Nr. 2; E39 M5 Carbon Schwarz 1999
Daar is 'ie dan!!

Eerst lang van gedroomd, toen een tijd op zoek geweest naar een geschikt exemplaar, en nu staat hij er.
Ik wil de auto als daily gebruiken dus het idee was om niet veel geld neerleggen voor een lage kilometerstand om er vervolgens elke dag weer >60km op te zetten. Het is bij mij echt een combinatie van daily en hobbyauto. Ook de M535i gebruik ik zo af en toe voor dagelijks vervoer. Voor mij werkt het niet om er een auto bij te hebben alleen voor de toerritjes.
Heb M5's van 10k tot 22k bekeken. Ik vond het verschil tussen deze auto's soms opvallend klein. Veel meer hierover heb ik gepost in
Het grote E39 M5 draadje.
Over deze E39 M5; Het is een Duitse auto, geïmporteerd in NL in 2010. Is uiterlijk niet volledig origineel meer, maar ga hem wel weer origineel maken. Heb hem gekocht van een particulier. Voorzien van open dak, zwart heritage leather, sunblinds. Km-stand is 268.000. Afgestempeld boekje, maar laatste stempel is een paar jaar geleden.
Auto lijkt tot nu toe in hele goede staat, zowel optisch als technisch. Hoe het technisch precies zit gaan we komende jaar natuurlijk achter komen. Optisch is er wel wat herstelwerk zonder spuitwerk. Daarnaast zal de achterbumper opnieuw gespoten moeten worden. Zal ook te maken hebben met de PDC die niet goed meer werkte.
Afgelopen weken is er preventief al best wel het één en ander gebeurt;
- nieuwe hydraulische kettingspanner
- Oliebeurt
- remblokken achter vervangen
- remolie vervangen
- rondom nieuwe wielbouten, was een bonte verzameling
- nieuwe draagarmen? achter
- aantalnieuwe rubbers en hoezen
- PDC gefixt
- nieuwe kachelweerstand
- nieuwe luchtfilters en interieurfilters
- uitgelezen, en van belangrijkste sensoren de meetwaardes gechecked.
- uitlaat netter opgehangen
Heb zelf ondertussen een leuke lijst wat er allemaal aan moet gebeuren, daar kom ik later nog mee.
Korte fotoimpressie, meer volgt nog..