Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar 2.0 16vTDI.......
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Vandaag de KW clubsportset verwisselt voor de Bilstein B16kit. Wel heb ik de verstelbare topmounts van KW weer gebruikt, dit paste na een set andere toplagers te gebruiken. Ondanks dat deze set behoorlijk comfortabeler is stuurt de auto werkelijk strak en vertrouwd.
Ik heb de set verwisselt omdat de Audi TT nauwelijks nog op het circuit gebruikt gaat worden en de Clubsport erg hard is op de gewone weg. Deze set heeft ruim 60000km er onder gezeten en ziet er (ondanks meer dan intensief gebruik) zeer goed uit, het kan dus wel!
Jos.
Ik heb de set verwisselt omdat de Audi TT nauwelijks nog op het circuit gebruikt gaat worden en de Clubsport erg hard is op de gewone weg. Deze set heeft ruim 60000km er onder gezeten en ziet er (ondanks meer dan intensief gebruik) zeer goed uit, het kan dus wel!
Jos.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Over de kwaliteit van KW dus niet te klagen
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Niels schreef:Over de kwaliteit van KW dus niet te klagen
Ik heb de laatste tijd aardig wat m.n. achterdempers moeten wisselen i.v.m. lekkages. Was dus benieuwd naar deze set die dus in nieuwstaat is.
Jos.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
onder men Hartge zit ook al vanaf 2001 die zelfde KW set onder, nog niet lek ofzo maar of het nog 100% werkt? don't know, gaat natuurlijk heel langzaam wat achteruit en ik rijd niet zoveel, maar valt me sowieso mee.
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Zo, nu letterlijk wéér stof afblazen hier. Na meer dan een jaar stilstand toch de TT weer reanimeren. Intercooler bleek ook nog lek, deze wordt vervangen door een aangepaste S3 intercooler. Ook de kop wordt vervangen door een geflowd exemplaar incl. nog wat aanpassingen zoals andere verstuivers en turbo om wat dingen te proberen.
Staat er nu wat zielig bij,
Jos.
Staat er nu wat zielig bij,
Jos.
- frank de jonge
- Berichten: 9717
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Komt vast weer helemaal goed Jos!
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Even van de kopbewerker wat tekst en een filmpje gepikt. Een kop is klaar om gemonteerd te worden,
"Een VW Tdi16v op de flowbank ..Voor en na het bewerken van de in en uitlaatkanalen. Hier de flowcurves en swirlcurve van het standaard inlaatkanaal en het bewerkte inlaatkanaal. Het bewerkte inlaatkanaal heeft circa 20-23% meer flow dan standaard. De swirlcurve van de standaard AMC kop is met 0,3 op 10 mm kleplift behoorlijk lager dan die van een standaard VW kop (AMC is een aftermarket koppenfabrikant) . Die zou eigenlijk 0,42 moeten zijn.. maar dat is dus ook dik in orde. Voor de dieselbeten onder ons: swirl is eigenlijk de draaibeweging die de binnenstromende lucht in de cilinder opwekt . Als een draaikolk beweegt de lucht zich door de cilinder waardoor de diesel bij het inspuiten goed met de lucht vermengt wordt. Als de swirl er niet is zal een dieselmotor behoorlijk slecht lopen. De VW 16v tdi is een kop waarbij nog meer winst in flow te halen is maar dat doe ik niet omdat anders de kop op sommige plekken te slap wordt . Eerst dit maar proberen ..."
https://video-ams2-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=5586A7D0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook is er een coating in de kanalen aangebracht als een test. De AMC kop is qua materiaal dus goed bruikbaar, de kleppen zagen er niet meteen hoopvol uit. Deze waren dus niet rond, slingerde op de draaibank en hebben we hier weer standaard kleppen voor laten modificeren.
Jos.
"Een VW Tdi16v op de flowbank ..Voor en na het bewerken van de in en uitlaatkanalen. Hier de flowcurves en swirlcurve van het standaard inlaatkanaal en het bewerkte inlaatkanaal. Het bewerkte inlaatkanaal heeft circa 20-23% meer flow dan standaard. De swirlcurve van de standaard AMC kop is met 0,3 op 10 mm kleplift behoorlijk lager dan die van een standaard VW kop (AMC is een aftermarket koppenfabrikant) . Die zou eigenlijk 0,42 moeten zijn.. maar dat is dus ook dik in orde. Voor de dieselbeten onder ons: swirl is eigenlijk de draaibeweging die de binnenstromende lucht in de cilinder opwekt . Als een draaikolk beweegt de lucht zich door de cilinder waardoor de diesel bij het inspuiten goed met de lucht vermengt wordt. Als de swirl er niet is zal een dieselmotor behoorlijk slecht lopen. De VW 16v tdi is een kop waarbij nog meer winst in flow te halen is maar dat doe ik niet omdat anders de kop op sommige plekken te slap wordt . Eerst dit maar proberen ..."
https://video-ams2-1.xx.fbcdn.net/hvide ... e=5586A7D0" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook is er een coating in de kanalen aangebracht als een test. De AMC kop is qua materiaal dus goed bruikbaar, de kleppen zagen er niet meteen hoopvol uit. Deze waren dus niet rond, slingerde op de draaibank en hebben we hier weer standaard kleppen voor laten modificeren.
Jos.
- frank de jonge
- Berichten: 9717
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Kreeg er gisteren al het een en ander van mee. Ben benieuwd. Die coating was toch speciaal tegen hitte overdracht ofzo?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
ik zie
Sorry, something went wrong.
We're working on it and we'll get it fixed as soon as we can.
Go Back
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Doet het bij mij gewoon.....GTRene schreef:ik zie
Sorry, something went wrong.
We're working on it and we'll get it fixed as soon as we can.
Go Back
Jos.
- frank de jonge
- Berichten: 9717
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Krijg ook dezelfde melding dat ze er mee bezig zijn...
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Kijk anders even op Facebook,
https://www.facebook.com/pages/Jb-Autos ... 4626466319" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos.
https://www.facebook.com/pages/Jb-Autos ... 4626466319" onclick="window.open(this.href);return false;
Jos.
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
- frank de jonge
- Berichten: 9717
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Net OEM zo strak!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26715
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
+1 echt mooi en strak gebouwdfrank de jonge schreef:Net OEM zo strak!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
+2, inderdaad erg netjes zo!
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Vanmorgen een testrit door Duitsland gemaakt, motor voelt zeer levendig aan. Door een domme fout van mezelf was de complete uitlaat zo'n beetje vol gelopen met olie, miste toen ongeveer 3 ltr, liep er toen zelfs gewoon uit. Dit is er na zo'n 1000km incl. een ritje door Duitsland eindelijk uit. Volgende keer er maar uit laten lopen door de uitlaat te demonteren en leeg te laten lopen ........
Jos.
Jos.
- HJ2
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
... dat zal lekker geroken hebben dan. Geen paniek bij mede weggebuikers voor het stoplicht?
Dat heb ik wel eens met inremmen, of als ik de turbo heb gereviseerd of zo. WD40 en Kopervet kunnen lekker roken
Fraaie conversie hoor!
Dat heb ik wel eens met inremmen, of als ik de turbo heb gereviseerd of zo. WD40 en Kopervet kunnen lekker roken
Fraaie conversie hoor!
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Wel een motorrijder die me inhaalde en waarschuwde voor de rook , was ook blij toen dit stopte! Normaal (bij bijv. een ontplofte turbo) halen we uitlaat er altijd onderuit om de olie er zoveel mogelijk uit te laten lopen, was het nu even vergeten en dacht eerst dat er fout in de (nieuwe) turbo zat.HJ2 schreef:... dat zal lekker geroken hebben dan. Geen paniek bij mede weggebuikers voor het stoplicht?
Dat heb ik wel eens met inremmen, of als ik de turbo heb gereviseerd of zo. WD40 en Kopervet kunnen lekker roken
Fraaie conversie hoor!
Jos.
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Mooi stuurtje zeg en idd nette inbouw met de motor zo. Ben benieuwd wat je dadelijk voor koppelkromme krijgt.
- jos_br
- Berichten: 2249
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
Sterk blok! Welke motorcode is dit?
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Mijn Audi TT 1,8T ombouw naar(1.9)2.0TDI.......
439 pk? Wow, en dat uit een 2.0. Dat koppel is ook ongelooflijk. Hoeveel gaat er vanaf moeten om het heel te houden?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten