Sommige mensen grijpen toch elk draadje aan om te trollen!Ferdi Gielen schreef: ↑10 jun 2018, 17:42Centrale deurvergrendeling, 2 elektrische ramen en airco.
Verder ook heerlijk spartaans met zelfs nog torsieveren aan de voorkant.
Oh ja en de opties van de hoes over het reservewiel en spatlappen waren aangevinkt destijds
Caterham Roadsport / Defender 130
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Nee, ik bedoelde dat je Hans moest bannen voor z'n getreiter...
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Hoo Hans mag niet gebanned worden. De Hans en Allen opmerkingen over en weer zijn DF erfgoed!
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ja dat was de porno van JP ook maar er zijn geen heilige huisjes meer.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ik wilde bijna over Df erfgoed beginnen maar dan raakt Tom overspannen...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Misschien een DF erfgoed draadje starten ? Vroeger maakte JP nog die samenvattingsdraadjes met mooiste en leukste en meest bijzondere topics van het jaar. Of was dat Metchu ?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ok, even een korte update. Lewinsky is vanmiddag weggebracht naar een garagebedrijf waar ik voor m'n gevoel echt op kan vertrouwen. Al de keren dat ze daar geweest is, was ze klaar binnen de door hun zelf opgegeven planning. Afgezien merkdealers was ik dat niet gewend.
Standaard onderhoudsbeurt, apk en wat kleine dingen die meegegeven zijn.
Nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe spherical joint (Joost mag weten wat dat in het Nederlands heet) voor de onderste wishbone en een rod end voor de bovenste. Daarna moet het zaakje weer mooi strak sturen.
De stalen platen op de achterspatborden hebben plaats gemaakt voor carbon platen. Scheelde onverwacht serieus kwa gewicht. Verder niet belangrijk. Vond het chroom gewoon niet zo mooi.
Tevens nieuwe deuren gekocht.
Kwa betrouwbaarheid slaat ze al meer dan 10.000 kilometer geen slag verkeerd.
Desalnietemin speel ik vanwege persoonlijke redenen met de gedachte de wagen van de hand te doen. Wordt keer op keer bemoeilijkt als ik er weer een half dagje in heb lopen knallen.
Bertha heeft ook de nodige aanpassingen gehad. Niet alles was even nodig, maar andere zaken....
De lier was iets dat niet noodzakelijk was. Echter, ik vond het ding bij mij voorop gewoon niet mooi meer. Eruit trekken, nieuwe touw, uit elkaar halen en de behuizing laten poedercoaten was me gewoon teveel moeite met de huidige prijzen.
Samen met Hans een lier besteld. Scheelde me wat geld, echter ging dat dubbel op in de dokterskosten achteraf. Die akelige man werkt op m'n maagzuur.
Bij de lier zelf was ik niet tevreden over de gebruikte voeding en massakabel. Nieuwe laten maken op de juiste lengte.
Mooi dat ik hulp kreeg met het erin tillen van de lier. Je zou denken dat de hulp van Hans kwam, maar die had meer oog voor z'n bbq...
Ook niet nodig was het custom made dakrekje. Er zat bij aanschaf een lelijke lightbar op. En het draad van de verlichting liep via een gat in het dak aan beide kanten. Britpart verlichting kort daarna vervangen voor Hella FF75. Twee breedstralers en twee verstralers.
Maar omdat de balk zelf bleef irriteren opgelost met een kort dakrekje waar de lampen nu onder hangen.
Bovenop hebben 3 van de balken ingebouwde cargorails.
Wat wel nodig was, was een degelijke intercooler en siliconenslangen in plaats van de standaard LR slangen. Een keer met moeite de pomp gehaald. Niet om te tanken, maar om de laatste rol ductape te kopen die daar hing. Gescheurde slang van de intercooler. Omdat ik weinig tijd had een standaard slang bij de dealer gehaald en die erop gegooid.
Kort daarna ging de intercooler eraan. Teveel druk en dan ging het even open. Van het weekend dus met hulp de nieuwe, grotere intercooler ingebouwd die hier al sinds vorig jaar klaar ligt. En de siliconenslangen.
Welnu... Wat een klusje van een half uur tot een uur zou moeten zijn werd ehm... een hele dag sleutelen en kloten. Wat een drama hoe ze bij LR dingen hebben (niet)ontwikkeld.
Oh die hulp die ik kreeg he... Die kwam niet van Hans. Terwijl wij aan het klussen waren was hij z'n wagen 100 maal op en neer aan het laten op de brug. Gewoon omdat het kon. Maar degene die het laatst lachte was ik. Want toen meneer serieus z'n lier erin wilde tillen bleek deze te groot voor z'n kinderbumpertje!
Toen ik nog dacht dat het meeviel:
En na het uitbouwen wist dat ik geluk had gehad:
En na een dag vloeken en wonden likken zat de grotere intercooler er in:
Knipperlichtrelais was ook nog een mooi verhaal. Die was van het mooie merk Lucas. Knipperde niet maar bleef aan staan. Bij de dealer een nieuwe gekocht. Werkte niet. Week later terug bijna de man van het onderdelenmagazijn over de balie getrokken uit irritatie. Omgeruild, leek te werken. Afslag richting Brienenoordbrug op en ja hoor. Weer niet goed. Inmiddels zo pissig dat ik niet eens de moeite meer had / heb genomen dat ding terug te brengen.
Paar weken later bij Landreiziger in Dordrecht. Eigenaar daar moest lachen en legde uit dat ze tegenwoordig bij de dealer alleen maar electronische relais hebben voor een Defender en die werken simpelweg niet. Pakte een bak met "afvalrelais" van mensen die overgestapt waren op ledverlichting en kon er eentje uitkiezen. Duits merk gepakt in plaats van het befaamde merk Lucas en voila: problem solved.
Goh wat heb ik toch nog meer gedaan de afgelopen 32.000 kilometer? Het dak dichtkitten!!!!
Wensenlijstje voor nu:
- standaard opklapbare opstapjes in plaats van die treeplanken maar origineel niet voor een normale prijs te vinden
- rocksliders
Standaard onderhoudsbeurt, apk en wat kleine dingen die meegegeven zijn.
Nieuwe hoofdremcilinder, nieuwe spherical joint (Joost mag weten wat dat in het Nederlands heet) voor de onderste wishbone en een rod end voor de bovenste. Daarna moet het zaakje weer mooi strak sturen.
De stalen platen op de achterspatborden hebben plaats gemaakt voor carbon platen. Scheelde onverwacht serieus kwa gewicht. Verder niet belangrijk. Vond het chroom gewoon niet zo mooi.
Tevens nieuwe deuren gekocht.
Kwa betrouwbaarheid slaat ze al meer dan 10.000 kilometer geen slag verkeerd.
Desalnietemin speel ik vanwege persoonlijke redenen met de gedachte de wagen van de hand te doen. Wordt keer op keer bemoeilijkt als ik er weer een half dagje in heb lopen knallen.
Bertha heeft ook de nodige aanpassingen gehad. Niet alles was even nodig, maar andere zaken....
De lier was iets dat niet noodzakelijk was. Echter, ik vond het ding bij mij voorop gewoon niet mooi meer. Eruit trekken, nieuwe touw, uit elkaar halen en de behuizing laten poedercoaten was me gewoon teveel moeite met de huidige prijzen.
Samen met Hans een lier besteld. Scheelde me wat geld, echter ging dat dubbel op in de dokterskosten achteraf. Die akelige man werkt op m'n maagzuur.
Bij de lier zelf was ik niet tevreden over de gebruikte voeding en massakabel. Nieuwe laten maken op de juiste lengte.
Mooi dat ik hulp kreeg met het erin tillen van de lier. Je zou denken dat de hulp van Hans kwam, maar die had meer oog voor z'n bbq...
Ook niet nodig was het custom made dakrekje. Er zat bij aanschaf een lelijke lightbar op. En het draad van de verlichting liep via een gat in het dak aan beide kanten. Britpart verlichting kort daarna vervangen voor Hella FF75. Twee breedstralers en twee verstralers.
Maar omdat de balk zelf bleef irriteren opgelost met een kort dakrekje waar de lampen nu onder hangen.
Bovenop hebben 3 van de balken ingebouwde cargorails.
Wat wel nodig was, was een degelijke intercooler en siliconenslangen in plaats van de standaard LR slangen. Een keer met moeite de pomp gehaald. Niet om te tanken, maar om de laatste rol ductape te kopen die daar hing. Gescheurde slang van de intercooler. Omdat ik weinig tijd had een standaard slang bij de dealer gehaald en die erop gegooid.
Kort daarna ging de intercooler eraan. Teveel druk en dan ging het even open. Van het weekend dus met hulp de nieuwe, grotere intercooler ingebouwd die hier al sinds vorig jaar klaar ligt. En de siliconenslangen.
Welnu... Wat een klusje van een half uur tot een uur zou moeten zijn werd ehm... een hele dag sleutelen en kloten. Wat een drama hoe ze bij LR dingen hebben (niet)ontwikkeld.
Oh die hulp die ik kreeg he... Die kwam niet van Hans. Terwijl wij aan het klussen waren was hij z'n wagen 100 maal op en neer aan het laten op de brug. Gewoon omdat het kon. Maar degene die het laatst lachte was ik. Want toen meneer serieus z'n lier erin wilde tillen bleek deze te groot voor z'n kinderbumpertje!
Toen ik nog dacht dat het meeviel:
En na het uitbouwen wist dat ik geluk had gehad:
En na een dag vloeken en wonden likken zat de grotere intercooler er in:
Knipperlichtrelais was ook nog een mooi verhaal. Die was van het mooie merk Lucas. Knipperde niet maar bleef aan staan. Bij de dealer een nieuwe gekocht. Werkte niet. Week later terug bijna de man van het onderdelenmagazijn over de balie getrokken uit irritatie. Omgeruild, leek te werken. Afslag richting Brienenoordbrug op en ja hoor. Weer niet goed. Inmiddels zo pissig dat ik niet eens de moeite meer had / heb genomen dat ding terug te brengen.
Paar weken later bij Landreiziger in Dordrecht. Eigenaar daar moest lachen en legde uit dat ze tegenwoordig bij de dealer alleen maar electronische relais hebben voor een Defender en die werken simpelweg niet. Pakte een bak met "afvalrelais" van mensen die overgestapt waren op ledverlichting en kon er eentje uitkiezen. Duits merk gepakt in plaats van het befaamde merk Lucas en voila: problem solved.
Goh wat heb ik toch nog meer gedaan de afgelopen 32.000 kilometer? Het dak dichtkitten!!!!
Wensenlijstje voor nu:
- standaard opklapbare opstapjes in plaats van die treeplanken maar origineel niet voor een normale prijs te vinden
- rocksliders
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Mooie upgrades Allen! En zit je nu eindelijk droog of is ondertussen de vloer lek?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Het blijft mooi droog momenteel.
-
Onlinetomgtr
- Berichten: 10422
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Gek he deze zomer. We spreken zaterdag wel. Die lampen staan veel beter zo! Of de lier mooier is kan ik niet over oordelen. Wist niet dat die mooi of niet mooi konden zijn....
-
OnlineLuco
- Berichten: 27897
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
mooie upgrades
Maar kom jij er wel in zonder opklapbaar opstapje, of tilt je vrouw je er elke keer in
Maar kom jij er wel in zonder opklapbaar opstapje, of tilt je vrouw je er elke keer in
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Duitse onderdelen op een Engels auto, is dat vloeken in de kerk ? Straks ga je nog Franse onderdelen monteren..... #allesvoordebetrouwbaarheid
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Gaaf stoer ding de defender en mooie upgrades!
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Alle 3 de turbo slangen vv, ook dat kleine bochtje voor het spruitstuk? Zijn wel standaard kwaaltjes bij deze auto’s intercooler en de turboslangen die scheuren.
Ik zou ook kijken of je ergens op het hoogste punt van het koelsysteem een extra temp sensor kunt maken. Originele sensor zit op zo’n fijne plek dat wanneer de temp. Te hoog wordt de meter niet op loopt en de motor compleet in de soep loopt.....
Ik zou ook kijken of je ergens op het hoogste punt van het koelsysteem een extra temp sensor kunt maken. Originele sensor zit op zo’n fijne plek dat wanneer de temp. Te hoog wordt de meter niet op loopt en de motor compleet in de soep loopt.....
- Joy
- Berichten: 10782
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Goeie upgrades Allen. Nog een keer chippen?
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Lekker bezig hoor. Die Defender is als 130 zo'n bakbeest dat de wielen haast iel lijken.
Is dit geen idee?
Ik vind dit echt een heel gave uitvoering.
Is dit geen idee?
Ik vind dit echt een heel gave uitvoering.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Ja Principe's heeft hij Allen niet meer..... er komen ook nog wel een keer Japanse onderdelen op.
Hij liep laatst al in mijn bak met leftovers te struinen........althans daar had ik hem het laatst gezien.
Omdat het al een tijdje redelijk stil was ben ik op een gegeven moment maar naar hem gaan zoeken.
Zag ik een paar lekke engelse rubberen laarzen uit de vuilnisbak steken met je raad het al Ellie er aan vast.
Na een uitgebreide lunch met een heerlijk kop thee Ellie na drie uur bevrijd uit zijn gevangenis met een diameter van pakweg 90 cm.
Meneertje was tamelijk rood aangelopen, alhoewel het was meer oranje want dat krijg je wanneer je geel en rood mengt.
En maar klagen dat het zolang duurde........begrijp je dat nou.......de ondankbare hund.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Dat kleine bochtje.... Pff. Die zag ik de volgende dag nog in de garage liggen. Moet de fan voor gedemonteerd worden om erbij te komen. Moet dus nog wel gedaan worden en daarna denk de 150pk tune erop zetten. Wagen zelf is snel zat voor wat het is, maar het schijnt dat het onderin soepeler gaat lopen.erwin20vt schreef: ↑21 aug 2018, 21:42 Alle 3 de turbo slangen vv, ook dat kleine bochtje voor het spruitstuk? Zijn wel standaard kwaaltjes bij deze auto’s intercooler en de turboslangen die scheuren.
Ik zou ook kijken of je ergens op het hoogste punt van het koelsysteem een extra temp sensor kunt maken. Originele sensor zit op zo’n fijne plek dat wanneer de temp. Te hoog wordt de meter niet op loopt en de motor compleet in de soep loopt.....
Van het koelsysteem was ik niet op de hoogte. Zal dat eens uitzoeken. Lees meestal gewoon temperatuur af op de Garmin. Een waardeloos navigatiesysteem, maar wel weer handig om een en ander af te lezen van de motor.
Wielen had ik een set Hutchinsons voor op het oog, maar ben huiverig daarvoor. Bredere en / of grotere wielen ogen leuk, maar op de weg ook niet altijd even prettig.
Andere overweging die ik overigens heb is een stoffen huif. Dit wordt vaak veel te warm voor de hond in de zomer en kan het er niet zomaar even afbouwen als ik wil. Wellicht dat ik zo'n stoffen huif laat maken die over de Ifor gaat en de klep in de garage gooi.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Fan hoeft er niet af, met een flexibel verlengstuk en klein rateltje lukt het zo ook wel kost je wel een paar schrammen. Of koelsysteem een groot bekend probleem is weet ik niet we hebben er een heel aantal in onderhoud op de zaak en die worden serieus gebruikt voor het zwaardere werk maar zijn er al een paar kapot gelopen op de snelweg.
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
- Auto: V70 III 270PS/Passat GTE
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Staat de Caterham bij van Lopik in Hardinxveld?
Prima dorpsgarage idd, die ook aardig wat met lightweights doen de laatste jaren.
Prima dorpsgarage idd, die ook aardig wat met lightweights doen de laatste jaren.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Mooie update Het is allemaal wel wat te probleemloos gezien de frequentie van updates tegenwoordig! Dus ik snap wel dat je overweegt om Lewenski te verkopen
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Klopt. Jaren de wagen ver wegbrengen, gefrustreerd wachten, halve reparaties, etc., totdat iemand me naar hun toestuurde.
Pfft, Erwin, hoe ver zitten jullie bij me vandaan en hoeveel tijd hebben jullie nodig voor dat verdomde 90 graden stukje? Ik ben na afgelopen weekend een beetje sleutelmoe.
Niels...
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Caterham Roadsport / Defender 130
Nice Allen
En wat fijn dat Hans en jij zo goed met elkaar kunnen opschieten
En wat fijn dat Hans en jij zo goed met elkaar kunnen opschieten