Het Brommer-/Scootertopic
- Jurjen
- Berichten: 1602
- Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
- Auto: 987S / 955
- Locatie: Cotswolds
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Vandaag was het perfect weer om met klassieke vervoersmiddelen op pad te gaan. Dus de Kreidler na een lange winterslaap uit de garage gehaald, en flink wat kilometers gemaakt. Hij startte weer in 1 keer, wat ik wel knap vond na een half jaar stilstand.
Uiteindelijk lekker op pad gegaan, en wat blijft het toch gewoon heerlijk. Beetje rondtoeren, met 45 km/h met dat knetterende geluid uit de uitlaat. Ook al heb ik nogal iets met snelle auto's, dit is gewoon ultiem onthaasten.
Het is dat er veel geld in auto's gaat zitten, maar een 80cc conversie lijkt me ook nog wel wat
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
yeah, eindelijk kan ik ook eens iets met wielen posten
immitatie honda gorilla, goedkoop en met kenteken. Ik heb hem net - voor de zomerse zondagmiddag zegmaar, het is geen dagelijks vervoermiddel. Ook ben ik bezig met wat aanpassingen, alleen nu moet ik eerst zorgen dat hij goed loopt.. hij stottert nogal.
aangepast:
-stuur
-velgen + banden
-uitlaat
op de planning
-iets verlengde achterbrug (+4 oid) - de 10 inch gaan maar nét in de standaardbrug
-kleine zaken als koplamp, knippers, bagagerek etc aanpassen
-tank en andere kleine zaken spuiten + nieuwe Siffert/McQueen style stickers
Nu morgen eerst eens kijken of het gaat lukken om hem niet meer te laten stotteren; indien jullie suggesties hebben hoor ik ze graag. Oh ja, suggesties als 'ga naar het honda viertakt forum' ken ik al
immitatie honda gorilla, goedkoop en met kenteken. Ik heb hem net - voor de zomerse zondagmiddag zegmaar, het is geen dagelijks vervoermiddel. Ook ben ik bezig met wat aanpassingen, alleen nu moet ik eerst zorgen dat hij goed loopt.. hij stottert nogal.
aangepast:
-stuur
-velgen + banden
-uitlaat
op de planning
-iets verlengde achterbrug (+4 oid) - de 10 inch gaan maar nét in de standaardbrug
-kleine zaken als koplamp, knippers, bagagerek etc aanpassen
-tank en andere kleine zaken spuiten + nieuwe Siffert/McQueen style stickers
Nu morgen eerst eens kijken of het gaat lukken om hem niet meer te laten stotteren; indien jullie suggesties hebben hoor ik ze graag. Oh ja, suggesties als 'ga naar het honda viertakt forum' ken ik al
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Broer van mijn vriendin heeft precies dezelfde, maar dan in het zwart. Die is nog op 1 april op kenteken gezet ook... 1 grote grap dus dat ding.
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
grappig is het zeker, maar ik vermaak me er prima mee. Het rijdt lekker door en er zit nog een lekker geluidje in ookRoy schreef:Broer van mijn vriendin heeft precies dezelfde, maar dan in het zwart. Die is nog op 1 april op kenteken gezet ook... 1 grote grap dus dat ding.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Sterker nog, je kan er sportdempertjes voor kopen
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Je kan er ongelooflijk veel voor kopen en dat maakt (deels) ook zo leuk.Roy schreef:Sterker nog, je kan er sportdempertjes voor kopen
Ik heb net eens de carburateur uit elkaar gehaald om te kijken of het daar aan lag, maar hij blijft stotteren. Ik haalde net ook een groter sproeiertje, maar toen de carb open lag bleek hij kleiner te zijn (67 tov 79). Mmm... wat nu..
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Zal ik het eens aan hem vragen? Misschien heeft hij een ideetje...
Al is die van hem trouwens een motor.. dit een brommertje toch? Die ook trouwens maar 90 km/h gaat hoor
Al is die van hem trouwens een motor.. dit een brommertje toch? Die ook trouwens maar 90 km/h gaat hoor
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
ja deze staat op brommerkenteken. Op motorkenteken is natuurlijk helemaal leuk; dan kun je hem zo hard laten lopen als je wilt. Mijne is motorisch volledig standaard, met uitzondering van de uitlaat en dus de sproeier.. en een paar ringetjes die ergens zijn verdwenenRoy schreef:Zal ik het eens aan hem vragen? Misschien heeft hij een ideetje...
Al is die van hem trouwens een motor.. dit een brommertje toch? Die ook trouwens maar 90 km/h gaat hoor
- markk
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Iemand ervaring met cr250's ?
Van origine 250cc 2-takt crossmotoren. Rond de 40pk ofzo. Lijkt me echt zo kicken om met zo'n ding omgebouwd als SuperMotard (verlichting, teller, straatbanden, andere remmen, vering) op straat te rijden en af en toe woon-werk Alphen/Zoetermeer te doen.
En hoe zit het met onderhoud ? Ik google verhalen van om de 18-20 draaiuren zuiger vervangen...
(nou is dat ook niet al te veel werk met een 2-takt. Ik deed vroeger in de pauze m'n koppakking, maar toch...)
Staan er genoeg op MP. Kijk steeds vaker naar 2-takt brommers/crossers/super-motards. Staat o.a. ook leuke MT8/113cc op MP.
Mark.
Van origine 250cc 2-takt crossmotoren. Rond de 40pk ofzo. Lijkt me echt zo kicken om met zo'n ding omgebouwd als SuperMotard (verlichting, teller, straatbanden, andere remmen, vering) op straat te rijden en af en toe woon-werk Alphen/Zoetermeer te doen.
En hoe zit het met onderhoud ? Ik google verhalen van om de 18-20 draaiuren zuiger vervangen...
(nou is dat ook niet al te veel werk met een 2-takt. Ik deed vroeger in de pauze m'n koppakking, maar toch...)
Staan er genoeg op MP. Kijk steeds vaker naar 2-takt brommers/crossers/super-motards. Staat o.a. ook leuke MT8/113cc op MP.
Mark.
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Ronald (die ook op forum zit/zat) heeft er 1 (gehad), weet er wel redelijk veel van; wellicht eens een pb aan te wagen .
http://www.driving-fun.com/forum/member ... file&u=633" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/forum/member ... file&u=633" onclick="window.open(this.href);return false;
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
en jawel.
een of andere retard laat een spijker op de weg liggen waar ik met mijn gloedjenieuwe michelin s1 ff doorheen rol.
In f*cking hooglanderveen, terwijl ik in Amersfoort woon :S . Eh ja, dat is dus een redelijk eind om te douwe
een of andere retard laat een spijker op de weg liggen waar ik met mijn gloedjenieuwe michelin s1 ff doorheen rol.
In f*cking hooglanderveen, terwijl ik in Amersfoort woon :S . Eh ja, dat is dus een redelijk eind om te douwe
- dale vito
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 28 feb 2006, 13:45
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
ah bedankt nog; het bleek na afstellen uiteindelijk (deels..) in een doorgebrande kabel te zitten... Hij ploft er nu weer lustig op los - nu een langere achterbrugKasteel schreef:Ronald (die ook op forum zit/zat) heeft er 1 (gehad), weet er wel redelijk veel van; wellicht eens een pb aan te wagen .
http://www.driving-fun.com/forum/member ... file&u=633" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Zaterdag mijn woon/werk brommert even uit elkaar gehaald. Moest een nieuwe voorband op, oude was nog 0,5mm profiel ofzo en dat wat niet echt lekker door de plassen heen soms.
Een 100/90 10inch... hadden ze maar 1 band een DURO.... zegmaar de Wanli onder de scooterbandjes, keihard, slijt niet, maar grip is ver te zoeken. Had ik toen ik 16 was ook altijd, goedkoopste band en dan proberen knietje aan de grond te krijgen, geen moment aan iets van grip of zachte banden gedacht toen in die tijd
Carburateur was ooit goed, totdat ik een nieuw luchtfilter erin had gezet, toen begon ie in te houden.. denk je wat goed te doen voor t beestje en wordt je afgestraft. Iets grotere spoeiert erin gedaan, kon de luchtstelschroef weer een beetje meer open en nu is het acceptabel. Niet meer aankomen en lekker doorknorren zo.
Ding is misschien nog 200 euro waard, maar het rijdt verder prima en bijna 1 op 30 dus goedkoper wordt t niet!
Een 100/90 10inch... hadden ze maar 1 band een DURO.... zegmaar de Wanli onder de scooterbandjes, keihard, slijt niet, maar grip is ver te zoeken. Had ik toen ik 16 was ook altijd, goedkoopste band en dan proberen knietje aan de grond te krijgen, geen moment aan iets van grip of zachte banden gedacht toen in die tijd
Carburateur was ooit goed, totdat ik een nieuw luchtfilter erin had gezet, toen begon ie in te houden.. denk je wat goed te doen voor t beestje en wordt je afgestraft. Iets grotere spoeiert erin gedaan, kon de luchtstelschroef weer een beetje meer open en nu is het acceptabel. Niet meer aankomen en lekker doorknorren zo.
Ding is misschien nog 200 euro waard, maar het rijdt verder prima en bijna 1 op 30 dus goedkoper wordt t niet!
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
CR250 blijft een crosser... en hoogtoerig is gewoon veel zuigerslijtage.. Beter koop je gewoon een CR 500 in SM trim, stuk laag toeriger. Let wel op want het Is geen fiets voor mietjes, hij rukt je armen gewoon uit de kom en powerwheelie's is alle versnellingen is meer regel dan uitzondering Op het motor-forum is er zelfs een apart draadje over de CR500..markk schreef:Iemand ervaring met cr250's ?
Van origine 250cc 2-takt crossmotoren. Rond de 40pk ofzo. Lijkt me echt zo kicken om met zo'n ding omgebouwd als SuperMotard (verlichting, teller, straatbanden, andere remmen, vering) op straat te rijden en af en toe woon-werk Alphen/Zoetermeer te doen.
En hoe zit het met onderhoud ? Ik google verhalen van om de 18-20 draaiuren zuiger vervangen...
(nou is dat ook niet al te veel werk met een 2-takt. Ik deed vroeger in de pauze m'n koppakking, maar toch...)
Staan er genoeg op MP. Kijk steeds vaker naar 2-takt brommers/crossers/super-motards. Staat o.a. ook leuke MT8/113cc op MP.
Mark.
Die MT8 is een leuk collectors item en niet veel meer dan dat, verre van een adrenaline fiets.
CR 500
- Pim
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 16 jun 2008, 00:21
- Locatie: Achterhoek
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Even een paar brommertjes uit mijn 14/15/16/17 tijdperk, (heb van de helft nog geen foto's gemaakt helaas )
Honda MTX80SH
Honda MB-5
Honda MBX 110cc
Honda MT-5
Kawasaki AR50
Aprilia RS50
Malaguti Firefox F15
Yamaha DT
Peugeot Speedfight X-race
Gilera Runner SP
Piagio NRG MC2
Aprilia RS125
Wat heb ik me toch vermaakt in die tijd op dat vlak zeg. :banaan:
Honda MTX80SH
Honda MB-5
Honda MBX 110cc
Honda MT-5
Kawasaki AR50
Aprilia RS50
Malaguti Firefox F15
Yamaha DT
Peugeot Speedfight X-race
Gilera Runner SP
Piagio NRG MC2
Aprilia RS125
Wat heb ik me toch vermaakt in die tijd op dat vlak zeg. :banaan:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Hmmz... zie dat ik een Het grote scootertopic aangemaakt had, die inhoud mag hier wel bij geplakt worden, helemaal over het hoofd gezien dat ie dubbel was.
Hier nog wat materiaal wat ik vond bij opschonen, mn Zip met complete Malossi team/speed handel.
Hier nog wat materiaal wat ik vond bij opschonen, mn Zip met complete Malossi team/speed handel.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Het Brommer-/Scootertopic
een scooter, man , wat een geld heeft dat gekost. Maar heeft een leuke basis qua sleutelen gelegd !
Heb zelf 1 scooter gehad. :
Speedfight 2 , 70cc met 28mm carburateur etc etc . Liep als een idioot! je hoorde het geluid van de carburateur VER boven de uitlaat uit. mooi man.
Helaas heeft de eigenaar na mij hem met 90 in een auto geparkeerd...
Mijn pa en ook vrienden hebben wel eens geroepen dat ik mijn motorrijbewijs zou moeten halen. Lijkt me echter nu nog geen slimme zet aangezien ik van mijzelf weet dat er toch iets (te) snels gaat komen dan. Een circuit licentie voor de motor zie ik overigens meer zitten.
Heb zelf 1 scooter gehad. :
Speedfight 2 , 70cc met 28mm carburateur etc etc . Liep als een idioot! je hoorde het geluid van de carburateur VER boven de uitlaat uit. mooi man.
Helaas heeft de eigenaar na mij hem met 90 in een auto geparkeerd...
Mijn pa en ook vrienden hebben wel eens geroepen dat ik mijn motorrijbewijs zou moeten halen. Lijkt me echter nu nog geen slimme zet aangezien ik van mijzelf weet dat er toch iets (te) snels gaat komen dan. Een circuit licentie voor de motor zie ik overigens meer zitten.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Zo te lezen heb ik een enkeling van hier al eens eerder ontmoet. Ik heb nog een paar filmpjes uit de oude doos, die plaats ik binnenkort!
- Richard430
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 06 nov 2011, 21:53
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Ik rij praktisch dagelijks op allerlei brommers/scooters maar toch mis ik mijn oude aprillia sr.
Blok leeggehaald, gekotterd en geflowd, volle wangen krukas op c4 lagers, binnenrotor ontsteking met meerdere curves, overrange set(vario/poulies), 28mm vlakschuif carburateur met bijbehorend recht naar achteren staand spruitstuk, Mhr speed 70 die wat bewerkt was, op maat uitlaat eronder en dan de pruldingen erom heen nog.
Leverde 20,9pk op de bank en dat was stiekem best wel heel erg leuk. Heb ook nog ergens foto's..
Blok leeggehaald, gekotterd en geflowd, volle wangen krukas op c4 lagers, binnenrotor ontsteking met meerdere curves, overrange set(vario/poulies), 28mm vlakschuif carburateur met bijbehorend recht naar achteren staand spruitstuk, Mhr speed 70 die wat bewerkt was, op maat uitlaat eronder en dan de pruldingen erom heen nog.
Leverde 20,9pk op de bank en dat was stiekem best wel heel erg leuk. Heb ook nog ergens foto's..
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Beta en Rudi/Twins sprint Almelo (?)
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Scooterforum.net (weet de oudere naam ff niet meer), de komst van Scootertuning.net (Inne/RAZMA), scooter.startpunt/scooter-freaksetc .
Oude scooterforumnick: SBK2001
Heeeeeeel lang geen scooter meer gereden en toevallig vandaag nog even op zo'n electroding gezeten .
Oude scooterforumnick: SBK2001
Heeeeeeel lang geen scooter meer gereden en toevallig vandaag nog even op zo'n electroding gezeten .
- Oscar29
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 25 mar 2009, 18:22
- Locatie: Bolton, UK
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Lol, scooterfreaks. Hoeveel uren/euro's ik daar niet aan verknald heb.
Ik begon met een compleet standaard aerox met nog geen 2000 km erop, perfecte staat. Uitlaatje hier, beetje klooien daar. Eindigde met een ingekort frame, geen kappen, geen achterveer meer en een hoop herrie. Heb een tijd gereden met een zelf aangepast blok: gietresten verwijderd, smeergaten dichtgemaakt en opnieuw geboord, andere krukas + lagers (6204 C3 of C4, eeuwige discussies over kunststof of stalen kooi ) hoogtoerige 50cc cilinder (polini evo), 21mm tillotson kart carburateur (vlinderklep, direct op het blok te monteren zonder spruitstukje) met filter in de buddyseat en een snelgashendel, binnenrotor en killswitch, MHR2000 vario, overrange poulies (geleend als een echte schooiert ) en een MHR racekoppeling. Allus MHR was best toen
Was er uiteindelijk wel klaar mee, ding liep halfgas of minder voor geen meter. Volgas was eng zo op straat. Verkocht voor €500 aan een jongen in de buurt, die heeft 'm nog steeds volgens mij.
Met de auto is het nu precies hetzelfde liedje, van betrouwbare dagelijks rijdbare auto tot kale lawaairacert
Ik begon met een compleet standaard aerox met nog geen 2000 km erop, perfecte staat. Uitlaatje hier, beetje klooien daar. Eindigde met een ingekort frame, geen kappen, geen achterveer meer en een hoop herrie. Heb een tijd gereden met een zelf aangepast blok: gietresten verwijderd, smeergaten dichtgemaakt en opnieuw geboord, andere krukas + lagers (6204 C3 of C4, eeuwige discussies over kunststof of stalen kooi ) hoogtoerige 50cc cilinder (polini evo), 21mm tillotson kart carburateur (vlinderklep, direct op het blok te monteren zonder spruitstukje) met filter in de buddyseat en een snelgashendel, binnenrotor en killswitch, MHR2000 vario, overrange poulies (geleend als een echte schooiert ) en een MHR racekoppeling. Allus MHR was best toen
Was er uiteindelijk wel klaar mee, ding liep halfgas of minder voor geen meter. Volgas was eng zo op straat. Verkocht voor €500 aan een jongen in de buurt, die heeft 'm nog steeds volgens mij.
Met de auto is het nu precies hetzelfde liedje, van betrouwbare dagelijks rijdbare auto tot kale lawaairacert
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Holy thread ressurection!
Wellicht dat iemand mij kan helpen. Toen ik mijn zoektoch begon naar een geschikte scooter om de Heysteria run mee te rijden kwam ik langs de Honda Ruckus. Een scooter die in Amerika een enorme scene heeft en waar menigeen inmiddels een business omheen heeft gevormd. Zo zijn er mensen die gespecialiseerd zijn in het plaatsen van airride op een Ruckus, bestaat de mogelijkheid om er een motorfiets blok onder te hangen en zijn er zelfs mensen die met een turbo rond rijden.
Nou zijn er ook mensen die het wat minder bont maken en de mogelijkheid bieden om een voorpijp te leveren. De zogenaamde "header". De Ruckus is het voor mij toch net niet geworden, ze zijn hier in Nederland bijzonder schaars en als je er één vind moeten ze weg voor drie keer de hoofdprijs. Daarbij is het Honda blok misschien wel mega zuinig en super duurzaam maar tegelijk ook idioot traag en amper sneller te maken. De Zoomer valt dus af.
Nu heb ik een Vespa gekocht en ben ik op zoek naar een voorpijp. Ik heb inmiddels meerdere ideeen voor een uitlaat. (de scooter moet een soort van Cafe Racer look krijgen) maar nu ontbreekt het aan een fatsoenlijke uitlaat. Er is een alternatief van Turbokit maar die kost direct 180 euro. Vrij fors als je het mij vraagt voor een uitlaat die niet in RVS gemaakt wordt.
Aangezien DF mensen van verschillend pluimage aantrekt vermoed ik dat er vast wel iemand is die handig is met een las apparaat en of werkzaam is in de scooter business. Nu is dus mijn vraag: kan iemand mij een voorpijp maken of weet iemand die dat kan? Of beter nog. Hebben jullie tips waar ik voor mijn complete uitlaat idee terecht kan? Het liefst in RVS.
Het idee, daar hoef ik niet zo spannend over te doen, is als volgt: een RVS voorpijp met daarachter een demper van een Minibike. Wat voor een demper weet ik nog niet. Ik zag op Ebay ook al motor dempers voor een chopper voorbij komen dat leek me ook wel gaaf.
Dus wie o wie? De uitlaat van een Vespa 4 takt kenmerkt zich door een flens die wat verderop op de uitlaat zit plaatje bij het praatje:
Wellicht dat iemand mij kan helpen. Toen ik mijn zoektoch begon naar een geschikte scooter om de Heysteria run mee te rijden kwam ik langs de Honda Ruckus. Een scooter die in Amerika een enorme scene heeft en waar menigeen inmiddels een business omheen heeft gevormd. Zo zijn er mensen die gespecialiseerd zijn in het plaatsen van airride op een Ruckus, bestaat de mogelijkheid om er een motorfiets blok onder te hangen en zijn er zelfs mensen die met een turbo rond rijden.
Nou zijn er ook mensen die het wat minder bont maken en de mogelijkheid bieden om een voorpijp te leveren. De zogenaamde "header". De Ruckus is het voor mij toch net niet geworden, ze zijn hier in Nederland bijzonder schaars en als je er één vind moeten ze weg voor drie keer de hoofdprijs. Daarbij is het Honda blok misschien wel mega zuinig en super duurzaam maar tegelijk ook idioot traag en amper sneller te maken. De Zoomer valt dus af.
Nu heb ik een Vespa gekocht en ben ik op zoek naar een voorpijp. Ik heb inmiddels meerdere ideeen voor een uitlaat. (de scooter moet een soort van Cafe Racer look krijgen) maar nu ontbreekt het aan een fatsoenlijke uitlaat. Er is een alternatief van Turbokit maar die kost direct 180 euro. Vrij fors als je het mij vraagt voor een uitlaat die niet in RVS gemaakt wordt.
Aangezien DF mensen van verschillend pluimage aantrekt vermoed ik dat er vast wel iemand is die handig is met een las apparaat en of werkzaam is in de scooter business. Nu is dus mijn vraag: kan iemand mij een voorpijp maken of weet iemand die dat kan? Of beter nog. Hebben jullie tips waar ik voor mijn complete uitlaat idee terecht kan? Het liefst in RVS.
Het idee, daar hoef ik niet zo spannend over te doen, is als volgt: een RVS voorpijp met daarachter een demper van een Minibike. Wat voor een demper weet ik nog niet. Ik zag op Ebay ook al motor dempers voor een chopper voorbij komen dat leek me ook wel gaaf.
Dus wie o wie? De uitlaat van een Vespa 4 takt kenmerkt zich door een flens die wat verderop op de uitlaat zit plaatje bij het praatje:
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Het Brommer-/Scootertopic
Leuk topic jongens,
Ik heb vroeger altijd Honda Camino en Wallaroo gereden en sinds een klein jaar is het weer gaan kriebelen, omdat bij mij nooit iets normaal kan gaan....heb ik nu 3 wallaroo's, 1 Camino en een volledig ingerichte werkplaats met motorbrug en alles erop en eraan.
Het leuke is dat deze brommers nostalgie zijn voor mij, maar voor weinig anderen, dus de markt is klein en goedkoop!
ik sta zelfs met 5 anderen op de oldtimerbrommerbeurs in rosmalen aanstaande zaterdag en zondag!!
als mensen zin hebben kun je hier kortingskaarten kopen:
http://www.oldtimerbeurs.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
we hebben een heuse site sinds deze week, we zijn met 8en een soort clubje begonnen, compleet met t-shirts, sleutelhangers, stickers alles:
http://www.hondawallaroo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn mijn nieuwe trotsen, allen op dit moment weer in vrijwel nieuwstaat:
het zijn 2 snorfietsen en 1 brommer, de Camino heb ik al sinds mijn 16, maar geen foto van bij de hand, die is volledig nieuw opgebouwd.
De brommer bestaat dit jaar 25 jaar, dus we mogen ook officieel op de beurs als oldtimer staan, dat zal al het staalwerk wel waarderen daar
Ik heb vroeger altijd Honda Camino en Wallaroo gereden en sinds een klein jaar is het weer gaan kriebelen, omdat bij mij nooit iets normaal kan gaan....heb ik nu 3 wallaroo's, 1 Camino en een volledig ingerichte werkplaats met motorbrug en alles erop en eraan.
Het leuke is dat deze brommers nostalgie zijn voor mij, maar voor weinig anderen, dus de markt is klein en goedkoop!
ik sta zelfs met 5 anderen op de oldtimerbrommerbeurs in rosmalen aanstaande zaterdag en zondag!!
als mensen zin hebben kun je hier kortingskaarten kopen:
http://www.oldtimerbeurs.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
we hebben een heuse site sinds deze week, we zijn met 8en een soort clubje begonnen, compleet met t-shirts, sleutelhangers, stickers alles:
http://www.hondawallaroo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit zijn mijn nieuwe trotsen, allen op dit moment weer in vrijwel nieuwstaat:
het zijn 2 snorfietsen en 1 brommer, de Camino heb ik al sinds mijn 16, maar geen foto van bij de hand, die is volledig nieuw opgebouwd.
De brommer bestaat dit jaar 25 jaar, dus we mogen ook officieel op de beurs als oldtimer staan, dat zal al het staalwerk wel waarderen daar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 245 gasten