Golf 2 16v: 9A & ITBs

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door Eeuwe » 05 okt 2021, 19:06

Gaaf zeg!

Wat denk je straks te draaien aan vermogen?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door daNpy » 05 okt 2021, 22:31

200pk moet haalbaar zijn zo ver ik begrepen heb.
Ondertussen heb ik de toerenteller aan de gang dmv een versterkertje en ook een shift light in het dash board gebouwd (lag toch uit elkaar..)

Vrijdag gaat ie naar de tuner, dan stellen ze hem volgende week (hoop ik) of de week erop af :thumbup:
Nu nog snel alles in elkaar zetten :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door Martijn_bmw » 06 okt 2021, 07:22

Blijft een heel gaaf project!

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door daNpy » 08 okt 2021, 19:06

Bedankt Martijn!

Hij is naar de tuner :)

Niet helemaal zonder slag of stoot, want hij heeft moeite met aanslaan, ondanks dat ik vanmorgen een nieuwe en volledig opgeladen accu (Varley Red Top 25) heb gemonteerd. Nouja, moeite met aanslaan; hij krijgt hem niet eens door de compressie heen. Pas als ik een tweede accu onder de motorkap aansluit (startmotor + en massapunt ergens), gaat hij beter rond, zeker als je de gasklepjes ietsje opent.
Maar dan nog slaat hij pas aan óf backfired zodra je de sleutel loslaat, waardoor het vermoeden is dat de startmotor zoveel stroomtrekt dat de bobine niks doet, tot je de sleutel lostlaat. Als je dan genoeg toeren hebt om nog een keer door de compressie te gaan, slaat ie aan. Zo niet, ontsteekt de benzine met echt een flinke klap tot gevolg.

Ik gebruik 16mm2 kabel. Dat is toch niet weinig. Alle stukken die ik meet, van accupool via noodschakelaar en dashdoorvoer naar de startmotor, hebben 0 ohm. Het massa probleem bij de versnellingsbaksteun moet eigenlijk opgelost zijn en zo ver ik me kan herinneren startte de KR motor in deze configuratie wel.
Ik moet toch eens proberen wat er gebeurt als ik de overbruggingsaccu toevoeg over de accu polen zelf, of dat ik de accu voorin monteer, zo dicht mogelijk bij de startmotor.
Maar bij dat laatste moet ik toch weer naar binnen voor de noodstroomschakelaar, en weer terug. Dat scheelt weinig qua kabellengte gok ik. Moet ik dan toch dikkere kabel gebruiken? Uiteindelijk zijn de kabelschoentjes het dunst.

Ook lekt de uitlaat, dus heb ik een nieuwe klem gekocht op de terugweg. En de shiftlights doen het wel, maar om een of andere reden branden de LEDs zwak als het contact aanstaat. Alsof de KMS een spanning uitstuurt die niet gelijk is aan de accuspanning.

En tijdens het rijden in straat merkte ik dat zijn 1 wel erg snel was bij stationair draaien. Dat was dus zijn 3, de 1 "zit er niet", dus niet goed afgesteld. Nouja, 2 tm/ 5 en achteruit doen het wel.

Het versterkertje voor de toerenteller doet het ook prima. Heb deze met een signaalgenerator nog getest tot 300 Hz/ 9000rpm dus dat moet goedkomen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door daNpy » 13 okt 2021, 21:18

De FTP doet het weer, dus ik heb wat foto's geupload.

De tellerbak die ik uit elkaar heb gehaald zag er dus zo uit:
Afbeelding

Nadat ik de shiftlight had gesoldeerd alles weer netjes terug gebouwd. Gelukkig lijkt alles het te doen

Afbeelding

Ook de shiftlight zelf:


(Even met de hand aangestuurd via een voeding)

De langere dynamosteun en geleider voor de lucht over de radiateur:

Afbeelding

En de front view met grille:

Afbeelding

Ondertussen al bericht gehad van de tuner, ze hebben hem als het goed is compleet uitgerold nu. Ik werd nog wel gebeld want het Lambda display en de controller werken niet goed, vallen uit en geven eigenlijk alleen maar 14,7 aan, ook als de motor niet draait. Dus die is vervangen, zodat ze verder konden. De injectoren waren nog oke en allemaal zo goed als gelijk, waardoor ik hier in ieder geval geen nieuwe voor nodig heb :)
Hopelijk vrijdag alweer ophalen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door daNpy » 15 okt 2021, 16:16

En weer terug van de tuner

Afbeelding

Afbeelding

Al met al niet slecht voor een ongeblazen 2 liter :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3282
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door Martijn M » 22 okt 2021, 13:46

Mooie waardes! ben benieuwd hoe het klinkt.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Golf 2 16v: 9A & ITBs

Bericht door daNpy » 22 okt 2021, 14:56

Volgens de jongen van de rollenbank klonk hij erg goed :D
Ik hoop echter dat ik niet boven de 95dB uitkom want dan kun je het op de meeste circuits wel vergeten (en kan ik dus inlaat en/of uitlaat aan gaan passen :x )

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ti-Tourist (Erik), wjt en 162 gasten