Skully, 1st HUD Helmet

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door romo » 18 jan 2014, 15:58

Tjezus, dit is toch wel erg gaaf, iemand al van gehoord?

http://www.skullyhelmets.com/" onclick="window.open(this.href);return false;



Prachtige ontwikkeling, laat de gevestigde producenten dit snel gaan omhelzen............

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Jussi » 18 jan 2014, 17:14

Erg vet inderdaad!

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door markk » 18 jan 2014, 22:21

Cool, maar eh, kan je dat ook niet gewoon doen met een normale helm en een google glass op ?

Mark.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door MVB » 21 jan 2014, 13:49

Idd heel gaaf, nu wachten tot het in een Arai zit.

Gebruikersavatar
turbofries
Berichten: 207
Lid geworden op: 26 okt 2008, 18:54
Locatie: HEYSTERIA RUN 2015. Topless@Lloret
Contacteer:

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door turbofries » 21 jan 2014, 19:46

Heel gaaf hopelijk kunnen we dit nog kopen voor de stelvio run.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Youp » 24 feb 2014, 13:53

Dit bestaat al een behoorlijke poos. Oakley heeft ski-brillen waar dit in zit, sinds 2010 ofzo. Ze hebben ook een MX bril gehad met HUD, maar die is discontinued (?), om de een of andere reden... :hmmm:

Maar leuk is het zeker. :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door romo » 11 aug 2014, 20:45

Pre ordering possible;

http://www.skullysystems.com" onclick="window.open(this.href);return false;


Ik vind het een stoer ding met, op het oog, fantastische mogelijkheden. Stevig aan de prijs, wat me tegenhoudt; het ontbreken van reviews maar ook het meest belangrijkste; hoe veilig is die helm in vergelijking met de conculega`s??

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Niels » 11 aug 2014, 21:21

Ik zal van de oude stempel zijn maar volgens mij leidt het alleen maar af. Leuk dat het kan maar het maakt mij niet enthousiast (fwiw).

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door romo » 11 aug 2014, 21:32

Ik ben heel enthousiast, this is the future, the future is now.........prachtig, geen TomTom of Garmin op de motor maar gewoon in de helm, machtig mooi.

Ding draait op Android en iOS, 2Gb intern of zo, Blue Tooth, rear view camera...........who needs mirrors? Nobody is using them anyway :tooth:

Maar zo kopen is een no-go voor mij, ik wil dat ding op de kop en voelen hoe ie zit, ook keer proefrijden........komt vanzelf wel...........

Kans is groot dat het idee ook gekaapt word door mainstream helm producenten, kortom; voor de consument niet nadelig.............

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Knot » 11 aug 2014, 22:27

Gaaf hoor, hoe meer info hoe beter, als je maar niet 50% van je zichtveld kwijt bent.

Ik ben voor!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door romo » 11 aug 2014, 22:29

Knot schreef:Gaaf hoor, hoe meer info hoe beter, als je maar niet 50% van je zichtveld kwijt bent.

Ik ben voor!

Kijk de video, dat gaat dikke prima met het gezichtsveld........

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Niels » 11 aug 2014, 23:01

romo schreef:..who needs mirrors? Nobody is using them anyway :tooth:..
Precies dus waarom zou je een camera willen :) Qua technologie super hoor maar ik ben er nog niet aan toe :tooth:

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door wjn » 16 aug 2014, 10:47

Hoe zwaar is de helm, kan dat niet vinden?

En een gemiste kans, geen ingebouwd zonnevizier. Steeds meer merkhelmen komen met een ingebouwd zonnevizier, omdat er vraag naar is.

Bij deze helm had ik dan iets op het principe van een zelfdimmende laskap verwacht, een vizier wat zelf kan verduisteren...

berry van beek
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2014, 13:15

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door berry van beek » 16 aug 2014, 13:57

wjn schreef:Hoe zwaar is de helm, kan dat niet vinden?

En een gemiste kans, geen ingebouwd zonnevizier. Steeds meer merkhelmen komen met een ingebouwd zonnevizier, omdat er vraag naar is.

Bij deze helm had ik dan iets op het principe van een zelfdimmende laskap verwacht, een vizier wat zelf kan verduisteren...

zit er ook in.. werkt elektrisch..

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door dvh » 16 aug 2014, 14:14

Heel erg vet.
Hebben ze dit soort dingen ook in verschillende modellen ( beetje hip/retro ? )
En wat kosten ze eigenlijk ?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Bram » 16 aug 2014, 14:23

Ik wil er ook voor m'n woonwerk verkeer, lekker met de fiets met zo'n ding op m'n kop door het centrum knallen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Robin Hartog » 16 aug 2014, 14:54

dvh schreef:Heel erg vet.
Hebben ze dit soort dingen ook in verschillende modellen ( beetje hip/retro ? )
En wat kosten ze eigenlijk ?
http://www.skullysystems.com/#perks" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door romo » 16 aug 2014, 20:08

wjn schreef:Hoe zwaar is de helm, kan dat niet vinden?

En een gemiste kans, geen ingebouwd zonnevizier. Steeds meer merkhelmen komen met een ingebouwd zonnevizier, omdat er vraag naar is.

Bij deze helm had ik dan iets op het principe van een zelfdimmende laskap verwacht, een vizier wat zelf kan verduisteren...
The shell is polycarbonate, and the weight is 1792 grams (3.95 lbs) or slightly more than a modular helmet. This will go down in our final spec when all plastic materials are injection molded for final assembly. That said, AR-1 is designed to create a low pressure zone behind the peak of the fin, pushing down on the peak of the fin and stabilizing the helmet (similar to a diffuser on a car). This means that the wind, rather than your neck and back, support the helmet. This also creates a quieter ambient noise environment by drastically reducing wind buffeting at highway speeds.

To your point about cooling, we have some very fun stuff in the works, stay tuned!
Mogelijk is de helm van HJC, The SKULLY AR-1 in size XXL is 1792 grams

Er zit een forum achter de site, daar is nagenoeg alles te vinden............

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door wjn » 18 aug 2014, 01:41

berry van beek schreef:zit er ook in.. werkt elektrisch..
Zal dat E-Tint zijn, had ik niet gezien en met je ook maar weten. Kost ca. € 100,=. zag ik.
romo schreef:Mogelijk is de helm van HJC, The SKULLY AR-1 in size XXL is 1792 grams

Er zit een forum achter de site, daar is nagenoeg alles te vinden............
Ik zag dat het ook bij de FAQ vermeld stond. Dus ongeveer even veel als mijn oude helm, dus valt me mee. Mijn huidige helm weegt 1290gr, en dat is een reuze verschil op je hoofd. (Ik mis dan de achteruitkijk camera, gps en hud ;) )

Enige echte bezwaar wat ik nu nog heb, is dat ik niet kan passen. Ik weet dat sommige helmen me qua vorm niet goed zitten (Arai bv.), en ga dus nooit zonder te passen een helm kopen.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Peric » 18 aug 2014, 13:10

Voor een middagje toeren leuk, maar als je een beetje aan het knallen bent leidt 't alleen maar af denk ik.

En dan nog iets. Alles is tegenwoordig maar 'voor het gemak van de mens'. Wat is er mis om even naar je snelheidsmeter te kijken, wat is er mis om even niet de telefoon op te nemen? Wat is er mis om even te stoppen om te kijken waar je af moet slaan voor de juiste route.
Noem me ouderwets, maar ik vind 't allemaal niet nodig..

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Eric Z » 18 aug 2014, 18:59

Kunnen bellen op de motor en navigatie is handig maar zou het niet direct in mn helm willen hebben. Ik kan het nu ook via m'n tom tom rider icm een scala cardo. Enige nadeel daarvan is dat je dus een extra ding op je helm moet monteren. Maar bij moderne helmen kan dat geintegreerd.

Waarom dan niet in je helm, simpel, gemakkelijker afgeleid. Eerder geneigd om toch tijdens het rijden wat in te stellen.
Muziek heb je alleen een leuke uitlaat en tunnels voor nodig :swinging: en omgevingsgeluid kan ook een lifesaver zijn.
Achteruitcamera heb je spiegels voor.

Zeker bij motorrijden moet je met rijden bezig zijn en niet met gadgets, kijk naar hoe sommige automobilisten met hun navigatie omgaan, dat krijg je dan op motoren. Dat moet je toch niet willen?

berry van beek
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 jun 2014, 13:15

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door berry van beek » 21 aug 2014, 22:16

de camera lijkt mij wel echt handig..

zie toch niks in de spiegels op de MV boven de 140, en even je hoofd draaien zit er ook niet in..
heb regelmatig dat als ik van 200+ snelheden een beetje afzak, dat een op zijn pik getrapte autorijder even wilt laten zien dat hij sneller meent te zijn.. natuurlijk let ik op,en lok ik het misschien ook zelf uit.. dat is ook compleet mijn eigen verantwoordelijkheid! maar dit zou mij wel wat extra zekerheid bieden..
of misschien moet ik toch gewoon links blijven hangen..

in de auto let je namelijk ook meer op wat er achter je gebeurd als je een wat hogere snelheid rijd.. ( vooral op de politie natuurlijk).. dit zou ik op de motor ook heel fijn vinden..

het gewicht staat me alleen heel erg tegen.. hopen dat er een lichtgewicht versie komt met enkel een camera, de rest boeit me ook niet zoveel

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door Eric Z » 22 aug 2014, 18:33

Zeker met hoge snelheden lekker links blijven hangen. Word je ook eerder gezien in de spiegels in plaats van dat je opeens achter een andere auto vandaan komt.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door romo » 09 okt 2015, 19:03

Van Skully hoor ik niet veel meer, maar de concurrentie zit niet stil;


http://www.gaskrank.tv/tv/zubehoer/inte ... fallen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Skully, 1st HUD Helmet

Bericht door romo » 19 jul 2016, 21:59

Over en uit.............


http://www.motorradonline.de/motorradhe ... lay/585828" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 53 gasten