Tracktest Europese Superbikes

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Niels » 05 feb 2011, 22:41

RSV4 vind ik persoonlijk het gaafste vanwege de V4 en het mag indrukwekkend genoemd worden dat ze WSBK gewonnen hebben. Maar 1000cc is mij toch te veel dus.....i'm out :mrgreen:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Roy » 05 feb 2011, 22:45

Voor op straat ben ikzelf heel erg benieuwd naar de 848. Volgens mij moet dat gewoon heerlijk rijden. Lekker veel toeren onderin en niet TE veel power...

EDIT: RSV4 vind ik inderdaad gaaf, maar voor mij te kort... houd ik niet zo van. Puur qua design ook erg mooi hoor voorderest. Hetzelfde heb ik met de Fireblade, is gewoon te kort.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door romo » 05 feb 2011, 22:57

Italo`s en styling………..tja, das wel vertrouwd………..

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Ruud » 05 feb 2011, 22:58

romo schreef:Ik kom nooit in de kroeg…………………en kroegpraat is al helemaal niet aan mij besteed………….. :mrgreen:

Ik rijd wel een een rondje………….geef jij maar een rondje …………….. :wink:
De hoeveelheid benzine voor een rondje dan maar?

;)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door romo » 05 feb 2011, 23:00

Niels schreef:RSV4 vind ik persoonlijk het gaafste vanwege de V4 en het mag indrukwekkend genoemd worden dat ze WSBK gewonnen hebben. Maar 1000cc is mij toch te veel dus.....i'm out :mrgreen:

Waarom te veel?

Omdat je het potentieel niet ten volle kan benutten?…………Nou voor mij maakt dat dus niet uit, kan ik op een 600cc ook niet……….. :lol:

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Ruud » 05 feb 2011, 23:03

En zo zoekt iedereen iets anders in een fiets. Ik vond de 848 niet hooligan genoeg.

Het is maar net wat je zoekt in een fiets / merk. Elke fiets die hier de revue passeert is te goed voor wie dan ook hier. Dan kies je voor een merk, voor styling, voor een geluid, voor wat dan ook. Het enige belangrijke aspect is dus dat je jezelf lekker voelt op de fiets! De één voelt zich lekker als iedereen hem/haar nakijkt, de ander voelt zich lekker als de fiets zonder moeilijk doen op 1 wiel de bocht uit komt.

Gewoon lekker je eigen ding doen! Als het om topvermogen ging dan reed iedereen S1000RR. Als het om rijeigenschappen ging dan reed iedereen RSV4. Als het om styling ging dan reed iedereen Ducati.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 23:03

frank de jonge schreef:
wjn schreef:176 pk op het achterwiel kan best, maar niet / nooit met standaard uitlaat. En dan kom je trouwens op ca. 195 krukaspk (8% verlies tot koppeling + 2% naar krukas). De BMW standaard EURO3 (!) zit meestal rond de 183 pk op het achterwiel, ca. 202 krukas pk.

Niet geheel ontoevallig, ook een 2004 ZX10R van een vriend, kwam op een kleine 150pk op het achterwiel. Dat was incl. slip-on & powerpack (oid).
En ik met de 999s kwam op 147pk op het achterwiel, zelfde dag, run gemaakt direct erna. Toegegeven, die was niet geheel standaard meer en slechts EURO2 :mrgreen:
Ruud, als je ff goed gelezen heb kon je zien dat Don de Vink de uitlaat gemaakt heeft. Hij heeft de motor ook opnieuw afgesteld.
Geen Ruud 8)

En ik moet duidelijker zijn, geloof ik :D

Er staat toch ook dat 176 pk best mogelijk is, maar er worden hier standaard motoren getest. En standaard kwamen en komen ze niet (ver) over de 180 krukaspk. Daarom ook dat voorbeeld van een ZX10 van een vriend van me. (Op een rollenbank waarvan de meeste zeggen dat ie te weinig aangeeft, omdat ze daar nooit de opgegeven vermogens halen :wink: ). Kawa gaf trouwens altijd ramair-pk's op, wat overigens wel goed voor elkaar schijnt te zijn bij Kawa.
Bovendien hebben de meeste motoren met de invoering van Euro3 een aantal pk's ingeboet.

En dan komt BMW met meer dan 180 pk op het achterwiel, zo vanuit de fabriek, met katalysator, conform de geluidseisen etc. Met de nodige electronica zodat iedereen er ook nog eens erg snelle rondetijden mee kan rijden. Dat hebben ze gewoon super gedaan.

Verder kan het me qua vermogen niet zoveel schelen, die 999s was wat dat betreft precies goed. Ik ben voor de lol zelfs achteruit gegaan (Hypermotard).

Maar die nieuwe RSV4 FACTORY APRC (what's in a name) lijkt me wel super om eens mee te oefenen. :thumbup:
Laatst gewijzigd door wjn op 05 feb 2011, 23:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Roy » 05 feb 2011, 23:06

Ruud schreef:En zo zoekt iedereen iets anders in een fiets. Ik vond de 848 niet hooligan genoeg.

Het is maar net wat je zoekt in een fiets / merk. Elke fiets die hier de revue passeert is te goed voor wie dan ook hier. Dan kies je voor een merk, voor styling, voor een geluid, voor wat dan ook. Het enige belangrijke aspect is dus dat je jezelf lekker voelt op de fiets! De één voelt zich lekker als iedereen hem/haar nakijkt, de ander voelt zich lekker als de fiets zonder moeilijk doen op 1 wiel de bocht uit komt.

Gewoon lekker je eigen ding doen! Als het om topvermogen ging dan reed iedereen S1000RR. Als het om rijeigenschappen ging dan reed iedereen RSV4. Als het om styling ging dan reed iedereen Ducati.
Helemaal mee eens Ruud. Is juist leuk als mensen verschillende smaken en meningen hebben :) Waar ik alleen nooit zo van houd zijn mensen met oogkleppen op. Mensen die alleen hun eigen merk/motor/soort te gek vinden en de rest allemaal afkraken. Maar goed, die kan ik heel makkelijk links laten liggen :)

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door wjn » 05 feb 2011, 23:08

wjn schreef:Voor normaal gebruik maakt het allemaal niets uit, moet je rijden wat je het mooist vind :thumbup:
Ik ben het met mezelf eens. :beer:

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Ruud » 05 feb 2011, 23:12

Roy schreef:
Ruud schreef:En zo zoekt iedereen iets anders in een fiets. Ik vond de 848 niet hooligan genoeg.

Het is maar net wat je zoekt in een fiets / merk. Elke fiets die hier de revue passeert is te goed voor wie dan ook hier. Dan kies je voor een merk, voor styling, voor een geluid, voor wat dan ook. Het enige belangrijke aspect is dus dat je jezelf lekker voelt op de fiets! De één voelt zich lekker als iedereen hem/haar nakijkt, de ander voelt zich lekker als de fiets zonder moeilijk doen op 1 wiel de bocht uit komt.

Gewoon lekker je eigen ding doen! Als het om topvermogen ging dan reed iedereen S1000RR. Als het om rijeigenschappen ging dan reed iedereen RSV4. Als het om styling ging dan reed iedereen Ducati.
Helemaal mee eens Ruud. Is juist leuk als mensen verschillende smaken en meningen hebben :) Waar ik alleen nooit zo van houd zijn mensen met oogkleppen op. Mensen die alleen hun eigen merk/motor/soort te gek vinden en de rest allemaal afkraken. Maar goed, die kan ik heel makkelijk links laten liggen :)
In de PK-wedloop hebben heel erg veel mensen oogkleppen op. Ducatisten vinden alleen hun eigen merk goed, oogkleppen dus. BMW-rijders voel zichzelf verheven boven de rest, oogkleppen!

Hieruit blijkt maar weer dat motoren zoveel meer zijn dan zomaar een vervoermiddel. Er hoort ook echt een gevoel bij.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26919
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door romo » 05 feb 2011, 23:15

Ach, ik heb ook een zwak voor Kawa………………….mooi spul zat……………maar die Bimmer, tja, die moest ik gewoon hebben, net als de M3………….kon er gebeuren wat er gebeurde……….het was klip en klaar………..

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Downforce Hans » 05 feb 2011, 23:17

Die Don de Vink kan wel een uitlaatje bouwen hoor.........
Het was weliswaar bij een BMW auto maar elke pk die hij voorspelde kwam er uit en dat was erg veel kan ik je zeggen.
Voor Verdere info moet je bij Downforce Dennis zijn.
Als je een hoop pk`s erbij wilt hebben in je m5 moet je zijn (Don de Vink) uitlaat monteren.(als hij hem nog heeft tenminste)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9703
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door frank de jonge » 06 feb 2011, 17:11

Don had er een Z3 staan met een M5 V10.

Dat blok ging met zn uitlaat systeem over de 600PK

Mn maat heeft bij Don een compleet systeem aan laten meten. Het was dat hij met PIPO banden op de bank stond anders waren er nog iets betere cijfers uitgekomen :)

Don is echt een vak man :thumbup:

Afbeelding

Op foto lijkt het systeem wat minder mooi, je zou het IRL moeten zien
weerszijden een Bos GP demper, prachtig mooi geluid ook :)
En dan die spruitstukken wat die man gelast heeft, echt een kunstwerk 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Niels » 06 feb 2011, 19:07

romo schreef:Omdat je het potentieel niet ten volle kan benutten?…………Nou voor mij maakt dat dus niet uit, kan ik op een 600cc ook niet……….. :lol:
Mijn ervaring is dat je met een 1000 gewoon te weinig schakelt in de praktijk omdat ie toch power genoeg heeft. Mijn 400cc's van vroeger vond ik ook fantastische entertainers, ik ben gewoon geen veel-cc rijder. Dat de 1000RR goed verkocht wordt vind ik overigens niet zo heel vreemd omdat het gewoon een mega high-tech apparaat is. Alleen daarvoor zou je em al kopen bij wijze van :D
Ruud schreef:Als het om styling ging dan reed iedereen Ducati.
:lol: Geloof het of niet maar ik vond de 848 in RL tegenvallen. Mooi op de foto maar in het echt haalt ie het imho niet. De 749 is wat dat betreft weer net andersom en die vind ik dan ook mooier :sealed: Echt mooie motor? HP2 Sport en RS1200S van BMW :love: Maar mijn eigen Daytona vind ik ook niet bepaald lelijk :wink: Niet dat Ducati lelijke motoren maakt (nah, sommige dan..) maar ze zijn niet de enige imho.

Gebruikersavatar
Jarno
Berichten: 480
Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Jarno » 07 feb 2011, 07:59

Ruud schreef:In de PK-wedloop hebben heel erg veel mensen oogkleppen op. Ducatisten vinden alleen hun eigen merk goed, oogkleppen dus. BMW-rijders voel zichzelf verheven boven de rest, oogkleppen!
Ruud, ik heb nu een aantal jaren de 916 staan maar ik ben ZEKER geen Ducatist met oogkleppen
geworden... :wink:
Hij heeft me al zoveel streekjes geflikt...
Mijn vroegere liefde voor SUZUKI is er nog altijd en die komt waarschijnlijk ook wel weer eens langs
als ze weer eens een fiets maken zonder KADETT uitstraling... :mrgreen:

Mijn vader rijdt nu een aantal jaren BMW R1100 S en is ook geen oogkleppen man geworden, dit
mischien wel omdat de Beemer nog vaker een mankement heeft dan mijn Duukje... :hmmm:

Ruud
Berichten: 406
Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10

Re: Tracktest Europese Superbikes

Bericht door Ruud » 07 feb 2011, 13:11

Wat ik ermee wil zeggen is dat overal mensen met oogkleppen op rondlopen. Dat is gewoon liefde/voorkeur voor een merk en valt niet te verklaren.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten