Saxo VTS 16v - p27 hoe nu verder? Hulp gevraagd
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Mwah.... Eerder een Starslet op gas + een M voor in 't weekend. Maargoed, de Saxo moet ook nog af...
-
- Berichten: 270
- Lid geworden op: 05 feb 2009, 22:01
- Contacteer:
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Gefeliciteerd Youri
Nu snel verder met die Saxo
Nu snel verder met die Saxo
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Citroën Sport Groep A motorsteunenset (distributiezijde, bakzijde en onderkant blok), schottencarter, downpipe, catch tank en nog een en ander ligt bij m'n leverancier...
Nu nog even tijd vinden om 't op te halen..
Nu nog even tijd vinden om 't op te halen..
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Saxo VTS 16v + 120i
leuke upgradesYoup schreef:Citroën Sport Groep A motorsteunenset (distributiezijde, bakzijde en onderkant blok), schottencarter, downpipe, catch tank en nog een en ander ligt bij m'n leverancier...
Nu nog even tijd vinden om 't op te halen..
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Hele leuke upgrades!
- Wouter O.
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 16 jun 2010, 10:53
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Juist ja...Youp schreef: Nu nog even de moeite nemen de motivator aan te trappen en mijn luie billen van het bankstel te trekken..
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
HihiWouter Orbons schreef:Juist ja...Youp schreef: Nu nog even de moeite nemen de motivator aan te trappen en mijn luie billen van het bankstel te trekken..
Afspraak is al gemaakt
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Eindelijk, de zon schijnt.... Sinds de laatste poetsbeurt heeft hij 10 meter gereden, maar helaas lag er wel alweer een laag stof op van de regen....
Maar dat mag de pret niet drukken! Havana op z'n mooist!
Maar dat mag de pret niet drukken! Havana op z'n mooist!
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Zonneschijn is blijkbaar een must bij deze kleur .
- Stefan van Elst
- Berichten: 556
- Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
- Locatie: Heesch
- Contacteer:
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Wat een vreselijke kleur...
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Blending in with nature Nu ja, zoiets
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Wat zijn er toch veel mensen die het verschil tussen een 116i, 118i en 120i niet snappen...
"Ja het is toch ook gewoon een 1-serie?"
"Hij is wel duur hoor, een 116i heb je al vanaf 11.000."
Tsjah het is inderdaad gewoon een 1-serie, maar wel met een behoorlijk andere motor, wijzigingen aan het onderstel, 6 bak (hadden de 116i en 118i's niet in 2004-2006), etc.
Hmm, ik denk dat ik binnenkort naar de dealer ga en een M3 ga aanschaffen voor een 320i prijs...
"Ja het is toch ook gewoon een 1-serie?"
"Hij is wel duur hoor, een 116i heb je al vanaf 11.000."
Tsjah het is inderdaad gewoon een 1-serie, maar wel met een behoorlijk andere motor, wijzigingen aan het onderstel, 6 bak (hadden de 116i en 118i's niet in 2004-2006), etc.
Hmm, ik denk dat ik binnenkort naar de dealer ga en een M3 ga aanschaffen voor een 320i prijs...
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Ik vin 'm goed!
die 120i. is dat niet met die nieuwe 170 pk 4cyl?
Hoe is die?
En ach, sommige mensen snappen het verschil tussen een koelkast en een diepvries niet.
die 120i. is dat niet met die nieuwe 170 pk 4cyl?
Hoe is die?
En ach, sommige mensen snappen het verschil tussen een koelkast en een diepvries niet.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Nee deze 120i heeft Vanos en Valvetronic, dus gasgeven met de kleplichthoogte. 150pk en 200nm. Bij de nieuwe 120i (vanaf '06-'07 ergens) hebben ze de Valvetronic laten vallen voor directe injectie (wegens gebrek aan ruimte in de cilinderkop), die heeft 170pk. En volgensmij hebben de laatste modellen weer Valvetronic én directe injectie, maar dat weet ik even niet zeker.RJay schreef:Ik vin 'm goed!
die 120i. is dat niet met die nieuwe 170 pk 4cyl?
Hoe is die?
En ach, sommige mensen snappen het verschil tussen een koelkast en een diepvries niet.
Ik heb ervaring met alle types en ik moet zeggen dat ik de 170pk variant boven deze prefereer, die is namelijk net ietsje directer, maar ook dit exemplaar is een heerlijke auto. Lekker vlot en gewoon zoals het een echte 1-serie betaamt een strakke wegligging en goede handling.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Ben vooral geinteresseerd naar een 4cyl motor tov een 6cyl motor, gewicht in de neus is toch wat waard.
Leuk he, projectjes?
Leuk he, projectjes?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Klopt!
Alle 120i's en E9* 320i's en vanaf de facelift ook E6* 520i's zijn voorzien van een (deze) 4 pitter. Welke laterna dus de directe injectie update (170pk) gehad heeft.
Maar aangezien de plaatsing van de 4 cilinder in een bmw, verder naar voren dan een 6 pitter, blijft de gewichtsverdeling en dus de druk op de voorwielen nagenoeg gelijk. Een 6 pitter wordt gewoon onder het dashboard geschoven.
Alle 120i's en E9* 320i's en vanaf de facelift ook E6* 520i's zijn voorzien van een (deze) 4 pitter. Welke laterna dus de directe injectie update (170pk) gehad heeft.
Maar aangezien de plaatsing van de 4 cilinder in een bmw, verder naar voren dan een 6 pitter, blijft de gewichtsverdeling en dus de druk op de voorwielen nagenoeg gelijk. Een 6 pitter wordt gewoon onder het dashboard geschoven.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Zo, gisteren mijn contract getekend en maandag beginnen als Test Engineer bij VDL Enabling Technologies Group.
Uit met de pret!
Uit met de pret!
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
- Contacteer:
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Super! Gefeliciteerd.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
- Contacteer:
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Gefeliciteerd!. Jij hebt toch ook TC/AS gedaan? Test engineer klinkt meer als AT-richting?
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Het gaat allemaal erg goed Youp.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Thanks mannen!
Dus vandaar dat AM helemaal zo slecht nog niet is.
Ik heb TC/AM gedaan. Maar de functie bij VDL is héél breed. Het testen is de hoofdzaak, maar er hangt erg veel omheen, zoals bijvoorbeeld klantcontact.Niels v D schreef:Gefeliciteerd!. Jij hebt toch ook TC/AS gedaan? Test engineer klinkt meer als AT-richting?
Dus vandaar dat AM helemaal zo slecht nog niet is.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Nou, de einser is als het goed is verkocht.... Woensdag wordt hij opgehaald....
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Youp schreef:Zo, gisteren mijn contract getekend en maandag beginnen als Test Engineer bij VDL Enabling Technologies Group.
Uit met de pret!
Grappig, daar heb ik ook gewerkt. In Eindhoven of in Almelo?
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Eindhoven.
- Niels v D
- Berichten: 1945
- Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
- Locatie: Sønderborg(DK)
- Contacteer:
Re: Saxo VTS 16v + 120i
Leuk!Youp schreef:Thanks mannen!
Ik heb TC/AM gedaan. Maar de functie bij VDL is héél breed. Het testen is de hoofdzaak, maar er hangt erg veel omheen, zoals bijvoorbeeld klantcontact.Niels v D schreef:Gefeliciteerd!. Jij hebt toch ook TC/AS gedaan? Test engineer klinkt meer als AT-richting?
Dus vandaar dat AM helemaal zo slecht nog niet is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Djessey, KoenM, mauritsklein en 54 gasten