Passat eruit, ID.4 erin.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Passat eruit, ID.4 erin.

Bericht door Joy » 02 aug 2009, 22:41

Na een paar maanden zonder 318is had ik zo een enorme behoefte aan een speelauto gekregen dat het bijna onhoudbaar werd. De Transporter rijdt niet slecht en de Panda brengt je ook droog naar je bestemming maar ik kreeg steeds meer heimwee naar een auto om in te kunnen springen en te genieten van een stukje rijden.

Afgelopen tijd gezocht en gezocht naar iets wat me aan zou spreken. Van Clio V6, Speedster, Elise naar M5 naar Focus RS, naar 968cs je kon het niet verzinnen of ik had er al op gezocht. De klik met lightweights is er niet gekomen. Allen heeft als ambassadeur ontzettend zijn best gedaan maar helaas, het kwartje wilde niet vallen :D Ik hou ten eerste niet zo van open rijden, ik vind dat leuk voor een stukje binnendoor maar na een tijdje ben ik het zat om al dat gebulder om me heen te hebben waardoor ik niks van motor en onderstel mee krijg. Stukje praktisch nut speelt ook mee, en motorisch gezien zijn het vaak huis-tuin-en keuken motoren die me niet aanspreken.
Vorige week naar een Z3 coupe gaan kijken. (http://www.viggen.nl/?id=occasion&item=415" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;) Mooie auto op de foto's. Afspraak gemaakt. Positief gevoel ook via telefoon. Op de plek aangekomen bleken de foto's elders te zijn gemaakt want ik zag alleen een terrein vol onkruid en slopers. De Z3 stond buiten het hek en zag er schrikbarend slecht uit. Nog nooit zo veel krassen gezien. Diverse rare plekken met druipers in de lak, verschillende onderdelen kapot. Ik was behoorlijk teleurgesteld dat de verkoper zo weinig kaas had gegeten van het verkoopvak. Hij wist ook echt niet waar ie het over had.
Dus, geen proefrit gemaakt, Bas Roos gebeld dat ik niet meer langs zou komen voor de aankoopkeuring. Tijdens dat gesprek kwamen we weer op zijn ex-M3. Eind vorig jaar uit Italië geimporteerd, tijdje mee gereden, weinig mee gedaan waarna de auto aan een klant is verkocht. Die klant moest door omstandigheden de auto weer te koop zetten. 95'er sedan (slechts 868 van gebouwd met de 3.0), Avus-blauw, net Inspectie II gehad, 135k gelopen, nieuwe voorruit, waterpomp, radiateur, Koni 1150 schroefset, Sandtler RS met nieuwe blokken en BBS CH met nieuwe Pilot Sports. Dus waarom deed ik daar geen bod op ? Hmm. Paar dagen over nagedacht en toen maar een telefoontje gepleegd.
Zaterdag samen met Tommy opgehaald in A'dam. Viktor de verkoper bleek een hele geschikte kerel. Tijdje mee gepraat over vanalles en nog wat. Papieren van de Italiaanse eigenaar erbij, dat maakt het net wat specialer. Samen met zijn vriendin heeft ie me uit staan zwaaien tot ik de hoek om ging. Hij had er al spijt van op het moment dat ik ja had gezegd, ik voelde me bijna schuldig :)

Afijn, auto mee en onderweg volgetankt en terug naar huis. Op de snelweg had ik meteen door dat de wielgeometrie toch even anders is dan een normale E36. Auto spoort heerlijk rechtuit, massief stuurgevoel ook. Heel anders dan wat ik gewend was van een E36. Toegenomen caster werkt goed. De hele rit eigenlijk rustig gereden, de auto leren kennen, genieten van het moment. Nog wat getaxied en laten rijden, allemaal enthousiaste mensen dus het gevoel was positief.
Vandaag even goed gewassen, binnenkant schoongemaakt en het leder goed ingevet. En daarna alleen maar gereden. Ik kon niet stoppen :lol: Het is zo een fijn ding om mee te rijden. Ramen stukje open, schuifdak open en leuke wegen opzoeken.
Kwa aanpassingen is de auto aardig op orde. Ik zou de remmen nog willen aanpakken door een AP-brakekit. Dat kan ie wel gebruiken. Technisch op orde. Interieur is het hout even een puntje. Het hoort er eigenlijk in maar ja je weet wel. Radio komt een business CD van BMW in. De houtlook Becker mag het veld ruimen :D Buitenkant is 14 jaar oud met her en der een krasje en een dingetje. Daar wil ik nog wel wat puntjes op de i zetten, is de auto zeker waard.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Joy op 03 feb 2024, 15:13, 37 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 2133
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Tommy » 02 aug 2009, 22:53

MOOI DING HOOR! gelukkig heb je hem zelf al gedapperd :D

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4861
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Tom V » 02 aug 2009, 22:54

Ik vind dit zo asociaal, die auto is veel te mooi. :wink: Super auto Joy, perfect model (4-deurs), perfecte kleur, perfecte velgen. Helemaal goed!!

Peter van den Berg
Berichten: 887
Lid geworden op: 11 apr 2008, 13:03
Locatie: Het Noorden

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Peter van den Berg » 02 aug 2009, 22:58

Erg gaaf ding Joy, gefeliciteerd! :D

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door indobesar » 02 aug 2009, 22:59

Mooi verhaal joy! Gave auto ook. Velgen staan niet slecht, al zou ok wel even ornaje knippers rondom monteren :)

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Stéphane » 02 aug 2009, 23:02

Mooi verhaal en mooie auto, Joy! Gefeliciteerd, man :thumbup:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Tristan » 02 aug 2009, 23:05

Mooi auto! Zag ik deze niet van de week in A'dam Zuid? Stond exact dezelfde nl. :wink:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Joy » 02 aug 2009, 23:11

Tristan schreef:Mooi auto! Zag ik deze niet van de week in A'dam Zuid? Stond exact dezelfde nl. :wink:
Dat kan goed kloppen, daar woont de vorige eigenaar :D

Ion, oranje knippers heb ik over nagedacht inderdaad. Deze knippers moeten sowieso het veld ruimen. Oranje geeft meer kleur, maar dan moet de achterkant ook in zijn geheel nieuw. Even bekijken wat het beste is.

@all, thanks guys.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door allen » 02 aug 2009, 23:13

FAIL FAIL FAIL!!!!

Binnenkort even een stukje sturen in de heavyweight. :df: :mrgreen:

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13332
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Tristan » 02 aug 2009, 23:14

Joy Jolliffe schreef:
Tristan schreef:Mooi auto! Zag ik deze niet van de week in A'dam Zuid? Stond exact dezelfde nl. :wink:
Dat kan goed kloppen, daar woont de vorige eigenaar :D
.
Dacht het al, zijn er maar weinig in deze uitvoering/velgen. :wink: Veel plezier ermee! :beer:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Michel P » 02 aug 2009, 23:18

Het ei is gelegd, veel DF met je M3!!

Michel

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door frank de jonge » 02 aug 2009, 23:26

Geweldig mooie kar Joy!!

Daar ga je heel veel plezier mee hebben 8)

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Adje ///M3 » 02 aug 2009, 23:26

Ziet er goed uit!
Veel DF ermee, ennuh we zien de auto wel bij de M3 fotoshoot meeting van meneer Nauta ;)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door RVV » 02 aug 2009, 23:35

Zo mooi hoor.. gelukkig niet weer een hybride of leightweight brainwash :mrgreen:

Gebruikersavatar
Joost H.
Berichten: 1869
Lid geworden op: 18 nov 2006, 14:58
Locatie: Rosmalen

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Joost H. » 02 aug 2009, 23:36

Heel gaaf ! Veel plezier ermee :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Niels » 02 aug 2009, 23:41

Ouwe BMW fapper! Was je er eindelijk van af :mrgreen:

Je koopt toch ook geen Qp van 99 voor 16K :shock: Daar haal je een 3.0 voor in D en hou je geld over!

Gefeliciteerd met de M! Ziet er zeeeeer knap uit :thumbup:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10779
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Joy » 02 aug 2009, 23:50

Dat plezier komt goed Frank, ik heb er erg veel lol mee.

En ja inderdaad Rico, ik wilde al bijna een heavyweight topic openen om wat tegengas te geven in al die milieuonzin :wink:

Niels, ik kom er niet vanaf lijkt het inderdaad :oops: Ik heb m'n best gedaan :mrgreen: De auto was al 2k afgeprijsd (autotrack) en ik had er zeker nog 2 af willen hebben als ie netjes was. Maar dit was gewoon te erg.

En wederom bedankt heren :thumbup:

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9712
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door frank de jonge » 03 aug 2009, 00:08

9 Augustus mee naar de Ring 8) :lol:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Shakes » 03 aug 2009, 05:42

:mrgreen:

E36 M3 sedan! Ik weet zeker dat je er veel plezier van zult hebben.

Gefeliciteerd

Nandor

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Rupie » 03 aug 2009, 06:32

Mooi hoor. :shock: Feli!

ps: ik had Bas donderdag nog aan de telefoon en hem verteld dat ik de 1 30 verkocht had... hij had mij ook wel mogen tippen :'( :wink:

Gebruikersavatar
Hans
Berichten: 2696
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Hans » 03 aug 2009, 07:43

Mooie auto Joy, daar ga je veel plezier mee hebben.

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2468
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Erik dB » 03 aug 2009, 09:51

Gefeliciteerd met de aankoop! Het zou maar zo kunnen dat ik je over niet al te lange tijd ga volgen qua auto en modelkeuze trouwens.... :df:

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Tom » 03 aug 2009, 10:02

Gefeliciteerd!

Ziet er op de foto's erg mooi uit 8)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door allen » 03 aug 2009, 10:04

Ik vond hem in 't echie mooier Tom. :mrgreen:

Ik begreep dat dat hij de rest van de maand vrij heeft genomen om heel Zeeland een ritje in de m3 mee te kunnen nemen. :shock:

Paul

Re: Eindelijk weer een leuke auto :-)

Bericht door Paul » 03 aug 2009, 11:11

gefeliciteerd Joy, ziet er echt goed uit!!!!!! enjoy!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 164 gasten