Supermoto Topic

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Supermoto Topic

Bericht door ///Joost » 30 okt 2017, 09:57

Ik zit een beetje terug te lezen, maar supergave foto's en een prachtig resultaat zeg! :thumbup:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Macboy » 31 okt 2017, 20:57

Hier ook ! Super leuk om alles te lezen Youp :thumbup:

Leuke verslagen en grats op je behaalde resultaten en uiteraard je nieuwe prachtige bike !

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 06 nov 2017, 11:54

Thanks guys! Ik zal zo nu en dan verslagjes en foto's blijven posten. :)

Afgelopen zaterdag heb ik de FS450 voor het eerst aan de tand gevoeld op Spa Francorchamps (op de kartbaan welteverstaan). De eerste twee sessies heb ik maximaal 50-75% gas gereden en niet te veel toeren gemaakt. Het rijwielgedeelte voelde met het wat lagere tempo al gelijk goed. Veel stabiliteit en vertrouwen in de bochten.
De derde en laatste sessie heb ik gepoogd hem wat steviger aan de tand te voelen. Nu ben ik vorige week op zakenreis geweest. Vrijdag terug, zaterdag het circuit op, jetlag en al. Fit was ik niet, sterker nog, ik was kapot! Toch heb ik in die ene sessie dat ik het gas open heb getrokken mijn ronderecord op Spa met 0.2 seconden verbeterd. Dat biedt perspectief! :D

Nu het initiële onderhoud uitvoeren en zo snel mogelijk nog een keer. :df:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 29 dec 2017, 15:18

Niet dat ik denk dat hier zo veel animo is... :P Maar toch; mijn TM staat te koop. Klik: Advertentie

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Macboy » 02 jan 2018, 09:51

Juist wel man !!!!

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Kasteel » 02 jan 2018, 11:11

Prima advertentie! :)
(zoiets nog een beetje op kenteken te krijgen/of moet je dat niet willen?)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 02 jan 2018, 13:05

Het kan (meestal) wel, maar je moet het inderdaad niet willen. Het is financieel niet te verantwoorden en een volbloed competitiemachine is echt te extreem voor op de openbare weg... Een aantal dingen die daarin spelen (voor alle competitie cross- en supermotards) zijn de volgende:

- Slechts één zuigerveer, dus veel blow by wanneer het blok niet zwaar belast wordt en daardoor gaat de oliekwaliteit heel hard achtereruit : 3-4 uur tussen oliewissels is gebruikelijk.
- Vaak een draak om te starten (kickstart en heul hoge compressie).
- Als zo'n ding dan eenmaal loopt, draaien ze 2500rpm stationair want geen vliegwiel: super nerveus en makkelijk afslaan.
- Vaak geen balansas dus constante snelheden zijn verschrikkelijk.
- Heel hoge compressie dus vaak gevoelig voor fatsoenlijke brandstof (E98).
- Iedere 50 uur preventief helemaal uit elkaar voor een nieuwe zuiger en dat soort zaken. Bij straatgebruik kan dat wellicht wat minder vaak (mits strak gehanteerde olieverversingsinterval), wellicht. Maar stukken zijn duur...

De grote vraag is gewoon, hoe "hardcore" wil je gaan?

Mijn Husky 510 SMR van voor het KTM tijdperk is in mijn ogen een van de mooiste compromissen tussen straat en competitie (dat geldt ook voor de 450 uit dat tijdperk, die heeft enkel een kortere slag krukas). Het is in feite een competitie rijwielgedeelte (minus wat fancy onderdelen) met een licht aangepast enduro blok. Dat wil zeggen dat er wat tammere nokkenassen in zitten, kleinere kleppen, een balansas en twee zuigerveren. Daarmee ligt de onderhoudsinterval op zo'n 1250-1500km (25-30 uur) en moet het blok "slechts" eens in de 10.000km open. Verder zit er uiteraard een elektrische start en behoorlijke verlichting op. En dat het een mooi compromis is, heb ik van de zomer op Assen wel bewezen met een 5e plaats toen mijn TM uit elkaar lag. Voor het nette moet er wel een slipper clutch in, een betere rempomp op en andere velgen in (heb ik allemaal). De vering moet dan ook nog op gewicht worden afgesteld (dat heb ik niet, waardoor mijn achterband in 2u versleten was).
Deze fietsen zijn nog altijd te koop, maar nu onder de naam SWM.

Wil je meer hardcore, dan is er nog altijd de TM SMR met kenteken. Dat is het zelfde verhaal als de Husqvarna, een kruising tussen een enduro en een competitiefiets. Iets tammer, maar veel onderhoudsvriendelijker. Bij TM echter, is alles mogelijk. Dus als je SMX vering, achterbrug, velgen, uitlaat, remmen en een slipperclutch wil af fabriek, kan dat. Dat is echter niet goedkoop... Een SMX blok in een enduro frame behoort misschien zelfs tot de mogelijkheden, maar dat zou ik dus ten zeerste afraden.

De laatste optie is een "Redmoto" Honda CRF 450 met kenteken. Als ik nu weer voor de keuze (een "echte" SM voor op straat) zou staan, zou ik daar voor gaan. Tubeless wielen er in (met een 5.0" achtervelg), een slipperclutch en de vering op gewicht laten afstellen. Dan staat er een prachtige machine voor een lekkere blast op straat en een trackday of zelfs een wedstrijdje hier en daar. Zat vermogen, weinig gewicht (11kg lichter dan mijn 510) en relatief vriendelijk qua onderhoud.

http://www.redmoto.it/prodotto-moto/crf ... moto-2018/

En als je totaal niet hardcore wil gaan en graag zo min mogelijk onderhoud pleegt, zijn de KTM 690 en Husqvarna 701 heer en meester. Een trackday kan daar nog wel mee, maar verwacht niet competitief te zijn tenzij je van een andere planeet komt. En off-road kan je beter vergeten. :)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Macboy » 09 jan 2018, 01:31

Duidelijk verhaal :thumbup:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 25 apr 2018, 10:03

Helaas door jobwissel en veel reizen nu nog geen tijd gehad om sinds de initiële testdag met de FS450 te rijden. :bag: Wat ik inmiddels wel gedaan heb is het uiterlijk "wat" aangepast...

Voor:
Afbeelding

Modlist:

- Al het plastic in wit
- DWS Decals persoonlijke stickerset
- Vibram zadelovertrek, zwart
- SM Project achterasverstellers en valdoppen, zwart
- FMF Factory 4.1 titanium uitlaat met 94dB insert en ECU mapping
- Polisport handkappen, wit
- Acerbis frame protectoren, wit/zwart
- Acerbis skidplate, zwart
- Alpina tubeless wielen met Cobra naven, velgranden fluo-rood/zwart, spaken, nippels en naven zwart.

Na:
Afbeelding

De oplettende luisteraar ziet dat er inderdaad nog een voorwiel mist, daar wordt aan gewerkt. Tevens wordt de crash-pad op het stuur nog vervangen door een exemplaar dat iets minder vloekt.... :mrgreen:

Klein detail voor vrouwlief... :angel:
Afbeelding

Komend weekend is het zo ver en ga ik het apparaat EINDELIJK loslaten op het Junior Track te Assen. Even een weekendje trainen. :)
Laatst gewijzigd door Youp op 25 apr 2018, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Supermoto Topic

Bericht door e30touring1990 » 25 apr 2018, 10:09

mooie transformatie! Heel herkenbaar dat als je geen tijd hebt om te rijden je maar stukje bij beetje wat gaat 'modden' :tooth:

veel plezier op Assen!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Supermoto Topic

Bericht door Riceaux » 25 apr 2018, 11:50

Gaaf ding weer zo Youp!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Macboy » 07 mei 2018, 18:30

Sponsored by Kira :lol:

En hoe was het ?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 10 mei 2018, 16:21

Macboy schreef: 07 mei 2018, 18:30 Sponsored by Kira :lol:

En hoe was het ?
Assen was lekker! Helaas hadden we wel wat weinig rijtijd in absolute zin, waar we vaak wel twee uur per dag kunnen trainen was dat nu slechts zo'n 1:15 per dag. Maar desalniettemin heerlijk gereden!
De baan is aangepast en de layout was anders dan ik ooit gereden heb dus ik heb geen direct vergelijk qua rondetijden ten opzichte van de TM. Echter, aan de rijders om mij heen merkte ik dat ik een stukje sneller ben. Mensen die ik doorgaans lastig bij kan benen kon ik nu voorbij en het gat ten opzichte van hele snelle rijders die aanwezig waren is ook geslonken. Ik denk met deze brommer zo'n 1,5sec/ronde sneller te zijn, enkel op asfalt. Van off-road heb ik nog geen idee, maar ik vertrouw er wel op dat het daarmee wel goed komt aangezien deze machine wat softer lijkt/is. En man-o-man, wat loopt het ding hard met de nieuwe uitlaat en mapping... Ik denk dat op absolute prestaties de Husky de TM nu echt wel de baas is.

Één van m'n maten heeft nog een on-board video gemaakt van de achtervolging: https://www.youtube.com/watch?v=QadTkAzsTkc

Op 3:20 komt Wayne Tessels voorbij (EK Supersport coureur: http://waynetessels.nl ), die houdt het baanrecord op het Junior Track met de SM. Hij is nog een maatje te groot voor ons stervelingen...

Verder rijd ik aanstaand weekend weer eens op Lelystad. Dit maal voor de eerste NK wedstrijd van dit seizoen, op zondag. Ik ben benieuwed hoe ik het er vanaf ga brengen. :)

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Kasteel » 10 mei 2018, 18:29

Stickers zijn gaaf geworden! Tempo ligt er goed in bij het filmpje, zit verschil met Wayne ook in de motor? (vermogen/banden?)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Supermoto Topic

Bericht door ///Joost » 11 mei 2018, 13:08

Zo Youp, dat is echt een mooie machine geworden zo. De YT filmpjes zijn ook bijzonder gaaf! Bedankt voor het delen. Kom je nog wel eens op de Landsart?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 11 mei 2018, 14:38

Ohja, de tweede dag hebben we met regen gereden. Ik wilde ook persee rijden, waar de rest minder gemotiveerd was, omdat het een goede mogelijkheid is om de brommer te leren kennen.
Kasteel schreef: 10 mei 2018, 18:29 Stickers zijn gaaf geworden! Tempo ligt er goed in bij het filmpje, zit verschil met Wayne ook in de motor? (vermogen/banden?)
Nee, Wayne heeft de langzamere fiets. Maar Wayne is een professionele coureur die al van klein af aan rijdt. Tevens kent hij dat baantje erg goed, zijn rondetijden zijn nog een dikke seconde ofzo sneller dan die van Redding(!) vorig jaar... Daar kan alleen de top van de supermoto achteraan op droog asfalt. :)
En, het filmpje is pas de derde sessie, dus heb ik daar net een minuut of 25 onder mijn riem op de Husky. :angel:


///Joost schreef: 11 mei 2018, 13:08 Zo Youp, dat is echt een mooie machine geworden zo. De YT filmpjes zijn ook bijzonder gaaf! Bedankt voor het delen. Kom je nog wel eens op de Landsart?
Graag gedaan!
Als de gelegenheid zich voordoet en ik in het land ben wel. Ik probeer zo veel mogelijk te rijden, waar maakt me niet veel uit. :D

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Macboy » 12 mei 2018, 00:57

Geweldig gaaf :clap:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 27 mei 2018, 06:47

Zo, dat was BeNeCup (Belgisch/Nederlands kampioenschap) wedstrijd #1 voor mij... Mettet heb ik gemist dankzij mijn werk, maar op Lelystad kon ik aanwezig zijn. Top weekend gehad!

Allereerst wat relevante informatie om de rest van het verhaal te kunnen volgen; het klassenschema is als volgt opgebouwd (van idioot snel naar lekker rustig aan) Inters, Euro's, Nationalen A, Nationalen B, Open. De Inters en de Euro's zijn echt aparte klassen. De Nationalen A en B groepen worden gevuld aan de hand van de kwalificatietijd en kennen beide een eigen wedstrijd. Het kan in theorie dus zo zijn dat je één wedstrijd bij de A rijdt en de volgende bij de B, enzovoorts. Dit weekend waren er 64 rijders te verdelen over beide Nationalen klassen, dus twee mega volle startvelden van 32 man. :thumbup:

Goed. Zaterdags eerst vrije training. Helaas weer wat weinig netto rijtijd door de drukte. Ik weet het, een luxe probleem. De sport zit eindelijk weer in de lift zo het lijkt en dat is natuurlijk goed nieuws. Aan het einde van de dag matchte ik de rondetijden die ik op Lelystad eerder met de TM reed, rond de 1:25.00. Alleen was m'n recordtijd met de TM meer een "flyer", met de Husky kan ik ze redelijk constant rijden. Ook is de baan altijd wat anders, met name het oprijden van het off-road. Dat wordt met kunststof blokken afgezet en is nooit 2x precies gelijk. Dus een 100% vergelijk kan ik helaas niet maken. Anyhow, het ding voelt nog steeds goed aan. :df:

Afbeelding

Zondag ochtend eerste "training" gelijk kwalificeren... Pfoe, daar stond m'n hoofd bepaald nog niet naar.... :bag: De baan was vochtig, het had net even geregend, maar niet genoeg voor regenbanden. Man, man, man, wat een ellende. Gelukkig was de baan na een rondje of 3 a 4 wel droog en heb ik er toch een 1:24.8 er uit weten te persen. Hoe? Dat weet niemand...

Afbeelding

Mijn ambitie voor dit weekend was ergens in de top 10 van de Nationalen B te kunnen rijden. Echter, mijn kwalificatietijd zette me op p29.... Bij de A. :headbang: Terstond mijn ambitie als volgt bijgesteld; niet laatste worden en alles heel houden. :lollerdelol:

Race 1, droog. Starten vanaf p29, dus alles wat er voor me mis gaat krijg ik mee. Damn, wat spannend.... Zal ik de launch control proberen....? Ach, waarom ook niet, dood of de gladiolen. LC = on. Rode lamp aan, hartslag 190, vol gas, toerenbegrenzer, wachten, eeeeuwig wachten.... Rode lamp uit, koppeling los en teeeeeeeeering, wat gaat dat ding er vandoor. :duh: Ik flits een hele lading rijders nog op het rechte eind voorbij om ergens halverwege het veld aan de buitenkant van bocht één aan te komen.

Afbeelding

Daar gaan een aantal rijders ineens aan de binnenkant naast mij liggen (net na de foto), ik ben er gelukkig niet bij betrokken. Wel gaat het gepaart met het nodige duw en trek werk, er is daar simpelweg geen ruimte, maargoed. Contact hoort er bij. Bocht twee, nog wat mensen die onderuit gaan, ook daar kan ik goed voorbij. Inmiddels ben ik misschien wel 15 man gepasseerd, wetende dat die mannen allemaal een stuk vlotter zijn dan ik... Oke, focus nu, gas er op. Ze komen vanzelf wel een keer voorbij.

Close racing: tel het aantal motoren op deze foto...
Afbeelding

Een aantal rijders haalt me het eerste rondje alweer in, waardoor ik mijn eerste doorkomst op p20 beleef. Zo, als debutant 9 man te pakken, dat neemt niemand me meer af. :mrgreen: Er haalt me nog wel wat in, en er valt ook hier en daar nog wat maar tot halverwege de wedstrijd weet ik p21 vast te houden. Dan komen er wat snelle "vallers" (of trage starters) voorbij waardoor ik vanaf dat moment stabiel op p24 rondkoers met twee concurrenten in m'n nek. Dit levert een heel mooie strijd op. Ronde na ronde komen ze er niet voorbij. Tegen het einde van de wedstrijd krijg ik een blauwe vlag omdat de koploper me op een ronde gaat zetten. Prima, de top 5 is echt een maatje te groot. Aan het eind van het rechte stuk laat ik een beetje ruimte zodat hij er langs kan in bocht één. Echter, kruipt mijn concurrentie ook in dat gaatje en voor ik het door heb wordt ik gelapt én door mijn grootste concurrent voorbij gestoken. Terug naar p25, gloeiende, gloeiende... :wtf: Man, wat heb ik gescholden. Onderstaande foto is genomen net na het moment.

Afbeelding

Ik probeer de strijd nog even aan te gaan met #333, maar ik merk dat ik moe begin te worden. Ik kom er maar niet voorbij. Profiterend van onze strijd komt er nog een rijder van achteren dichterbij. Vervolgens maak ik een foutje waardoor nóg iemand me voorbij komt. Ik ben gezien. p26 it is. En op p26 de wedstrijd uitgereden. Mijn doelstelling, niet laatste worden en mijn materiaal heel houden, heb ik gehaald. Maar toch met dubbele gevoelens. Was het niet voor de blauwe vlag, was de kans groot geweest dat ik op p24 uit had kunnen rijden. Maargoed, als, als, als... Focus op wedstrijd twee, daar moest en zou #333 ten onder gaan. :wtf: [insert vuistman]

Race 2, door de organisatie aangeduid als "wet race"... Wat een land, kan de zon niet gewoon eens blijven schijnen? :hmmm:

Ditmaal gestart zonder launch control, misschien maar goed ook. Want voor mij op het rechte stuk gaan er gelijk al mensen liggen. Ik kom er goed omheen en pak toch weer een hele lading mensen bij de start. In de eerste bocht kan ik de motor naast #333 zetten (hij staat net links op onderstaande foto), daardoor kom ik bij bocht 2 handig uit en kan ik hem in bocht 3 middels een block pass voorbij. Op het stuk dat volgt ben ik sterk en sla ik meteen een gat waardoor hij niet direct terug kan slaan. Gerechtigheid. :hosanna: En jij komt er niet meer langs vriend! :mrgreen:

Afbeelding

Verder niet echt een heel spannende wedstrijd gereden. De snelle rijders die ik bij de start te pakken had kwamen me verderop weer een keer voorbij waardoor ik op p25 mijn rondjes aan het rijden was. Ik had de gene voor me continue in het vizier, maar ik kon niet dichterbij komen. Uiteindeijk 3 seconden achter hem op p25 gefinished. #333 zat tot halverwege de race achter me, vanaf dat moment begon hij te verslappen en trok ik een gat van 12 seconden.
Een mooi punt is dat mijn rondetijden gedurende de hele wedstrijd langzaam daalden. Het begon met 1:33 en eindigde met een 1:29.7, in de laatste ronde. Het is dus duidelijk dat ik nog wel wat regen training kan gebruiken. :wink:

Niet de meest spectaculaire off-road foto's die ik heb... :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Samenvattend, een top weekend gehad. Meteen meerijden bij de A, wie had dat gedacht. Goed, om in het middenveld mee te doen moet ik op droog naar 1:22.0, waar ik nu in de wedstrijd een snelste tijd van 1:24.6 reed. In de regen moet er ook nog 2 seconden per ronde vanaf. Dat is nog een flinke kluif, zeker gezien mijn beperkte trainingsmogelijkheden dit jaar. Tevens ken ik Lelystad redelijk goed omdat ik daar een aantal keer endurance cup gereden heb, dus deze resultaten mag ik niet extrapoleren naar andere wedstrijden. We zullen zien, volgende keer mik ik weer op top 10 bij de B. :)

Afbeelding






Kleine bonus; "the misses" moest en zou met alle geweld op mijn 510 bij de Open klasse meerijden. Aldus geschiedde. :popcorn:

Afbeelding

Afbeelding

En waar ze in absolute zin nog niet veel gas durft te geven (dat gaat niet meer dan 50% open ofzo) of hard durft te remmen tussen de bochten, legt ze de Husq toch ongenadig plat in de bochten. :duh: Ik heb haar twee keer het achterwiel bijna kwijt zien raken bij het uitaccelereren, gewoon aan het powersliden met twee mm gas, die muts... :clap:

Tijd voor haar eigen circuit brommer, een leuke 250 ofzo, dan kan ik de vering voor haar afstellen en is het vermogen wat minder intimiderend. En kost het mij wat minder banden... :hmmm:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 27 mei 2018, 06:52

En nog een aftermovie door Suprmotography:

https://www.youtube.com/watch?v=I7k_KEyreio

En door Kevin Schenk Fotografie:

https://www.youtube.com/watch?v=Suh-vBhjgNA

SlowCo
Berichten: 3508
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Supermoto Topic

Bericht door SlowCo » 27 mei 2018, 12:12

Schitterend verslag, ik leef hier helemaal mee (ondanks dat het al afgelopen is...). Veel succes en plezier bij de volgende wedstrijd en we wachten weer op het verslag. :clap:

vester86
Berichten: 2674
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Supermoto Topic

Bericht door vester86 » 27 mei 2018, 13:13

wat een heerlijke lap tekst, zo enthousiast en aanstekelijk! :thumbup:

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Supermoto Topic

Bericht door Jeffrey026 » 27 mei 2018, 18:32

Blijft gaaf dat sm geweld op een baantje met elkaar de strijd aan te zien gaan.

Misschien leuk om races hier aan te kondigen zodat df jou kan komen aanmoedigen :P

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 06 jun 2018, 05:20

Alle info is hier te vinden: http://onk-supermoto.nl/ :)

Kalender 2018:
Afbeelding

Het probleem is alleen dat ik nooit (lang) van te voren weet of ik ergens bij kan zijn... Berghem heb ik gemist, Enter ga ik missen. Bilstain, heel misschien ga ik daar meedoen. Den Dungen, dat lukt denk ik wel. Daarna is alles onzeker... :?

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Supermoto Topic

Bericht door Youp » 11 jul 2018, 13:00

Tijd voor een update.... :)

First things first, ik heb éindelijk ook het two-tone voorwiel mogen ontvangen. :headbang:

Afbeelding

Afbeelding

De brommer is nu qua uiterlijk in ieder geval "af". :D


Bilstain

Twee weken geleden is het me gelukt om weer eens bij een BeNeCup wedstrijd aanwezig te zijn. Welliswaar met knikkende knieën en trillende handen want Bilstain is intimiderend, vooral als je al dik een jaar geen écht off-road meer hebt gereden...

Even voor de beeldvorming, dit is de baan: BROAAAP!!!

De hoogteverschillen komen op de video niet helemaal over, vooral na het off-road omhoog weer rechtsaf de berg af (zie foto onder). Dát is pas enge shit. Je instinct zegt je te remmen maar dat kan gewoon niet tenzij je salto's ambieert.

Afbeelding

Het zal niemand verbazen dat ambulances af en aan reden en ook ik er niet geheel ongeschonden af ben gekomen. Maar wat was het gaaf...

Afbeelding

Zaterdag
Trainen & kwalificeren. "Rustig aan beginnen, lekker in je ritme komen, het is nog geen wedstrijd". Dat was wat ik mezelf vertelde en dat heb ik gepoogd te doen. Ik kwam er tijdens de training vrij vlot achter dat mijn demping een stuk zachter mocht voor deze baan, want ik rammelde zowat van de machine af. Mijn rondetijd was dan ook een niet indrukwekkende 1:59.
Voor de tweede sessie, en direct kwalificatie, de demping een stuk zachter ingesteld. En dat maakte een wereld van verschil, de machine voelde veel stabieler aan op het off-road, hetgeen mijn tempo gelijk met een seconde of 9 verbeterde en een 15e startpositie bij de Nationalen B opleverde. Een resultaat waar ik op dat moment tevreden mee was.

Afbeelding

Zondag
Game on! Wedstrijd #1 om 09:00. Maar eerst mochten we nog even tien minuten mega nerveus in de fuik staan voor aanvang... Pfffft. Ik ga nog liever naar de tandarts... Goed, de baan op, opwarmronde. Rustig door het off-road en wat bleek, één grote modderbak. Lekker sproeien tegen het stof oké, dit ging iets te ver. Had ik maar regenwielen... Pruttel, pruttel, naar start-finish....

Op de grid, rode vlag weg... Lamp aan... Lamp uit, gaaaaaas!! Weer een mega goede start, hier en daar wat contact momentjes maar ik kwam (volgens derden) rondom positie 7 de eerste off-road kombocht uit. Helaas werd de rijder 3 meter voor mij aangetikt in de ontstane modderbak en ging onderuit.... En ik vlam er vol in... En iemand anders vlamt op zijn beurt vol in mij... Daar liggen we dan, met drie man... :hmmm:
Goed, opkrabbelen, machine van de grond rapen en door! Wel voelde ik vanaf dat moment dat er iets niet goed was met m'n pols. Naja, dat zien we na de race dan wel weer...
Na de crash mijn uiterste best gedaan om weer aansluiting te vinden en uiteindelijk nog op een 21e plek weten te finishen.

Afbeelding

Na aankomst bij de bus/tent gauw dat pak uit, want wat was het warm.. Echter, ik had er hulp bij nodig in verband met mijn pols. Daar zat totaal geen mobiliteit meer in. Verdomme... Omkleden en naar de EHBO dan maar. Gelukkig bleek daar dat hij "slechts" goed gekneusd was. Mooi, vanmiddag door naar race twee. :headbang:

Afbeelding

Wedstrijd #2 hectiek op de startgrid. Een beetje een ongeorganiseerde rommel, zullen we maar zeggen. In plaats van dat ik op P21 startte (wat het resultaat was van R1) startte ik op P25. Goed, dat kan er ook nog wel bij... Na een redelijke start kon ik nu één voor één posities veroveren. Wel moest ik wat rustig aan doen met mijn pols, ik wilde namelijk geen "oepsjes" op het off-road riskeren en uiteraard heb ik de hele race mijn tanden op elkaar gehad. Het uiteindelijke resultaat was een 14e plek. Onderweg naar die positie enkele zeer mooie gevechten mogen voeren en erg veel plezier gehad.

Afbeelding

Afbeelding

En nog wat vreugdelijke ontlading aan het eind van de race. :headbang:

Afbeelding


In de tussentijd heb ik afgelopen weekend ook deelgenomen aan de wedstrijd in Den Dungen, al heeft dat tot op het laatste moment op losse schroeven gestaan i.v.m. de pols die uiteraard nog niet hersteld was (en is). Maar daarover later meer, als ik de foto's heb. Allereerst vertrekken we donderdag met een heel circus naar Mirecourt, Frankrijk, om drie daagjes te trainen. Zin an! :hosanna:

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5272
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Supermoto Topic

Bericht door Kasteel » 12 jul 2018, 11:03

Superwijs!! :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten