Seat Ibiza cupra circuithok, p5! Noem het nieuwe speeltje maar Casper
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Seat Ibiza cupra circuithok, p5! Noem het nieuwe speeltje maar Casper
eindelijk weer wat te posten...
Aangezien ik weer wat te hobbyen wilde heb ik maar weer een speeltje erbij gekocht voor wat cicuitdagen en wellicht ook ring.
Deze plannen had ik eigenlijk met de golf 5 gti maar ergens toch beetje terughoudend dat een ander wel zou meehelpen met vervroegd afschrijven en ik toch wel schik met deze auto heb, dsg in combinatie met 360pk,510nm maakt de ritjes wel erg leuk!
prima auto voor die 10.000 km per jaar wat er vanaf nu waarschijnlijk nog minder zullen worden..
ik had in 2017 een bmw e46 323 coupe aangeschaft en deze beetje circuitwaardig gemaakt door er grotere remmen onder te zetten, veerpootbrug, semislicks (vorige eigenaar had er al een schroefset onder gezet).
Op de rechte stukken op de ring gewoon miste ik gewoon vermogen voor mijn gevoel en de meest rare auto's kwamen mij voorbij maar dat zal te maken hebben met de hoeveelheid geblazen auto's die er te vinden zijn.
Na de verkoop van de bmw een speurtoch gestart en toen de golf gekocht. deze is ondertussen voorzien van andere remmen afkomstig van golf 6 R20 en de avon semislicks liggen al een poos in de garage maar hebben er nog niet onder gezeten.
Een jaar of 7 geleden heb ik een seat ibiza sport in bezit gehad met leuke upgrades, denkend aan turbo,intercooler,uitlaat etc en dat was ook hardstikke veel fun!
Na wat speuren en doen een seat ibiza cupra gevonden die al een eindje de goede weg is geholpen.
K04 turbo.
Upgrade intercooler.
oliekoeler.
uitlaat
+ nodige aanpassingen om het vermogen op te krikken naar 253 pk en 410 nm.
overige aanpassingen om de rijeigenschappen te verbeteren:
V maxx Big brake kit voorzijde.
V maxx Schroefset.(hardheidinstelbaar)
Toyo 888 semi slicks.
Powerflex in de ophangingen.
Afgelopen dagen bezig geweest met wat achterstallig/preventief onderhoud.
Auto hield ietsjes in boven 5000 toeren dat is nu gelukkig ook opgelost.
4 2.0tfsi bobines geplaatst, luchtmassameter gereinigd, brandstofilter vervangen.
Rembloken aan de achterzijde waren echt op! staal op staal. deze wilde ik even snel wisselen zodat ik aanstaande zaterdag dagje vrij rijden kan meepakken op Zandvoort.
Helaas wilde de remzuiger om een vreemde reden maar halverwege terug, revisie setjes voor niks gehaald... dus toen gestart met speuren naar nieuwe remklauw.
Nu blijkt de cupra een 34mm remzuiger te hebben en die zijn blijkbaar lastig te vinden of langere levenstijd.
Uit eindelijk nu 2 nieuwe klauwen met brackets gekocht waarvan de zuigerdiameter 38mm zijn.
Vreemd genoeg waren de brackets te dik maar paste de nieuwe klauwen wel op de oude brackets
. Meteen maar de remolie vervangen zodat dat ook weer lekker fris is, gezien de drap?flokken? was het hard nodig.
Bij aankoop zag ik het blok olie zweten dus het heb ik het nodige open gemaakt om dit op te lossen.
Uit voorzorg het oliezeefje in het carter nageken om te zien of deze al een keer zou zijn vervangen, dit zeefje slipt vaak dicht bij de 1.8t motoren en zal stroing geven als oliedruk te laag wordt en deze auto had ook niet veel langer zo door moeten rijden.
Wat plaatjes voor bij het verhaal wat een forum zo leuk maakt, smurrie!!!
Aangezien ik weer wat te hobbyen wilde heb ik maar weer een speeltje erbij gekocht voor wat cicuitdagen en wellicht ook ring.
Deze plannen had ik eigenlijk met de golf 5 gti maar ergens toch beetje terughoudend dat een ander wel zou meehelpen met vervroegd afschrijven en ik toch wel schik met deze auto heb, dsg in combinatie met 360pk,510nm maakt de ritjes wel erg leuk!
prima auto voor die 10.000 km per jaar wat er vanaf nu waarschijnlijk nog minder zullen worden..
ik had in 2017 een bmw e46 323 coupe aangeschaft en deze beetje circuitwaardig gemaakt door er grotere remmen onder te zetten, veerpootbrug, semislicks (vorige eigenaar had er al een schroefset onder gezet).
Op de rechte stukken op de ring gewoon miste ik gewoon vermogen voor mijn gevoel en de meest rare auto's kwamen mij voorbij maar dat zal te maken hebben met de hoeveelheid geblazen auto's die er te vinden zijn.
Na de verkoop van de bmw een speurtoch gestart en toen de golf gekocht. deze is ondertussen voorzien van andere remmen afkomstig van golf 6 R20 en de avon semislicks liggen al een poos in de garage maar hebben er nog niet onder gezeten.
Een jaar of 7 geleden heb ik een seat ibiza sport in bezit gehad met leuke upgrades, denkend aan turbo,intercooler,uitlaat etc en dat was ook hardstikke veel fun!
Na wat speuren en doen een seat ibiza cupra gevonden die al een eindje de goede weg is geholpen.
K04 turbo.
Upgrade intercooler.
oliekoeler.
uitlaat
+ nodige aanpassingen om het vermogen op te krikken naar 253 pk en 410 nm.
overige aanpassingen om de rijeigenschappen te verbeteren:
V maxx Big brake kit voorzijde.
V maxx Schroefset.(hardheidinstelbaar)
Toyo 888 semi slicks.
Powerflex in de ophangingen.
Afgelopen dagen bezig geweest met wat achterstallig/preventief onderhoud.
Auto hield ietsjes in boven 5000 toeren dat is nu gelukkig ook opgelost.
4 2.0tfsi bobines geplaatst, luchtmassameter gereinigd, brandstofilter vervangen.
Rembloken aan de achterzijde waren echt op! staal op staal. deze wilde ik even snel wisselen zodat ik aanstaande zaterdag dagje vrij rijden kan meepakken op Zandvoort.
Helaas wilde de remzuiger om een vreemde reden maar halverwege terug, revisie setjes voor niks gehaald... dus toen gestart met speuren naar nieuwe remklauw.
Nu blijkt de cupra een 34mm remzuiger te hebben en die zijn blijkbaar lastig te vinden of langere levenstijd.
Uit eindelijk nu 2 nieuwe klauwen met brackets gekocht waarvan de zuigerdiameter 38mm zijn.
Vreemd genoeg waren de brackets te dik maar paste de nieuwe klauwen wel op de oude brackets
. Meteen maar de remolie vervangen zodat dat ook weer lekker fris is, gezien de drap?flokken? was het hard nodig.
Bij aankoop zag ik het blok olie zweten dus het heb ik het nodige open gemaakt om dit op te lossen.
Uit voorzorg het oliezeefje in het carter nageken om te zien of deze al een keer zou zijn vervangen, dit zeefje slipt vaak dicht bij de 1.8t motoren en zal stroing geven als oliedruk te laag wordt en deze auto had ook niet veel langer zo door moeten rijden.
Wat plaatjes voor bij het verhaal wat een forum zo leuk maakt, smurrie!!!
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 19 mei 2020, 06:43, 12 keer totaal gewijzigd.
- WJ
- Berichten: 11740
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Lekker bezig, heerlijke autotjes! Zal lekker over de baan boenderen straks.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Leuk project! Ik had V-Maxx niet heel hoog staan, is dat zoveel beter geworden?
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Thnx wj
Geen idee , vorige eigenaar heeft ervoor gekozen.
Heb de auto nog geen week. Enkel na huis gereden via snelweg en gister klein blokje om om te zien of die droog blijft, niet mee deed inhouden en remmen het doen
As zaterdag vuurdoop zandvoort
Zo hoog als ik hem opschroef haha.
Geen idee , vorige eigenaar heeft ervoor gekozen.
Heb de auto nog geen week. Enkel na huis gereden via snelweg en gister klein blokje om om te zien of die droog blijft, niet mee deed inhouden en remmen het doen
As zaterdag vuurdoop zandvoort
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Leuk ding Jeff!
Hoe laat ben je op Zandvoort zaterdag? Misschien rij ik wel even lang op de motor.
Hoe laat ben je op Zandvoort zaterdag? Misschien rij ik wel even lang op de motor.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Thnx, zal er denk rond half 2 aankomen. Dan anderhalf uur de tijd om de baan op te gaan.
hopen dat die heel blijft!
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 30 okt 2018, 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Leuk speeltje, genoeg value for money in die Ibiza's!
- Eeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Ha Jeff! Leuk spul!
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Leuke auto Jeffrey!
- Enrico
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Wat een verschil na het schoonmaken, leuk project.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Allemaal bedankt voor reactie!
Het is niet echt een "nette" auto, maar basis is prima. Behoorlojk wat steenslag, beetje lak weg bij wielranden, door de big brake kit moesten er spacers worden gebruikt waardoor de banden blijkbaar weleens de wielkasten hebben geraakt aan voorzijde, eens zien hoe en wat as zaterdag anders schroef ik hem omhoog.
Vandaag kvs effe gewisseld,slangetje vervangen van carter onluchting en afneembare trekhaal gedemonteerd.
Precies om die reden eentje gekocht die al beetje tuning heeft ondergaan, low budget max fun!.
Het is niet echt een "nette" auto, maar basis is prima. Behoorlojk wat steenslag, beetje lak weg bij wielranden, door de big brake kit moesten er spacers worden gebruikt waardoor de banden blijkbaar weleens de wielkasten hebben geraakt aan voorzijde, eens zien hoe en wat as zaterdag anders schroef ik hem omhoog.
Vandaag kvs effe gewisseld,slangetje vervangen van carter onluchting en afneembare trekhaal gedemonteerd.
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
tjees lijkt wel een diesel qua koppelkromme
maaruh… have fun with it!
maaruh… have fun with it!
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Lekker blok in die afgekeurde polo! Have fun!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Lekker vermogen! Wat gebeurt er na 5000rpm? Brandstofgebrek? De K04 moet wel meer kunnen doen, toch?
- lykel
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Leuk ding. Heb ook jaren genoten van een 6k2 cupra. Ze kunnen goed meekomen op het circuit. Grootste vijand blijft toch wel de vrij zware motor op de voorwielen, maar je kunt er genoeg fun mee hebben
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Geen idee wat er exact gebeurd, ik was er helaas niet bij het maken van deze run mapping.
Maar denk eerder dat de turbo buiten adem raakt. k04 is geen mega grote turbo daaringtegen spoeld hij wel lekker snel op en leverd die veel koppel.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
klopt! jaar of 7 geleden ook een gereden met k03s turbo etc. vandaar nu weer een ibiza gezocht met leuke upgrades.
gvd ben al oud aan het worden
Van mijn vorige ibiza
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Zo zie je maar weer. Gister zou het volgens Buienradar de hele dag droog blijven.
Het komt met bakken uit de lucht nu, met wat onweer erbij.
Dus succes daar op Zandvoort! Niet echt weer om op de motor te stappen.
Het komt met bakken uit de lucht nu, met wat onweer erbij.
Dus succes daar op Zandvoort! Niet echt weer om op de motor te stappen.
-
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 08 sep 2013, 16:59
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Klopt t dat ik je in het 1e rondje al met een slakkengang over de baan zal rijden?
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
vlak voordat de sleepwagen mij er vanaf had gesleept? turbo/intercoolerslang was losgekomen
Geen idee hoe het voor omstanders eruit zag maar ben rustig gestart. heb de de auto gekocht en via snelweg naar huis gereden daar op de brug gezet aan gesleuteld en vervolgens proefritje door de buurt van 15 min. Dus moest de auto compleet leren kennen.
update van vandaag:
Ibiza heeft de dag prima overleefd, paar kleine puntjes die ik even wil verbeteren voor een volgende dag.
oa bredere slangenklemmen, tijdens eerste sessie schoot er een slang van turbo/intercooler circuit los op het rechte eind en gelukkig binnen 5 min weer terug op de baan.
Met extra passagier lopen mijn banden voorzijde héél lichtjes aan. zit te denken spatbordverbreders te halen en dan slijptol in de spatborden te zetten.
1e sessie gewoon lekker beetje rond gereden beetje lijnen zoeken,kijken hoe de auto reageert.
2e sessie ging het al wat beter, leerdere de auto en baan rustig aan steeds beetje meer kennen.
3e sessie stond er een nieuwe type fiësta vol in de bandenstapel, bestuurder had de tarzan bocht niet aan zien komen blijkbaar. Ook stonden er in dezelfde sessie een bmw in de vangrail en een met de kont in betonnen muur en nog paar auto's in het grind en gras... slechts 2 a 3 rondjes gas kunnen geven rest was 60 km/h vlag.
4e sessie regen, voor mij de eerste keer op circuit in de regen en op semi's, lekker safe rond gereden. Een audi a4 vond het nodig mij lomp voorbij te zetten maar stond ineens haaks voor mij kon hem maar net ontwijken en daardoor had ik ook bijna een e46 in mijn kofferbak.
Al met al wel een superleuke dag gehad! eerste keer op een circuit met de auto (ring niet mee geteld en was met andere auto).
maar ik ga zeker vaker dagjes meepakken. denk dat ik dan wel sportklasse ga pakken om zo wat minder idioten tegen te komen.
Vind wel dat ze wat meer tekst en uitleg moeten geven over lijnen rijden en inhalen, op de meest rare plekken willen ze langs je op komen terwijl jij zelf een lijn probeerd aan te houden maar door hun acties beide onnodig snelheid verliest.
Olivier88 van het forum kwam ook nog langs en heeft ook een sessie gereden
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Nice! Wil ook best hard gaan denk ik, met dat vermogen?
Qua aanlopen, is een milimeter of twee verhogen niet een oneindig betere oplossing dan gaan rommelen met wielkastverbreders en slijptollen? Hoe minder je zaagt, hoe minder roestproblemen en alleen verbreders voor ziet er ook weer zo gek uit. Of, gewoon een paar bredere voorschermen van polyester oid laten maken. Is nog makkelijker in het geval van schade ook.
Qua aanlopen, is een milimeter of twee verhogen niet een oneindig betere oplossing dan gaan rommelen met wielkastverbreders en slijptollen? Hoe minder je zaagt, hoe minder roestproblemen en alleen verbreders voor ziet er ook weer zo gek uit. Of, gewoon een paar bredere voorschermen van polyester oid laten maken. Is nog makkelijker in het geval van schade ook.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Het vermogen is heerlijk, turbo pakt snel op en kunt lekker gebruik maken van het koppel.
Ophogen zou kunnen, heb al een wielkast roller besteld .
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... ast-roller
Ophogen zou kunnen, heb al een wielkast roller besteld .
https://www.hbm-machines.com/producten/ ... ast-roller
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Wielkast roller was geen succes, (geen geduld)heb de kunstof hamer maar gepakt :p.
2 sleeplinten gemonteerd en nieuwe pakking tussen uitlaat spruitstuk en turbo.
Na de laatste sessie de auto direct door op de trailer gezet in de regen en thuis zsm weer garage in. Van de week weer een gestart en toen hoorde ik uitlaat geluid, klein blokje om gemaakt ding terug op de brug. Toen zag ik dat er 3 bouten waren los getrild bovenzijde turbo, dat verklaarde dus dat ik het idee had dat de auto beetje traag was voor mijn gevoel. Doordat de turbo beetje ruimte kreeg heeft deze iets kunnen klapperen denk ik en daardoor pakking kapot gerammeld.
Vandaag nieuwe pakking gemonteerd. Klaar voor dagje zandvoort morgen. Spannend zonder trailer
2 sleeplinten gemonteerd en nieuwe pakking tussen uitlaat spruitstuk en turbo.
Na de laatste sessie de auto direct door op de trailer gezet in de regen en thuis zsm weer garage in. Van de week weer een gestart en toen hoorde ik uitlaat geluid, klein blokje om gemaakt ding terug op de brug. Toen zag ik dat er 3 bouten waren los getrild bovenzijde turbo, dat verklaarde dus dat ik het idee had dat de auto beetje traag was voor mijn gevoel. Doordat de turbo beetje ruimte kreeg heeft deze iets kunnen klapperen denk ik en daardoor pakking kapot gerammeld.
Vandaag nieuwe pakking gemonteerd. Klaar voor dagje zandvoort morgen. Spannend zonder trailer
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: nieuw knutselprojectje voor wat fun op de baan, Seat Ibiza cupra
Leesvoer/update en plaatjes!
Afgelopen vrijdag wederom dagje Zandvoort geweest.
Helaas ging het al mis na een minuut of 15 van de eerste sessie. Er was een slang gescheurd van intercooler traject, dit gedeelte was ook niet heel handig gemaakt beetje kort op uitlaatspruitstuk.
Maarja daar sta je dan op Zandvoort.....heb de lek kunnen dichten met ducktape en heb vervolgens een lasbedrijf opgezocht.
Gelukkig zat er een zelfstandig ondernemer om de hoek die zelf ook actief deelnemer is geweest van cup races etc. Deze man wilde gelukkig tijd maken om mij te helpen.
We hebben nu dat verloopje vervangen voor stuk alu buis.
Hoppa weer terug naar zandvoort om de XL 30min sessie nog mee te pakken. Wederom in de laatste ronde weinig turbodruk,max 0,5bar. Het was toch de laatste sessie die er gereden kon worden en zag 1,2,3 het probleem niet dus besloten thuis opzoek te gaan aangezien de auto nog rijdbaar was. Thuis wederom een scheur gevonden in een ander bochtstuk ook deze zat krap op het uitlaatspruitstuk
Wil er nu oa een hitteschild tussen maken en warmte afstotende tape hier en daar om heen wikkelen.
Ondertussen ook nog een zooitje bochten,stukken buis,koppelstukken etc besteld om de positie te veranderen zodat er meer ruimte tussen ic traject en spruitstuk (en berg reserve om mee te slepen).
Zag dat de olie ca 110 graden wordt tijdens sessie gemeten in het oliefilter adapter,niet bizar hoog máár dat kan wel lager.(verwacht dat het in het carter hoger is)
Vorige eigenaar had er al een oliekoeler op gezet maar vanwege de beperkte ruimte/positie kreeg de koeler niet veel rijwind. Heerlijk om gewoon de boormachine in de bunper te zetten voor een simpele oplossing. Ben benieuwd wat het qua temp zal schelen.
Ondertussen aan het kijken voor een anti rol kit. Iemand daar nog tips en adviezen voor? Heb al een schroefset onder de auto en een standaard stabilisatorstang voorzijde 24mm.
Wil nog andere remvloeistof halen met hoger kookpunt, rem was soms beetje sponzig.
Hoop alles 10 november klaar te hebben, 10 november vrij rijden Assen!
Wat plaatjes voor de liefhebbers,hou zelf ook van plaatjes kijken.
Verloopje wat later vervangen werdt voor stukje alu
Stukje afgedraait van deel wat voor verloop zal zorgen.
Hier het deel aan elkaar gelast, dat sileconen bochtstuk rechts was later de dag ook gescheurd, deze wordt vervangen door een 90 graden bocht zodat de buis horizontaal er op komt,(zoek nog een nippel waar de vacuum slang op terug kan inwendige maat slang 3mm )
Hier kun je goed zien hoe weinig oppervlakte er maar in de rijwind zat en zie je de bij geboorde gaatjes.
Afgelopen vrijdag wederom dagje Zandvoort geweest.
Helaas ging het al mis na een minuut of 15 van de eerste sessie. Er was een slang gescheurd van intercooler traject, dit gedeelte was ook niet heel handig gemaakt beetje kort op uitlaatspruitstuk.
Maarja daar sta je dan op Zandvoort.....heb de lek kunnen dichten met ducktape en heb vervolgens een lasbedrijf opgezocht.
Gelukkig zat er een zelfstandig ondernemer om de hoek die zelf ook actief deelnemer is geweest van cup races etc. Deze man wilde gelukkig tijd maken om mij te helpen.
We hebben nu dat verloopje vervangen voor stuk alu buis.
Hoppa weer terug naar zandvoort om de XL 30min sessie nog mee te pakken. Wederom in de laatste ronde weinig turbodruk,max 0,5bar. Het was toch de laatste sessie die er gereden kon worden en zag 1,2,3 het probleem niet dus besloten thuis opzoek te gaan aangezien de auto nog rijdbaar was. Thuis wederom een scheur gevonden in een ander bochtstuk ook deze zat krap op het uitlaatspruitstuk
Wil er nu oa een hitteschild tussen maken en warmte afstotende tape hier en daar om heen wikkelen.
Ondertussen ook nog een zooitje bochten,stukken buis,koppelstukken etc besteld om de positie te veranderen zodat er meer ruimte tussen ic traject en spruitstuk (en berg reserve om mee te slepen).
Zag dat de olie ca 110 graden wordt tijdens sessie gemeten in het oliefilter adapter,niet bizar hoog máár dat kan wel lager.(verwacht dat het in het carter hoger is)
Vorige eigenaar had er al een oliekoeler op gezet maar vanwege de beperkte ruimte/positie kreeg de koeler niet veel rijwind. Heerlijk om gewoon de boormachine in de bunper te zetten voor een simpele oplossing. Ben benieuwd wat het qua temp zal schelen.
Ondertussen aan het kijken voor een anti rol kit. Iemand daar nog tips en adviezen voor? Heb al een schroefset onder de auto en een standaard stabilisatorstang voorzijde 24mm.
Wil nog andere remvloeistof halen met hoger kookpunt, rem was soms beetje sponzig.
Hoop alles 10 november klaar te hebben, 10 november vrij rijden Assen!
Wat plaatjes voor de liefhebbers,hou zelf ook van plaatjes kijken.
Verloopje wat later vervangen werdt voor stukje alu
Stukje afgedraait van deel wat voor verloop zal zorgen.
Hier het deel aan elkaar gelast, dat sileconen bochtstuk rechts was later de dag ook gescheurd, deze wordt vervangen door een 90 graden bocht zodat de buis horizontaal er op komt,(zoek nog een nippel waar de vacuum slang op terug kan inwendige maat slang 3mm )
Hier kun je goed zien hoe weinig oppervlakte er maar in de rijwind zat en zie je de bij geboorde gaatjes.
Laatst gewijzigd door Jeffrey026 op 19 okt 2018, 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 98 gasten