Passat eruit, ID.4 erin.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
90 op een Citta was ook leuk.
Gekkewerk, maar ja, jong, onsterfelijk...JOLO!
Gekkewerk, maar ja, jong, onsterfelijk...JOLO!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Heb vroeger een Puch Zip SP 2000 gehad met alles Malossi MHR (Team). Met langere vertanding (Secundair :14/47) liep dat ding 137 GPS 21pk aan het achterwiel bij 13700 toeren en maakte goed wheelies!
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Gewoon een Puch Maxi inderdaad. Voelt op zo een ding erg hard allemaal.
@535d, gekkenhuis
@535d, gekkenhuis
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
WoW 535d das bizar, ik had een Aerox max biaggi uitvoering. Ding liep 110 teller vond ik al heel wat Haha.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Had een schakel racer, Derbi grp als 1 van de eerste in NL, ding liep uiteindelijk 140 op de teller.
(met groot tandwiel voor) Was high tech toen met digitale ontsteking en alu watergekoeld blok standaard al een lichte krukas.
Alleen 80cc cilinder met 25mm carb met zelf aangepast inlaat spruitstuk, race uitlaat met expansie demper super snel, op snelheid “alle” scooters de baas toen!
Zo veel fun mee dat ik er 30.000km mee afgelegd heb in ruim een jaar.
Mis het nog wel eens, dat gejank bij doortrekken tot 15.000tpm en de castrol 2 takt geur!
(met groot tandwiel voor) Was high tech toen met digitale ontsteking en alu watergekoeld blok standaard al een lichte krukas.
Alleen 80cc cilinder met 25mm carb met zelf aangepast inlaat spruitstuk, race uitlaat met expansie demper super snel, op snelheid “alle” scooters de baas toen!
Zo veel fun mee dat ik er 30.000km mee afgelegd heb in ruim een jaar.
Mis het nog wel eens, dat gejank bij doortrekken tot 15.000tpm en de castrol 2 takt geur!
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Het is wel echt leuk om op zo een ding te zitten. Soms wel eens spijt dat ik er niks mee heb gedaan toen ik 16 was.
De Puch loopt op dit spul: https://www.tomoshop.nl/triboron-2-takt ... anger.html
Gek om geen rook uit de uitlaat te zien.
De Puch loopt op dit spul: https://www.tomoshop.nl/triboron-2-takt ... anger.html
Gek om geen rook uit de uitlaat te zien.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Toen kon je nog redelijk zorgeloos rond rijden. Beetje buitenom school in en uit tijden, met een schakel die normaal klonk bij normaal rijden vanwege de 125 demper.
Nog eens mee aangehouden, verzekeringspapieren aub.. nou prima hè.. reed rustig. Hij vragen of ie hard kon... nou 55-60 ongeveer. Maar niet verteld in welke versnelling. Verlichting deed het ook niet want daar voorzag de race ontsteking niet. Wel in super geile gasresponse "klinkt als een crosser man!"
Mooie tijd..
Nog eens mee aangehouden, verzekeringspapieren aub.. nou prima hè.. reed rustig. Hij vragen of ie hard kon... nou 55-60 ongeveer. Maar niet verteld in welke versnelling. Verlichting deed het ook niet want daar voorzag de race ontsteking niet. Wel in super geile gasresponse "klinkt als een crosser man!"
Mooie tijd..
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Mooie tijden. Joy als ik zo vrij mag zijn want bij de verhalen horen ook wat beelden natuurlijk.
Zat een kartcluster op van Alfano kon je mooi alles mee aflezen (toeren, watertemp, etc). Was een dure hobby toendertijd want alleen die Malossi RS24/10 voorveer was al 500 Euro. Kappen waren in BMW's Carbonzwart gespoten en custom zadel zat erop.
Uiteindelijk toch maar in onderdelen verkocht na een tijdje toen ik wat bekend werd bij de blauwe petten.
Zat een kartcluster op van Alfano kon je mooi alles mee aflezen (toeren, watertemp, etc). Was een dure hobby toendertijd want alleen die Malossi RS24/10 voorveer was al 500 Euro. Kappen waren in BMW's Carbonzwart gespoten en custom zadel zat erop.
Uiteindelijk toch maar in onderdelen verkocht na een tijdje toen ik wat bekend werd bij de blauwe petten.
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Flink in geïnvesteerd. Wel leuk als je zo ver gaat. Waarom voorkeur voor specifiek dit model?
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Beste wegligging onder de scooters. In Italie racen ze nog steeds met die dingen, Nederland toendertijd (15 jaar terug) ook, weet niet hoe dat nu zit.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Dacht dat Zips ook erg weinig wogen? 70kg?
- Kasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Lichtste ook idd ; ik had hetzelfde programma gevolgd met een Area 51; achteraf graag gewild dat ik dat met een Zip SP had gedaan . Het begon met 'alleen een uitlaatje is al snel zat'....
(535d, zat jij ook @ scooterforum.net? Ik iig rond 2001-2003)
(535d, zat jij ook @ scooterforum.net? Ik iig rond 2001-2003)
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
ZipSP was idd lekker licht, met tóch een watergekoelde Piaggio-motor... Volgens mij zitten er hier nogal wat ex-brommer-debielen, volgens mij was er ik er ook eens een topic over begonnen.
EDIT; dat was slechts 11 jaar geleden viewtopic.php?f=27&t=6685
EDIT; dat was slechts 11 jaar geleden viewtopic.php?f=27&t=6685
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Ik heb een hele rits Honda 4taktjes (niet van die Chinese kopieën) gehad, oorspronkelijk brommertjes, maar allemaal herkeurd als motorfiets. De snelste (die wit-rode met die droge koppeling) liep 140, op 10" wieltjes . Toen de kleine kwam heb ik ze allemaal weggedaan, maar ben nu al wel weer bezig met eentje op brommerkenteken voor als hij 'straks' 16 is... En tot die tijd houdt papa 'm wel rijdend dan
- frank de jonge
- Berichten: 9718
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Kheb een kreidler RMC gehad. 1 met een 50snel gebben cylinder op een van veen wegracer blok. Was een 4 bak en deed zon 85kmh in zn 3.
24mm dellorto carb erop met kelk. Ding hoorde je van ver. Geen idee hoeveel vermogen het had maar het sleurde er wel goed aan
24mm dellorto carb erop met kelk. Ding hoorde je van ver. Geen idee hoeveel vermogen het had maar het sleurde er wel goed aan
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
535d...jij moet ook wel op scooterforum.net hebben gezeten.
Alfonso...en Alexander van IST (Insane Scooter Tuning)
Mooie tijd. Altijd dat Polini vs Malossi, Piaggio vs Minarelli....
In die tijd was het ook nog alles zelf modden. Ik kijk af en toe nog wel eens wat er nu te koop is en dan zie je zaken die wij zelf maakten, nu kant en klaar te koop (bijv metalen voetplaten)
De mijne staat al 10 jaar stil in de schuur. Doet het nog prima, maar toen met komst kenteken heb ik hem van straat gehaald en nooit laten keuren. Langer dan een kwartiertje door het dorp en je moest snel weer de schuur in, want dan stond het halve dorp op de uitkijk.
Dat ding jankt ook ergens tussen de 12.000-14.000rpm en kon je aan de andere kant van het dorp horen.
Ik heb toen nog jaren gezocht naar de holy grail, een Braking 4-zuiger remklauw, die speciaal gemaakt was voor 220mm schijven (190mm standaard) zonder met afstandsadapters te moeten werken.
Oh my word, komen weer tig herinneringen naar boven
SOBW race Lelystad 2001
En het grote scooter 'fest' voordat 'fest' popi was in Lelystad 2003
.
.
Net nog even ingelogd op SF.net, omdat het kan. Ik wist gewoon me wachtwoord nog
Alfonso...en Alexander van IST (Insane Scooter Tuning)
Mooie tijd. Altijd dat Polini vs Malossi, Piaggio vs Minarelli....
In die tijd was het ook nog alles zelf modden. Ik kijk af en toe nog wel eens wat er nu te koop is en dan zie je zaken die wij zelf maakten, nu kant en klaar te koop (bijv metalen voetplaten)
De mijne staat al 10 jaar stil in de schuur. Doet het nog prima, maar toen met komst kenteken heb ik hem van straat gehaald en nooit laten keuren. Langer dan een kwartiertje door het dorp en je moest snel weer de schuur in, want dan stond het halve dorp op de uitkijk.
Dat ding jankt ook ergens tussen de 12.000-14.000rpm en kon je aan de andere kant van het dorp horen.
Ik heb toen nog jaren gezocht naar de holy grail, een Braking 4-zuiger remklauw, die speciaal gemaakt was voor 220mm schijven (190mm standaard) zonder met afstandsadapters te moeten werken.
Oh my word, komen weer tig herinneringen naar boven
SOBW race Lelystad 2001
En het grote scooter 'fest' voordat 'fest' popi was in Lelystad 2003
.
.
Net nog even ingelogd op SF.net, omdat het kan. Ik wist gewoon me wachtwoord nog
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Mooi die scooters en brommers. Zie je tegenwoordig bijna niet meer. Ik had een Aprilia RS 50, een tussenmodel Moderne voorkant met de vierkante kont. Erg veel plezier gehad, hoop gezeik ook. Hoop prenten. Ding liep 120 op de teller in de zesde versnelling
Zoiets:
Zoiets:
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Misschien hier verder.. brommer/scooter topic.
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
De opzet van een schakelbrommer heb ik nooit begrepen, 6 x schakelen om 40 te mogen rijden.
- MParallel
- Berichten: 8003
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
In Italië kennen ze die rare restricties niet. Dus standaard loopt zo'n RS50 veel harder. Alleen de restrictor uit de uitlaat en hij gaat al 100 +/-. 40 in de zesde versnelling gaat niet lukken.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Een beetje brommer loopt harder in 2..
-
- Berichten: 810
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Onderhoud to the max
Afgelopen weekend even een bliksembezoek aan Portugal gebracht in de vorm van 5 dagen uit en thuis. Eindhoven Airport -> Lissabon -> Covilha (familie) -> Serra d'Estrela -> Estoril/ Cascais -> Sintra -> Lissabon (2 dagen relaxen) -> Eindhoven Airport was het doel. Via Europcar een auto in de klasse Astra SW gehuurd. Bij aankomst liep de baliemedewerker mee naar een Auris Hybrid Station.
Op zich wel lekker om een automaat te hebben in heuvelachtig Portugal. Hybrid en CVT was ook weer nieuwe techniek om mee te spelen. Nou, na 50 kilometer was het ons allemaal duidelijk... verschrikkelijke techniek in een heuvelachtig land. Met 130 km/u op de cruise control kwamen we de 1e flauwe helling tegen waarbij de toerenteller van 3.000 naar 4.000 en toen naar 6.000 opliep en daar vervolgens bleef staan. Wut?!
Je hebt het gevoel een auto met een aggregaat te rijden. Nergens voelt de bak ook maar een moment aan de motor verbonden.
Het enige interessante aan de aandrijflijn is de elektromotor en accupack wat zich ontlaadt bij vermogensvraag of weer vol laadt bij afremmen of afdalen. De auto kan tot 50 km/u, mits weinig vermogen gevraagd, alleen op de elektromotor wegrijden en ook de airco kan een tijdje zonder draaiende motor werken. Best handig. In Powermode geeft de elektromotor net een kleine boost, voelt als een pk of 15.
De versnellingsbak heeft een B-stand (brake) waarbij de bak op de motor laat afremmen wanneer de accu vol zit. Dit ook weer met 5.000 toeren loeiend de berg af. Gemiddeld verbruik over 850 km, 1 op 12.
Verder best een prima auto. Stoelen zitten goed, zitpositie lekker laag en een grote kofferbak. Minpunten zijn stuurgevoel en matige kwaliteit van interieurdelen. Veel delen lagen al los in de auto.
Verder kort maar erg genoten van Portugal. Voor het eerst naar de top van de hoogste berg gereden (Serra d'Estrela). Prachtig uitzicht. Blijft een heerlijk land.
Op zich wel lekker om een automaat te hebben in heuvelachtig Portugal. Hybrid en CVT was ook weer nieuwe techniek om mee te spelen. Nou, na 50 kilometer was het ons allemaal duidelijk... verschrikkelijke techniek in een heuvelachtig land. Met 130 km/u op de cruise control kwamen we de 1e flauwe helling tegen waarbij de toerenteller van 3.000 naar 4.000 en toen naar 6.000 opliep en daar vervolgens bleef staan. Wut?!
Je hebt het gevoel een auto met een aggregaat te rijden. Nergens voelt de bak ook maar een moment aan de motor verbonden.
Het enige interessante aan de aandrijflijn is de elektromotor en accupack wat zich ontlaadt bij vermogensvraag of weer vol laadt bij afremmen of afdalen. De auto kan tot 50 km/u, mits weinig vermogen gevraagd, alleen op de elektromotor wegrijden en ook de airco kan een tijdje zonder draaiende motor werken. Best handig. In Powermode geeft de elektromotor net een kleine boost, voelt als een pk of 15.
De versnellingsbak heeft een B-stand (brake) waarbij de bak op de motor laat afremmen wanneer de accu vol zit. Dit ook weer met 5.000 toeren loeiend de berg af. Gemiddeld verbruik over 850 km, 1 op 12.
Verder best een prima auto. Stoelen zitten goed, zitpositie lekker laag en een grote kofferbak. Minpunten zijn stuurgevoel en matige kwaliteit van interieurdelen. Veel delen lagen al los in de auto.
Verder kort maar erg genoten van Portugal. Voor het eerst naar de top van de hoogste berg gereden (Serra d'Estrela). Prachtig uitzicht. Blijft een heerlijk land.
- Erik dB
- Berichten: 2468
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: E36 M3/ E46 M3/ X5: Flitsbezoek Portugal
Herkenbaar van die Auris CVT, ik had em in Zweden. Hondehok eerste klas met die motor/bak combinatie .
Het maakt het wel weer extra fijn om in je eigen wagen’s te rijden!
Het maakt het wel weer extra fijn om in je eigen wagen’s te rijden!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], beske, Bing [Bot], Crookie, Djessey, Google [Bot], Hitz, MartijnGizmo, TheKoomanizer en 103 gasten