VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Intercoolerbuisje klaar. Meteen alles voorzien van lasrupsjes, zodat de slangen erop blijven bij hogere druk en alles voorzien van goldtape om de hitte weg te reflecteren....en een beetje voor de show uiteraard
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: VW Golf MKII 1.8T
Gave auto’s Rene
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: VW Golf MKII 1.8T
Heel gaaf project
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: VW Golf MKII 1.8T
Helemaal goed zo!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Thanks mannen! Ben ook wel tevreden over hoe het er nu uit ziet. Er gaan tzt nog wel wat dingetjes veranderen, maar dat komt later.
Het to do lijstje voor dit jaar is geworden:
-Golf 2 carburateurtank met opvoerpomp en Bosch 044 hogedrukpomp
-Oliekoeler anders monteren (met aansluitingen boven ipv onder)
-Rolkooi monteren
-4punts OMP gordels monteren
-Nieuwe wiellagers voorzijde
-Golf 3 draagarmen en stuurstangen (tegelijk met de nieuwe wiellagers)
-Zelf uitlijnen met iets meer camber
Ik zag dat 6 augustus vrijrijden weer een circuitdag organiseert @ TT Assen welke in mijn weekend valt, dus die datum maar als deadline gesteld
Eens kijken of dit klimrek nog in de Golf past:
Het to do lijstje voor dit jaar is geworden:
-Golf 2 carburateurtank met opvoerpomp en Bosch 044 hogedrukpomp
-Oliekoeler anders monteren (met aansluitingen boven ipv onder)
-Rolkooi monteren
-4punts OMP gordels monteren
-Nieuwe wiellagers voorzijde
-Golf 3 draagarmen en stuurstangen (tegelijk met de nieuwe wiellagers)
-Zelf uitlijnen met iets meer camber
Ik zag dat 6 augustus vrijrijden weer een circuitdag organiseert @ TT Assen welke in mijn weekend valt, dus die datum maar als deadline gesteld
Eens kijken of dit klimrek nog in de Golf past:
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Past nog! Binnenkort maar ff wat 3mm plaatstaal en wat lasmoeren en bouten scorenRené schreef:Eens kijken of dit klimrek nog in de Golf past
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: VW Golf MKII 1.8T
Niet vast lassen in de golf?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Kan, maar dat is meteen weer zo definitief. En dan kan mijn dashboard er niet meer uit
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Hier ook maar even een update doen van het groene hok
Na 12K km waren de voorbandjes af, dus tijd voor een nieuwe set. Ik vind al een tijd de nankang NS2R een mooie band om te zien en lees er goede verhalen over....dus, bestellen maar. Staat een stuk dikker dan de toyo's vind ik....en nog goedkoper ook
de achterlichten en knipperlichten voor voorzien van een laagje verduisterende folie. Cheap ass Aliexpress tjoening, maar ziet er een stuk beter uit zo
Toen maar eens uitgeleefd op de bitumenmatten in de auto met een plamuurmes, schroevendraaier en 2 liter thinner
En na een paar dagen elke dag een stukje was het kaal:
Omdat de zonnekleppen niet meer passen, een matzwarte raamband geplakt. Ook nog een enkele wisser gebouwd..DTM style
En hier het eindresultaat
Voor mijn verjaardag nog een mooi cadeautje gekregen van de kids: Bosch 044 pomp en brandstoffilter voor de surgetanksetup
Uiteraard meteen alles gemonteerd op het alu plaatje
12mm spoorverbreders geplaatst op de achteras
Vorige week en een beginnetje gemaakt met de surgetanksetup. Heb inmiddels bijna alle onderdelen binnen....als alles binnen is, kan ik los gaan: De surgetanksetup, de rolkooi vastlassen en de OMP gordels erin maken met gordelbuis tussen de achterste wielkasten.
Uiteraard gaat er tussendoor altijd weer wat kapot deze keer de slang naar de N75 klep....ook weer 1 van de slangen die nog origineel zijn. Vond de laatste tijd al dat ie minder druk aan gaf vanaf de 3e versnelling bij volgas....gewoon verlies dus.
Nieuwe set van Forge besteld, ook die naar de DV....volgens mij heb ik dan alles vervangen
Nieuwe slangen besteld, maar om toch te kunnen rijden een stukje van de gescheurde slang gesneden en weer gemonteerd. Turbodruk blijft weer mooi stabiel nu. Ook de goud tape eraf gehaald en de buizen grijs gespoten...toch mooier zo en begon hier en daar wat los te laten.
Net met onze 2e zoon nog ff een sprint testje gedaan... GPS is niet supernauwkeurig, maar geeft wel een idee hoe rap het ouwe Golfje op de 100km/h zit
Tot zover de update!
Na 12K km waren de voorbandjes af, dus tijd voor een nieuwe set. Ik vind al een tijd de nankang NS2R een mooie band om te zien en lees er goede verhalen over....dus, bestellen maar. Staat een stuk dikker dan de toyo's vind ik....en nog goedkoper ook
de achterlichten en knipperlichten voor voorzien van een laagje verduisterende folie. Cheap ass Aliexpress tjoening, maar ziet er een stuk beter uit zo
Toen maar eens uitgeleefd op de bitumenmatten in de auto met een plamuurmes, schroevendraaier en 2 liter thinner
En na een paar dagen elke dag een stukje was het kaal:
Omdat de zonnekleppen niet meer passen, een matzwarte raamband geplakt. Ook nog een enkele wisser gebouwd..DTM style
En hier het eindresultaat
Voor mijn verjaardag nog een mooi cadeautje gekregen van de kids: Bosch 044 pomp en brandstoffilter voor de surgetanksetup
Uiteraard meteen alles gemonteerd op het alu plaatje
12mm spoorverbreders geplaatst op de achteras
Vorige week en een beginnetje gemaakt met de surgetanksetup. Heb inmiddels bijna alle onderdelen binnen....als alles binnen is, kan ik los gaan: De surgetanksetup, de rolkooi vastlassen en de OMP gordels erin maken met gordelbuis tussen de achterste wielkasten.
Uiteraard gaat er tussendoor altijd weer wat kapot deze keer de slang naar de N75 klep....ook weer 1 van de slangen die nog origineel zijn. Vond de laatste tijd al dat ie minder druk aan gaf vanaf de 3e versnelling bij volgas....gewoon verlies dus.
Nieuwe set van Forge besteld, ook die naar de DV....volgens mij heb ik dan alles vervangen
Nieuwe slangen besteld, maar om toch te kunnen rijden een stukje van de gescheurde slang gesneden en weer gemonteerd. Turbodruk blijft weer mooi stabiel nu. Ook de goud tape eraf gehaald en de buizen grijs gespoten...toch mooier zo en begon hier en daar wat los te laten.
Net met onze 2e zoon nog ff een sprint testje gedaan... GPS is niet supernauwkeurig, maar geeft wel een idee hoe rap het ouwe Golfje op de 100km/h zit
Tot zover de update!
- JdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: VW Golf MKII 1.8T
Holy crap, dat gaat best rap als die 5.4 s een beetje klopt. Welke app gebruik je hiervoor? Flitsmeister meet het ook maar je zult altijd zien dat ie niet registreerd als je er net die keer echt voor gaat…
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: VW Golf MKII 1.8T
Nu nog een mooie sperklok erin
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4532
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: VW Golf MKII 1.8T
Super gaaf! Wat een snelheid zeg. Hoe voldoen de Nankang tov Toyo in de praktijk?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Flitsmeister doet het inderdaad ook, maar niet altijd...daar geeft ie 5.6sec aan
Heb zojuist nog even wat runs gedaan, maar de app werkte ineens wat raar. Het is de app "drag racer". Daarom maar even oldskool een filmpje gemaakt van het klokkenspel tijdens het accelereren
Die 5.4 seconden klopt best aardig als je het filmpje gaat timen...denk zelfs dat het wel moet lukken om onder de 5sec komen.
Ooit!
Heb ze kort op de vooras gehad, maar voor mijn gevoel doen ze het wel even goed. Ook niet helemaal goed te vergelijken zo op de openbare weg. Merkte wel goed dat de toyo's echt slechter werden als ze minder profiel krijgen...ook op droog wegdek.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: VW Golf MKII 1.8T
Superleuke update met genoeg foto's .
Lekker aan de knutsel met je brandstof gebeuren , zal vast weer wat moois worden want aannhet spul ligt het niet.
Grappig dat je de keuze hebt gemaakt voor nangkang semi's. Ik heb er ook goede ervaring mee zo wel onder de e46 als Ibiza. Merk alleen dat de banden meer piepen in de bochten, had hiervoor ook de 888 er op liggen. Zal vast iets verschil in zitten aangezien de 888 duidelijk harder slijten. Veel meer rubber rullen/klonten aan de band (rijdt trackdays en verder niet op openbare weg op keer proefstukne na).
Jij nog plannen ermee de baan op te gaan ?
Lekker aan de knutsel met je brandstof gebeuren , zal vast weer wat moois worden want aannhet spul ligt het niet.
Grappig dat je de keuze hebt gemaakt voor nangkang semi's. Ik heb er ook goede ervaring mee zo wel onder de e46 als Ibiza. Merk alleen dat de banden meer piepen in de bochten, had hiervoor ook de 888 er op liggen. Zal vast iets verschil in zitten aangezien de 888 duidelijk harder slijten. Veel meer rubber rullen/klonten aan de band (rijdt trackdays en verder niet op openbare weg op keer proefstukne na).
Jij nog plannen ermee de baan op te gaan ?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
6 augustus wil ik proberen alles klaar te hebben...dan organiseert vrijrijden weer een dag @ TT Circuit in Assen.Jeffrey026 schreef: ↑12 jun 2019, 13:13 Superleuke update met genoeg foto's .
Lekker aan de knutsel met je brandstof gebeuren , zal vast weer wat moois worden want aannhet spul ligt het niet.
Grappig dat je de keuze hebt gemaakt voor nangkang semi's. Ik heb er ook goede ervaring mee zo wel onder de e46 als Ibiza. Merk alleen dat de banden meer piepen in de bochten, had hiervoor ook de 888 er op liggen. Zal vast iets verschil in zitten aangezien de 888 duidelijk harder slijten. Veel meer rubber rullen/klonten aan de band (rijdt trackdays en verder niet op openbare weg op keer proefstukne na).
Jij nog plannen ermee de baan op te gaan ?
Ik rij nu het benzine wat in de tank zit zoveel mogelijk op en dan haal ik de tank er onder vandaan. Dan het interieur eruit en dan kan ik los met het lastoestel ; voetplaten maken voor de kooi, gordelbuis met verstevigingsplaten tussen de wielkasten, 4punts OMP gordels erin maken en daarna is het brandstofsysteem aan de beurt.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Laatste goodies zijn binnen: gordelogen met montageplaten, gordelsliders en een setje nieuwe stelringen voor de schroefset achter. Brandstofsysteem is ook compleet.
Volgende week de grote operatie
Volgende week de grote operatie
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Even een tussenstand
Vorige week de nieuwe silicone slangen voor de N75 en DV gemonteerd
En toen maar even een overzichtje gemaakt van de werkzaamheden
Eerst maar een grondige wasbeurt
De stelringen van de achterpoten vervangen en schroefdraad gangbaar gemaakt
Wielranden achter omgerold...helaas ook roest tegengekomen...
En nu heb ik het interieur (wat er nog van over was) gestript en ben ik platen aan het maken waar de schroefset op geschroefd wordt
Vorige week de nieuwe silicone slangen voor de N75 en DV gemonteerd
En toen maar even een overzichtje gemaakt van de werkzaamheden
Eerst maar een grondige wasbeurt
De stelringen van de achterpoten vervangen en schroefdraad gangbaar gemaakt
Wielranden achter omgerold...helaas ook roest tegengekomen...
En nu heb ik het interieur (wat er nog van over was) gestript en ben ik platen aan het maken waar de schroefset op geschroefd wordt
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Damn you autocorrect
Rolkooi moet dat natuurlijk zijn
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Schiet lekker op zo. Vanavond weer verder
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: VW Golf MKII 1.8T
Leuk om alle vorderingen te zien! Blijft een cool project
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: VW Golf MKII 1.8T
Draad van het schroefset is mooi opgeknapt zeg. Nice
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: VW Golf MKII 1.8T
Ik tape mijn schroefset altijd in na het verstellen. Gewoon met isolatietape van de Gamma. Dat blijft goed zitten en het beschermd het schroefdraad echt wel heel goed. Mijn BC Racing set is inmiddels zeven jaar oud en nog volledig gangbaar.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: VW Golf MKII 1.8T
Lekker bezig Rene!
- gvanminnen
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 29 mar 2015, 16:53
Re: VW Golf MKII 1.8T
Is de To do list al langer geworden Lekker bezig