Inmiddels rijd ik zo'n 4 weken rond met nieuwe remblokken voor. Achter zijn ze nog steeds niet binnen en ik krijg bericht zodra ze er zijn. De auto heeft een tevens een kleine beurt gehad (motorolie e.d.) en hiervoor heb ik dan ook nog niks afgerekend. Dat komt wanneer ik er weer ben voor de achterwielen.
Maarrr, het is he-le-maal weg! Ik laat de remblokken achter alsnog doen omdat het onder garantie kan en vervangen zal worden. Bewust nog even enkele weken gewacht om te checken of het wegbleef en het is het perfect. Gewoon helemaal stil, bizar verschil.
Inmiddels staat er 19.500KM op de teller (27/12/2019) en heb ik de M5 Comp in bezit sinds 7 Juni 2019. Dat is dus ruim 6,5 maand bezit.
Er stond 8100KM op de teller ofzoiets, dus grofweg 11500 / 6,5 = +/- 1775 KM per maand gereden.
Nu het gepiep weg is, is dat erg prettig toch wel.
Vandaag (27/12/2019) de Tesla Model 3 Performance opgehaald in de haven. Net op tijd dus dat is prettig. Heb me er totaal niet meer mee bezig gehouden dus ben blij dat het allemaal op tijd geregeld is. Afgelopen vrijdag (20/12) kreeg ik bericht dat de auto vandaag gehaald kon worden dus heb gelijk de detailer bericht voor wat Chrome Delete. Ik kon gelijk vandaag terecht.
Dus, 10.00 ophalen en direct door naar de Goorn. Daar aangekomen zag de auto er na een paar uurtjes al een stuk beter uit.
Hier wat foto's:
Aankomst Tesla. Hier werd me verteld door 1 van de medewerkers dat dit de bester auto 'ever' was en zoveel beter dan al die ouderwetse 'ICE' auto's. Ok, snel door dus:

Na wegrijden in 1 huts door na de detailer voor Chrome Delete, daar aangekomen 1e foto's geschoten:

Ze zijn direct gestart om al het chroom te veranderen in zwart. Knapt ie mijn inziens goed van op:

Ik HEKEL hoogglans zwart, dus direct even middenconsole laten wrappen in matzwart:

En toen op de terugweg even langs de supercharger want had al geen range meer #rangeanxiety lol:

Wat is dus veranderd:
1. deurlijsten = zwart
2. chrome onder spiegel = zwart
3. knipperlicht onder spiegel = zwart
4. Tesla Logo's = zwart
5. Deurhendels = zwart
Eerste bevindingen:
De auto is snel, zeker. Van 0-100 is echt rap. Maar is het spannend? Nee. Maakt het me misselijk in 'sport? Ja.
Ná 140-150km gaat de acceleratie al een heel stuk minder snel. Mijn M5 is nog altijd KING.
Verder, mijn rijstijl betekent een actieradius van 300km ipv 500km. Maar dat is prima, want ik laat toch zodra geparkeerd op straat (when needed). Ik houd van doorrijden en ga zeker niet op m'n 'mileage' letten. Doe ik in de M5 niet, ook zeker niet in de Model 3.
Dus conclusie: Fijne auto, rijd comfortabel. Maar de gemaakte kilometers deed ik liever in mijn M5. Ach, heeft wat gewenning nodig. Ik zoek nog even de balans. Het is pas dag 1 in de wereld van elektrisch rijden, I guess.
I'm sure dat het zal bevallen. Auto is verder top. Ik ben enkel niet diegene die gelijk 'overwhelmed' is van 'wat geweldig. Dit is de toekomst etc etc'.
To be continued