Afgelopen week toch wat vorderingen gemaakt met de Honda!
Ik had mij onlangs opgegeven met een 5-tal anderen om 17-19 Juli met de 701 op Spa Junior-track te gaan rijden tijdens een Supermotard weekend. Juist de 701 opgegeven, en niet de Honda, omdat ik in alle rust/kalmte de Sumo-conversie wil doen en alles in 1x goed wil doen.
Nou dat gaat dus niet door, want de organisator vertelde mij doodleuk dat 700cc's niet toegestaan waren. Waarom? Geen idee. Ik schrijf het toe aan het feit dat het belgen zijn. Maar heb toen in een gevalletje van blinde paniek maar gezegd dat ik de Honda dan wel meeneem. Zodat mijn inschrijving kon blijven staan.
Er niet vanuit gaande dat 17 Juli al over minder dan 4 weken is. En niet beseffende dat mijn honda nog volledig omgebouwd moet worden en ik nog niks heb geregeld voor de SM conversie.
Dus op rap tempo begonnen met verzamelen van onderdelen.
- 320mm Remschijf
- MotoMaster remklauw met adapter en Brembo 16mm HRC (Ik wou Beringer/Cobra, maar kwam dit setje heel geschikt tegen. Dus dan maar voor nood een Motomaster setje).
- Nieuw setje Faba SM wielen besteld (16.5" / 3.5" Voorwiel, 17", 5.0" achterwiel)
- Nieuw setje Michelin Slicks besteld
- ProCircuit TI-6 volledig Titanium uitlaat
- Contact gezocht met RV Suspensions voor de ombouw van de veren en een set SM-kroontplaten van XTRIG
en nog tal van andere onderdelen die nodig zijn (ketting, tandwielen, kappenset, etc)
Eerste plan was om alles nieuw te kopen, maar qua levertijden gaat dat gewoon niet lukken.
Dus toen maar gekozen om de Banden/wielen nieuw te kopen, omdat die nogal specifiek zijn van kleur. En ik geen ander 16.5" setje velgen kon vinden, enkel 17" setjes.
Verder moet ik nog een Slipperclutch hebben, maar dat mag eventueel ook na Spa Francorchamps. Gezein ik toch alles nog moet leren op de Honda en niet verwacht de Slipper gelijk nodig te hebben voor mijn lage snelheid op de baan.
Kreeg afgelopen donderdag bericht van RV, dat hij de veren voor de tijd nog om kan bouwen. Dus 's avonds, voordat ik moest inpakken voor het weekend, als een gek alle vering uit de Honda gesleuteld en op de post gedaan naar Zeeland.
Met het gevolg dat er maar een zielig hoopje motor overblijft:
Mensen met een goed oog, zien dat de Procircuit uitlaat er hier al op zit. Want origineel is natuurlijk gewoon fucking lelijk.
Vervolgens snel de aanhanger ingepakt.
Afgelopen vrijdagochtend namelijk met een aantal andere Sumo-rijders richting de Nordschleife vertrokken voor een weekendje sturen rondom de ring.
Heb de motoraanhanger, die ik vaker gebruik om naar het circuit te gaan, onlangs voorzien van een nieuwe vloer met rails, zodat alles eenvoudig vast te maken is. Dat kwam nu dus weer perfect van pas.
Voorin staat nog een gereedschapskist, extra set wielen, tuinstoel, haakjes voor motorpakken, plank voor de laarzen, helmen etc.
Super content mee. Plus, hij is af te sluiten met dubbele sloten, dus 's nachts ook als garage te gebruiken.
Aangekomen bij onze accommodatie:
Geintje natuurlijk.
Nu wel bij het huisje:
Echt super mooi gereden daar. Enkele stukken gewoon meerdere keren gereden omdat ze zo perfect waren voor de 701.
Blijkbaar ben ik niet de enige die onder de indruk is van hoe de 701 zich daar thuis voelt, want waar ik in Nederland bijna geen 701's zie, heb ik daar wel stuk of 10 gezien. Ook veel KTM 690 SMC's (wat eigenlijk de zelfde fiets is, maar dan minder mooi
)
Natuurlijk ook even insta-sletje gespeeld, want alles voor de likes!
Zowel vrijdag, zaterdag als zondag geprobeerd een rondje Nordschleife mee te pakken. (Ticket gekocht)
Maar Vrijdag ging het regenen, zaterdag was de baan verzegd voor een circuitdag, zaterdagavond was er 1,5 uur (of 2) Touristenfahren, maar daar was al heel snel een ongeluk gebeurd, dus baan dicht.
Zondagochtend ging de baan al vrij snel dicht wegens een ongeluk en 's middags was het te druk voor motorrijders, dus mochten we de baan niet op. Dus dat Bucketlist-dingetje moet nog even uitgesteld worden.
Zondagmiddag dus weer alles ingeladen en huiswaarts gekeerd.
Fijn span zo: