Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door Steven N. » 28 dec 2017, 14:37

Hi DFers,

Na de verkoop van mijn tracktool toch het spelen in de spaarzame vrije uurtjes wel gemist. Paar maten gingen motorrijden, gezien dat het toch wel érg ontspannend kan zijn. Eind vorig jaar met -5 graden mijn examen afgelegd en de rest van dit jaar naar passende fietsen gezocht. Veel gekeken en toch elke keer terug gekomen bij Ducati, met name die twee cilinder en het karakter spreekt mij enorm aan.

Enkele weken geleden bij de Ducati dealer in Hippolytushoef een prachtige Monster bekeken. Voor mij in de perfecte uitvoering, de Dark versie. Zocht al specifiek naar een 900 of 1000 Dark, maar goede exemplaren zijn bijzonder schaars. Begrijp niet dat er zoveel rijders zo weinig aandacht besteden aan het welzijn van hun fiets. Gereden en was verkocht, paar dagen later tot koop overgegaan. Duidelijk meer oempf dan een 800 en hij schakelt echt fantastisch. Was relatief vochtig en koud dus rustig aan hem aan de tand gevoeld.
Gekocht inclusief grote beurt voor verse vloeistoffen, riemen en bij aflevering bleek er zelfs nog een verse achterband te zijn gemonteerd. Wat een service!

Hij komt uit 2002. Heeft volledige onderhoudshistorie met slechts 26dkm. Achterkant is al op nette wijze ingekort, strakke led achterlichten gemonteerd met led knippers voor en achter. Het koppeling huis is open voor de echte Duc sound en daarnaast bijzonder blij met de Remus Ducati Performance uitlaten. Zitten geen DB killers is, zitten er ook niet bij :blink:

Paar plaatjes van de proefrit;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nog een plaatje geschoten bij aflevering. Een korte rit van 40km naar huis gemaakt met 4 graden. Nu direct netjes met de wielen van de grond en aan de druppellader in de garage bij m'n pa.

Afbeelding


Hij is al erg netjes, maar wil hem vooral nog véél schoner hebben tot op elk detail. Dit zal gebeuren wanneer het wat warmer wordt.

Daarnaast de volgende mods gepland;
- kuipje rond de koplamp gaat eraf, vind hem strakker zonder
- kentekenhouder gaat erom weg, alleen de plaat blijft gemonteerd
- rem- en koppelingshendels worden vervangen voor zwarte korte
- spiegels worden vervangen voor ovale/rechthoekige exemplaren welke boven de hand komen te zitten

- rijden, rijden en nog meer rijden..

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door markk » 28 dec 2017, 15:00

Nice ... gefeliciteerd ... tijd voor een DF motorcycle meet ... eh ...df ducati meet :)
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 28 dec 2017, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1808
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: M135i

Re: Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door Jules » 28 dec 2017, 15:23

Toffe Duc! Een monster lijkt mij ook wel lekker rijden.

Inderdaad tijd voor en DF meet dit voorjaar.

Vind de spiegels wel wat hebben trouwens, welke wil je gaan monteren?
Bij mijne moet inderdaad ook nog de kentekenplaathouder eraf. Hoe zet jij hem vast?

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door Niels » 28 dec 2017, 15:36

Mooi ding Steven! Meer dan 900cc heb je niet nodig, past er perfect bij. Ik heb nog even een S4R gehad maar dan kun je beter gewoon de racer nemen (916/996).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door Arthur » 28 dec 2017, 16:55

Strak ding hoor.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door Peric » 28 dec 2017, 19:39

Zo'n precies dezelfde gehad. ERG fijne motor. Wel iets te klein voor mij.
Zit er een open luchtfilter op? Daar krijgt 'ie best wat meer vermogen door, en het geluid is geweldig.
Heel veel plezier er mee!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door Macboy » 29 dec 2017, 08:17

Heel gaaf ding ! En helemaal juiste keuzes je voorgestelde en geplande aanpassingen :thumbup:

2018 gaan we met DF wel een meet organiseren. Is dit jaar toch wel fout gegaan.

Steven N.
Berichten: 6324
Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Locatie: Friesland

Re: Ducati Monster 900 i.e. Dark van Steven

Bericht door Steven N. » 02 jan 2018, 21:57

Jules schreef: 28 dec 2017, 15:23 Toffe Duc! Een monster lijkt mij ook wel lekker rijden.

Inderdaad tijd voor en DF meet dit voorjaar.

Vind de spiegels wel wat hebben trouwens, welke wil je gaan monteren?
Bij mijne moet inderdaad ook nog de kentekenplaathouder eraf. Hoe zet jij hem vast?
Er komen iets rechthoekigere bar-end spiegels op, meer boven de handen zeg maar.

Kenteken wil ik enkel overhouden, dus de houder gaat erom weg. Monteer hem gewoon weer op de bestaande beugel (nee hij is nog niet schoongemaakt :tooth: );

Afbeelding

Peric schreef: 28 dec 2017, 19:39 Zo'n precies dezelfde gehad. ERG fijne motor. Wel iets te klein voor mij.
Zit er een open luchtfilter op? Daar krijgt 'ie best wat meer vermogen door, en het geluid is geweldig.
Heel veel plezier er mee!
Weet eigenlijk niet of er een ander filter op zit, die moet ik nog open trekken. Hij klonkt al niet verkeerd :blink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten