Mijn klassieke Z1300 aanhanger/vouwwagen erbij
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Nou de kogel is door de kerk
Er komt een schommelvork op omdat dit veel beter stuurt en je uiteindelijk met een zijspan de standaard vork sloopt vanwege het torderen.
Er komen dan gelijk nieuwe remmen op.
Ik ga niet voor de autowielen omdat het ten eerste minder fraai is en ten tweede de motor genoeg vermogen heeft en het vroeger gedaan werd om gelijk wat betere giering te verkrijgen.
Binnenkort dus wegbrengen voor de aanpassingen.
Voor diegene die niet weten wat een schommelvork is een plaatje
standaard vork
voorbeeld schommelvork
Er komt een schommelvork op omdat dit veel beter stuurt en je uiteindelijk met een zijspan de standaard vork sloopt vanwege het torderen.
Er komen dan gelijk nieuwe remmen op.
Ik ga niet voor de autowielen omdat het ten eerste minder fraai is en ten tweede de motor genoeg vermogen heeft en het vroeger gedaan werd om gelijk wat betere giering te verkrijgen.
Binnenkort dus wegbrengen voor de aanpassingen.
Voor diegene die niet weten wat een schommelvork is een plaatje
standaard vork
voorbeeld schommelvork
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Zo, voordat die weggaat voor de schommelvork iig de bedrading helemaal nagelopen en met name bij de voorvork/kuip en kuipsteun alles even zo gemaakt dat het ten alle tijden vrijloopt, je ziet er zometeen niks meer van maar ja wel het behoud van je bedrading, ik had geen volledige stuuruitslag meer en nu weer wel.
Ook nog remcilinder en handel weer gangbaar gemaakt en gespoten en een nieuwe koppelingshandel met cilinder gemonteerd voor de koppeling.
Nu alleen de achterrem olie verversen en oliefilter en motorolie verversen en dan is die zover technisch in orde, dan kunnen we gaan poetsen, dat gaat wel ff duren.
Ook nog remcilinder en handel weer gangbaar gemaakt en gespoten en een nieuwe koppelingshandel met cilinder gemonteerd voor de koppeling.
Nu alleen de achterrem olie verversen en oliefilter en motorolie verversen en dan is die zover technisch in orde, dan kunnen we gaan poetsen, dat gaat wel ff duren.
Laatst gewijzigd door Luco op 27 nov 2016, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Lekker bezig Luco
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Ja een hoop werk, maar hij heeft lang genoeg stilgestaan, ik hoop dat Tovami de carburateurs weer goed en lekvrij krijgt.
-
Online
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Poetsen is niet erg nu, kan je van de zomer weer rijden. Of is dat te optimistisch?
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Dat moet makkelijk te halen zijn.
carbs liggen nu bij Tovami, die zullen voor het nieuwe jaar wel klaar zijn.
en ik hoop dat ik hem over twee weken weg kan brengen en dat die dan eind januari terug is, kuip erop en bak monteren en dan misschien nog naar Tovami voor de fijnafstelling van de carbs.
carbs liggen nu bij Tovami, die zullen voor het nieuwe jaar wel klaar zijn.
en ik hoop dat ik hem over twee weken weg kan brengen en dat die dan eind januari terug is, kuip erop en bak monteren en dan misschien nog naar Tovami voor de fijnafstelling van de carbs.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Gaaf zeg ! Zat zelf te kijken naar zon W800. Klassieker in modern jasje. Die is dus hierop gebaseerd ?
Deze heeft dan alleen 1300cc ? En die nieuwe dus 800 ?
Deze heeft dan alleen 1300cc ? En die nieuwe dus 800 ?
-
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Prachtig project dat ik, als ex-motorrijder, met plezier aan het volgen ben. Maar eeuwig zonde dat je hem niet gewoon als solo motor opbouwt i.p.v. als zei(k)span...
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Ja mee eens alhoewel dat altijd een persoonlijke keuze blijft natuurlijk. Ik heb ook niets met zijspannen en de Z1300 is een super stoer apparaat die letterlijk in de schaduw komt te staan imho. Dus ik blijf ook zeker volgen al had ik zelf ook andere keuzes gemaakt.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
@Macboy, ik weet niet of die op de 1300 is gebaseerd, de z1000 en z600 en de andere z modellen hadden een beetje dezelfde uitstraling, de 1300 was juist een heel apart traject vanwege het 6 cilinder in lijn en watergekoelde concept wat destijds best innovatief was.
Uiteindelijk is het zijspan gewoon afkoppelbaar, alleen weet ik niet of dat een beetje stuurt met een schommelvork
Ben het klepdeksel aan het demonteren om te poetsen, is er 1 kop van een titanium boutje afgebroken pfffffffffffffffffffffffff.
Ow en vanochtend nieuwe remklauwen besteld van een cbr600rr.
Soort van big brake kitje ivm die pisremmen die er nu op zitten.
Uiteindelijk is het zijspan gewoon afkoppelbaar, alleen weet ik niet of dat een beetje stuurt met een schommelvork
Ben het klepdeksel aan het demonteren om te poetsen, is er 1 kop van een titanium boutje afgebroken pfffffffffffffffffffffffff.
Ow en vanochtend nieuwe remklauwen besteld van een cbr600rr.
Soort van big brake kitje ivm die pisremmen die er nu op zitten.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Ben begonnen met polijsten van het kleppendeksel, maar kan niet overal bij met mijn machine.
Maar na een prijsopgave denk ik dat ik toch maar eens ga zoeken naar spullen om het zelf te doen.
Maar na een prijsopgave denk ik dat ik toch maar eens ga zoeken naar spullen om het zelf te doen.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Met een Dremel moet dat wel lukken op de moeilijke plaatsen lijkt me maar het kost wel een hoop tijd.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Ja klopt, alleen moet je dan ook de goede spullen en accesoires hebben en dat is ook prijzig, maar ben ff langs geweest en we hebben een vast bedrag afgesproken.
Het hoeft niet 1000% zeg maar, die spullen gebruik je maar eenmalig en voor vlakke delen heb ik de spullen wel, dus alleen het deksel kan ik niet zelf.
Het hoeft niet 1000% zeg maar, die spullen gebruik je maar eenmalig en voor vlakke delen heb ik de spullen wel, dus alleen het deksel kan ik niet zelf.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Zaterdag kan ik de carbs ook weer ophalen bij Tovami, echt niet normaal zo goedkoop.
Ze waren behoorlijk vervuild en hij snapte dat de motor niet goed liep, nu zou die weer als een zonnetje moeten lopen.
Alles schoongemaakt en ultrasoon gereinigd, ze zijn volledig uit elkaar geweest.
Maar ja nu eerst weer klepdeksel monteren en natuurlijk de carbs en oliefilter en olie en nieuwe benzine en poetsen pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
Ze waren behoorlijk vervuild en hij snapte dat de motor niet goed liep, nu zou die weer als een zonnetje moeten lopen.
Alles schoongemaakt en ultrasoon gereinigd, ze zijn volledig uit elkaar geweest.
Maar ja nu eerst weer klepdeksel monteren en natuurlijk de carbs en oliefilter en olie en nieuwe benzine en poetsen pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Weer een stapje verder desondanks de tegenslagen
Koelreservoir is de pin vanaf gebroken, waardoor hij lek is, is niet meer te bestellen dus maar kijken of het met twee compenentenlijm lukt.
Nu uit laten harden en dan nog diverse lagen eromheen opbouwen. Afbreken kwam omdat die aan het luchtfilterhuis vastzit, dat stond niet in het werkplaatshandboek, dus met demonteren luchtfilterhuis brak het. Carburateurs ook weer opgehaald, gaan we morgen monteren. En het mooiste, kleppendeksel gepoetst door VRLM.
voor: na:
Koelreservoir is de pin vanaf gebroken, waardoor hij lek is, is niet meer te bestellen dus maar kijken of het met twee compenentenlijm lukt.
Nu uit laten harden en dan nog diverse lagen eromheen opbouwen. Afbreken kwam omdat die aan het luchtfilterhuis vastzit, dat stond niet in het werkplaatshandboek, dus met demonteren luchtfilterhuis brak het. Carburateurs ook weer opgehaald, gaan we morgen monteren. En het mooiste, kleppendeksel gepoetst door VRLM.
voor: na:
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Nice! Gaaf ook die 6 gaten van de carbs Ik ben benieuwd hoe die loopt straks, Tovami staat wel goed bekend.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Alle stationairs sproeiers zaten potdicht, evenals 3 hoofdsproeiers.
Was helemaal verrubberd.
Morgen carbs monteren en olie verversen en dan zou die in principe moeten kunnen lopen op het koelvaatje na, maar bougiekabels zijn ook niet best meer.
Dus ik denk volgend weekend helaas.
Was helemaal verrubberd.
Morgen carbs monteren en olie verversen en dan zou die in principe moeten kunnen lopen op het koelvaatje na, maar bougiekabels zijn ook niet best meer.
Dus ik denk volgend weekend helaas.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Ja gaat altijd meer werk in zitten dan gedacht, zag ook nog koelwaterlekkageplekken.
Dus ook radiateur gedemonteerd en alles weer schoongemaakt en nagekeken, dus vrijdag eerst alles weer monteren.
Maar zo te zien is koelvaatje weer dicht.
Aankomende week nog wat laagjes twee compenenten erover zetten.
Carbs zitten er weer op, nog geen olie ververst vanwege koelwaterlekkageplekken en zag ook nog een draad los zitten dus die ook weer gesoldeerd.
Nu de radiateur eraf is kan ik ook de rvs bochten maar beter gelijk poetsen, nu kan je er makkelijker bij.
Maar goed met een beetje mazzel loopt die as zaterdag
Dus ook radiateur gedemonteerd en alles weer schoongemaakt en nagekeken, dus vrijdag eerst alles weer monteren.
Maar zo te zien is koelvaatje weer dicht.
Aankomende week nog wat laagjes twee compenenten erover zetten.
Carbs zitten er weer op, nog geen olie ververst vanwege koelwaterlekkageplekken en zag ook nog een draad los zitten dus die ook weer gesoldeerd.
Nu de radiateur eraf is kan ik ook de rvs bochten maar beter gelijk poetsen, nu kan je er makkelijker bij.
Maar goed met een beetje mazzel loopt die as zaterdag
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
https://youtu.be/wjk4S5tpVi0" onclick="window.open(this.href);return false;
Tijd valt me niet eens tegen voor zon zwaar en onbestuurbaar hok en slippende koppeling, geen standaard uitlaatjes meer.
Tijd valt me niet eens tegen voor zon zwaar en onbestuurbaar hok en slippende koppeling, geen standaard uitlaatjes meer.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
met turbo kan ook
https://www.youtube.com/watch?v=XzAbgHvL23Y" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=XzAbgHvL23Y" onclick="window.open(this.href);return false;
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
of stunten
https://www.youtube.com/watch?v=WmIZd8C-oOA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=WmIZd8C-oOA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Mooie filmpjes zo zonder zijspan...
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Mijn klassieke Z1300 met Watsonian.
Ik heb als eerste motor een Kawasaki GPz400 gehad. Zeg maar de kleinzoon van deze. Heerlijke motor was dat. Op die leeftijd waren de echte dikke >750cc bakken nog onbereikbaar (en zeer onverstandig) voor mij.
Leuk project ook al vind ik het echt zonde dat je tijd, geld en moeite steekt om hem verder als zijspan op te bouwen. Als er eenmaal zo'n serieuze voorvork in zit, zul je hem niet (nooit?) snel meer solo rijden denk ik.
Leuk project ook al vind ik het echt zonde dat je tijd, geld en moeite steekt om hem verder als zijspan op te bouwen. Als er eenmaal zo'n serieuze voorvork in zit, zul je hem niet (nooit?) snel meer solo rijden denk ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 91 gasten