Risotto & Sushi! - Ook de Ducati ontkomt er niet aan...

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door Downforce Hans » 22 feb 2021, 14:21

Gefeliciteerd met je mooie brommert. Heb ook nog wel naar zo`n ding gekeken maar tis toch voor mij een andere tweecilinder geworden. Jou verhaal is grotendeels wel hetzelfde qua aankoop als de mijne destijds, grappig. Veel plezier er mee. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 23 feb 2021, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door TLRS » 22 feb 2021, 19:47

Veel mooier kun je niet vallen! Aan het toerental te horen in elk geval niet teveel gas gegeven. En vallen zelf lijkt ook relatief langzaam, dus zat je echt nét over de grens?

Vwbt de Duc, geluid van 2-1 en 2-2 is best verschillend. En voorzichtig met klappen/steekvlammen? mijn ervaring is dat het niet zo goed is voor het dempingsmateriaal. De klank van de dempers werd er niet beter op.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door Estoque » 23 feb 2021, 08:29

TLRS schreef: 22 feb 2021, 19:47 Veel mooier kun je niet vallen! Aan het toerental te horen in elk geval niet teveel gas gegeven. En vallen zelf lijkt ook relatief langzaam, dus zat je echt nét over de grens?

Vwbt de Duc, geluid van 2-1 en 2-2 is best verschillend. En voorzichtig met klappen/steekvlammen? mijn ervaring is dat het niet zo goed is voor het dempingsmateriaal. De klank van de dempers werd er niet beter op.
Gewoon voorwiel kwijt. Dat stuk zitten ook echte hobbels! Als je mijn stuur ziet, dan stuitert hij gewoon onder mij vandaan.
Ging ook niet hard, dus denk gewoon een soort pech. Hoort erbij :D

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door Estoque » 23 feb 2021, 08:29

*Oepes*

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1807
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door Jules » 23 feb 2021, 10:55

Pff, toch klotegevoel lijkt me dat.. maar het hoort erbij denk ik?
Fijn dat je even hebt kunnen knallen met de Hyper. Mijne afgelopen weekend ook goed aan de tand kunnen voelen, heerlijke fiets! Wat een genot dat koppel.. Wel een keer tijd om te leren wheeliën want hij wil wel heel graag :)

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door SlowCo » 23 feb 2021, 11:50

Gaaf hoor op zo'n krap baantje en je kunt echt wel een serieus potje sturen!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door Estoque » 25 feb 2021, 08:20

Jules schreef: 23 feb 2021, 10:55 Pff, toch klotegevoel lijkt me dat.. maar het hoort erbij denk ik?
Fijn dat je even hebt kunnen knallen met de Hyper. Mijne afgelopen weekend ook goed aan de tand kunnen voelen, heerlijke fiets! Wat een genot dat koppel.. Wel een keer tijd om te leren wheeliën want hij wil wel heel graag :)
1 Tip. Leer je gelijk aan om de voet boven de achterrem te houden, of heel lichtjes aan te raken.
Dat automatisme moet je even ontwikkelen en vanuit daar voelt het steeds meer vertrouwd om het wiel de lucht in te krijgen. Je kunt hem namelijk dan elk moment weer eenvoudig terug naar de grond remmen.
SlowCo schreef: 23 feb 2021, 11:50 Gaaf hoor op zo'n krap baantje en je kunt echt wel een serieus potje sturen!
Thx! Maar er zit nog wel heel wat verbetering in hoor.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1807
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door Jules » 25 feb 2021, 13:10

Estoque schreef: 25 feb 2021, 08:20
Jules schreef: 23 feb 2021, 10:55 Pff, toch klotegevoel lijkt me dat.. maar het hoort erbij denk ik?
Fijn dat je even hebt kunnen knallen met de Hyper. Mijne afgelopen weekend ook goed aan de tand kunnen voelen, heerlijke fiets! Wat een genot dat koppel.. Wel een keer tijd om te leren wheeliën want hij wil wel heel graag :)
1 Tip. Leer je gelijk aan om de voet boven de achterrem te houden, of heel lichtjes aan te raken.
Dat automatisme moet je even ontwikkelen en vanuit daar voelt het steeds meer vertrouwd om het wiel de lucht in te krijgen. Je kunt hem namelijk dan elk moment weer eenvoudig terug naar de grond remmen.
Thanks :) Ja dit heb ik alvast aangewend, maar moet zeggen dat ik nog niet veel durf en daarmee er ook nog niet echt gebruik van heb gemaakt, meestal is het toch als automatisme gas terug.. Toch maar de rem gaan introduceren :mrgreen:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Enkel nog Sushi! - 2021 Update! - 701 Verkocht

Bericht door Kasteel » 27 feb 2021, 14:21

Estoque schreef: 04 feb 2021, 08:02
Kasteel schreef: 03 feb 2021, 11:50 Geldt de btw ondergrens van 6000km ook voor particulier/motoren?
Volgens de online-geleerden van verschillende artikelen, moet je kunnen aantonen dat er reeds BTW betaald is over de motor.
De verkoper heeft er een factuur bij waar de MitwerkSteuer op vermeld staat. Dus de BTW hoef ik niet te betalen.
Check, bij mij stond de situatie van Tom met de 4C nog in gedachte en zag bijvoorbeeld https://easyimport.nl/motor-importeren- ... oe-je-dat/ het verhaal over btw weer terug komen :).
Ik trek het overigens niet ten twijfel, maar wil het graag goed begrijpen “just asking for a friend” :p

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Enkel nog Sushi! - 2021 Update! - 701 Verkocht

Bericht door Estoque » 27 feb 2021, 16:02

Kasteel schreef: 27 feb 2021, 14:21
Estoque schreef: 04 feb 2021, 08:02
Kasteel schreef: 03 feb 2021, 11:50 Geldt de btw ondergrens van 6000km ook voor particulier/motoren?
Volgens de online-geleerden van verschillende artikelen, moet je kunnen aantonen dat er reeds BTW betaald is over de motor.
De verkoper heeft er een factuur bij waar de MitwerkSteuer op vermeld staat. Dus de BTW hoef ik niet te betalen.
Check, bij mij stond de situatie van Tom met de 4C nog in gedachte en zag bijvoorbeeld https://easyimport.nl/motor-importeren- ... oe-je-dat/ het verhaal over btw weer terug komen :).
Ik trek het overigens niet ten twijfel, maar wil het graag goed begrijpen “just asking for a friend” :p
Het zijn ontzettend veel tegenstrijdige berichten.
BPM is geen twijfel over, maar de BTW.

De een zegt: "ouder dan een jaar EN <6000km"
de ander zegt: "Ouder dan een jaar OF <6000km"
En nog weer andere bronnen zeggen: "Geen BTW, er is al btw betaald in het buitenland"

Die website die jij quote heeft meerdere typfouten in teksten over de website staan, die neem ik dus neit heel serieus.

Ik zal maandag wel even de belastingdienst bellen, want je maakt mij nu aan het twijfelen.
maar 2x BTW betalen over 1 product, dat zou niet mogen.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Risotto & Sushi! - RIJDEN POTVERDIKKE!!

Bericht door Karel » 27 feb 2021, 16:38

Verkeerde topic

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Enkel nog Sushi! - 2021 Update! - 701 Verkocht

Bericht door Kasteel » 27 feb 2021, 18:18

Estoque schreef: 27 feb 2021, 16:02
Kasteel schreef: 27 feb 2021, 14:21
Estoque schreef: 04 feb 2021, 08:02

Volgens de online-geleerden van verschillende artikelen, moet je kunnen aantonen dat er reeds BTW betaald is over de motor.
De verkoper heeft er een factuur bij waar de MitwerkSteuer op vermeld staat. Dus de BTW hoef ik niet te betalen.
Check, bij mij stond de situatie van Tom met de 4C nog in gedachte en zag bijvoorbeeld https://easyimport.nl/motor-importeren- ... oe-je-dat/ het verhaal over btw weer terug komen :).
Ik trek het overigens niet ten twijfel, maar wil het graag goed begrijpen “just asking for a friend” :p
Het zijn ontzettend veel tegenstrijdige berichten.
BPM is geen twijfel over, maar de BTW.

De een zegt: "ouder dan een jaar EN <6000km"
de ander zegt: "Ouder dan een jaar OF <6000km"
En nog weer andere bronnen zeggen: "Geen BTW, er is al btw betaald in het buitenland"

Die website die jij quote heeft meerdere typfouten in teksten over de website staan, die neem ik dus neit heel serieus.

Ik zal maandag wel even de belastingdienst bellen, want je maakt mij nu aan het twijfelen.
maar 2x BTW betalen over 1 product, dat zou niet mogen.
Laatste ben ik compleet mee eens, maar leek bij Tom toen het geval, maar het is beter goed voorbereid te zijn :). Blijft iig goed vaag.

Het weer heeft iig voor wat extra Marktplaats/Mobile.de en configurator-uurtjes gezorgd :p

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - Updatezeit!

Bericht door Estoque » 22 mar 2021, 14:16

Es ist wieder zeit für einem Update über beide Motorräder!

Afgelopen week eindelijk met de Ducati langs de RDW geweest. De motor is namelijk van 13-Maart 2020 en ouder dan 1 jaar is gunstiger invoeren. Dus de 15e afgesproken bij de RDW en de motor aangeboden ter keuring.

Afbeelding

Veel positief commentaar op de motor gehad van de keurmeesters. Kwamen allemaal even kijken en starten/luisteren. Grappige gewaarwording :P

Er ontbreekt nog 1 klein papier dingetje wat nu wordt overlegd tussen de TUV en RDW, maar dat mag geen problemen met zich meebrengen. Dus geen zorgen om!

Tot zover hoofdstuk Duc.

Vervolgens 's werelds meest kansloze investering gedaan voor de Honda.
Afbeelding
Afbeelding

Een custom milieumat :hot:

En voor de mensen die nu vol vraagtekens achter hun PC zitten, even de volgende Q&A:

Wat heb je eraan?
- Niks

Waarom heb je het?
- Een milieumat is verplicht op het circuit.

Mag je niet gewoon een dekzeil gebruiken?
- Jawel

Zijn er niet gewoon standaard goedkope matjes te koop?
- Jawel

Heb je nou serieus de ene kant oranje en de andere kant paars gemaakt, zodat je motor maar op 1 manier op het matje past?
- Ja

Is dat niet onhandig?
- Ja

Word die mat niet heel smerig en is hij over een tijd niet meer leesbaar?
- Ja

Word je verplicht door je sponsor om zo'n mat te kopen, of is het een gift?
- Nee.

Word je er een beter coureur van?
- Nee

Moet je nu alle chicks van je af vechten, omdat het lijkt alsof je een Team rijdt?
- Nee, helaas niet.

Maar waarom heb je het dan?
- :whistle:


Afgelopen zondag voor de 2e keer naar Pottendijk geweest dit jaar!
Lekker gereden ondanks de koude wind, was nog verrassend druk vanaf de 2e sessie.
Dit keer gewoon weer lekker de aanhanger mee, stuk praktischer dan achterin het laadbakje van de Amarok.

Afbeelding

Vanaf sessie 3 de Gopro op gehad, hier de gehele 3e sessie zonder bewerking.


Zoals je kunt zien zitten er op enkele momenten gewoon echt grote groepen motoren op de baan die echt niet weten wat lijnen rijden is.
Helemaal niet erg, maar het vereist wel oplettend rijgedrag van mijn kant.
Op 4:15 heb je zo'n clubje, gelukkig snel doorheen.
Op 5:20 zie hoe een echt snel iemand rijdt en hoe snel hij ook verdwijnt en manouvreerd door de groep (Oranje KTM)
Vanaf 14:50 leuke inhaalwedstrijd op een KTM en Honda.

Wel leuk om te zien dat er een paar snelle jongens mij redelijk eenvoudig voorbij komen, heb nog genoeg te leren dus!

Gisteren wel beide wielen op het asfalt gehouden (af en toe 1 wieltje minder), maar over het algemeen een super geslaagde dag!
Geen schade, benzine tank en jerrycan leeg en de banden nog niet kaal. Prima dus!

Kortom, mooie dag!

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door EvdP » 22 mar 2021, 19:37

Mooie mat!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Arthur » 23 mar 2021, 03:34

Mat!

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1807
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Jules » 23 mar 2021, 14:10

Wat is het plan eigenlijk met de Hypermotard, zijn er nog leuke circuitjes die je daarmee wilt pakken?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Estoque » 23 mar 2021, 14:13

Jules schreef: 23 mar 2021, 14:10 Wat is het plan eigenlijk met de Hypermotard, zijn er nog leuke circuitjes die je daarmee wilt pakken?
Zandvoort / Assen sowieso.

Verder ontvangt mijn zusje binnenkort d'r '21 MT07 en die heb ik een bochtentraining-dag beloofd (is haar eerste motor). Dus dan moet de Duc ook maar mee naar Lelystad voor wat training.

Verder eigenlijk niet zoveel. Zodra de gele platen gemonteerd zijn gewoon zo veel mogelijk op de wegen rijden. Circuitrijden op grote mensen circuits kost serieus meer dan de crossplank uitlaten op pottendijk/lelystad :P

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1807
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Jules » 23 mar 2021, 14:15

Lelystad is best leuk voor een dagje!
Ik dacht wellicht is er een wat compacter circuit waar de Hyper het ook leuk zou doen. Een circuit is toch altijd leuker en beter dan de Nederlandse openbare weg :)

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Estoque » 23 mar 2021, 14:40

Jules schreef: 23 mar 2021, 14:15 Lelystad is best leuk voor een dagje!
Ik dacht wellicht is er een wat compacter circuit waar de Hyper het ook leuk zou doen. Een circuit is toch altijd leuker en beter dan de Nederlandse openbare weg :)
Een middenweg ken ik eigenlijk niet. Vond Zandvoort en Assen met mijn 701 al prima te doen, en de SP loopt wel een stukkie harder.
Ik denk echt dat je dood ongelukkig wordt als je met een hyper Pottendijk of JuniorTrack opgaat in Assen.
De Kartbaan van Spa zou nog kunnen, maar ook daar zitten 3 krappe haarspeldbochten in.

Verder zou ik, als ik de keuze heb, toch op een krap circuit de Honda verkiezen. 1. Vanwege de valbescherming. 2. vanwege het feit dat dat sneller is.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Niels » 23 mar 2021, 17:16

Lekker hoor, zal ook aardig intensief zijn dat korte werk op tempo!

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Risotto & Sushi! - Updatezeit!

Bericht door SlowCo » 23 mar 2021, 21:19

Erg leuke update weer en keigave mat man! :tooth:
Estoque schreef: 22 mar 2021, 14:16 Op 5:20 zie hoe een echt snel iemand rijdt en hoe snel hij ook verdwijnt en manoeuvreert door de groep (Oranje KTM)
Wat me opvalt is dat die snelle jongen op de oranje KTM gewoon lekker op z'n zadel blijft zitten en niet buitenboord gaat hangen zoals sommigen (Danny op 5:55) alsof ze op een SuperSport i.p.v. SuperMoto zitten.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - Updatezeit!

Bericht door Estoque » 24 mar 2021, 08:59

SlowCo schreef: 23 mar 2021, 21:19 Erg leuke update weer en keigave mat man! :tooth:
Estoque schreef: 22 mar 2021, 14:16 Op 5:20 zie hoe een echt snel iemand rijdt en hoe snel hij ook verdwijnt en manoeuvreert door de groep (Oranje KTM)
Wat me opvalt is dat die snelle jongen op de oranje KTM gewoon lekker op z'n zadel blijft zitten en niet buitenboord gaat hangen zoals sommigen (Danny op 5:55) alsof ze op een SuperSport i.p.v. SuperMoto zitten.
De jongens die er naast hangen zijn veelal racers op sportmotoren. Die oefenen veel op Juniortrack Assen en Pottendijk. Die jongens trainen voor het rijden van supersport, dus wel logisch dat ze niet een hele andere rijstijl gaan aanleren.

De snelle supermoto rijders blijven allemaal relatief veel zitten. Kijk maar eens naar de S1GP op Youtube. Die hangen wel, maar het bovenlichaam blijft relatief in lijn met de motor.

Online
Arstey
Berichten: 268
Lid geworden op: 03 dec 2018, 15:52
Locatie: Vlaanderen

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Arstey » 24 mar 2021, 11:02

Estoque schreef: 23 mar 2021, 14:40
Jules schreef: 23 mar 2021, 14:15 Lelystad is best leuk voor een dagje!
Ik dacht wellicht is er een wat compacter circuit waar de Hyper het ook leuk zou doen. Een circuit is toch altijd leuker en beter dan de Nederlandse openbare weg :)
Een middenweg ken ik eigenlijk niet. Vond Zandvoort en Assen met mijn 701 al prima te doen, en de SP loopt wel een stukkie harder.
Ik denk echt dat je dood ongelukkig wordt als je met een hyper Pottendijk of JuniorTrack opgaat in Assen.
De Kartbaan van Spa zou nog kunnen, maar ook daar zitten 3 krappe haarspeldbochten in.

Verder zou ik, als ik de keuze heb, toch op een krap circuit de Honda verkiezen. 1. Vanwege de valbescherming. 2. vanwege het feit dat dat sneller is.
In Belgïe en vooral het Noorden van Frankrijk heb je veel circuits die tussen de grote en de echt kleine kart/supermotard circuits zitten.
Ik denk hierbij aan Clastre, Croix en Ternois, Mettet, Juvaincourt...

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Estoque » 24 mar 2021, 12:18

Arstey schreef: 24 mar 2021, 11:02
Estoque schreef: 23 mar 2021, 14:40
Jules schreef: 23 mar 2021, 14:15 Lelystad is best leuk voor een dagje!
Ik dacht wellicht is er een wat compacter circuit waar de Hyper het ook leuk zou doen. Een circuit is toch altijd leuker en beter dan de Nederlandse openbare weg :)
Een middenweg ken ik eigenlijk niet. Vond Zandvoort en Assen met mijn 701 al prima te doen, en de SP loopt wel een stukkie harder.
Ik denk echt dat je dood ongelukkig wordt als je met een hyper Pottendijk of JuniorTrack opgaat in Assen.
De Kartbaan van Spa zou nog kunnen, maar ook daar zitten 3 krappe haarspeldbochten in.

Verder zou ik, als ik de keuze heb, toch op een krap circuit de Honda verkiezen. 1. Vanwege de valbescherming. 2. vanwege het feit dat dat sneller is.
In Belgïe en vooral het Noorden van Frankrijk heb je veel circuits die tussen de grote en de echt kleine kart/supermotard circuits zitten.
Ik denk hierbij aan Clastre, Croix en Ternois, Mettet, Juvaincourt...
Clastre, Croix en Ternois had ik nog nooit van gehoord, net even paar filmpjes van gekeken. Heel vet!

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1807
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Risotto & Sushi! - UPDATEZEIT!

Bericht door Jules » 25 mar 2021, 20:19

Mettet is wel een aardig bekende toch? Ook maar eens naar toe denk ik 😁

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 gasten