Maar eind goed al goed. Ik heb tevens nieuwe pluggen gebruikt, gewoon voor het nette. De pluggen zijn ergens in de E46 lijn veranderd van een alu seal ring naar een groene (ingebouwde) seal op de plug zelf. Tevens is de bakplug veranderd van een hex naar een inbus. Mooi om te zien trouwens dat de bakpluggen volledig van aluminium waren gemaakt...superlicht!. Vandaar wellicht het lagere moment van 35 Nm. Diffpluggen staat 60 Nm voor.
Olie is de aangerade spec van Castrol. Ik heb ook nog ATF liggen om de stuurbekrachtigingsvloeistof te wisselen, maar daar moesten nog alu ringetjes van banjofitting het stuurhuis voor binnen komen, omdat ik op die plek de olie wil aflaten, zodat alles ook uit het stuurhuis is. Die zijn inmiddels binnen, dus dat doe ik binnenkort even.
Plaatje bij het praatje:

Toen ik de alu ringetjes bestelde bij de dealer, heb ik ook direct wat onderdelen voor de demperassemblage meebesteld. Dat heeft niet echt haast, maar ik kan het maar alvast in huis hebben. Ik ga dan ook de Z3 versterkingsplaatjes monteren (zoals ook bij mijn E36 M3 gedaan), alsmede de versterkingsplaten voor de strut towers aan de voorzijde (die zwarte platen).

Kers op de taart is een nieuw inlaatkanaaltje waar dat foam aan vast zit. Dat foam was bij mij helemaal verweerd en viel uit elkaar. Nu had ik zelfs op een BMW forum een template gevonden om zelf dat foam te snijden, maar voor 8 euro heb je een nieuw kanaal. Zo'n cheapskate ben ik nou ook weer niet.

Afijn, merk ik verschil met schakelen? Mwah, ik denk van wel, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Hij schakelde voorheen al niet slecht. Wel zag ik wat glinsterende metaaldeeltjes in de olie, maar dat is normaal na 2 ton. Niets schrikbarends in ieder geval. Fijn dat alles weer fris is nu!
Overigens moest ik helaas de onder- en bovenschijven van de achterdempers per 5 stuks afnemen, waar ik er maar 2 van elk van nodig heb. Dus wie wil mag ze overnemen voor nop.
Het gaat dan om onderdeelnummers 33526788999 en 33526762325. Ik heb nog 3 van elk dus.
Overigens grappig feitje...Ik stond nog wat met de kerel van het onderdelenmagazijn te kletsen over E46's en nieuwere BMW's, en hij vertelde dat ze laatst een E46 hadden met een half miljoen km's op de odo. Nog in prima conditie. Hij wist trouwens ook waar ik het over had toen ik begon over de krakende interieurdelen van de F-serie...