Ducati 916notSP => via Bimota naar wederom een 916 Strada!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ducati 916notSP => via Bimota naar wederom een 916 Strada!
Wat het precies is weet ik niet maar het kriebelde weer eens om een motor te kopen. Niet zo maar iets maar het moest iets speciaals zijn, iets met emotie. Het begon bij het interessant vinden van een GSXR400 uit 1995 met slechts 13000km. Gewoon een kleine versie van mijn 91-er en ik heb altijd al een zwak gehad voor lichte racers. Qua timing kwam het niet uit om de motor te bekijken en uiteindelijk werd het een stuk minder interessant vanwege een niet kloppende kilometerstand. Ik rij weinig en wilde iets wat een beetje collector item waardig is en dat is een 400cc met 40.000km gewoon niet. Kortom, zo'n ding kun je altijd nog kopen.
Andere interessante kandidaat was de Kawa ZXR750R. Een homologatie model wat niet de wereld kost in aanschaf maar hier en daar al wel verzameld wordt. Ik heb goede herinneringen aan de ZXR en de R heeft o.a. een alu tank, Keihin flatslide carbs, korte versnellingsbak met lange 1, meer instelmogelijkheden v.w.b. wielophanging en een monoseat. Er stond eentje in Eindhoven te koop. Voor mij ver weg, 1 onduidelijke foto waar al wat beschadigingen op te zien waren en 54000km op de klok. Nog maar ff wachten dus.
Zo zachtjes aan werden de opties steeds duurde What about een Ducati 888, zo eentje als een maatje van me kocht jaaaaren terug voor een wereldschokkende fl28.000,- Een fiets met "Heritage", mooie looks imho, scheepsladingen karakter en een geweldige "desmo" dreun uit de uitlaten. Op de diverse verkoop sites zijn er weinig te vinden hetgeen ook positief is voor het "collector item" gevoel. In Drenthe eentje met over de 50.000km en eentje bij een Duc specialist in Zaltbommel. Zelfde prijs, minder kilometers maar wel met een paar in de kuip gefreubelde knipperlichten Zaltbommel is ook niet naast de deur dus eerst maar ff opslaan als mogelijke kandidaat.
Nu we toch naar Italianen aan het kijken zijn, de 748SP is ook altijd al zo'n beauty geweest Het design van de 748/916 lijn was destijds gewoon onvoorstelbaar mooi en in de kleur geel misschien wel het mooiste. In Drachten staat er eentje met 20.000km en dat is mooi dichtbij en voor nagenoeg hetzelfde bedrag staat er een 748R met vergelijkbare kilometers bij een specialist in Apeldoorn. De R is nieuwer, meer power en heeft Marchesini wielen. Interessant dus al ie ie wel erg goedkoop en racet de specialist. Misschien een fiets met veel circuit ervaring? Iig is er een lijst ontstaan van een 888, 748SP, 748R. Nog meer kandidaten? Elke dag wordt inmiddels naar Ducati's en Kawa's gekeken. In Hoogeveen staat nog een gele (het mooist!) 996 met 20.000km waar men een 999 blok onder heeft gezet......mmmmm Verleidelijk maar eigenlijk spreken minder cc's me meer aan
Woensdag (geloof ik) klap ik de laptop weer open om op MP wederom te kijken wat het nieuwe aanbod is. Het bedrijf in Hoogeveen heeft een nieuwe advertentie. Ducati 916SP monoposto uit 1994 "van eerste eigenaar". 1994..... we zaten in de GT bocht toen Carl Fogarty op zo'n ding wereld kampioen werd. In een gevecht voor het podium vingen we nog één van zijn laarzen, man wat een fiets was dat! Gruwelijk apparaat met een gruwelijk bruut geluid Qua prijs, tja best wel scherp te noemen al zitten we op 4-5x GSXR400 momenteel
De vrouw wil graag "wat doen" op donderdag, gewoon even ergens heen. Nou we kunnen wel even naar Hoogeveen Hoogeveen? WTF Aangezien ik al daaaagen aan het surfen was, was het niet geheel meer een verassing dat het kriebelde om een motor te kopen. Nou vooruit maar, zo vaak kom je ze niet tegen, ken het bedrijf niet dus het zal wel niets zijn allemaal. Een krap uurtje later liepen we de koude showroom in en de SP stond als blikvanger vooraan. Poeh dat valt niet tegen zeg En dat zag mijn vrouw ook Rustig de tijd genomen om de motor in me op te nemen, andere Duc's ook ff bekeken waaronder de gele 996 met 999 blok. Tja, ondanks 6 jaar nieuwer toch minder fris denk ik bij mezelf. Verkoper erbij, wederom rustig de tijd genomen van zowel zijn als onze kant. Kopje koffie erbij, mono zitje ff omhoog tussendoor even andere klant geholpen zodat ie niet in mijn nek zat te hijgen. Zeer plezierig.
Lastig puntje was dat ik me onvoldoende in de materie had ingelezen... Ja ik ken de standaard zaken wel maar hoe herken ik het blok zonder de motor uit elkaar te draaien? Monoseat: check, dikke ECU: check, diverse carbon zaken: check, carbon Termignoni's: check.....op de ECU na eigenlijk wel dingen die je op een "verbouwde" 916 ook tegen kunt komen natuurlijk. Ook het kenteken bewijs laat geen "SP" zien, navraag bij de RDW wel "in de 90kw" volgens de verkoper. Framenummer laat ook een S zien, hetgeen bij de standaard fietsen niet het geval zou zijn. Om eerlijk te zijn, het zou kunnen ik weet het niet
En nu? Hier een daar mini maar dan ook minimale sporen. Ja het spuitwerk is niet geweldig als je heel goed kijkt maar dat schijnt destijds af fabriek al met de Italiaanse slag erop gebracht te zijn. Voor ca. 45.000,- moest je niet zeuren en er kwam toch reclame op Een beetje polsen omtrent de prijs...en die is vrij vast. Even polsen of het een echtscheiding oplevert "Tja je hoeft niet verder te kijken want je zegt zelf dat ze nergens te koop staan, laat staan dat je ze zo aantreft" Zo die is binnen denk ik bij mezelf Wat een vrouw
Met de verkoper maak ik het af op een afgeronde prijs inclusief afleveringsbeurt met riemen e.d. en 3000km garantie max. een jaar. Dit alles onder voorbehoud dat ik s'avonds nog zoveel mogelijk info kan inwinnen of het daadwerkelijk een SP is. Het Ducati forum, WJN en Jarno hier op DF bieden uitkomst. De motor is zonder twijfel een SP, het bloknummer heb ik niet maar WJN meldt dat er op het voorste kleppendeksel GEEN Ducati dient te staan (check) en dat een grote ECU het blok aanstuurt (check) waarschijnlijk i.v.m. de dubbele injectoren per cilinder. Dat alles maakt voor mij het plaatje voldoende compleet ook al zit er geen Ohlins achterschokdemper onder Anyways, ik voel me weer 22
O ja, de zware originele drie spaak zijn in het verleden vervangen voor lichte Marchesini's. Daar kan ik wel mee leven
Andere interessante kandidaat was de Kawa ZXR750R. Een homologatie model wat niet de wereld kost in aanschaf maar hier en daar al wel verzameld wordt. Ik heb goede herinneringen aan de ZXR en de R heeft o.a. een alu tank, Keihin flatslide carbs, korte versnellingsbak met lange 1, meer instelmogelijkheden v.w.b. wielophanging en een monoseat. Er stond eentje in Eindhoven te koop. Voor mij ver weg, 1 onduidelijke foto waar al wat beschadigingen op te zien waren en 54000km op de klok. Nog maar ff wachten dus.
Zo zachtjes aan werden de opties steeds duurde What about een Ducati 888, zo eentje als een maatje van me kocht jaaaaren terug voor een wereldschokkende fl28.000,- Een fiets met "Heritage", mooie looks imho, scheepsladingen karakter en een geweldige "desmo" dreun uit de uitlaten. Op de diverse verkoop sites zijn er weinig te vinden hetgeen ook positief is voor het "collector item" gevoel. In Drenthe eentje met over de 50.000km en eentje bij een Duc specialist in Zaltbommel. Zelfde prijs, minder kilometers maar wel met een paar in de kuip gefreubelde knipperlichten Zaltbommel is ook niet naast de deur dus eerst maar ff opslaan als mogelijke kandidaat.
Nu we toch naar Italianen aan het kijken zijn, de 748SP is ook altijd al zo'n beauty geweest Het design van de 748/916 lijn was destijds gewoon onvoorstelbaar mooi en in de kleur geel misschien wel het mooiste. In Drachten staat er eentje met 20.000km en dat is mooi dichtbij en voor nagenoeg hetzelfde bedrag staat er een 748R met vergelijkbare kilometers bij een specialist in Apeldoorn. De R is nieuwer, meer power en heeft Marchesini wielen. Interessant dus al ie ie wel erg goedkoop en racet de specialist. Misschien een fiets met veel circuit ervaring? Iig is er een lijst ontstaan van een 888, 748SP, 748R. Nog meer kandidaten? Elke dag wordt inmiddels naar Ducati's en Kawa's gekeken. In Hoogeveen staat nog een gele (het mooist!) 996 met 20.000km waar men een 999 blok onder heeft gezet......mmmmm Verleidelijk maar eigenlijk spreken minder cc's me meer aan
Woensdag (geloof ik) klap ik de laptop weer open om op MP wederom te kijken wat het nieuwe aanbod is. Het bedrijf in Hoogeveen heeft een nieuwe advertentie. Ducati 916SP monoposto uit 1994 "van eerste eigenaar". 1994..... we zaten in de GT bocht toen Carl Fogarty op zo'n ding wereld kampioen werd. In een gevecht voor het podium vingen we nog één van zijn laarzen, man wat een fiets was dat! Gruwelijk apparaat met een gruwelijk bruut geluid Qua prijs, tja best wel scherp te noemen al zitten we op 4-5x GSXR400 momenteel
De vrouw wil graag "wat doen" op donderdag, gewoon even ergens heen. Nou we kunnen wel even naar Hoogeveen Hoogeveen? WTF Aangezien ik al daaaagen aan het surfen was, was het niet geheel meer een verassing dat het kriebelde om een motor te kopen. Nou vooruit maar, zo vaak kom je ze niet tegen, ken het bedrijf niet dus het zal wel niets zijn allemaal. Een krap uurtje later liepen we de koude showroom in en de SP stond als blikvanger vooraan. Poeh dat valt niet tegen zeg En dat zag mijn vrouw ook Rustig de tijd genomen om de motor in me op te nemen, andere Duc's ook ff bekeken waaronder de gele 996 met 999 blok. Tja, ondanks 6 jaar nieuwer toch minder fris denk ik bij mezelf. Verkoper erbij, wederom rustig de tijd genomen van zowel zijn als onze kant. Kopje koffie erbij, mono zitje ff omhoog tussendoor even andere klant geholpen zodat ie niet in mijn nek zat te hijgen. Zeer plezierig.
Lastig puntje was dat ik me onvoldoende in de materie had ingelezen... Ja ik ken de standaard zaken wel maar hoe herken ik het blok zonder de motor uit elkaar te draaien? Monoseat: check, dikke ECU: check, diverse carbon zaken: check, carbon Termignoni's: check.....op de ECU na eigenlijk wel dingen die je op een "verbouwde" 916 ook tegen kunt komen natuurlijk. Ook het kenteken bewijs laat geen "SP" zien, navraag bij de RDW wel "in de 90kw" volgens de verkoper. Framenummer laat ook een S zien, hetgeen bij de standaard fietsen niet het geval zou zijn. Om eerlijk te zijn, het zou kunnen ik weet het niet
En nu? Hier een daar mini maar dan ook minimale sporen. Ja het spuitwerk is niet geweldig als je heel goed kijkt maar dat schijnt destijds af fabriek al met de Italiaanse slag erop gebracht te zijn. Voor ca. 45.000,- moest je niet zeuren en er kwam toch reclame op Een beetje polsen omtrent de prijs...en die is vrij vast. Even polsen of het een echtscheiding oplevert "Tja je hoeft niet verder te kijken want je zegt zelf dat ze nergens te koop staan, laat staan dat je ze zo aantreft" Zo die is binnen denk ik bij mezelf Wat een vrouw
Met de verkoper maak ik het af op een afgeronde prijs inclusief afleveringsbeurt met riemen e.d. en 3000km garantie max. een jaar. Dit alles onder voorbehoud dat ik s'avonds nog zoveel mogelijk info kan inwinnen of het daadwerkelijk een SP is. Het Ducati forum, WJN en Jarno hier op DF bieden uitkomst. De motor is zonder twijfel een SP, het bloknummer heb ik niet maar WJN meldt dat er op het voorste kleppendeksel GEEN Ducati dient te staan (check) en dat een grote ECU het blok aanstuurt (check) waarschijnlijk i.v.m. de dubbele injectoren per cilinder. Dat alles maakt voor mij het plaatje voldoende compleet ook al zit er geen Ohlins achterschokdemper onder Anyways, ik voel me weer 22
O ja, de zware originele drie spaak zijn in het verleden vervangen voor lichte Marchesini's. Daar kan ik wel mee leven
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Ducati 916notSP
Hahaha, geweldig. Gefeliciteerd man. Eerst beide op een Triumph, nu op een Duc :bro:
Ziet eruit als een mooi ding hoor. En opties zoals die Marchesini velgen zijn wel lekker. Die wil je niet zelf aanschaffen...
Handig trouwens he, die Wolfgang...
Ziet eruit als een mooi ding hoor. En opties zoals die Marchesini velgen zijn wel lekker. Die wil je niet zelf aanschaffen...
Handig trouwens he, die Wolfgang...
Laatst gewijzigd door Roy op 16 nov 2012, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Ducati 916SP
De oude motoren zijn gewoon echt tof, de echte superbike motoren ipv die moderne prul.
Super hoor!
Super hoor!
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Ducati 916SP
Mwa... Panigale'tje vind ik ook best geinig hoor...Emiel schreef:De oude motoren zijn gewoon echt tof, de echte superbike motoren ipv die moderne prul.
Super hoor!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Er zijn wel gave nieuwe motoren hoor maar waarschijnlijk is Emiel ongeveer net zo oud als ik De Daytona is b.v. fantastisch maar een oude racer a la ZXR die 1/6e kost kan ik ook nog steeds prachtig vinden. Het oude spul "doet" mij wel meer maar toen dat nieuw was, was ik ook helemaal lyrisch van motoren. Pure emo dus
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Ducati 916SP
Roy : Ik heb van alles gereden. Jaren gehad dat ik ieder jaar iets recenter kocht.
Maar de moderne motoren zijn allemaal mwha op den duur. Vind ik tenminste.
Leuk een GSXR1000 van 190kg met 186 a.w. pk.. been there done that.
Leuk een 1098 etc..
Een GSXR1100
Een ZXR750R met flatslides
Een RSV Mille R met lichte velgjes en klappen die Aken en Keulen doen donderen
Een TL1000R
Een GSXR750 SRAD met fat ass
Een 748
Een 916
Een 888
Een ZZR1100 , wat een beul..
Een Z1000
Een Suzuki GS1000
Een 2takt 750cc kawa.
Een oude Triumph bonneville
Een BSA
Een Norton
pffffff...
Ik wil dolgraag een KTM adventure 950/990, maar zoiets van de oudere generatie moet er gewoon bij komen........
Maar de moderne motoren zijn allemaal mwha op den duur. Vind ik tenminste.
Leuk een GSXR1000 van 190kg met 186 a.w. pk.. been there done that.
Leuk een 1098 etc..
Een GSXR1100
Een ZXR750R met flatslides
Een RSV Mille R met lichte velgjes en klappen die Aken en Keulen doen donderen
Een TL1000R
Een GSXR750 SRAD met fat ass
Een 748
Een 916
Een 888
Een ZZR1100 , wat een beul..
Een Z1000
Een Suzuki GS1000
Een 2takt 750cc kawa.
Een oude Triumph bonneville
Een BSA
Een Norton
pffffff...
Ik wil dolgraag een KTM adventure 950/990, maar zoiets van de oudere generatie moet er gewoon bij komen........
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916SP
Mooi gedaan, blij dat ik je heb kunnen helpen.
Nu schijnt die Öhlins demper achter er niet bij elke SP opgezeten te hebben, hing er vanaf of ze die bij de fabriek op voorraad hadden Mijn oude (ook 1994) had die overigens wel.
Wel de zwevende gietijzeren voorremmen?
Nu schijnt die Öhlins demper achter er niet bij elke SP opgezeten te hebben, hing er vanaf of ze die bij de fabriek op voorraad hadden Mijn oude (ook 1994) had die overigens wel.
Wel de zwevende gietijzeren voorremmen?
-
Online
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Ducati 916SP
Bij motoren uit die tijd vind ik vrijwel altijd de voor- óf de achterzijde niet mooi. Maar deze heeft er geen last van, prachtige fiets en Ducati's klinken gewoon ALTIJD subliem!
Veel plezier er mee
Veel plezier er mee
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Ben de hele dag aan het zoeken omtrent die ohlins demper. Vanaf 95 waren ze zeker standaard maar voor de 94-er kan ik daar geen bevestiging van vinden. Heb wel SP foto's gezien met een Showa zoals deze dus wat je zegt kan heel best. Zo gaan er ook geruchten dat er vanwege dezelfde redenen Strada's met SP nokkenassen rondrijden. Zou me iig niets verbazen
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Ducati 916SP
GVD mooi apparaat! Oh, en zo'n wederhelft moet je zuinig op zijn!
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Ducati 916SP
Weet een Biggelaar of Zaltbommel dat ook niet Niels?Niels schreef:Ben de hele dag aan het zoeken omtrent die ohlins demper. Vanaf 95 waren ze zeker standaard maar voor de 94-er kan ik daar geen bevestiging van vinden. Heb wel SP foto's gezien met een Showa zoals deze dus wat je zegt kan heel best. Zo gaan er ook geruchten dat er vanwege dezelfde redenen Strada's met SP nokkenassen rondrijden. Zou me iig niets verbazen
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Kan wel eens een rondje bellen maar ik laat hem er toch niet om staan. De deal is imo prima, zeker gezien de garantie die ik krijg. Niet om een of ander maar ik zou zelf niet graag volledige garantie opeen 18 jarige Duc geven
@Martijn, i know
@Martijn, i know
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Ducati 916SP
één van de weinige merken motoren die mijn hart sneller laat kloppen door het geluid en uiterlijk. Machtige machines...pure passie!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Ducati 916SP
Prachtig!
Ik wil eigenlijk ook nog een supersport Duc naast mijn Monster.
Ik wil eigenlijk ook nog een supersport Duc naast mijn Monster.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Het verhaal achter de SP is tamelijk briljant. De nu 50 jarige eigenaar kocht de (originele NL) motor in 1996 om er vervolgens nauwelijks op te rijden. De beste man heeft een aardige verzameling van motoren in zijn verwarmde garage staan en een foto van de verkoper op zijn mobiel laat zien hoe de SP op een verhoging staat met spotjes erop gericht
De 916 heeft in 2010 voor het laatst groot onderhoud gehad bij Star Twin a 1000,- en heeft daarna slechts 277km gereden hetgeen door de dag teller bevestigd wordt. Sindsdien staat ie stil. Voordat ie weer aan geslingerd kan worden moet er weer aan verspijkerd worden aangezien o.a. de distributie riemen 2 jaar oud zijn. De eigenaar ruilt daarom de motor maar in op iets voor zijn zoon. Dit blijkt na een gesprek gisteravond om 22:30 nadat ik hem een sms had gestuurd of we morgen (vandaag dus) ff konden bellen. De motor is dus niet van de 1e maar 2e eigenaar maar de passie waarmee de man over de motor sprak spreekt boekdelen. Ondanks de zeer weinige kilometers per jaar toch elke twee jaar groot onderhoud met riemen. En toen de motor afgevoerd werd bekroop hem al een beetje het gevoel van spijt. Hij was dan ook doodsbenauwd dat de volgende eigenaar "zijn" SP zou gaan afroppen en ik had volgens hem "de mooiste motor van NL" gekocht
De vorige eigenaar gaat nog op zoek voor me naar papierwerk zoals oude facturen e.d. en nodigde me uit om ergens volgend jaar op de SP langs te komen. Wel alleen als het mooi weer is, als ik in de regen langs kom dan doet ie niet open
De 916 heeft in 2010 voor het laatst groot onderhoud gehad bij Star Twin a 1000,- en heeft daarna slechts 277km gereden hetgeen door de dag teller bevestigd wordt. Sindsdien staat ie stil. Voordat ie weer aan geslingerd kan worden moet er weer aan verspijkerd worden aangezien o.a. de distributie riemen 2 jaar oud zijn. De eigenaar ruilt daarom de motor maar in op iets voor zijn zoon. Dit blijkt na een gesprek gisteravond om 22:30 nadat ik hem een sms had gestuurd of we morgen (vandaag dus) ff konden bellen. De motor is dus niet van de 1e maar 2e eigenaar maar de passie waarmee de man over de motor sprak spreekt boekdelen. Ondanks de zeer weinige kilometers per jaar toch elke twee jaar groot onderhoud met riemen. En toen de motor afgevoerd werd bekroop hem al een beetje het gevoel van spijt. Hij was dan ook doodsbenauwd dat de volgende eigenaar "zijn" SP zou gaan afroppen en ik had volgens hem "de mooiste motor van NL" gekocht
De vorige eigenaar gaat nog op zoek voor me naar papierwerk zoals oude facturen e.d. en nodigde me uit om ergens volgend jaar op de SP langs te komen. Wel alleen als het mooi weer is, als ik in de regen langs kom dan doet ie niet open
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Ducati 916SP
Mooi verhaal Niels en vooral een mooie fiets.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Ducati 916SP
Geweldig mooie fiets Niels! Gefeliciteerd.
Een kennis van me hier op het dorp heeft ook zo'n mooi apparaat gehad. Heeft nu een 996SP. Wow!
Een kennis van me hier op het dorp heeft ook zo'n mooi apparaat gehad. Heeft nu een 996SP. Wow!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Jij hebt ze ook wel geprobeerd trouwens! Staat mooi spul tussenEmiel schreef:Roy : Ik heb van alles gereden. Jaren gehad dat ik ieder jaar iets recenter kocht.
Maar de moderne motoren zijn allemaal mwha op den duur. Vind ik tenminste.
Leuk een GSXR1000 van 190kg met 186 a.w. pk.. been there done that.
Leuk een 1098 etc..
Een GSXR1100
Een ZXR750R met flatslides
Een RSV Mille R met lichte velgjes en klappen die Aken en Keulen doen donderen
Een TL1000R
Een GSXR750 SRAD met fat ass
Een 748
Een 916
Een 888
Een ZZR1100 , wat een beul..
Een Z1000
Een Suzuki GS1000
Een 2takt 750cc kawa.
Een oude Triumph bonneville
Een BSA
Een Norton
pffffff...
Ik wil dolgraag een KTM adventure 950/990, maar zoiets van de oudere generatie moet er gewoon bij komen........
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916SP
Dit soort motoren moet je idd tegen het lijf aan lopen. Perfect!
- Emiel
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Ducati 916SP
Allemaal gereden, niet allemaal in bezit gehad, godzijdank...Niels schreef:Jij hebt ze ook wel geprobeerd trouwens! Staat mooi spul tussenEmiel schreef:Roy : Ik heb van alles gereden. Jaren gehad dat ik ieder jaar iets recenter kocht.
Maar de moderne motoren zijn allemaal mwha op den duur. Vind ik tenminste.
Leuk een GSXR1000 van 190kg met 186 a.w. pk.. been there done that.
Leuk een 1098 etc..
Een GSXR1100
Een ZXR750R met flatslides
Een RSV Mille R met lichte velgjes en klappen die Aken en Keulen doen donderen
Een TL1000R
Een GSXR750 SRAD met fat ass
Een 748
Een 916
Een 888
Een ZZR1100 , wat een beul..
Een Z1000
Een Suzuki GS1000
Een 2takt 750cc kawa.
Een oude Triumph bonneville
Een BSA
Een Norton
pffffff...
Ik wil dolgraag een KTM adventure 950/990, maar zoiets van de oudere generatie moet er gewoon bij komen........
Mooiste was een GSXR 1000 waar 3x modaal in is gegaan aan goodies. ( Harris handgemaakte achterbrug, alle boutjes titanium, marchozini voorvork , monoblocs, etc.. )
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Ducati 916SP
Dat klinkt als een serieus fietsje Emiel. Kan ik altijd wel waarderen, dat soort gekkigheid
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Ducati 916SP
geweldig. Gefeliciteerd!
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Ducati 916SP
De man en zijn verhaal... En een nieuwe motorfiets Mooi ding man. Qua uiterlijk zou ik niet gedacht hebben dat zoiets al 18 jaar oud is Ziet er geweldig uit! Kalm aan doen hè!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Ja ik ben erg ik weet het Het ontwerp was destijds idd revolutionair te noemen. Enne, doe altijd (zoveel mogelijk) rustig aan
Ik weet het niet maar volgens mij niet. Wielen zijn ook niet origineel meer dus ik weet ook niet of de originele schijven dan over te zetten zijn.wjn schreef:Wel de zwevende gietijzeren voorremmen?
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: Ducati 916SP
Hey Niels, van harte man! Prachtige tijdloze fiets natuurlijk, het zal je niet verbazen dat ook ik als motorliefhebber een zwak heb voor dit model.
Veel plezier. Kun je mooi meedoen met de Ducati Clubraces volgend jaar.
Veel plezier. Kun je mooi meedoen met de Ducati Clubraces volgend jaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 146 gasten