Buell 1125CR - Nieuw! @ p7

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Buell 1125CR - Nieuw! @ p7

Bericht door Youp » 15 mei 2011, 19:04

Nieuwe start dus... :roll:

M'n relatie is nog niet zo lang geleden stuk gelopen en ik ben weer bij m'n ouders ingetrokken. Erg vervelend, maar niet veel aan te doen. Het enige positieve aan dit gegeven is dat ik mezelf zielig vind en mezelf daarom wat extra's gun. Ik gun het mezelf om het motorrijden -na zeg 2 jaar- weer op te pakken, met een (voor mij) nieuwe fiets...

Ik ben op m'n 15e begonnen met motorrijden, een beetje door de blubber ploegen met een XL500R en een antieke Montesa trialbike (Cota 348 als ik me niet vergis) uit de jaren 80. Niet veel later volgde een CR500, om mee door het stoppelveld te blazen, en blazen kon dat ding... :shock: Toen ik in september 2004 18 werd heb ik eerst mijn autorijbewijs gehaald en omdat het toen al herfst/winter werd heb ik mijn motorrijbewijs uitgesteld tot maart. Om me in die maanden zoet te houden heeft de CR500 veld moeten ruimen en is er een KTM 620 LC4 Supermoto, met kenteken, voor in de plaats gekomen. Stiekem werden daar wel al de nodige ritjes op gemaakt... ;) Enfin, in maart 2005 begonnen met lessen en een stuk of 20 lessen verder had ik m'n A stempel op het welbekende "vodje". Lekker en vooral veel knallen met de KTM destijds, heerlijk. Na een jaartje de KTM weer weggedaan voor een grondig verbouwde DR-Z400 Supermoto. Ook daarmee in korte tijd 8000km gereden. Echter, toen ging ik studeren...
Op kamers, in Arnhem. Dus niet meer 's avonds de hooligan uithangen... In het weekend altijd werken dus daar ook weinig tijd. Een weekend plannen om een lange, meerdaagse, rit te maken zat er ook niet echt in. Want ja... Je rijdt op semi slicks of full wets die 1500km meegaan... :bag: Het eerste jaar van de studie heb ik nog wel wat gereden maar daarna werd het snel minder. De afgelopen 2 jaar heb ik denk ik maximaal 500km afgelegd met het machientje. Jammer...

Twee weken terug heb ik hem echter weer van stal gehaald en wat een lol heb ik toch gehad! Wheelies, stoppies, springen, herrie maken, lekker de hooligan uithangen! :thumbup: Toch is het zo dat ik al een tijd verlang naar een iets serieuzere en meer praktische motor. Spelen is leuk, maar ik wil ook eens ff lekker een weekend in de Eifel kunnen gaan blazen zonder me zorgen te maken om de banden, het onderhoud en of ik het op de snelweg wel bij kan benen...

Door het samenwonen werd dat plan weer uitgesteld of misschien zelfs wel doorgestreept, maargoed, ik woon dus weer thuis...

Na een weekje of wat speuren op internet en eens naar m'n oude liefdes (wat motoren betreft dan he ;) ) kijken weer m'n keuze kunnen maken. Misschien een keuze die niet veel mensen zullen begrijpen, maar dat geeft niet. Het gaat om mij en mijn gevoel bij een motor. Emotie boven ratio. Ik ben eigenwijs en mijn motor moet dat onderstrepen. Het "monster" en ik, tegen de rest van de wereld...

Het wordt een Buell 1125 CR.

Afbeelding

Vrij onverwacht ben ik gisteren gaan proefrijden. Ik stapte op, en meteen verbaasde me het over hoe makkelijk en intuïtief de fiets zich laat besturen. Ondanks dat ik nog nooit op zo'n "powerhouse" gereden heb, ging het allemaal vrij soepeltjes. Eerst even lekker rondgetoured, kort schakelen en het ging allemaal erg vlot. Na een tijdje kwam ik er achter dat ik nog niet boven de 5k rpm geweest was en het ding begint pas te leven bij 4k... Dus terug naar 2, gas er op en bij 10krpm naar 3, gas er op en voorwiel van de grond.... Door naar 4 en met een korte blik op de teller kwam ik er achter dat ik "warpspeed" had bereikt... Crap, dit is een beest. :mrgreen: I love it! :thumbup:
Nog even rustig rond gereden en het ding teruggebracht naar de dealer.

De SM staat al bijna 2 jaar te koop op M-F, maar het wil niet vlotten. De een na de ander haakt "wegens omstandigheden" af, er is er zelfs pas 1 komen proefrijden en die wilde het ding ook dolgraag hebben. Helaas bleek hij achteraf toch niet in zijn kelderbox te passen... :bag: Het ding mag nu met pijn in mijn hart voor de dumpprijs weg, maar als hij niet binnen nu en een paar weken weg is, ruil ik hem -met nog meer pijn in mijn hart- in.

Uiteraard moet de Buell na aanschaf zo snel mogelijk voorzien worden van een behoorlijke uitlaat en een EBR chip. Enerzijds omdat de originele uitlaat niet uitziet, anderzijds omdat deze nergens naar klinkt. Voor de specificaties is het trouwens ook wel leuk. Want dan heeft deze Rotax Helicon twin ineens bijna 1pk per kilogram.... :lol:

Ik kan niet wachten... Wordt vervolgd. ;)
Laatst gewijzigd door Youp op 09 jun 2012, 22:07, 10 keer totaal gewijzigd.

KoenM
Berichten: 1766
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe start

Bericht door KoenM » 15 mei 2011, 19:33

Allereerst succes met je nieuwe start :)

Mooi ding die motor, aparte remschijf voor zeg..
Lijkt stiekem wel een beetje op mijn ex-DNA :lol:

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Nieuwe start

Bericht door Ruud » 16 mei 2011, 09:25

Buell, me like!!

Heb het tot nu alleen nog niet aangedurft... Iets houdt me tegen maar ik vind ze ontzettend gaaf!! Wat is de planning qua aankoop/aflevering? Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Nieuwe start

Bericht door Niels » 16 mei 2011, 11:51

Gefeliciteerd Youp! Erg mooi spul en oprecht een beul :D Ik ben er al jaren bekend mee en al jaren een beetje fan. D'r kan zo maar eens eentje in de schuur belanden zeg maar :mrgreen: Vriend van me heeft al jaren een X1, imho nog steeds de mooiste qua looks 8)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start

Bericht door Youp » 16 mei 2011, 13:10

Ruud schreef:Buell, me like!!

Heb het tot nu alleen nog niet aangedurft... Iets houdt me tegen maar ik vind ze ontzettend gaaf!! Wat is de planning qua aankoop/aflevering? Ben benieuwd!
Ik wil het ding binnen nu en een maand kopen. Maar hoe eerder, hoe beter. Ik wacht nog een paar weken in verband met de particuliere verkoop van de SM. Lukt dat niet binnen 3 weken ofzo, dan ruil ik hem in.
Niels schreef:Gefeliciteerd Youp! Erg mooi spul en oprecht een beul :D Ik ben er al jaren bekend mee en al jaren een beetje fan. D'r kan zo maar eens eentje in de schuur belanden zeg maar :mrgreen: Vriend van me heeft al jaren een X1, imho nog steeds de mooiste qua looks 8)
Een X1 is ook gaaf ja! Ik zat in m'n MTS tijd altijd al naar XBtjes te loeren, de XB12S om precies te zijn. Qua looks en sound nog altijd m'n favoriet, maar de Harley Thunderstorm kan gewoon niet op tegen de Rotax Helicon. Met de Rotax kan je ook lekker schakkelui rondtokkelen, alleen als je het een keer wil, dan trap je hem een paar gangen terug en gaat hij op ook écht hard... Daarbij heb ik qua betrouwbaarheid meer vertrouwen in Rotax. En als allerlaatste, een 5 jaar oude XB12S met weinig kilometers kost net zo veel als een 1125CR van een jaar oud! (Dankzij de prijsverlaging die door is gevoerd bij het opheffen van Buell door HD)
Laatst gewijzigd door Youp op 16 mei 2011, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nieuwe start

Bericht door romo » 16 mei 2011, 13:33

Heel appart die fiets........................ :thumbup:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start

Bericht door Youp » 16 mei 2011, 18:55

Apart is hij zeker... Het valt me mee dat er niemand begint te blèren dat het ding lelijk is! Maar dat zal ook wel niet, aangezien de S1000RR met z'n even aparte styling en eigenwijsheid hier ook geadoreerd wordt.. :D

Nog even wat leuke specs van de Buell voor de compleetheid;

Algemeen
Gewicht droog: 170kg
Gewicht rijklaar: 191kg
Gewicht rijklaar + volle tank: 207kg
Brandstofcapaciteit: 20l
Zadelhoogte: 831mm
Lengte: 2065mm
Breedte: 744mm
Bodemvrijheid: 138mm
Wielbasis: 1384mm

Motorisering
Type: BRP-Rotax 72° V2, DOHC, 4 kleppen per cilinder, watergekoeld
Cilinderinhoud: 1125,86cc
Compressie: 12,3:1
Boring*slag: 103,0*67,5mm
Brandstofsysteem: DDFI 3 injectie, dubbele 61mm gaskleppen met ram air systeem
Transmissie: 6 versnellingen, met hydraulische slipkoppeling en riemaandrijving
Wielvermogen origineel: +-124pk @ 9900rpm (148pk @ krukas)
Wielvermogen open: +-139 @ 9700rpm (>160pk @ krukas)
Koppel origineel: 111nm @ 6600rpm (krukas)
Koppel open: >125nm @7700rpm (krukas)

Afbeelding

Afbeelding

Check die koppel"kromme"....! :banaan:

Afbeelding


Prestaties...
0-100: <3 sec
0-200 :<8,5 sec
Topsnelheid: 250km/h @ GPS

:thumbup:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Roy » 16 mei 2011, 20:23

Buell lelijk? Buell is cool 8)

mark m
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
Locatie: Meppel

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door mark m » 16 mei 2011, 20:51

Succes met je nieuwe start!!

Ben zelf niet echt een Buel fan... Vindt het net wat té...
Maar gelukkig verschillen de smaken... :mrgreen:

Het geluid is altijd wel lekker en de specs zien er wel erg goed uit :banaan:

Ben bang dat zo'n ding mij nog zoekrijdt :bag: .


Alvast veel plezier toegewenst.

Gebruikersavatar
Mr. Blue Eyes
Berichten: 510
Lid geworden op: 24 jun 2008, 22:41
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Mr. Blue Eyes » 17 mei 2011, 09:01

hele dikke motor :thumbup:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Youp » 17 mei 2011, 09:40

mark m schreef:Succes met je nieuwe start!!

Ben zelf niet echt een Buel fan... Vindt het net wat té...
Maar gelukkig verschillen de smaken... :mrgreen:

Het geluid is altijd wel lekker en de specs zien er wel erg goed uit :banaan:

Ben bang dat zo'n ding mij nog zoekrijdt :bag: .


Alvast veel plezier toegewenst.
Bij motoren van dit kaliber, zowel jouw Duc als deze Buell, liggen de prestaties niet meer zo zeer aan de fiets maar aan de bestuurder. 2,5 sec 0-100 en <8 sec 0-200 moet technisch gezien misschien mogelijk zijn, maargoed, welke malloot krijgt dat voor elkaar...? Durf de koppeling maar eens te laten schieten @ 9k rpm met zo'n korte wielbasis, dan ben je mijn held. :thumbup: De bovenstaande prestaties (0-100, 0-200) zijn dan ook een praktijkvoorbeeld (filmpje van een gemiddelde bestuurder). Dat zal voor jouw Duc niet veel anders zijn gok ik.

Wat betreft bochten, het zelfde. De Buell laat zich misschien makkelijker de bocht om gooien als de gemiddelde supersport, maar ook hier is de bestuurder de beperkende factor. Ik heb sowieso nog heel wat te leren met mijn overstap naar een echte motor in plaats van een snelle "brommer"...
Ik denk ook dat ik een keer een circuit trainingkje ga doen om het normaal lijnen rijden met een motor onder de knie te krijgen. Ik ben nu alleen gewend om het ding overal tussen te proppen, haaks om te gooien met een uitgestoken pootje en op 1 wiel er vandoor te stieren... :mrgreen:

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Ruud » 17 mei 2011, 09:51

Youp schreef:
mark m schreef:Succes met je nieuwe start!!

Ben zelf niet echt een Buel fan... Vindt het net wat té...
Maar gelukkig verschillen de smaken... :mrgreen:

Het geluid is altijd wel lekker en de specs zien er wel erg goed uit :banaan:

Ben bang dat zo'n ding mij nog zoekrijdt :bag: .


Alvast veel plezier toegewenst.
Bij motoren van dit kaliber, zowel jouw Duc als deze Buell, liggen de prestaties niet meer zo zeer aan de fiets maar aan de bestuurder. 2,5 sec 0-100 en <8 sec 0-200 moet technisch gezien misschien mogelijk zijn, maargoed, welke malloot krijgt dat voor elkaar...? Durf de koppeling maar eens te laten schieten @ 9k rpm met zo'n korte wielbasis, dan ben je mijn held. :thumbup: De bovenstaande prestaties (0-100, 0-200) zijn dan ook een praktijkvoorbeeld (filmpje van een gemiddelde bestuurder). Dat zal voor jouw Duc niet veel anders zijn gok ik.

Wat betreft bochten, het zelfde. De Buell laat zich misschien makkelijker de bocht om gooien als de gemiddelde supersport, maar ook hier is de bestuurder de beperkende factor. Ik heb sowieso nog heel wat te leren met mijn overstap naar een echte motor in plaats van een snelle "brommer"...
Ik denk ook dat ik een keer een circuit trainingkje ga doen om het normaal lijnen rijden met een motor onder de knie te krijgen. Ik ben nu alleen gewend om het ding overal tussen te proppen, haaks om te gooien met een uitgestoken pootje en op 1 wiel er vandoor te stieren... :mrgreen:
En daar komt bij dat zoiets altijd teveel vermogen heeft voor a: de openbare weg en b: de bestuurder die er in 99% vd gevallen op zit. Maar het is wel leuk! :twisted:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Roy » 17 mei 2011, 10:23

Youp, vind je het leuk als ik de artikelen over de 1125CR download van de Motoplus? Kleine moeite..

EDIT: Ze hebben 1 test, alstublieft:

http://www.scribd.com/full/55605818?acc ... jf7qxl9gdo" onclick="window.open(this.href);return false; (online reader)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Youp » 17 mei 2011, 11:06

Leuk, thanks! :D Vanavond thuis even lezen. Ik had zelf ook wel een leuk artikeltje gevonden;

http://www.motorcycle-usa.com/77/1339/M ... -Ride.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Youp » 17 mei 2011, 22:11

Roy schreef:Youp, vind je het leuk als ik de artikelen over de 1125CR download van de Motoplus? Kleine moeite..

EDIT: Ze hebben 1 test, alstublieft:

http://www.scribd.com/full/55605818?acc ... jf7qxl9gdo" onclick="window.open(this.href);return false; (online reader)
Er is iets mis gegaan, op pagina 2 mist een hele lap tekst... :(

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Roy » 17 mei 2011, 22:49

Ik zie het, sorry. Kan nu echter niet die pagina voor je tevoorschijn halen wat het Digi magazine gedeelte van Motoplus doet het nu niet. Heb de PDF echter nog op het werk staan, dan maak ik wel even een screenshotje van P2 ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Youp » 18 mei 2011, 13:35

Top! :thumbup:

mark m
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
Locatie: Meppel

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door mark m » 18 mei 2011, 20:39

Youp schreef:
mark m schreef:Succes met je nieuwe start!!

Ben zelf niet echt een Buel fan... Vindt het net wat té...
Maar gelukkig verschillen de smaken... :mrgreen:

Het geluid is altijd wel lekker en de specs zien er wel erg goed uit :banaan:

Ben bang dat zo'n ding mij nog zoekrijdt :bag: .


Alvast veel plezier toegewenst.
Bij motoren van dit kaliber, zowel jouw Duc als deze Buell, liggen de prestaties niet meer zo zeer aan de fiets maar aan de bestuurder. 2,5 sec 0-100 en <8 sec 0-200 moet technisch gezien misschien mogelijk zijn, maargoed, welke malloot krijgt dat voor elkaar...? Durf de koppeling maar eens te laten schieten @ 9k rpm met zo'n korte wielbasis, dan ben je mijn held. :thumbup: De bovenstaande prestaties (0-100, 0-200) zijn dan ook een praktijkvoorbeeld (filmpje van een gemiddelde bestuurder). Dat zal voor jouw Duc niet veel anders zijn gok ik.

Wat betreft bochten, het zelfde. De Buell laat zich misschien makkelijker de bocht om gooien als de gemiddelde supersport, maar ook hier is de bestuurder de beperkende factor. Ik heb sowieso nog heel wat te leren met mijn overstap naar een echte motor in plaats van een snelle "brommer"...
Helemaal mee eens!!

Zelf ben je idd de beperkende factor (ik ben dat zowieso, kan niet voor anderen oordelen), maar het is toch die kick als je het gas opengooit en de pk's en Nm's voelt komen :banaan:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Youp » 18 mei 2011, 20:56

mark m schreef:
Youp schreef:
mark m schreef:
Zelf ben je idd de beperkende factor (ik ben dat zowieso, kan niet voor anderen oordelen), maar het is toch die kick als je het gas opengooit en de pk's en Nm's voelt komen :banaan:
Zijn die bij de Duc niet instant aanwezig dan? :mrgreen:

mark m
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
Locatie: Meppel

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door mark m » 19 mei 2011, 18:00

Opzich wel, net zoals met de meeste andere twins...

Toch wordt het beestje pas echt lekker wakker boven de 5000-5500 rpm.. :wink:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Roy » 19 mei 2011, 21:04

Nou Youp, ik krijg die P2 niet voor elkaar. Elke keer download ie em zonder dat onderstukje, sorry!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Nieuwe start - Buell 1125CR

Bericht door Youp » 20 mei 2011, 20:35

Ah geeft niet joh.... Binnenkort kan ik m'n eigen reviews schrijven... :mrgreen:

Ik heb de SM zojuist ingeruild, vrijdag ga ik Beëlzebub ophalen! :df:

Tevens een mooie helm er bij gekocht en een paar sportlaarzen...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:thumbup:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Buell 1125CR - Gekocht!

Bericht door Niels » 20 mei 2011, 22:14

Gefeliciteerd :thumbup:

mark m
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
Locatie: Meppel

Re: Buell 1125CR - Gekocht!

Bericht door mark m » 21 mei 2011, 23:50

Van harte! :thumbup:

Zelfde kleurstelling als op de foto in de eerste post??

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: Buell 1125CR - Gekocht!

Bericht door Youp » 22 mei 2011, 12:20

Thanks! :D

Mark, inderdaad, precies die van de foto. Rood met zwarte wielen en rode rimstriping. Vandaar ook de zwart/rode helm. ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 248 gasten