Ook blij mee.
Veel te mild nat kloteweer voor winterbanden, maar het zij zo.
Ik weet ook wel dat vanaf 1 graad boven nul en droog asfalt een Pilot Supersport superieur is qua stuurprecisie/grip en tractie tov any topkwaliteit winterband, kijkende naar de prima Hockenheim GP laptime M2C van Sportauto, gedaan op PSS met 1 graad Aussentemperatur. als 'n PSS warm is is hij hééél grippy maar de Conti TS860 is zeker niet behelpen.
De eerste 60km voelde het zeker wat zweverig, glijerig, ,maar terugweg was dat over, ook geen overmatige geluidsproductie, minstens zo stil als de PSS. Knap. Bochtjes wat vlotter gepakt en stevig geremd na 'n 100km rijden. Ook op nat gewoon ok. Als men voor 't eerst in een M2 achtig ding rijdt en men weet niet beter zou je denken dat 't comfy zomerbanden kunnen zijn.
En natuurlijk maakt 't DSC lampje met dit weer overuren. Zonet schakelend halfgas van 6 naar 7 bij 140. Da's wel minderleuk, maarja dan maar met MDM vaker rijden, minder intrusive. Nu heb je 'n soort 'turbolag': je geeft gas het versnelt redelijk maar niet wow, want hij smoort de power zonder te bokken en dan na 0.5/1sec krijg je alle kracht en zeil je de horizon tegemoet.
Wel lachen. Maar winterbanden komen tot hun recht bij vooral sneeuw en dergelijke. En ok bij 2 graad boven nul met nat wegdek en regen. Dan zie ik deze band wel presteren voor wat 't waard is tov een PSS. Maar dan nog:)