Supermoto Topic

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 01:37

Because real men. ;)


Afbeelding

Verbazingwekkend dat het aandeel SMs op DF zo klein lijkt te zijn, aangezien het toch wel de ultieme DF motoren zijn. Tenminste, als je van gooien en smijten houdt. ;)

Zelf een jaar of zes SM gereden, sinds anderhalf jaar een dikke naked superbike, maar naarmate de tijd verstrijkt begint het te vervelen... Power is leuk, snelheid wel aardig, maar zorgeloos lomp doen blijft het leukst.
Een motor met veel vermogen, maar die niet mag vallen, voelt gemankeerd, beperkt. Leuk voor vakantie, niet als uitlaatklep. Helemaal los gaan kan niet. Niet op de openbare weg dat heet. Trackdays zijn duur, valpartijen vaak onbetaalbaar.

Supermoto. Omdat; vallen & opstaan. Trackday kost vijf tientjes. Een competitie wedstrijd her en der meepakken is betaalbaar. Helemaal los gaan met relatief lage snelheid, maar toch extreem hoge bochtensnelheden. Sliden, springen, driften... All in the game!

Bij deze een topic om te kijken of er een beetje SM animo is! :D

Filmpjes, foto's, discussie, je eigen moto... Alles wat er in de verste verte maar mee te maken heeft!

Beginnend met wat oogstrelend materiaal:

Porno


Competitie


Divers



Random pics
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Game on. ;)
Laatst gewijzigd door Youp op 17 apr 2014, 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3845
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Supermoto Topic

Bericht door markk » 25 dec 2012, 08:48

Mooi topic. Bring it on.

Wel eens met een schuin oog gekeken naar echte 2-takt SM's (omgebouwde CR500's) en meer commercieel spul zoals een Duke-II/III of Superduke. Vind het nog steeds erg mooi maar:
- ben echt een mietje op een motorfiets
- als ik zie hoeveel kms per jaar m'n oude trouwe Yamaha FJ1200 maakt (<1000 km / jaar) dan denk ik laat maar...


Mark.

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door indobesar » 25 dec 2012, 09:54


Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 10:39

markk schreef:Mooi topic. Bring it on.

Wel eens met een schuin oog gekeken naar echte 2-takt SM's (omgebouwde CR500's) en meer commercieel spul zoals een Duke-II/III of Superduke. Vind het nog steeds erg mooi maar:
- ben echt een mietje op een motorfiets
- als ik zie hoeveel kms per jaar m'n oude trouwe Yamaha FJ1200 maakt (<1000 km / jaar) dan denk ik laat maar...


Mark.
Zo'n tweetakt is het ook niet. Ik heb zelf een CR500 gehad, erg leuk hoor, maar niet ideaal voor SM gebruik, helemaal niet als beginner. Te weinig motorrem en lompe geometrie. Voor de rechtuit prestaties hoef je het ook niet meer te doen, er is sneller spul verkrijgbaar. De Husky 510SMR bijvoorbeeld.

En minder dan 1000km per jaar, dat klinkt ideaal voor een SM! :mrgreen: Dan kan je met één achfterband en 2 oliewissels per jaar uit! Revisie eens in de 3 jaar! :clap:

Er is overigens ook een supermoto school, van Marcel van Drunen. Daar kun je op een WR450F in een gecontroleerde omgeving vertrouwen krijgen in een SM. Is niet duur, wel goed voor het zelfvertrouwen. :D

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 10:52

indobesar schreef:Heysteria SM: http://youtu.be/By-9XuKk3ZA
Lekker! :D Ik wist dat Elmar een SM had/heeft. Maar dat is volgensmij de enige hier...? Op de Hyperdepiepermotard na van Roy. :)

Nog wat mooi beeldmateriaal:

Luc1 Out of Control


Luc1 Out of Owatrol



En ik zal ook even tussen neus en lippen door m'n eigen SM historie plaatsen.

KTM 620 LC4
Afbeelding

Gepeperde Soes DR-Z
Afbeelding

indobesar
Berichten: 9976
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door indobesar » 25 dec 2012, 11:26

Gave machines Youp!

Ik heb altijd het idee dat wil je kunnen rijden op een SM zoals het bedoelt is, je over behoorlijke skills moet beschikken. Wheelies, stoppies en slidend aanremmen is niet zomaar een koud kunstje... Dat vreest vaardigheid en lef.

Gebruikersavatar
Alex
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 okt 2008, 18:34
Locatie: Zuid-limburg

Re: Supermoto Topic

Bericht door Alex » 25 dec 2012, 11:34

Ik heb vorige maand mijn motorrijbewijs gehaald en ik ga ook 100% zeker voor een SM. Waarschijnlijk niet de meest verstandige beginnersmotor :bag:
Er staat trouwens wel veel rotzooi te koop. Ik ben al bij een paar motoren gaan kijken, maar die waren bij lange na niet zo netjes als op de foto.

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Supermoto Topic

Bericht door Emiel » 25 dec 2012, 11:37

Trucjes kun je leren.

Een wheelie is net zoiets als een kneedown, zodra je het trucje eenmaal door hebt........
Houding is erg belangrijk in veel dingen.

maar dit filmpjes mag absoluut niet missen in dit topic





Ben zelf aan het kijken of een DRZ400 genoeg te peperen is, maar zou toch iets willen met meer power. Maar die revisies.........

Balanceer tussen KTM Adventure, supermotard of een classic.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Supermoto Topic

Bericht door Elmar » 25 dec 2012, 13:45

Emiel post het mooiste filmpje. :thumbup:

Ben begonnen met een KTM 660 SMC en heb nu 2 SM's, een Husaberg FS570 en Cannondale S440.

Afbeelding

De Husaberg is natuurlijk tegenwoordig in Heysteria striping.

Afbeelding

Deze motor is wel erg extreem, hij is nerveus as hell. Na 5 jaar boezemt dat kreng nog steeds ontzag in.

Heb ooit een cursus op de kartbaan van Spa via Bonmotoren gedaan. Erg leuk, maar ontzettend zwaar.
Daarna een aantal keren op Emmen gereden. Na een enstig ongeluk daar, 5 weken niet kunnen werken, het kartcircuit rijden vaarwel gezegd.

Zit er aan te denken om volgend jaar een KTM Duke R aan te schaffen, ook deze jongen wordt een dagje ouder en kan dan altijd nog een ritje met de C'dale doen.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Supermoto Topic

Bericht door Petrolhead Tom » 25 dec 2012, 13:52

Wat voor een wagenpark/motorenpark heb jij wel niet Elmar?! :clap:

hanske
Berichten: 1019
Lid geworden op: 09 nov 2011, 15:45

Re: Supermoto Topic

Bericht door hanske » 25 dec 2012, 13:55

Mijn (ex) KTM 950 SM, afgelopen jaar verkocht. Fijne gooi en smijt fiets maar ook super voor de langere tochten en vakanties.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Supermoto Topic

Bericht door Petrolhead Tom » 25 dec 2012, 13:57

Toch wel een mooi concept zo'n alleskunner!

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Joopieboy » 25 dec 2012, 13:57

LUC1 heeft idd geweldige filmpjes! Keep them posted haha.

Ik zit zelf op dit moment te kijken naar een XT 660 X, wat betrouwbaarder als de KTM's, wel wat tammer maar goed. En dan ook een cursus nemen bij Marcel van Drunen. :)

Wat ik trouwens ook altijd wel goed vind om te kijken is dit:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 19:54

indobesar schreef:Gave machines Youp!

Ik heb altijd het idee dat wil je kunnen rijden op een SM zoals het bedoelt is, je over behoorlijke skills moet beschikken. Wheelies, stoppies en slidend aanremmen is niet zomaar een koud kunstje... Dat vreest vaardigheid en lef.
Ik denk dat je het moet omdraaien Indo. :) De drempel is op een SM veel lager om nieuwe skills te oefenen. Als je onderuit gaat loopt hooguit je imago een deuk op, been there, experienced that. :mrgreen:
Alles progressief oefenen, ik ben bij het wheeliën nooit op m'n bek gegaan, terwijl ik met de DR-Z op een gegeven moment zeker 1000m kon afleggen, en op kon schakelen tot in de 5e versnelling. Sliden is nog even andere koek, zeker zonder slipperclutch. Een paar keer heb ik een highsider gemaakt, maar zonder onderuit te gaan. Ik moet met mijn hand op mijn hart bekennen dat ik het sliden nooit volledig onder de knie heb gekregen, maar het is wel iets wat geleidelijk aan vanzelf om de hoek komt kijken. Later en harder aanremmen en op den duur komt het achterwiel vanzelf om de hoek kijken.

Ik benut nu alle ervaring die ik op de SM's heb opgedaan op m'n Buell. Of het ding nu een uitstap(je) maakt onder load, of aanremmend, ik kan het opvangen. Wheelies die landen bij >180km/h, geen punt... Maar dat is precies wat ik bedoel. Dat moet je eigenlijk niet willen.... Vandaar dat ik weer verlang naar een SM. Om bij minder ridicule snelheden weer lol te kunnen hebben. :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 19:56

Alex schreef:Ik heb vorige maand mijn motorrijbewijs gehaald en ik ga ook 100% zeker voor een SM. Waarschijnlijk niet de meest verstandige beginnersmotor :bag:
Er staat trouwens wel veel rotzooi te koop. Ik ben al bij een paar motoren gaan kijken, maar die waren bij lange na niet zo netjes als op de foto.
Joh, ik leerde op m'n 15e rijden op off-roads... Op m'n 18e, voordat ik m'n rijbewijs had, stond de eerste SM klaar. Een KTM 620 LC4. Geen seconde spijt van gehad. Spelenderwijs écht leren motorrijden. :df:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 20:04

Emiel schreef:Trucjes kun je leren.

Een wheelie is net zoiets als een kneedown, zodra je het trucje eenmaal door hebt........
Houding is erg belangrijk in veel dingen.

maar dit filmpjes mag absoluut niet missen in dit topic





Ben zelf aan het kijken of een DRZ400 genoeg te peperen is, maar zou toch iets willen met meer power. Maar die revisies.........

Balanceer tussen KTM Adventure, supermotard of een classic.
Emiel, een DR-Z400E heeft standaard 49pk en weegt 118kg. Standaard hogere compressie (voetpakking), scherpere nokkenassen, andere ontstekingscurve, Keihin FCR carburateur, kunststof tank, lichter subframe en minder geknepen uitlaat.

Je voelt hem al aankomen... Mijn DR-Z was uitgevoerd met kunststof tank, DR-Z400E voetpakking, Hotcams nokkenassen, Akrapovic uitlaatsysteem en Keihin FCR39. Dat naast alle andere porno spulletjes natuurlijk (Braking 4 zuiger, Talon naven Excel velgen, TAG Metals kroonplaten, etc.).
Dan heb je ook een kleine 50pk op zo'n 120kg. Iets waar een CR-F of WR-F zich ook niet voor hoeft te schamen. En dan is er ook nog een 440cc cilinder voor te krijgen...! Na 15.000km heb ik de kleppen eens gecontroleerd en waarempel, ze hoefden niet bijgesteld te worden. In totaal 23.000km op het blokje gezet zonder issues of rebuild. Op den duur is het wel verstandig om het eens een keer uit elkaar te halen en na te meten, maargoed, dat terzijde. Mooi mooment voor 440cc.. Ik heb het in ieder geval niet meer meegemaakt. ;)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Joopieboy » 25 dec 2012, 20:09

Youp schreef:
indobesar schreef:Gave machines Youp!

Ik heb altijd het idee dat wil je kunnen rijden op een SM zoals het bedoelt is, je over behoorlijke skills moet beschikken. Wheelies, stoppies en slidend aanremmen is niet zomaar een koud kunstje... Dat vreest vaardigheid en lef.
Ik denk dat je het moet omdraaien Indo. :) De drempel is op een SM veel lager om nieuwe skills te oefenen. Als je onderuit gaat loopt hooguit je imago een deuk op, been there, experienced that. :mrgreen:
Alles progressief oefenen, ik ben bij het wheeliën nooit op m'n bek gegaan, terwijl ik met de DR-Z op een gegeven moment zeker 1000m kon afleggen, en op kon schakelen tot in de 5e versnelling. Sliden is nog even andere koek, zeker zonder slipperclutch. Een paar keer heb ik een highsider gemaakt, maar zonder onderuit te gaan. Ik moet met mijn hand op mijn hart bekennen dat ik het sliden nooit volledig onder de knie heb gekregen, maar het is wel iets wat geleidelijk aan vanzelf om de hoek komt kijken. Later en harder aanremmen en op den duur komt het achterwiel vanzelf om de hoek kijken.

Ik benut nu alle ervaring die ik op de SM's heb opgedaan op m'n Buell. Of het ding nu een uitstap(je) maakt onder load, of aanremmend, ik kan het opvangen. Wheelies die landen bij >180km/h, geen punt... Maar dat is precies wat ik bedoel. Dat moet je eigenlijk niet willen.... Vandaar dat ik weer verlang naar een SM. Om bij minder ridicule snelheden weer lol te kunnen hebben. :)
Dat zijn mooie dingen als je die kennis en handigheid kunt gebruiken. Maar een collega van mij heeft precies hetzelfde gedaan, die is van een R1 terug naar een SM gegaan, KTM 625 SMC geloof ik. Maar ook vrienden van een oud collega bij de garage waar ik een hele tijd heb gewerkt, ook die stappen allemaal over naar SM's of Enduro's, valt wel op...

Wat houd een slipperclutch nu eigenlijk in, en wat kun je daar dan nu precies mee bereiken?
Het hard aanremmen en laten uitbreken van het achterwiel (eventueel met beetje gas erbij) op gravel ben ik bekend mee, maar het echt goed vasthouden van de slide, of het doen op asfalt lukt mij echt niet.
(ower)Wheelies is kinderlijk eenvoudig, alleen het evenwichtspunt vinden en vasthouden is kei lastig, heb je daar misschien tips en trucs voor?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 20:10

Elmar schreef:Emiel post het mooiste filmpje. :thumbup:

Ben begonnen met een KTM 660 SMC en heb nu 2 SM's, een Husaberg FS570 en Cannondale S440.

Afbeelding

De Husaberg is natuurlijk tegenwoordig in Heysteria striping.

Afbeelding

Deze motor is wel erg extreem, hij is nerveus as hell. Na 5 jaar boezemt dat kreng nog steeds ontzag in.

Heb ooit een cursus op de kartbaan van Spa via Bonmotoren gedaan. Erg leuk, maar ontzettend zwaar.
Daarna een aantal keren op Emmen gereden. Na een enstig ongeluk daar, 5 weken niet kunnen werken, het kartcircuit rijden vaarwel gezegd.

Zit er aan te denken om volgend jaar een KTM Duke R aan te schaffen, ook deze jongen wordt een dagje ouder en kan dan altijd nog een ritje met de C'dale doen.
Erg gave verzameling Elmar! Ik neig zelf naar een Husky SMR 510 of zelfs een SMR 511. De 510 heeft wel de voorkeur omdat die iets goedkoper zijn en toch een paar pk meer bezitten, de 511 echter, is nóg beter qua rijwielgedeelte. Iets waar Husqvarna de afgelopen jaren toch echt wel de bovenhand in heeft gehad op SM vlak. Ik heb een keer het voorrecht gehad om op een '07 510 te mogen sturen (nog met carburateur) en allejezus, wat is dát een giftige, maar briljant sturende machine! Me like very much! :headbang:

Maarre, even tussen haakjes... Mag ik vragen wat voor ongeluk je gehad hebt op Emmen en wat je er precies aan hebt over gehouden?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 dec 2012, 20:17

Joopieboy schreef:
Youp schreef:
indobesar schreef:Gave machines Youp!

Ik heb altijd het idee dat wil je kunnen rijden op een SM zoals het bedoelt is, je over behoorlijke skills moet beschikken. Wheelies, stoppies en slidend aanremmen is niet zomaar een koud kunstje... Dat vreest vaardigheid en lef.
Ik denk dat je het moet omdraaien Indo. :) De drempel is op een SM veel lager om nieuwe skills te oefenen. Als je onderuit gaat loopt hooguit je imago een deuk op, been there, experienced that. :mrgreen:
Alles progressief oefenen, ik ben bij het wheeliën nooit op m'n bek gegaan, terwijl ik met de DR-Z op een gegeven moment zeker 1000m kon afleggen, en op kon schakelen tot in de 5e versnelling. Sliden is nog even andere koek, zeker zonder slipperclutch. Een paar keer heb ik een highsider gemaakt, maar zonder onderuit te gaan. Ik moet met mijn hand op mijn hart bekennen dat ik het sliden nooit volledig onder de knie heb gekregen, maar het is wel iets wat geleidelijk aan vanzelf om de hoek komt kijken. Later en harder aanremmen en op den duur komt het achterwiel vanzelf om de hoek kijken.

Ik benut nu alle ervaring die ik op de SM's heb opgedaan op m'n Buell. Of het ding nu een uitstap(je) maakt onder load, of aanremmend, ik kan het opvangen. Wheelies die landen bij >180km/h, geen punt... Maar dat is precies wat ik bedoel. Dat moet je eigenlijk niet willen.... Vandaar dat ik weer verlang naar een SM. Om bij minder ridicule snelheden weer lol te kunnen hebben. :)
Dat zijn mooie dingen als je die kennis en handigheid kunt gebruiken. Maar een collega van mij heeft precies hetzelfde gedaan, die is van een R1 terug naar een SM gegaan, KTM 625 SMC geloof ik. Maar ook vrienden van een oud collega bij de garage waar ik een hele tijd heb gewerkt, ook die stappen allemaal over naar SM's of Enduro's, valt wel op...

Wat houd een slipperclutch nu eigenlijk in, en wat kun je daar dan nu precies mee bereiken?
Het hard aanremmen en laten uitbreken van het achterwiel (eventueel met beetje gas erbij) op gravel ben ik bekend mee, maar het echt goed vasthouden van de slide, of het doen op asfalt lukt mij echt niet.
(ower)Wheelies is kinderlijk eenvoudig, alleen het evenwichtspunt vinden en vasthouden is kei lastig, heb je daar misschien tips en trucs voor?
Ja. Tip 1, geen gas geven tijdens het aanremmen. Je slide op motorrem, niet op aandrijving. Je schakelt 2 of 3 gangen terug en laat heel rustig de koppeling komen tijdens het aanremmen. Het achterwiel blijft draaien maar langzamer dan de rijsnelheid et voila, je gaat dwars. Een slipperclutch doet de koppelingsbeheersing voor je. Daarmee kan je gewoon de koppeling abrupt loslaten, wat met een normale koppeling resulteert in een highsider.

Wheelies, geen angst. Gewoon blijven proberen, steeds iets hoger. Opschakelen niet heel hoog in de toeren, maar op 2/3 van de powerband. Zonder koppeling uiteraard, een fractie van een seconde heel iets het gas los en in de versnelling drukken. Net zoals bij hard accelereren.

Hier nog een kleine video van toen ik het nog niet zo goed kon.... :mrgreen:




Hier trek ik hem ook iets te ver door.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Supermoto Topic

Bericht door Petrolhead Tom » 25 dec 2012, 20:48

Zo'n sm lijkt me een mooie beginners motor of niet?

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Joopieboy » 25 dec 2012, 23:09

Beginnersmotor wil ik het nu ook niet echt noemen, het zijn wel motoren die op commando (of met een beetje lomp doen) erg gemakkelijk op het achterwiel zitten. Maar ze zijn heel speels en lichtvoetig, je hebt niet 200+ kilo tussen je benen waarmee je moet sturen, je kunt er goed mee gooien. Dus voor gevoel met de motor is het ideaal. :)
Youp schreef: Ja. Tip 1, geen gas geven tijdens het aanremmen. Je slide op motorrem, niet op aandrijving. Je schakelt 2 of 3 gangen terug en laat heel rustig de koppeling komen tijdens het aanremmen. Het achterwiel blijft draaien maar langzamer dan de rijsnelheid et voila, je gaat dwars. Een slipperclutch doet de koppelingsbeheersing voor je. Daarmee kan je gewoon de koppeling abrupt loslaten, wat met een normale koppeling resulteert in een highsider.

Wheelies, geen angst. Gewoon blijven proberen, steeds iets hoger. Opschakelen niet heel hoog in de toeren, maar op 2/3 van de powerband. Zonder koppeling uiteraard, een fractie van een seconde heel iets het gas los en in de versnelling drukken. Net zoals bij hard accelereren.

Hier nog een kleine video van toen ik het nog niet zo goed kon.... :mrgreen:




Hier trek ik hem ook iets te ver door.
Ok duidelijk, dus echt op het aangrijpen van de motor de bocht nemen en laten gaan en dan koppeling verder laten komen en gas erbij om de bocht uit te komen. Dat zijn goeie tips!

En met de wheelies, zo als ik doortrek en dan gas even los en een versnelling omhoog en weer gas erop, dat is eigenlijk vrij makkelijk, dat gevoel had ik vrij snel. Maar waar zit het hem dan in op het moment als je hem verder doortrekt? Ik moet zeggen jouw 'niet zo geweldige filmpje' volgens jouw ziet er al een heel stuk beter uit als mijn kunsten haha. De mijne komt echt terug en dan als ik weer gas geef komt hij weer omhoog.

Toch wat meer oefenen dan haha, maar dankjewel! :lollerdelol:

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3855
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Supermoto Topic

Bericht door Emiel » 26 dec 2012, 09:00

Youp : Mij is aangeraden om een DRZ Enduro te kopen en om te bouwen ivm betere kleppen.
Maar hij is wat klein voor me. Teveel brommer.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 26 dec 2012, 10:18

Petrolhead Tom schreef:Zo'n sm lijkt me een mooie beginners motor of niet?
De wat minder felle machines zijn inderdaad prima beginnersmotoren. Maar het mooie van een SM is dat je er als gevorderd motorrijder ook veel pezier van hebt.

De MotoGP jonngens zijn in het off-season ook regelmatig op een SM te spotten. Trainen en fun. :)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 26 dec 2012, 10:33

Emiel schreef:Youp : Mij is aangeraden om een DRZ Enduro te kopen en om te bouwen ivm betere kleppen.
Maar hij is wat klein voor me. Teveel brommer.
De DR-Z400S (Enduro) is identiek aan de DR-Z400SM, op de upside down vork van de SM na. Ik weet niet of je op een DR-Z400E doelt, dat is dus de meer hardcore versie. Ik weet niet of die van andere kleppen is voorzien, maar volgens mij niet.. Tevens nooit van klepproblemen gehoord bij DR-Zjes. Bij de CR-F hebben de kleppen wel tijden voor problemen gezorgd.

Hier is veel info over de DR-Z te vinden, http://www.dr-z400.nl/site/

En klein zijn ze allemaal, tenminste, de echte SM's zijn klein. ;) 17" wielen maken een enduro nu eenmaal niet groter en dan wordt de vering ook vaak nog ingekort... Maar aangezien jij jezelf in een Exige weet te wurmen, zal je toch ook geen 2 meter zijn? :hmmm:

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Joopieboy » 26 dec 2012, 13:51

Dat probleem heb ik dus wel haha. Maar de meeste KTM's zijn ruim genoeg vind ik. En zeker die Yamaha XT 660 X, en die is ook meer geschikt als beginnersfiets lijkt me. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten