Barend schreef: ↑02 sep 2020, 10:42
Lekker Menrik, staat dik zo met dit camber!
BartMS schreef: ↑02 sep 2020, 10:10
Gave auto en gave mods! Ik was nog op zoek naar een goeie uitlijn garage in Breda voor mijn E30 waar straks het camber en toe afstelbaar is achter. Weten ze daar bij Antonissen raad mee? Lijkt me wel gezien jouw setup .
Wat is nu een beetje je BTG tijd met die MINI? Vind het een bizar gaaf apparaat!
Volgens mij kunnen ze dat wel, rij anders gewoon even langs! Ze zitten naast de McD op de Noordelijke rondweg.
Yes ik weet waar ze zitten idd , jij ook positieve ervaringen daar? Woon zelf trouwens ook aan die kant van Breda dus dat is mooi meegenomen.
BartMS schreef: ↑02 sep 2020, 10:10
Gave auto en gave mods! Ik was nog op zoek naar een goeie uitlijn garage in Breda voor mijn E30 waar straks het camber en toe afstelbaar is achter. Weten ze daar bij Antonissen raad mee? Lijkt me wel gezien jouw setup .
Wat is nu een beetje je BTG tijd met die MINI? Vind het een bizar gaaf apparaat!
Bij Antonissen kun je aangeven hoe je het wilt hebben, dan werken ze daar gewoon naartoe.
Vorig jaar heb ik een 8:46 BTG gereden, maar in de huidige setup moet ik gemakkelijk onder de 8:30 BTG kunnen komen.
8:46 is al geen misselijke tijd! Ben erg benieuwd naar 12 september
Barend schreef: ↑02 sep 2020, 10:42
Lekker Menrik, staat dik zo met dit camber!
BartMS schreef: ↑02 sep 2020, 10:10
Gave auto en gave mods! Ik was nog op zoek naar een goeie uitlijn garage in Breda voor mijn E30 waar straks het camber en toe afstelbaar is achter. Weten ze daar bij Antonissen raad mee? Lijkt me wel gezien jouw setup .
Wat is nu een beetje je BTG tijd met die MINI? Vind het een bizar gaaf apparaat!
Volgens mij kunnen ze dat wel, rij anders gewoon even langs! Ze zitten naast de McD op de Noordelijke rondweg.
Yes ik weet waar ze zitten idd , jij ook positieve ervaringen daar? Woon zelf trouwens ook aan die kant van Breda dus dat is mooi meegenomen.
Yes, ik laat mijn auto's ook altijd daar uitlijnen, en al het andere banden gerelateerde laat ik ook door hen doen.
Afgelopen weekend ben ik weer naar de Eifel geweest en heb ik 4 rondjes kunnen rijden op de Nordschleife.
Rond 08:30 uur zijn we weggereden uit Breda en tegen 11:00 uur stonden we bij ED Tankstelle om de auto na te lopen. Bandenspanning verlagen, sleepogen monteren en de GoPro aan voor het eerste rondje. Het was toen al redelijk druk, maar ik was de laatste die de baan op mocht i.v.m. 3 (!) gele vlaggen…wel een mooi droge baan en er werd fatsoenlijk gereden. Daarna even geluncht bij de ED Tankstelle en nog 3 rondjes achter elkaar gereden. Tijdens het laatste rondje kwam de remsensor tevoorschijn en bleken m’n remblokken aan de voorzijde volledig weg. 8.000km hebben de DS3000 blokken het volgehouden.
Daarna naar Pflanzgarten gereden en daar een uurtje of 2 gestaan en gekeken naar al het geweld wat er voorbij komt denderen. Daarna nog 2 rondjes meegereden met een E46 M3 en traditiegetrouw afgesloten met een pizza bij Pinnochio!
De Mini doet het erg goed in de huidige setup. Het onderstel is redelijk naar m’n zin, al zou een set dikkere stabi’s nog wel welkom zijn. Maar eerst de remmen weer op orde brengen. Ik heb nu een setje Tarox 116 remblokken met normale ATE remschijven voor de voorzijde besteld, terwijl op de achterzijde de huidige Ferodo DS2500 (die zijn nog lang niet op) met een nieuw setje normale ATE remschijven komen te zitten.
Voor de liefhebber nog een filmpje van het derde rondje van de dag.
Lekker dagje weer! Vanuit Breda is een dagje idd goed te doen, als er niks stuk gaat vorige keer met vrienden ook gegaan en best lang moeten wachten tot de auto werd afgesleept
Vanwaar de wisseling naar ander type remblokken voor? Bevielen de DS3000 niet?
BartMS schreef: ↑14 sep 2020, 16:47
Lekker dagje weer! Vanuit Breda is een dagje idd goed te doen, als er niks stuk gaat vorige keer met vrienden ook gegaan en best lang moeten wachten tot de auto werd afgesleept
Vanwaar de wisseling naar ander type remblokken voor? Bevielen de DS3000 niet?
DS3000 zijn prima blokken, maar wil eens wat nieuws proberen. Ik heb goede verhalen gehoord over Tarox blokken op R53's en ze zijn schappelijk geprijsd dus 1+1=2
Eindelijk heb ik dan de remmen vervangen…die waren wel echt op na de laatste keer Nürburgring. Het vervangen viel me echt alles mee, tot nu toe had ik er steeds schrik van om aan de remmen te sleutelen. Maar stelt dus echt niks voor, dat ik dit nog niet eerder zelf gedaan heb!
De Mini staat sinds kort echter wel te koop, het ontbreekt me vaak aan tijd om eraan te sleutelen en daadwerkelijk ook te rijden. Daarnaast zijn er dingen die meer prioriteit hebben dan het autorijden op dit moment. Voor nu even een paar jaar zonder hobby auto, maar d’r komt wel weer wat leuks voor terug!
Jammer om te lezen Menrik, maar ook wel een beetje herkenbaar.
Het kan niet anders dan dat ie bij een liefhebber terecht gaat komen, ik ben nu al benieuwd naar de opvolger later ooit.
Mnrk schreef: ↑16 nov 2020, 13:28
Eindelijk heb ik dan de remmen vervangen…die waren wel echt op na de laatste keer Nürburgring. Het vervangen viel me echt alles mee, tot nu toe had ik er steeds schrik van om aan de remmen te sleutelen. Maar stelt dus echt niks voor, dat ik dit nog niet eerder zelf gedaan heb!
De Mini staat sinds kort echter wel te koop, het ontbreekt me vaak aan tijd om eraan te sleutelen en daadwerkelijk ook te rijden. Daarnaast zijn er dingen die meer prioriteit hebben dan het autorijden op dit moment. Voor nu even een paar jaar zonder hobby auto, maar d’r komt wel weer wat leuks voor terug!
Haha, die waren al een heel eind verder dan “op”
Je hebt in ieder geval alles eruit gehaald.
Zonde dat ie gaat, komt dus niks voor terug of wel iets wat meer op straat gebruikt kan worden?
Barend schreef: ↑16 nov 2020, 14:24
Jammer om te lezen Menrik, maar ook wel een beetje herkenbaar.
Het kan niet anders dan dat ie bij een liefhebber terecht gaat komen, ik ben nu al benieuwd naar de opvolger later ooit.
Barend schreef: ↑16 nov 2020, 14:24
Jammer om te lezen Menrik, maar ook wel een beetje herkenbaar.
Het kan niet anders dan dat ie bij een liefhebber terecht gaat komen, ik ben nu al benieuwd naar de opvolger later ooit.
Staat ie ook hier op DF te koop?
Nee staat nog niet op DF, ik heb hem in 2 Facebook-groepen staan en op Marktplaats (https://link.marktplaats.nl/m1624345011). Zal deze week ook een advertentie met foto's hier neerzetten!
Roy RS schreef: ↑16 nov 2020, 20:52
Haha, die waren al een heel eind verder dan “op”
Je hebt in ieder geval alles eruit gehaald.
Zonde dat ie gaat, komt dus niks voor terug of wel iets wat meer op straat gebruikt kan worden?
Ja bizar...volgens mij ging net na Brünnchen het remindicator branden, daarna ben ik niet meer op het circuit gereden maar direct door naar Pinnochio en huis.
Er komt nu niets terug voor in de plaats van de Mini. We hebben nog een Skoda Octavia 1.5 TSI Sport Business en een F56 Mini Cooper voor de deur staan. Binnenkort komt er nog wel een chip op de Skoda, dan heeft die zo'n beetje 190pk en 320Nm en biedt het nog enigszins DF.
Je hebt hem serieus aangepakt zeg, wat een mod-lijst. Ik hoop dat je een beetje animo krijgt voor dit bommetje, andérs zou ik hem lekker houden en af en toe, als je alleen moet, deze lekker pakken. Als je tenminste plek hebt om hem binnen te zetten.
RS-Ron schreef: ↑19 nov 2020, 10:30
Je hebt hem serieus aangepakt zeg, wat een mod-lijst. Ik hoop dat je een beetje animo krijgt voor dit bommetje, andérs zou ik hem lekker houden en af en toe, als je alleen moet, deze lekker pakken. Als je tenminste plek hebt om hem binnen te zetten.
Gr Ron
Het blijft natuurlijk lastig om een compleet omgebouwde auto te verkopen, want de opbouw en verschillende onderdelen is erg persoonlijk natuurlijk. Als ie écht niet verkocht raakt dan houd ik hem zelf, ik heb een garagebox die niet aan huis staat en kan daar gewoon blijven staan...
Sneller dan verwacht, maar de R53 is verkocht aan een enthousiaste ex-Mini-rijder! Hij blijft in de regio Breda en zal voornamelijk op Zolder en Zandvoort te zien zijn…
De Mini heb ik ruim 5 jaar gehad, zo’n 23.000km gereden en onwijs veel plezier van gehad! Lekker licht en met een vermogen van meer dan 200pk voldoende om nog uitdaging te hebben op het circuit.
Uiteindelijk bleek de R53 een uiterst betrouwbare auto waar veel te veel leuke upgrades voor te vinden is
De verwachting is dat we het voorlopig even bij onze huidige 2 auto’s houden om over een jaar of 2 wat leuks voor de hobby bij te kopen.
2020 Skoda Octavia Sport Business
2020 F56 Mini Cooper
Laatst gewijzigd door Mnrk op 10 dec 2020, 08:12, 1 keer totaal gewijzigd.