Martijn’s autodraadje >
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Handbak wel lastig met inruil heb ik gemerkt, al was ie binnen 2 weken weer verkocht.
Ik vond het nerveus rijden, ook op de gripgrens, kun je zeggen daar heb je DSC voor maar ik vond dat ik (met mijn ervaring) knap bij de les moest zijn, heb ik ook meteen gepost na de eerste kilometers in mijn topic dacht ik. Ga je de grenzen niet zo extreem opzoeken dan is een M135i of M140 een fijne allrouder als 5 deurs. Zou altijd het vaste M onderstel nemen, ook bij normaal rijden vond ik m in comfort wat nep, harde demping en dan voor het "comfort" gewoon wat extra in de veren laten klapperen, niet mijn setup.
Ik vond het nerveus rijden, ook op de gripgrens, kun je zeggen daar heb je DSC voor maar ik vond dat ik (met mijn ervaring) knap bij de les moest zijn, heb ik ook meteen gepost na de eerste kilometers in mijn topic dacht ik. Ga je de grenzen niet zo extreem opzoeken dan is een M135i of M140 een fijne allrouder als 5 deurs. Zou altijd het vaste M onderstel nemen, ook bij normaal rijden vond ik m in comfort wat nep, harde demping en dan voor het "comfort" gewoon wat extra in de veren laten klapperen, niet mijn setup.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
eens ik zou ook gewoon een normaal vast M onderstel willen hebben, ik zal de grenzen niet zo extreem opzoeken als jij dat kan en doet maar wbt de listige lijkt me xdrive dan juist wel mooi.
eerst snurkie maar weer eens wat vet mesten en dan proefrijden met een handbak en een automaat xdrive en kijken wat ik het leukste / fijnste vind.
inruil is altijd wat, te kort op naam, te hoge stand, handbak, stof, kleur er is altijd iets te zeiken wat bij inruil volgens de "geleerde" net niks is. Dus daar hou ik geen rekening meer mee.
eerst snurkie maar weer eens wat vet mesten en dan proefrijden met een handbak en een automaat xdrive en kijken wat ik het leukste / fijnste vind.
inruil is altijd wat, te kort op naam, te hoge stand, handbak, stof, kleur er is altijd iets te zeiken wat bij inruil volgens de "geleerde" net niks is. Dus daar hou ik geen rekening meer mee.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Merk wel dat men bij BMW met wat dikkere motoren echt wel een automaat wil, alleen de 116i, 318i etc met handbak schuiven ze wel omdat het dan om instappers gaat.
Het gaf mij wel meer voldoening 326pk lanceren en dan zelf snel schakelen, voegt net dat beetje extra beleving toe ipv automaat of aan de flippers trekken.
Listige ga je met xdrive niet oplossen, als je DSC (gedeeltelijk) uitzet wordt je gewoon verrast. Ik ben ook geen een keer gespint oid maar je schrikt er gewoon van hoe abrubt er ineens losgelaten wordt. Zou zelf ook de PSS banden niet kopen als het versleten was.
Het gaf mij wel meer voldoening 326pk lanceren en dan zelf snel schakelen, voegt net dat beetje extra beleving toe ipv automaat of aan de flippers trekken.
Listige ga je met xdrive niet oplossen, als je DSC (gedeeltelijk) uitzet wordt je gewoon verrast. Ik ben ook geen een keer gespint oid maar je schrikt er gewoon van hoe abrubt er ineens losgelaten wordt. Zou zelf ook de PSS banden niet kopen als het versleten was.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
"Het gaf mij wel meer voldoening 326pk lanceren en dan zelf snel schakelen, voegt net dat beetje extra beleving toe ipv automaat of aan de flippers trekken."
dat vind ik dus ook juist bij een dikke motor / snelle auto heel gaaf.
in de 520d nooit 1 sec het schakelen gemist, in de 335i juist wel vaak gemist
dat vind ik dus ook juist bij een dikke motor / snelle auto heel gaaf.
in de 520d nooit 1 sec het schakelen gemist, in de 335i juist wel vaak gemist
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
En toch mis ik de ZF8 wel weer van de 320i sedan die ik had (F30), ik vind de flippers van BMW heel fijn in de hand liggen en die ZF8 bak met sportoptie (2TB) schakelt echt wel rap in sport/sport+ alleen die extreem lage toeren zijn niet goed, soms 1100 of 1200rpm laat hij de motor ploeteren, dat kan een 6 in lijn dan net wat beter hebben. De W203 200 Kompressor die ik nu heb staan heeft daar ook een handje van, 1100rpm laten aanrommelen etc.
Bij een diesel lijkt het me echt heerlijk maar idd bij de x35i is het zelf schakelen wel ter voldoening in een compacte auto, een 535i dan wel meteen weer met automaat.
Bij een diesel lijkt het me echt heerlijk maar idd bij de x35i is het zelf schakelen wel ter voldoening in een compacte auto, een 535i dan wel meteen weer met automaat.
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik merk dat ik in de Alpina veel meer schik heb met de 'flippers' dan in de golf. Je merkt veel meer de potentie van de wagen als je met de knoppen speelt.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
klopt die flippers zijn wel leuk icm vermogen. ik had in de 335i en de 520d allebei de sportautomaat met flippers.
in de 335i gebruikte ik ze regelmatig, in de 520d nooit aangeraakt.
in de 335i gebruikte ik ze regelmatig, in de 520d nooit aangeraakt.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Waarom zelf schakelen in een automaat? Ik gebruik ze zelden tot nooit. Heeft voor mij geen meerwaarde, alleen dat het 'leuk' staat
- Martijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
in een diesel gebruik ik het dus ook niet idd
kleinere ( 1 en 3 serie) benzine auto met veel power en hard bochten rijden enz wel, dan wil je zelf de schakelmomenten bepalen.
kleinere ( 1 en 3 serie) benzine auto met veel power en hard bochten rijden enz wel, dan wil je zelf de schakelmomenten bepalen.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Flippers worden bij mij ook zelden gebruikt. Automaten van tegenwoordig zijn zo goed dat ze vaak precies op de juiste momenten schakelen (ook bij sportief gebruik).
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
- sitechris
- Berichten: 4462
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Volgas vanaf lowrevs vind ik ook wel eens leuk om te doen
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Dat is je goed recht
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Neuh...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Bij sportief rijden schakel je handmatig veel eerder terug dan wanneer de automaat dat voor je doet en de automaat heeft geen idee dat het in een drift beter is om bij 5500rpm vast naar 3 door te zetten omdat er nog een lange bocht aan komt en dus wacht tot 6600rpm waardoor de hele opbouw verkloot is.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik flipper wat af gaaf man.
- Arthur
- Berichten: 39712
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Precies daarom mijn reactieKnot schreef: ↑24 feb 2018, 22:44Bij sportief rijden schakel je handmatig veel eerder terug dan wanneer de automaat dat voor je doet en de automaat heeft geen idee dat het in een drift beter is om bij 5500rpm vast naar 3 door te zetten omdat er nog een lange bocht aan komt en dus wacht tot 6600rpm waardoor de hele opbouw verkloot is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Knot en Martijn heerlijke discussie alsof ik mezelf weer hoor praten met de M135i handbak !
Wat een grijs porno interieur
En die groene van Autohan is fucking individual porno at its best
Wat een grijs porno interieur
En die groene van Autohan is fucking individual porno at its best
- Martijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
haha ja blijft mooi he de voors en tegens van handbak/automaat.
interieur is waanzinnig ja!! heb er zaterdag even gekeken.... maar 12K voor een E46 325i ik weet het niet ook al is hij echt waanzinnig mooi, nergens iets op aan te merken voelt wel als veel geld. Anderzijds is hij nog niet uit mijn hoofd
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Dat grijs is wel erg lekker ja. Alleen jammer dat het twee kleuren is. Had eigenlijk helemaal lichtgrijs moeten zijn.
Zwarte nieren moeten er meteen uit! Dat is geen porum bij deze auto.
Zwarte nieren moeten er meteen uit! Dat is geen porum bij deze auto.
-
- Berichten: 18530
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Hé koekoek. Ga eens effe lekker genieten van die Einser & laat je niet zo opnaaien man!
Die Einser moet je rijden totdat er écht iets perfects voorbij komt.
Een Alpina, ofzo.....
Die Einser moet je rijden totdat er écht iets perfects voorbij komt.
Een Alpina, ofzo.....
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
+1
Zou ook niet zo snel meer terug gaan naar een E46 als je al dat jongere spul hebt gehad.
Dan is een E9x toch wel het minimale zeg maar.
Zou ook niet zo snel meer terug gaan naar een E46 als je al dat jongere spul hebt gehad.
Dan is een E9x toch wel het minimale zeg maar.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26697
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ha hier hebben jullie wel gelijk in ja! Jongere spul went snel en rijdt super fijnMartin van der Zwaard schreef: ↑27 feb 2018, 10:13 +1
Zou ook niet zo snel meer terug gaan naar een E46 als je al dat jongere spul hebt gehad.
Dan is een E9x toch wel het minimale zeg maar.
Jonge Alpina óf M135i zijn/blijven wel echt de droom auto's voor mij die ook nog wel bereikbaar worden. F80 bijv nóg mooier maar echt way out of budget voor mij
- ADV
- Berichten: 3246
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
Ik kan een M135 wel aanraden
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Martijn's auto historie (startpost P1)
116i is prima toch. Veel power met chip genoeg luxe en normale prijs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Berry1000RR, Erminio en 80 gasten