Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + ????
Zondag proefrijden met een Ibiza TDI 110pk uit '99. Ben eens benieuwd.
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 15 nov 2009, 15:18
Re: Saxo VTS 16v + ????
Joep in een Volkswagen :banaan:
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + ????
Helaas de enige manier om geld over te houden aan mijn reiskostenvergoeding, zonder in een Starlet of vergelijkbaar hok op LPG te hoeven kruipen.
Het pluspunt is dat er dan ook nog geld overblijft voor een eventuele 3e auto, of om met de Saxo serieus verder te gaan, of om competitie te gaan rijden, of wat dan ook.
Het pluspunt is dat er dan ook nog geld overblijft voor een eventuele 3e auto, of om met de Saxo serieus verder te gaan, of om competitie te gaan rijden, of wat dan ook.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Saxo VTS 16v + ????
ITB's op de saxo!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + ????
Gisteren de "downpipe" eindelijk eens vervangen voor een degelijk CitroënSport exemplaar.
Het verschil lijkt mij duidelijk. Links het originele exemplaar (met een 63mm -ipv 50mm- flens er aan gelast), rechts het CitroënSport 63mm exemplaar.
Bòp bòòòp....
Overigens was die Seat echt niks... Ik heb al een ander exemplaar op het oog...
Het verschil lijkt mij duidelijk. Links het originele exemplaar (met een 63mm -ipv 50mm- flens er aan gelast), rechts het CitroënSport 63mm exemplaar.
Bòp bòòòp....
Overigens was die Seat echt niks... Ik heb al een ander exemplaar op het oog...
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Saxo VTS 16v + ????
Wat ben jij super enthousiast zeg.Youp schreef: Bòp bòòòp....
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Saxo VTS 16v + ????
Tied veur 'n v6 motor op de achteras?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + ????
MinstensRJay schreef:Tied veur 'n v6 motor op de achteras?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + ????
Zo, zaterdag met de volgende frietbitza rijden... Het ziet er wel naar uit dat dit hem ook wordt en dat ik hem dan zaterdag ook direct meeneem...
-
OnlineFerdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Saxo VTS 16v + ????
Ben benieuwd
Heb er zelf (nog) geen spijt van om naar VA(a)G over te stappen
Heb er zelf (nog) geen spijt van om naar VA(a)G over te stappen
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + ????
Ik heb erg slechte ervaringen met spullen van de VAG groep en mijn -tijdens mijn opleiding verworven- kijk op de bedrijfsvoering aldaar draagt niet veel positiefs bij. Een uitzondering, als Porsche bijvoorbeeld, daargelaten. Daarbij is Seat (en Skoda ook) voorzien van de iets simpelere, vaak wat oudere en dus verder doorontwikkelde techniek van VAG. En de 1.9 TDI is nu eenmaal een degelijk torretje, daar kan niemand onderuit.Ferdi Gielen schreef:Ben benieuwd
Heb er zelf (nog) geen spijt van om naar VA(a)G over te stappen
Maargoed, het doel heiligt de middelen en het is óf dit, óf een Starlet(achtige) op LPG, waarbij de laatste het minst goedkoop in aanschaf is en het minst prettig rijdt.
Enfin, als ik door van mijn geloof af te stappen een bult geld overhoud, waarmee ik misschien zelfs wel een M als 3e (of eigenlijk 4e ) auto kan financieren, dan moet het maar zo. De 120i was simpelweg veel te duur om 4k km woon-werk per maand mee te rijden. Enkel op basis van afschrijving al...
-
OnlineFerdi
- Berichten: 3043
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Saxo VTS 16v + ????
Op mijn oude afdeling rijd ook het VW spul rond met de wat nieuwere motoren en ben het wel met je eens dat de oudere motoren gewoonweg beter zijn.
Die gaven nooit een krimp en de nieuwe hebben al geregeld bij de garage gestaan.
Mede daardoor komen daar nu zelfs benzine auto's voor terug...
Ik heb nu een goeie 8000 km met het oude 1.9 TDi torretje gereden en dat gaat tot nu toe gelukkig compleet probleemloos
Hiervoor de V50 gehad en die had op het laatst minimaal 1 keer per maand wel iets en dat ben je snel beu, zowel de kosten als het feit dat je niet meer op je auto kan vertrouwen.
Voor nu vind ik het betrouwbare en goedkopere auto rijden ook wel even ideaal voor dagelijks
Die gaven nooit een krimp en de nieuwe hebben al geregeld bij de garage gestaan.
Mede daardoor komen daar nu zelfs benzine auto's voor terug...
Ik heb nu een goeie 8000 km met het oude 1.9 TDi torretje gereden en dat gaat tot nu toe gelukkig compleet probleemloos
Hiervoor de V50 gehad en die had op het laatst minimaal 1 keer per maand wel iets en dat ben je snel beu, zowel de kosten als het feit dat je niet meer op je auto kan vertrouwen.
Voor nu vind ik het betrouwbare en goedkopere auto rijden ook wel even ideaal voor dagelijks
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + ???
Zo Ibiza gekocht!
Het is dus een '99 Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport. Dus de 110pk diesel in een Cupra.
Hij is niet super netjes, maar de prijs was erg goed. Hij heeft 231.000 gereden, en is volledig origineel. Alles zit er bij zoals boekjes, reserve sleutel, etc.
Enkele opties:
Elektrische ramen voor
Airco (goed werkend)
Cruise control (goed werkend)
Boardcomputer met olietemp, gemiddeld verbruik, buitentemp, etc.
Sportstoelen
CV met afstandsbediening en alarm (klasse 2?)
Originele 16" LM velgen waar de lak vanaf bladerd
Schijfremmen rondom
Trekhaak
Cupra onderstel & interieur enzo
En vast nog wel wat.
Lekker malen!
8)
Het is dus een '99 Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport. Dus de 110pk diesel in een Cupra.
Hij is niet super netjes, maar de prijs was erg goed. Hij heeft 231.000 gereden, en is volledig origineel. Alles zit er bij zoals boekjes, reserve sleutel, etc.
Enkele opties:
Elektrische ramen voor
Airco (goed werkend)
Cruise control (goed werkend)
Boardcomputer met olietemp, gemiddeld verbruik, buitentemp, etc.
Sportstoelen
CV met afstandsbediening en alarm (klasse 2?)
Originele 16" LM velgen waar de lak vanaf bladerd
Schijfremmen rondom
Trekhaak
Cupra onderstel & interieur enzo
En vast nog wel wat.
Lekker malen!
8)
Laatst gewijzigd door Youp op 26 mar 2011, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Online
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
- Locatie: Amsterdam
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Best nog een vet ding!
Wat denk je nu per kilometer aan kosten te hebben?
Wat denk je nu per kilometer aan kosten te hebben?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Prima vervoer! Wanneer is de afspraak bij JD?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Uitgaande van 4000km per maand, 1:20 verbruik, 1,35 voor een liter diesel, 72 euro wegenbelasting en 30 euro verzekering;KoenM schreef:Best nog een vet ding!
Wat denk je nu per kilometer aan kosten te hebben?
9,3 cent per kilometer exclusief onderhoud.
Eerst wil ik er even voor zorgen dat alles in goede staat is. Hij houdt af en toe in, maar met uitlezen valt er niks te vinden. Ik denk aan een dichtgekoekte schoepenverstelling van de turbo, of de wastegate die te vroeg open gaat of vast blijft hangen, slechte vacuümslangetjes, etc.. Dat wil ik eerst voor elkaar hebben. Inlaattraject er vanaf en mooi schoonmaken, EGR afdoppen en als alles dan in orde is komt er misschien wel een JD chipje.MartijnGizmo schreef:Prima vervoer! Wanneer is de afspraak bij JD?
140pk en 300nm
- Wouter O.
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 10:53
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Potverdikke, er wordt met een vetstoker gereden!
Logische volgende stap voor het goedkoop rijden;
- extra tankje (20L ofzo) er in
- verwarmingselementje er in
- twee elektrisch bediende 2/3 ventielen
- gezonde dosis "schijt aan alles"
- adresje voor flink wat liters afgewerkte hydrauliekolie (daar weet ik nog wel iemand voor )
Logische volgende stap voor het goedkoop rijden;
- extra tankje (20L ofzo) er in
- verwarmingselementje er in
- twee elektrisch bediende 2/3 ventielen
- gezonde dosis "schijt aan alles"
- adresje voor flink wat liters afgewerkte hydrauliekolie (daar weet ik nog wel iemand voor )
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Dat is misschien wel een interessant project voor in de toekomst. Nu eerst maar eens het ding in orde maken en betrouwbaar + zuinig krijgen.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Zo vandaag de eerste keer naar m'n werk getuft. Gemiddelde snelheid 97km/h, gemiddeld verbruik 4,6L/100km.
Ik heb nog nooit zo'n zuinige auto gehad.
Ik ben benieuwd wat hij doet wanneer hij een goede service gehad heeft, alles goed schoon is gemaakt (inlaat, turbo, etc.) en de EGR is afgedopt.
Ik heb nog nooit zo'n zuinige auto gehad.
Ik ben benieuwd wat hij doet wanneer hij een goede service gehad heeft, alles goed schoon is gemaakt (inlaat, turbo, etc.) en de EGR is afgedopt.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
das lekker zuining idd 8)
en hij ziet er nog leuk uit ook
en hij ziet er nog leuk uit ook
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Vandaag was het wat drukker op de weg, dus de snelheid lag iets lager... Beetje file enzo. 4,3L/100km....
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Gisteren het eerste VAG faalproduct vervangen, het raammechaniek linksvoor. Ik wist dat het mechaniek slecht was, dat zei de vorige eigenaar ook. Maar eigenwijs als ik ben wil ik dan toch even proberen hoe slecht het daadwerkelijk was...
"KLOENK" --> raam onderin de deur. Dus het boeltje met duct-tape vast geplakt en zo een paar dagen gereden en gisteren tijd gevonden om het raammechaniek te vervangen.
"KLOENK" --> raam onderin de deur. Dus het boeltje met duct-tape vast geplakt en zo een paar dagen gereden en gisteren tijd gevonden om het raammechaniek te vervangen.
-
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 02 jul 2009, 21:22
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
is een bekend probleem bij Ibiza's volgens mij...
Onze seat heeft het ook gehad toen.. Leukste was nog dat de deurontgrendeling er meer op hield... Aan beide zijden !!! Blij dat die auto weg is
Onze seat heeft het ook gehad toen.. Leukste was nog dat de deurontgrendeling er meer op hield... Aan beide zijden !!! Blij dat die auto weg is
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Dat is een bekend probleem bij alle VAG auto's van de afgelopen 15 jaar...
De constructie is gewoon naadje, het raam wordt in feite gedragen door 2 plastic nokjes van 6*6mm ofzo. Nou dat breekt op den duur wel af. En denk maar niet dat ze het ontwerp dan verbeteren, of met een modificatie komen....
De constructie is gewoon naadje, het raam wordt in feite gedragen door 2 plastic nokjes van 6*6mm ofzo. Nou dat breekt op den duur wel af. En denk maar niet dat ze het ontwerp dan verbeteren, of met een modificatie komen....
- Wouter O.
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 10:53
Re: Saxo VTS 16v + Ibiza TDI "Cupra" GT-Sport
Dat zou inderdaad te makkelijk zijn...