik heb helaas niet vol gas kunnen sleutelen omdat ik door m'n rug ben gegaan vrij kort nadat ik begonnen was
Maar deze avond heb ik het hitteschild aangepast zodat de accubak ook afgeschermd wordt voor de hitte van de uitlaat.
(Helaas geen foto ivm lege batterij)
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Golf 2 16v Compressor
daNpy schreef:Hij heeft 135 wiel-pk, hoop zo tegen de 150 uit te komen.
15 pk uit die compressor; is dat normaal voor dat type? (vindt het zo weinig)
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v Compressor
Hij hoeft niet volle bak te gaan draaien, het is natuurlijk wel een NA-motor.
Het doel is dat hij gewoon net wat meer lucht naar binnen duwt dan motor zelf aan kan zuigen, om daar wat extra koppel mee te genereren
Het doel is dat hij gewoon net wat meer lucht naar binnen duwt dan motor zelf aan kan zuigen, om daar wat extra koppel mee te genereren
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Golf 2 16v Compressor
Op die van mij moet ik ongeveer met ongeveer 30% parasieterend effect op de krukas rekenen.
Als dat bij jou ook zo is, zit dat ding er voor 10pk extra op.
Als dat bij jou ook zo is, zit dat ding er voor 10pk extra op.
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 14 nov 2013, 10:28
- Locatie: Rotterdam
Re: Golf 2 16v Compressor
Vind het er echt goed uitzien zo Danny.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v Compressor
En natuurlijk de mooie vlakke koppelkromme die je krijgt, dat is wel lekker rijden.daNpy schreef:Hij hoeft niet volle bak te gaan draaien, het is natuurlijk wel een NA-motor.
Het doel is dat hij gewoon net wat meer lucht naar binnen duwt dan motor zelf aan kan zuigen, om daar wat extra koppel mee te genereren
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Golf 2 16v Compressor
Gisteren eindelijk weer wat constructiefs aan de Golf kunnen doen.
Samen met een collega hebben we de intercooler op zijn plaats gezet en voorzien van de juiste aansluitingen.
Ik had ook een enorme hoeveelheid slangen en buizen besteld waar ik er eigenlijk helemaal niet veel van nodig heb
Het meeste gaat dus terug, sowieso omdat de slangen blauw zijn en ik wil zwarte
De aansluiting naar de gasklep is gemaakt, de lucht temperatuurmeter is verplaatst en zit nu degelijk op een aluminium buis in een busje geschroefd ipv in een rubberen slang gekit. Ik moet nu nog het een en ander afwerken, zodra de juiste slangen binnen zijn (levertijd 4-6 weken :X) op maat snijden en alles aansluiten.
Vanmiddag toch maar even geprobeerd hoe het eea nu zou gaan lopen. Dus de compressor direct op de luchtinlaat aangesloten en de motor gestart.
Helaas kan de originele VW slang op de gasklep dat helemaal niet aan, die gaat meteen gigantisch bol staan als je een beetje gas geeft. Volgens de drukmeter staat er echter nog geen echt druk op het inlaat traject achter de gasklep
Er moet dus sowieso nog een BOV op want als je het gas loslaat klapt de slang bijna van de gasklep af:
Dus nu is de vraag hoe ik aan een slang kom die op de gasklep past en wel de druk aan kan.
Ook moet ik nog een luchtfilter hebben, die ik direct op de compressor ga plaatsen. Dan zit hij wel achter de radiateur maar dat is nog steeds beter als een slang/buis van 70cm door de hele motorruimte gaan leggen om hem achter de koplamp te plaatsen.
Foto/schets waar ik het luchtfilter wil hebben.
Fotoschets van optie 2.
Samen met een collega hebben we de intercooler op zijn plaats gezet en voorzien van de juiste aansluitingen.
Ik had ook een enorme hoeveelheid slangen en buizen besteld waar ik er eigenlijk helemaal niet veel van nodig heb
Het meeste gaat dus terug, sowieso omdat de slangen blauw zijn en ik wil zwarte
De aansluiting naar de gasklep is gemaakt, de lucht temperatuurmeter is verplaatst en zit nu degelijk op een aluminium buis in een busje geschroefd ipv in een rubberen slang gekit. Ik moet nu nog het een en ander afwerken, zodra de juiste slangen binnen zijn (levertijd 4-6 weken :X) op maat snijden en alles aansluiten.
Vanmiddag toch maar even geprobeerd hoe het eea nu zou gaan lopen. Dus de compressor direct op de luchtinlaat aangesloten en de motor gestart.
Helaas kan de originele VW slang op de gasklep dat helemaal niet aan, die gaat meteen gigantisch bol staan als je een beetje gas geeft. Volgens de drukmeter staat er echter nog geen echt druk op het inlaat traject achter de gasklep
Er moet dus sowieso nog een BOV op want als je het gas loslaat klapt de slang bijna van de gasklep af:
Dus nu is de vraag hoe ik aan een slang kom die op de gasklep past en wel de druk aan kan.
Ook moet ik nog een luchtfilter hebben, die ik direct op de compressor ga plaatsen. Dan zit hij wel achter de radiateur maar dat is nog steeds beter als een slang/buis van 70cm door de hele motorruimte gaan leggen om hem achter de koplamp te plaatsen.
Foto/schets waar ik het luchtfilter wil hebben.
Fotoschets van optie 2.
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: Golf 2 16v Compressor
Compressor altijd +1
- smiley
- Berichten: 9097
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Golf 2 16v Compressor
Ik neem aan dat dit niet meer die 15pk extra opzet van Juli is toch? (zoveel compressor geweld)daNpy schreef:Helaas kan de originele VW slang op de gasklep dat helemaal niet aan, die gaat meteen gigantisch bol staan als je een beetje gas geeft.