MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door Niels » 20 jul 2018, 14:30

Een dikke twin is gewoon minder gemakkelijk dan een dikke vier cilinder om langzaam te rijden. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door TLRS » 20 jul 2018, 18:30

Ok Sherlock..
Rudie Kawa schreef: 19 jul 2018, 13:52 ..makkelijker hard te rijden..

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door Peric » 20 jul 2018, 18:32

Niels schreef: 20 jul 2018, 14:30 Een dikke twin is gewoon minder gemakkelijk dan een dikke vier cilinder om langzaam te rijden. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.
Net wat je gewend bent. Ik kon prima langzaam rijden op m'n Monster 900.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door Eric Z » 20 jul 2018, 23:42

Peric schreef: 20 jul 2018, 18:32
Niels schreef: 20 jul 2018, 14:30 Een dikke twin is gewoon minder gemakkelijk dan een dikke vier cilinder om langzaam te rijden. Lijkt me allemaal niet zo moeilijk.
Net wat je gewend bent. Ik kon prima langzaam rijden op m'n Monster 900.
Daar heb je hem toch niet voor :wink:

Alles went wel denk ik, maar kan natuurlijk even duren.
Qua specs ontlopen mijn motor en die van m'n pa elkaar niet zo veel. Motorkaristeriek ook hetzelfde, maar qua zwaarte gevoel een wereld van verschil. Dat lijkt mij lastiger om aan te wennen dan aan de motorkaristeriek van een 2pitter.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door Niels » 20 jul 2018, 23:58

Een Monster 900 is een hartstikke vriendelijke twin, echt niet te vergelijken met een TL1000S om maar een "minder vriendelijke" te noemen. De Ducati's vind ik wat dat betreft ook nog wel meevallen, die zijn toch wat meer geciviliseerd maar zo gemakkelijk als een vier cilinder zijn ze ook weer niet.

TLRS
Berichten: 2902
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door TLRS » 21 jul 2018, 01:07

Inderdeed Niels, vooral de '97 TLS was wat enthousiast :devil: En het rijwielgedeelte.. twijfelachtig.

Maar ben toch wel benieuwd naar Rudie's 1098, qua techniek en rijwielgedeelte heeft zo'n ding alles. Misschien ook gelijk de keerzijde, de boel per ongeluk slecht afstellen lijkt me niet heel moeilijk.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door Peric » 21 jul 2018, 12:07

Klopt natuurlijk ook, wat je schrijft. :) Ik kan stationair wegrijden met de King. Kan ook gewoon op 2000 toeren rijden, dát kan niet met een V-Twin.
Maar als je er eenmaal aan gewend bent is het goed te doen hoor. Beetje met je koppeling spelen.

Gebruikersavatar
NIVEX
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door NIVEX » 21 jul 2018, 21:19

Ik heb een S1000RR gehad, en dat is volgens velen dé heilige der heiligen, maar het karakter van de 848 spreekt me echt duizendmaal meer aan. Oja en voor mij zit 'ie fijner.

Online
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door markk » 23 jul 2018, 20:29

Ik ben echt decenia 4 cylinders gewend. Yamaha FJ1200...nam gewoon vol gas aan in 5 bij 1500 rpm.

Lichtere 4 cylinders vind ik echt koppel missen onder de 6000 rpm.

Nu sinds 2 jaar alleen maar twins. Ktm 1290 en Ducati 939. Zit echt mega meer karakter in. Onder 2500-3000 rpm moet je niet komen maar daarboven is het koppel zooooo bruut. KTM in 4 tilt gewoon bij 6000 rpm voorwiel op. Ga je extreem op voorwiel eunen doet ie niet en denk je pffff, om vervolgens bij 8000 rpm je opnieuw te verassen :) Ducati is qua karakter / koppel niet anders.

En dan die ploffen bij gas los :)

4 cylinder screamers zijn ff leuk maar wanneer draai je nu op straat 8000 rpm of meer met een dikke 1000cc of meer...juist nooit...althans ik niet....

Mark.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: MOMBANGER met twee wielen: NIVEX' 848

Bericht door Peric » 23 jul 2018, 21:02

8000 rpm is ook niet nodig.. :angel:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten