Risotto & Sushi! - Ook de Ducati ontkomt er niet aan...

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 01 okt 2019, 12:14

Emiel schreef: 01 okt 2019, 11:42 Wat een reis naar de UK. Super. Alleen reizen is echt tof, De vrijheid en de aanspraak door mensen is echt enorm.

Waarom afstappen van de spaak velgen?
Vanwege de looks en de uniekheid er van.

Kan wel zeggen dat het 2,5kg per velg scheelt (wat zo is), maar dat is niet de reden.

Ik vind de standaard velgen (die in de laatste foto's er in zitten) gewoon afschuwelijk lelijk met hun Mat-zwarte kleur.
Was eerst van plan om de originele velgen uit elkaar te halen, te laten spuiten en in elkaar te zetten met RVS spaken en een gekleurde naaf. Maar de kosten daarvan wogen niet op tegen een nieuw setje velgen.

De glimmende Excel velgen vond ik toen heel geschikt op Marktplaats en die heb ik er eigenlijk altijd in gehad. Maar voor de reis naar de UK wou ik niet eerst 4 dagen op de straat rijden (en rechte wegen rijden) en vervolgens het circuit op met de zelfde set banden. Dus vandaar dat ik de originele matzwarte velgen een beetje opgeleukt heb met kleurtjes en stickers en daar mijn circuitbanden om heb gegooid.

Met dit setje velgen erbij, hoef ik dus de originele velgen niet meer te gebruiken (Jeej!) en mogen die de zolder weer op tot de motor ooit verkocht wordt.

Online
SlowCo
Berichten: 3542
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door SlowCo » 01 okt 2019, 14:30

Gewoon regenbandjes om die originele velgen laten draaien zodat je ook als het begint te regen, en je er toch bent, wel het circuit op kunt!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 23 dec 2019, 12:28

Van het weekend een goedkope motorlift op de kop getikt. Sinds ik 28 ben, merk ik toch dat mijn rug het niet meer trekt :P
Afbeelding

Gelijk van de mogelijkheid gebruik gemaakt om de Healtech Quickshifter te installeren:
Afbeelding

Weinig ruimte onder het zadel, uiteindelijk bijna 3 uur bezig geweest met demonteren, kabels trekken, monteren etc om het Healtech kastje op een geschikte plek te krijgen, naast de Powercommander.
Afbeelding

NAKED BIKE:
Afbeelding

Toen de Healtech gecalibreerd en de onsteking-onderbrekingstijden ingesteld:
Afbeelding

Nog niet kunnen testen op de weg, maar op de brug klinkt het al indrukwekkend :D
Tevens al een circuitdag op Assen en Zandvoort geboekt voor 2020, en een reis naar de Dolomieten in Oktober met het gezin (Broer op de Varadero en Pa & Ma op de nieuwe BMW 1250GS Adv.)

Nu al zin in 2020!

Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Crookie » 23 dec 2019, 14:16

Mooi brugje. Werkt veel ergonomischer kan ik me voorstellen.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door e30touring1990 » 23 dec 2019, 17:56

ja stuk handiger werken zo idd, krukje erbij en je kunt zittend alles rustig uitvogelen. ben benieuwd naar soundclips van de QS op de weg met die dikke 1-pitter

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Waarom heb ik dit niet eerder gedaan?!

Bericht door Estoque » 09 mar 2020, 12:26

Onlangs de nieuwe quickshifter getest en ik merkte dat de motor redelijk vaak tussen de versnellingen wou springen. De 701 staat bekend om de vele 'False-Neutrals' tussen de versnellingen. Om dit probleem op te lossen geinvesteerd in een FactoryPro shift-kit en een nieuwe schakelster van het nieuwe type 690/701.

Dus na de Carnaval de motor op de lift gezet en het carter-gesplitst om het spulletje te vervangen.
Oude situatie:
Afbeelding

Oude en nieuwe schakelster naast elkaar:
Afbeelding

Nieuwe Schakelster en FactoryPro-schakelarm geinstalleerd:
Afbeelding

Simpel klusje lijkt het, maar toen trof ik in het koppelings-mandje het volgende aan:
Afbeelding

Ik was natuurlijk pissig, want zo'n rotding mag gewoon niet scheuren. Zeker niet als blijkt dat zo'n ding 187,- euro kost.
Omdat veiligheid natuurlijk voorop staat, gelijk een nieuwe besteld en afgelopen vrijdag alles gemonteerd en dicht gemaakt.

Gelijk even een oliebeurtje gegeven met nieuwe filters en olie en klaar!
Dus afgelopen zaterdag met de eerste zonnestralen, ik natuurlijk de 701 van de brug en rijden.

Klein rondje gereden, gezien de weg nog echt koud was en ik de achterkant al voelde glijden.
Na 57km de brommer met een glimlach weer op de brug gezet, omdat het eerste rondje van het jaar toch wel altijd naar meer smaakt.

Zondagochtend; even ontbijten, weer checken, motorkloffie aan, motorvan de brug en HUP! Een natte bandafdruk over de betonnen vloer in de garage.

Als Bear Grills bewoog ik mijn vinger door de olie-achtige substantie dat op de vloer lag, nam een teug lucht die er vanaf kwam en omdat ik het niet kon onderscheiden van andere olie, heb ik maar gekeken waar het nu lekte.

Afbeelding

FUUUUUUUUUUUUUUCCCCCCKKKKK!!!!
Voorvork-keering van de linker voorpoot is lek.

Dus brommer weer de lucht in en lekker sleutelen. Gezien de bui van 12:00 uur, vond ik het achteraf niet heel erg. Beetje op je gemak met een kop koffie de voorpoten demonteren en voorzien van nieuwe keeringen (nog nooit gedaan).

Afbeelding

Zoals je hieronder kunt zien is de stof-keering (de zichtbare keering als je naar een voorvork kijkt) heel erg smerig. In het onderhoudsboekje van Husqvarna staat ook dat je die regelmatig naar beneden moet halen en moet schoonmaken. Iets dat deze jongen, uiteraard, nog nooit had gedaan. Gezien het smeer/roest op de metal clip, ook niet heel gek dat het is gaan lekken.

En dit is dus de boosdoener:
Afbeelding

Die rode kering vertoont slijtageplekken en leksporen.
Nu even wachten op de onderdelen en daarna weer lekker rijden!

Afbeelding

Online
TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door TLRS » 09 mar 2020, 13:41

Dat scheurtje was een mooie aanleiding voor zo’n fancy Suter koppeling..

Schakelpedaal gevoel ietwat agricultureel na het monteren van de shiftkit?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door Estoque » 09 mar 2020, 15:01

TLRS schreef: 09 mar 2020, 13:41 Dat scheurtje was een mooie aanleiding voor zo’n fancy Suter koppeling..

Schakelpedaal gevoel ietwat agricultureel na het monteren van de shiftkit?
Zit al een Adler-Slipperclutch in standaard, dus geen enkele reden op te upgraden.
Schakelpedaal voelt nu perfect! Mooi vlot door alle versnellingen en geen false-neutrals meer!

Online
TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door TLRS » 09 mar 2020, 15:34

En toch was ie kapot!

Wel de betere verfijningen met bijvoorbeeld zo’n shift kit. Iets dat zo vlot door de toeren banjert moet trefzeker schakelen!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door Estoque » 10 mar 2020, 09:25

TLRS schreef: 09 mar 2020, 15:34 En toch was ie kapot!
Tsja, als ik alles wat kapot kan gaan aan de 701 wil upgraden, dan mag ik nu ook wel een Öhlins voorvork aanschaffen.
Mag ik de velgen wel vervangen voor Marchesini Race velgen en kan ik het blok beter vervangen door een jap.

:P

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door ///Joost » 10 mar 2020, 11:00

Nou, wat let je? Of had je aandelen Shell? :tooth:

Online
TLRS
Berichten: 2933
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door TLRS » 10 mar 2020, 13:54

Estoque schreef: 10 mar 2020, 09:25 Tsja, als ik alles wat kapot kan gaan aan de 701 wil upgraden, dan mag ik nu ook wel een Öhlins voorvork aanschaffen.
Mag ik de velgen wel vervangen voor Marchesini Race velgen en kan ik het blok beter vervangen door een jap.

:P
Denk je dat dure upgrades altijd degelijker zijn?

Enig idee hoe de scheur in het koppelingshuis is ontstaan? Het vervelende aan falende onderdelen in het blok is dat soms best wat gevolgschade kunnen veroorzaken.

Kun je de korf zien via het olie vul gat?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door Estoque » 10 mar 2020, 20:02

TLRS schreef: 10 mar 2020, 13:54
Estoque schreef: 10 mar 2020, 09:25 Tsja, als ik alles wat kapot kan gaan aan de 701 wil upgraden, dan mag ik nu ook wel een Öhlins voorvork aanschaffen.
Mag ik de velgen wel vervangen voor Marchesini Race velgen en kan ik het blok beter vervangen door een jap.

:P
Denk je dat dure upgrades altijd degelijker zijn?

Enig idee hoe de scheur in het koppelingshuis is ontstaan? Het vervelende aan falende onderdelen in het blok is dat soms best wat gevolgschade kunnen veroorzaken.

Kun je de korf zien via het olie vul gat?
Ik ben er wel van overtuigd dat gevestigde merken doorgaans een beter product afleveren dan de merkloze accessoire.
Daarnaast is het stukje merkbeleving ook iets waard.

Of ik weet hoe het is ontstaan, geen idee. Ik heb de koppeling al eerder los gehad toen ik de platen heb vervangen, dus misschien heb ik wel eens iets fout gedaan. Ik weet het niet.
///Joost schreef: 10 mar 2020, 11:00 Nou, wat let je? Of had je aandelen Shell? :tooth:
Sinds gisteren wel :P

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Liev brommertje.

Bericht door Estoque » 30 mar 2020, 14:04

Update, huts!

Na de nieuwe keeringen besteld en ontvangen te hebben, rap werk gemaakt om het hele zwikje weer in elkaar te fietsen.

Afbeelding
Afbeelding

Eigenlijk is het ook maar een heel simpel ding. Voorvork zat zo in elkaar, nieuwe olie erin en gelijk een testritje gemaakt.
Nieuwe olie is wel echt heel erg merkbaar.

Ook nog iets grappigs ontdekt bij demontage:
Dit was Poot nummer 1:
Afbeelding

En dit was Poot nummer 2:
Afbeelding

Keeringen zaten dus beide anders gemonteerd. Met behulp van het onderdelen-finder van Husqvarna de juiste oriëntatie van de keeringen gevonden en juist geïnstalleerd.

Sinds de nieuwe keeringen alweer 350km gereden en ik ben echt super tevreden!
Toch nog weer iets gevonden dat ik nog graag wou aanpassen, mochten de circuitdagen toch nog doorgaan dit jaar.

Afbeelding
Polisport achterbrug beschermers van een KTM EXC. Kost wat dremelwerk, maar dan passen ze verassend goed.
En het staat ook nog niet verkeerd.

Verder ook nog een Nummerplaat van een FS450 pas gemaakt voor de circuitdagen.
Afbeelding

En nu is hij volgens mij wel echt af.
(famous last words)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door ///Joost » 30 mar 2020, 14:17

Bruut zeg! Die achterbrugbeschermer staat prima hoor. :thumbup:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door Estoque » 21 apr 2020, 08:38

Eerste 2000km van het seizoen zijn weer een feit!

Het blijft wel echt een mooie fiets om te zien <3 (al zeg ik het zelf)
Afbeelding

Volgende grote update is inmiddels onderweg. Dus daarover later meer!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - Nu met Sushi!

Bericht door Estoque » 15 jun 2020, 12:03

Omdat het circuitrijden wel enge vormen van verslaving begint aan te nemen, de keuze gemaakt om een 2e motor te kopen voor enkel circuitgebruik. Hoewel de 701 zich prima kan redden op een willekeurige Supermotard dag, is het gewoon een motor die er minder voor geschikt is in verhouding met echte SM Circuitfietsen. Ding is 40kg te zwaar, lomper in het korte bochtenwerk en veel minder geschikt om plat te gooien in een greppel. (kappensetje van een crosser kost 100,- euro, voor een 701 ga ja al gauw richting de 400,- etc)

Daarnaast is het mijn straatfiets en ben ik panisch voor elk klein krasje, dus dan is circuitgebruik niet het handigste.

Zoektocht gestart naar een mooie Husqvarna FS 450, in mijn ogen de mooiste SM die er op de baan te vinden is. En fabrieks geleverd als SM (ander vering, balhoofdhoek, velgen, banden, koppeling, frame, remmen dan een standaard Husqvarna Crosser). Ideaal dus voor mij als startende circuitrijder!

Totdat je gaat zitten op een FS 450.
Met mijn 1.90, lange benen en grote voeten, was het nou niet echt bepaald comfortabel.

Helaas viel de FS 450 dus af. Iets dat ik echt kut vond, want zeg nou zelf. zo'n setje porno-witte Husky's in de garage is wel heel erg dik!

Toen een tip gekregen van een mede DF-er (iets wat ik later pas leerde, tijdens een verhaal over een grote witte piemel op de Nordschleife)
dat een Honda CRF qua geometrie iets geschikter is voor langere mensen. Alleen dat betekent wel: Zelf ombouwen van Crosser naar SM, of de hoofdprijs betalen voor een omgebouwde.

Omdat ik inmiddels 28 jaren lang mijzelf ken, en ook weet hoe mijn hobby's chronisch uit de hand lopen. Ben ik gestart met de zoektocht naar een omgebouwde supermotard. Gewoon omdat ik dan iets heb staan, waar ik achteraf mijn eigen sausje overheen kan gooien (lees: eigen smaak in de vorm van optische verfraaiing) zonder dat het het bouwproces verstoord en vertraagd, was dat de beste keuze. Daarnaast moest het wel een moderne fiets zijn, ik wil geen gekut met carburateurs etc. Daarnaast is een elektrische start wel een prio.

De zoektocht omvatte dus Honda CRF's vanaf 2018 (of 2017 met E-start optie) die omgebouwd waren naar SM. Zoekresultaten: 1 Stuks.
Een volledig professionele fiets met veel te duur spul voor mijn kunnen. Dus die werd het sowieso niet.

Zoektocht naar Duitsland, Belgie en Frankrijk uitgebreid. Maar ook daar niet echt geschikte exemplaren gevonden.
Conclusie: Zelf bouwen dus.

Na een tijdje gezocht te hebben en rondgekeken te hebben, kwam ik mijn motor tegen in de buurt.
Afspraak gemaakt en afgetikt.

Wat heb ik dus nu gekocht:
- 2018 Honda CRF Crosser
- 13 uren gelopen
- Helemaal standaard, los van een afschuwelijk geplakt stickersetje.
- Klein beetje valschade aan de uitlaat en achterste kappen.

Afbeelding
Afbeelding

Inmiddels volop bezig met het verzamelen van onderdelen voor de Honda. Dus binnenkort lekker ombouwen!
Laatst gewijzigd door Estoque op 15 jun 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door Thomas H » 15 jun 2020, 12:17

Wat gaaf. Is 4 takt denk ik? Hoe veel draai uren kan zo iets gemiddeld hebben voordat een revisie nodig is?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd - STERF VIES ROTDING!

Bericht door Estoque » 15 jun 2020, 12:58

Thomas H schreef: 15 jun 2020, 12:17 Wat gaaf. Is 4 takt denk ik? Hoe veel draai uren kan zo iets gemiddeld hebben voordat een revisie nodig is?
Klopt, 450cc 4 Takt.
Rond 50 uur moet de zuiger gewisseld worden.
Revisie zo rond de 100 uur.

Maar uitgaande van een gemiddelde circuitdag, verwacht ik daar zo'n 1 tot 1.5 uur per dag bij-op te zetten.
Dus kan ik er veilig vanuit gaan dat ik dik 2 jaar kan rijden voor duur onderhoud kom te staan. Prima toch.

Los van het vele olie wisselen etc. Dat moet natuurlijk om de 3 - 5 uren.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: 1/2 Knäckebröd. Nu met Sushi!

Bericht door Niels » 15 jun 2020, 14:46

Lijkt wel nieuw! Lekker speelgoed :df:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd. Nu met Sushi! - UPDATE!

Bericht door Estoque » 22 jun 2020, 09:42

Afgelopen week toch wat vorderingen gemaakt met de Honda!
Ik had mij onlangs opgegeven met een 5-tal anderen om 17-19 Juli met de 701 op Spa Junior-track te gaan rijden tijdens een Supermotard weekend. Juist de 701 opgegeven, en niet de Honda, omdat ik in alle rust/kalmte de Sumo-conversie wil doen en alles in 1x goed wil doen.

Nou dat gaat dus niet door, want de organisator vertelde mij doodleuk dat 700cc's niet toegestaan waren. Waarom? Geen idee. Ik schrijf het toe aan het feit dat het belgen zijn. Maar heb toen in een gevalletje van blinde paniek maar gezegd dat ik de Honda dan wel meeneem. Zodat mijn inschrijving kon blijven staan.

Er niet vanuit gaande dat 17 Juli al over minder dan 4 weken is. En niet beseffende dat mijn honda nog volledig omgebouwd moet worden en ik nog niks heb geregeld voor de SM conversie.

Dus op rap tempo begonnen met verzamelen van onderdelen.
- 320mm Remschijf
- MotoMaster remklauw met adapter en Brembo 16mm HRC (Ik wou Beringer/Cobra, maar kwam dit setje heel geschikt tegen. Dus dan maar voor nood een Motomaster setje).
- Nieuw setje Faba SM wielen besteld (16.5" / 3.5" Voorwiel, 17", 5.0" achterwiel)
- Nieuw setje Michelin Slicks besteld
- ProCircuit TI-6 volledig Titanium uitlaat
- Contact gezocht met RV Suspensions voor de ombouw van de veren en een set SM-kroontplaten van XTRIG
en nog tal van andere onderdelen die nodig zijn (ketting, tandwielen, kappenset, etc)

Eerste plan was om alles nieuw te kopen, maar qua levertijden gaat dat gewoon niet lukken.
Dus toen maar gekozen om de Banden/wielen nieuw te kopen, omdat die nogal specifiek zijn van kleur. En ik geen ander 16.5" setje velgen kon vinden, enkel 17" setjes.

Verder moet ik nog een Slipperclutch hebben, maar dat mag eventueel ook na Spa Francorchamps. Gezein ik toch alles nog moet leren op de Honda en niet verwacht de Slipper gelijk nodig te hebben voor mijn lage snelheid op de baan.

Kreeg afgelopen donderdag bericht van RV, dat hij de veren voor de tijd nog om kan bouwen. Dus 's avonds, voordat ik moest inpakken voor het weekend, als een gek alle vering uit de Honda gesleuteld en op de post gedaan naar Zeeland.

Afbeelding

Met het gevolg dat er maar een zielig hoopje motor overblijft:
Mensen met een goed oog, zien dat de Procircuit uitlaat er hier al op zit. Want origineel is natuurlijk gewoon fucking lelijk.
Afbeelding

Vervolgens snel de aanhanger ingepakt.
Afgelopen vrijdagochtend namelijk met een aantal andere Sumo-rijders richting de Nordschleife vertrokken voor een weekendje sturen rondom de ring.

Heb de motoraanhanger, die ik vaker gebruik om naar het circuit te gaan, onlangs voorzien van een nieuwe vloer met rails, zodat alles eenvoudig vast te maken is. Dat kwam nu dus weer perfect van pas.

Voorin staat nog een gereedschapskist, extra set wielen, tuinstoel, haakjes voor motorpakken, plank voor de laarzen, helmen etc.
Super content mee. Plus, hij is af te sluiten met dubbele sloten, dus 's nachts ook als garage te gebruiken.
Afbeelding

Aangekomen bij onze accommodatie:
Afbeelding
Geintje natuurlijk.

Nu wel bij het huisje:
Afbeelding

Echt super mooi gereden daar. Enkele stukken gewoon meerdere keren gereden omdat ze zo perfect waren voor de 701.
Blijkbaar ben ik niet de enige die onder de indruk is van hoe de 701 zich daar thuis voelt, want waar ik in Nederland bijna geen 701's zie, heb ik daar wel stuk of 10 gezien. Ook veel KTM 690 SMC's (wat eigenlijk de zelfde fiets is, maar dan minder mooi :P)

Natuurlijk ook even insta-sletje gespeeld, want alles voor de likes!
Afbeelding

Zowel vrijdag, zaterdag als zondag geprobeerd een rondje Nordschleife mee te pakken. (Ticket gekocht)
Maar Vrijdag ging het regenen, zaterdag was de baan verzegd voor een circuitdag, zaterdagavond was er 1,5 uur (of 2) Touristenfahren, maar daar was al heel snel een ongeluk gebeurd, dus baan dicht.

Zondagochtend ging de baan al vrij snel dicht wegens een ongeluk en 's middags was het te druk voor motorrijders, dus mochten we de baan niet op. Dus dat Bucketlist-dingetje moet nog even uitgesteld worden.

Zondagmiddag dus weer alles ingeladen en huiswaarts gekeerd.
Afbeelding

Fijn span zo:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: 1/2 Knäckebröd. Nu met Sushi!

Bericht door Philipoo » 22 jun 2020, 10:04

Gaaf zo'n ding! Moet je aan de ophanging nog veel aanpassen voordat het geschikt is voor sm wedstrijdjes? Kan me voorstellen dat crossvering heel anders geveerd en gedempt is dan je op het asfalt zou willen.


Edit: Je postte nét voordat ik 't bericht afgetypt had. Vering en demping wordt dus inderdaad aangepast! Rondje nordschleife lijkt me doodeng op zo'n sm :tooth:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: 1/2 Knäckebröd. Nu met Sushi!

Bericht door Estoque » 22 jun 2020, 10:30

Philipoo schreef: 22 jun 2020, 10:04 Gaaf zo'n ding! Moet je aan de ophanging nog veel aanpassen voordat het geschikt is voor sm wedstrijdjes? Kan me voorstellen dat crossvering heel anders geveerd en gedempt is dan je op het asfalt zou willen.


Edit: Je postte nét voordat ik 't bericht afgetypt had. Vering en demping wordt dus inderdaad aangepast! Rondje nordschleife lijkt me doodeng op zo'n sm :tooth:
SM vering is inderdaad heel anders. Korter, maar ook veel stijver.
Wedstrijden ga ik niet doen hoor, daar ben ik nog veel te slecht voor qua niveau. Nog nooit een echte lichte SM gereden, enkel de 701.

Nordschleife met de 701 lijkt mij ook doodeng hoor. Was dus ook niet heel droevig toen ze aangaven dat motoren niet mochten omdat het te druk was.

Voor de rest vooral rechts rijden en veel in de spiegel kijken. Met een topsnelheid van 180 - 190km/h, is het snelheidsverschil nogal aanwezig. :P

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: 1/2 Knäckebröd. Nu met Sushi! - UPDATE!

Bericht door indobesar » 22 jun 2020, 10:33

Nieuwtje over de Honda gemist. Wat gaaf joh! Btw, SMX racing in Kaatsheuvel heeft een kant-en-klare CRF450 staan. Maar goed, je bent al gestart. 😁

Ben zelf ook aan het oriënteren op een SM. 701 is leuk en interessant, maar had je waarschijnlijk al gelezen op MF. 😉

Hoe ervaar jij de betrouwbaarheid en onderhoud van de Husky?

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4110
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: 1/2 Knäckebröd. Nu met Sushi!

Bericht door Philipoo » 22 jun 2020, 10:59

Estoque schreef: 22 jun 2020, 10:30
Philipoo schreef: 22 jun 2020, 10:04 Gaaf zo'n ding! Moet je aan de ophanging nog veel aanpassen voordat het geschikt is voor sm wedstrijdjes? Kan me voorstellen dat crossvering heel anders geveerd en gedempt is dan je op het asfalt zou willen.


Edit: Je postte nét voordat ik 't bericht afgetypt had. Vering en demping wordt dus inderdaad aangepast! Rondje nordschleife lijkt me doodeng op zo'n sm :tooth:
SM vering is inderdaad heel anders. Korter, maar ook veel stijver.
Wedstrijden ga ik niet doen hoor, daar ben ik nog veel te slecht voor qua niveau. Nog nooit een echte lichte SM gereden, enkel de 701.

Nordschleife met de 701 lijkt mij ook doodeng hoor. Was dus ook niet heel droevig toen ze aangaven dat motoren niet mochten omdat het te druk was.

Voor de rest vooral rechts rijden en veel in de spiegel kijken. Met een topsnelheid van 180 - 190km/h, is het snelheidsverschil nogal aanwezig. :P
Ik durf het op de S1000RR al niet aan, alhoewel het laatste weekend dat ik er was was er gemiddeld zo'n 10-12 man op de baan, dus dat was het uitgelezen moment geweest! In elke andere situatie vind ik het toch te tricky..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 213 gasten