Ibi weg, en nu een UP!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Macboy » 29 apr 2016, 20:33

Geweldig ding :thumbup:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door indobesar » 29 apr 2016, 23:27

Snap je keuze (voor de $$$) wel WJ, maar het is natuurlijk een zaaddodende auto na de gave Ibiza.

Ga je deze ook weer modden? :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door JP » 30 apr 2016, 12:07

Zaaddodend ? We kunnen niet allemaal een nieuwe Cayman leasen...... :tooth:

Mooie Up heb je WJ :headbang:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door allen » 30 apr 2016, 12:35

Elmar schreef:...via de ADAC/ANWB heb ik voor mijn rit naar huis een uP¡ mee gehad.
Echt, als je toch maar iets van benzine door je aderen heb vloeien, dien je je ogen uit je kop te schamen om er op een autoforum met de naam Driving Fun er openlijk er voor uit te komen dat je zo'n ding bezit.
De rit naar huis was nog erger dan het ongeval zelf….
:duck:
:tooth:

Leuk ding om te zien. :thumbup:

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door indobesar » 30 apr 2016, 13:42

JP schreef:Zaaddodend ? We kunnen niet allemaal een nieuwe Cayman leasen...... :tooth:

Mooie Up heb je WJ :headbang:
Haha een cayman met 4cil turbo is ook niet echt geil imho.
Een auto als een Up laat het autohartje niet sneller kloppen. Heb vroeger een Lupo gereden en dat was een de deceptie. Een ander uiterlijk of nieuwer interieur maakt geen verschil. Het concept is het niet voor mij.

Rij ook nog steeds een ouwe 323ti ipv een nieuwe Prius. :D

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door ErikS » 30 apr 2016, 14:33

Heb vroeger een Lupo gereden en dat was een de deceptie. Een ander uiterlijk of nieuwer interieur maakt geen verschil. Het concept is het niet voor mij.
Een Up! stuurt bijna net zo leuk als een rallye.
Het enige wat soms lastig is, is dat de stumper hulpjes wel érg snel bij de les zijn. Maar kwa stuurgevoel is de Up! op staal vrijwel hetzelfde, Jammer alleen dat je 70 PK mist, maar daar ligt dan ook een deel v/d uitdaging.

Een Up! met een Lupo vergelijken gaat niet op.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door indobesar » 30 apr 2016, 21:27

Concept is hetzelfde Erik. Klein, ondergemotoriseerd, fwd, onderstuurd boodschappenwagentje. Ik vond en vind het niks. Prima dat sommige advocaten daar 50k km/jaar in willen rijden. :blink:
Voor mij liever ouwe meuk dat wel goed stuurt/rijdt.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door ErikS » 30 apr 2016, 21:34

Ik vind de Up! Niet onderstuurd.
De golf wel.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Martijn_bmw » 30 apr 2016, 21:44

Zelf wel eens mee gereden?

Ik ben ook geen liefhebber van die kleine karretjes en meestal sceptisch over de rijkwalitiet maar een up/mii is echt uitzondering op de regel! Die stuurt echt heel volwassen en comfortabel, veel beter dan je op basis van zijn formaat zou verwachten.

Echt een dik samen gesteld karretje deze trouwens met zwarte hemel zelfs! Echt mooi

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door RVV » 30 apr 2016, 21:44

Ik vond mijn Seat Arosa 100 pk in 2001 al een heel erg leuk wagentje. En toen had ik de Audi S3 als hoofdauto. Nu in 2016 vind ik de Seat Mii een prima auto met de 325i als hoofdauto. Je kunt alles wel op de moneten gooien en daar zit ook al een kern van waarheid in. Maar dat maakt een auto als een Up/Mii/citigo geen slechte auto. De Up hierboven in het zwart ziet er gewoon erg kek uit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Arthur » 30 apr 2016, 22:01

Sterker nog, ik heb bovenstaande Up liever dan een oude blokkendoos als de 323Ti compact :)

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door WJ » 01 mei 2016, 16:23

Ach, it is what it is. Heb me erop ingesteld dat ik nu zuinig aan rondkar. En voor dat doel vind ik hem gewoon erg leuk, de opties helpen ook wel. :)
Als je een beetje op tempo ben stuurt het ook best grappig op binnendoor wegen, denk dat de 16" met bridgestones wel wat helpen. Me moeder heeft ook zo'n ding maar die stuurt wat "zompiger".

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Macboy » 01 mei 2016, 21:41

Vond hem heerlijk speels. Smile op mijn gezicht :)

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Reind » 02 mei 2016, 11:31

De UP heeft mij ook positief verrast. Wat more do you need, denk ik als ik eens mee heb van een collega. Maar als ik dan weer in de Seat stap denk ik OJA I need more POWER.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door ErikS » 02 mei 2016, 11:37

Reind schreef:De UP heeft mij ook positief verrast. Wat more do you need, denk ik als ik eens mee heb van een collega. Maar als ik dan weer in de Seat stap denk ik OJA I need more POWER.
Ja, kijk, power is leuk.

Maar Ion veegt de vloer aan met dat ding, maar het is gewoon grappig rijden. :blink:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26610
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Martijn_bmw » 02 mei 2016, 13:27

klopt UP/MII hadden ze gewoon meteen ook met 1.2TSI moeten leveren :df:

dat kan die makkelijk hebben!

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door indobesar » 02 mei 2016, 13:51

ErikS schreef:
Reind schreef:De UP heeft mij ook positief verrast. Wat more do you need, denk ik als ik eens mee heb van een collega. Maar als ik dan weer in de Seat stap denk ik OJA I need more POWER.
Ja, kijk, power is leuk.

Maar Ion veegt de vloer aan met dat ding, maar het is gewoon grappig rijden. :blink:
Ik begrijp het wel, maar heb totaal geen binding met de Up en aanverwanten.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Niels » 03 mei 2016, 19:02

De Lupo 1.0 is echt een deceptie bedoel je :tooth: Dat blok is echt geestdodend traag, geen wonder dat je er een trauma aan over hebt gehouden Ion Lee!

Niettemin kan ik de keuze voor een Up! of aanverwant begrijpen, ik ervaar onze Prius3 al een paar als beste aanschaf ooit. Wat een ellende kun je dan met een oude BMW hebben zeg :) Als enige auto zou ik er wellicht moeite mee hebben maar het is maar net wat je doel met een auto is. Betrouwbaar en goedkoop of emotie en fun.... Bij het laatste koop je met een Up of P3 niet de juiste kar, bij het eerste zondermeer.....tenminste met een Toyo dan :lol: Hoe het met de betrouwbaarheid van een Up! zit weet ik niet.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door WJ » 03 mei 2016, 21:20

Kan me niet voorstellen dat er veel kapot aan kan gaan, het is allemaal erg simpele techniek volgensmij. Motor en onderstel.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Joopieboy » 03 mei 2016, 21:24

Grappige beslissing, ergens snap ik het wel maar toch vind ik het wel apart. Maar goed, met de Alto van ons mam heb ik ook best wel lol zo in de stad, je bent net aan het rallye rijden zo. Geluid en alles.

Veel plezier met de Up, ziet er leuk uit en lekker compleet!

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1055
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Vliet » 04 mei 2016, 10:41

Aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant kun je ook met oude auto's relatief goedkoop rijden. Wij hebben 2 jaar geleden een E36 325i voor 2800 euro gekocht en in die 2 jaar een paar honderd euro onderhoud gehad. Dan kan je 4 keer een ander kopen voordat je in de buurt komt van de aanschafwaarde van een UP. Dan moet er wel heel veel stuk gaan aan de oude dame wil je meer kwijt zijn...

Zonde van de Ibiza trouwens, vond dat echt een heel mooi ding. Zelf ook een gereden vier jaar lang (1.4 sport). Geweldig lol mee gehad.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door allen » 04 mei 2016, 11:25

Allemaal afhankelijk van het aantal kilometers natuurlijk. 325 Verbruikt meer, mrb ligt hoger, onderhoudsinterval is korter, vaker onderdelen vervangen vanwege slijtage, etc.
Onderaan de streep moet ieder voor zichzelf uitmaken of dat het waard is.
Als daily ben ik daar sindskort wel klaar mee. Ik had dan liever een Up! gepakt.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door indobesar » 04 mei 2016, 12:29

Niels schreef:De Lupo 1.0 is echt een deceptie bedoel je :tooth: Dat blok is echt geestdodend traag, geen wonder dat je er een trauma aan over hebt gehouden Ion Lee!

Niettemin kan ik de keuze voor een Up! of aanverwant begrijpen, ik ervaar onze Prius3 al een paar als beste aanschaf ooit. Wat een ellende kun je dan met een oude BMW hebben zeg :) Als enige auto zou ik er wellicht moeite mee hebben maar het is maar net wat je doel met een auto is. Betrouwbaar en goedkoop of emotie en fun.... Bij het laatste koop je met een Up of P3 niet de juiste kar, bij het eerste zondermeer.....tenminste met een Toyo dan :lol: Hoe het met de betrouwbaarheid van een Up! zit weet ik niet.
True. :bag:
Daarom voorlopig zescilinders zolang het kan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Macboy » 04 mei 2016, 18:53

Joopieboy schreef:Grappige beslissing, ergens snap ik het wel maar toch vind ik het wel apart. Maar goed, met de Alto van ons mam heb ik ook best wel lol zo in de stad, je bent net aan het rallye rijden zo. Geluid en alles.
De Up is dus géén koekblik ! Je kunt een Up dus nooit vergelijken met een Alto. Een Up lijkt meer op een Golf dan op een Alto. In de Up kan je op de snelweg bij 120km/h gewoon een gesprek fluisteren met je passagier.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ibi weg, en nu een UP!

Bericht door Arthur » 05 mei 2016, 11:01

Dat wel, alleen jammer dat je elkaar dan niet verstaat :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Mark 320iS, Robbert92, wackywim en 61 gasten