Pascal's 135i -> F80 M3

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Passiewassie
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door Passiewassie » 01 jun 2021, 09:37

Jussi schreef: 01 jun 2021, 09:04 Ziet er een zuiver exemplaat uit. Gefeliciteerd, Pascal.

Vereist het aanbrengen van een coating eigenlijk enige kunde? Moeilijker/makkelijker dan een carnauba wax?
Deze van Gyeon is eenvoudig te verwerken vind ik. Zoveel fijner dan die oude dikke carnauba waxen. Het zit hem wel echt in de voorbereiding. Lak goed kleinen, polijsten, ontvetten en daarna pas aanbrengen. De laatste stap is echt heel eenvoudig.

Moet wel zeggen dat er veel verschil in zit, ik heb ook wel eens glascoating besteld van Aliexpress en dat is heel lastig uit te boenen. Droogt veel te snel. De Mohs is eenvoudig, mits je in kleine stukjes werkt. Dus niet de hele motorkap doen en daarna pas uitwrijven. Als je hem in vieren coat is het leuk aanbrengen en oppoetsen.

Het is wel wat werk, maar je hebt er heel lang plezier van. Dat vind ik toch altijd jammer van carnauba waxen. Het is bij mij na twee drie weken echt niet meer zichtbaar en twee wasbeurten verder is het er weer af.

Passiewassie
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door Passiewassie » 22 jul 2021, 08:48

We hebben er alweer aardig wat kilometers opzitten met de M3. We zijn enkele weken terug weer lekker naar Italië geweest en hebben de auto daar goed aan de tand kunnen voelen!

We hebben vanuit het noorden doorgereden tot aan Oostenrijk en zijn daar lekker gaan overnachten, zodat we de volgende dag fris via een omweg af zijn gezakt naar het Gardameer. Bijna twee weken verbleven aan het meer, met elke dag wel een uitstapje naar de bergen, leuke stadjes of een meer in de buurt.

Heerlijk genoten van de auto!

Dingen die mij opvielen ten opzichte van de 135i:

- De auto is te snel voor de kleine bergpassen, spelen op lage snelheid is er eigenlijk niet meer bij. De auto heeft teveel mechanische grip daarvoor.
- De auto is echt mega strak geveerd, zelfs in comfort. Zodra je in het buitenland op slechte wegen komt is het een minder geschikte auto.
- Je moet echt doortrekken met de motor. Hij voelt echt atmosferisch aan en dat is wel even wennen. Je moet meer in de toeren hangen (leuk!)
- De versnellingsbak kalibratie is een beetje té. In sport plus beukt hij de versnellingen er te hard in en de auto is heel springerig vanuit stilstand. In Italië heb ik op de parkeerplaats de GTS transmissie software geprogrammeerd met MHD en die is veel soepeler, vooral met terugschakelen. Lang niet zo schokkerig.

Verder een fantastische allrounder. Kofferbak helemaal vol en lekker tuffen naar een mooie plek. Als je alles op standje serieus zet is het echt een sport auto. Ik weet niet of meer mensen dit gevoel hadden, maar de auto doet mij qua rijden best veel denken aan de Porsche GT3. Tuurlijk heb je niet hetzelfde geluid, maar de wegligging, het gewelddadige gevoel bij gas liften bij hoge toeren en het uit accelereren van snelle bochten.. het heeft veel gelijkenissen. De auto is ook net zo druk. Volgt gretig imperfecties in de weg en des te harder je gaat, des te meer vertrouwen hij geeft.

Paar leuke plaatjes:

Afbeelding20210618_151241 by pascal , on Flickr

Afbeelding20210612_114209 by pascal , on Flickr

Afbeelding20210613_114234 by pascal , on Flickr

Afbeelding20210618_151135 by pascal , on Flickr

Afbeelding20210623_162208 by pascal , on Flickr

Afbeelding20210612_114148 by pascal , on Flickr

Afbeelding20210616_125746 by pascal , on Flickr

Afbeelding20210623_080407 by pascal , on Flickr

Wimo
Berichten: 1380
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Auto: M3/MS/Z4/A6

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door Wimo » 22 jul 2021, 08:59

Mooi dat je hem gebruikt waar hij voor gemaakt is :) bruut en toch praktisch !

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 4403
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: 550i
Locatie: Groningen

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door EvdP » 22 jul 2021, 09:03

Leuke plaatjes!

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1073
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: 440Xi Cabrio M-Individual MPPSK - 208 1.6VTI

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door veejay » 22 jul 2021, 09:12

Mooie plaatjes en interessante bevindingen!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 19526
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Baarn

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door Martijn_bmw » 22 jul 2021, 09:25

Mooie plaatjes, wat is het toch prachtig in Italië :)
En uiteraard een prachtige auto die f80 😎😎

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 1517
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Audi A3 + Peugeot 106 Rallye

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door Godspeed » 22 jul 2021, 22:02

Als ik het zo lees dan moet dat een geweldige machine zijn! :df:

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1318
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door martll » 22 jul 2021, 22:05

Mooi tripje zeg.

Ik dacht juist dat die GTS software veel bruter/aggresiever was maar jij zegt juist soepeler?
Krijg je dan ook de bekende burbles + crackles met die software?

Passiewassie
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door Passiewassie » 23 jul 2021, 08:53

martll schreef: 22 jul 2021, 22:05 Mooi tripje zeg.

Ik dacht juist dat die GTS software veel bruter/aggresiever was maar jij zegt juist soepeler?
Krijg je dan ook de bekende burbles + crackles met die software?
Nee de GTS software is veel soepeler dan origineel, maar ook soepeler dan de CS software. Aanname; maar gezien de GTS software meer op circuit gericht is, zou je ook verwachten dat je geen enorme schop op de achteras wilt als je in de bocht schakelt. Die schop is op straat en met je vrienden in de auto wel heel indrukwekkend, maar zal de tijden niet verbeteren op het circuit denk ik. :coffee: Maar dit een theorie die ik nu bij de koffie bedenk. Je merkt het in ieder geval flink!

Burbles krijg je alleen bij het flashen van de motorsoftware, maar zijn met MHD ook eenvoudig uit te zetten. De CS motorsoftware heb ik er ook even opgehad, maar de toename aan koppel onderin maakt het toerenverloop veel minder lineair. Ook krijg je meer het turbomotor gevoel, iets wat ik juist minder prettig vind.

Aanrader trouwens, in het licentiepakket van MHD voor 250 euro krijg je de CS en GTS software voor zowel de DCT bak als de motor.

Online
Stefan
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door Stefan » 23 jul 2021, 09:58

Leuk dat je dit met ons deelt, ga je ook nog de CS schokbreker software installeren? ben benieuwd hoeveel dat dan gaat schelen in comfort.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12415
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door MartijnGizmo » 28 jul 2021, 14:35

Mooi tripje! :df:
Stefan schreef: 23 jul 2021, 09:58 Leuk dat je dit met ons deelt, ga je ook nog de CS schokbreker software installeren? ben benieuwd hoeveel dat dan gaat schelen in comfort.
Met Thor kun je volgens mij ook nog eens besturing en bak aanpassen naar CS/GTS.

bm-dub
Berichten: 1163
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Re: Pascal's 135i -> F80 M3

Bericht door bm-dub » 29 jul 2021, 19:54

Passiewassie schreef: 23 jul 2021, 08:53
martll schreef: 22 jul 2021, 22:05 Mooi tripje zeg.

Ik dacht juist dat die GTS software veel bruter/aggresiever was maar jij zegt juist soepeler?
Krijg je dan ook de bekende burbles + crackles met die software?
Nee de GTS software is veel soepeler dan origineel, maar ook soepeler dan de CS software. Aanname; maar gezien de GTS software meer op circuit gericht is, zou je ook verwachten dat je geen enorme schop op de achteras wilt als je in de bocht schakelt. Die schop is op straat en met je vrienden in de auto wel heel indrukwekkend, maar zal de tijden niet verbeteren op het circuit denk ik. :coffee: Maar dit een theorie die ik nu bij de koffie bedenk. Je merkt het in ieder geval flink!

Burbles krijg je alleen bij het flashen van de motorsoftware, maar zijn met MHD ook eenvoudig uit te zetten. De CS motorsoftware heb ik er ook even opgehad, maar de toename aan koppel onderin maakt het toerenverloop veel minder lineair. Ook krijg je meer het turbomotor gevoel, iets wat ik juist minder prettig vind.

Aanrader trouwens, in het licentiepakket van MHD voor 250 euro krijg je de CS en GTS software voor zowel de DCT bak als de motor.
Dat is inderdaad wat ik ook zo leuk vind aan de F80 M3, turbo blok maar maakt écht toeren! Mooie plaatjes verder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, BamiesGTA, Beros, Bokkepoot, Eeuwe, ErikS, Frank_Sch, jacobt, MarcF, Martijn_bmw, Rene-RS, Stefan en 138 gasten