Auto's zijn leuk ...

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Auto's zijn leuk ...

Bericht door Rutger » 05 sep 2006, 08:48

Maar wie rijdt er naast een auto ook motor? Of heb je in het verleden motor gereden? Zo ja, wat voor motor dan? Indien mogelijk foto's posten!

De kans op dodelijk verongelukken schijnt statistisch 13 keer groter te zijn dan met een auto. Maar toch geeft het motorrijden zo'n kick dat alleen die reden in ieder geval niet overtuigd om 'm te laten staan. De beleving die je krijgt bij het rijden is zo puur, zo intens, daar kan wat mij betreft geen auto tegenop.

Als je de bocht om wilt - zeker op hoge snelheid - moet je alle zeilen bijzetten, met remmen voel je dat het achterwiel omhoog wil komen en voel je de brommer van links naar rechts in de spoorvorming trekken. Gewoon supergaaf! Naast hard rijden is ook het stuntrijden een hele uitdaging. Op zich leent een racer zich niet echt voor het betere stuntwerk maar wheelies en stoppies zijn wel zaken die prima kunnen. Ik kan daar echt van genieten. Het zelf doen is leuk maar als je een ander voorbij ziet komen is dat minstens zet zo gaaf.

[img:3504:2336]http://www.gummen.org/users/rutger/Brom ... G_4496.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 05 sep 2006, 09:05

www.brommer-fun.com ;-)

Door die statieken heb ik mijn moeder ooit toegezegd geen motorrijbewijs te halen aangezien ik voor het zelfde type brommer val als jij....

Soms kriebelt het nog wel, maar ik laat het maar bij kriebelen ;-)

Michel

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2006, 09:17

Heb in het verleden ook motor gereden; Kawazaki ZZR 600, zwart-rood met rode velgen............super mooi ding, veel lol mee gehad.
Nadat ik ben verhuisd moest ie helaas weg, had simpel geen plek om hem te stallen, toen maar een CRX VTEC gekocht.......ook super.
Moet zeggen dat het wel kriebelt, mischien dat ik eens ga proefrijden op een BMW K1200s.....dat vind ik wel een mooi apparaat.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 05 sep 2006, 09:23

Michel Pol schreef:www.brommer-fun.com ;-)

Door die statieken heb ik mijn moeder ooit toegezegd geen motorrijbewijs te halen aangezien ik voor het zelfde type brommer val als jij....

Soms kriebelt het nog wel, maar ik laat het maar bij kriebelen ;-)

Michel
Toegezegd niet maar ik sluit mij verder bij Michel aan. Zo'n sportmotor is gaaf.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2006, 09:41

Moet wel eerlijk zeggen; sinds ik mijn eigen bedrijf heb, nu zo`n 7 jaar alweer, zoek je de risico`s niet op, daarvoor heb je te veel verantwoordelijkheden, een AOV, tja je moet hem hebben, kost nogal wat pecunia`s, maar the bottom line is toch dat je hoopt er nooit gebruik van te hoeven maken.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 sep 2006, 10:34

Ik vind het ook nogsteeds supergaaf, alleen moet t wel lekker weer zijn en uitgestorven op de weg, dan kan ik pas lekker rijden. Zandvoort doet t ook altijd nog prima, geen overige stumpers op het asfalt dan tenminste.

September gaat de fireblade pas het circuit op, doe er nog niet echt dikke wheelie's mee maar krijg m wel steeds beter onder controle.

Foto van de cbr600f:

[img:640:427]http://sjaro.speed.planet.nl/motor/msl/ ... is_640.jpg[/img]

Verder zet ik hier afentoe wat neer:

http://sjaro.speed.planet.nl/motoren.htm

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 05 sep 2006, 10:38

Romo ik sluit me bij je aan. als ik weer begin moet ik de snelste brommer hebben. en omdat die dingen geen drol kosten. doe ik het ook. nee uit puur lijfsbehoud doe ik het niet maar ik ben wel jaloers. gelukkig geeft de M3 me

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 05 sep 2006, 10:59

veel voldoening..................................zal het even voor je afmaken Rico :P :P :lol:

idd; motor rijden is geweldig..................maar nu vind ik toekijken ook voldoende, bij een nieuwe M2/ M3 is dat weer een ander verhaal natuurlijk

Rutger
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 feb 2006, 09:35

Bericht door Rutger » 05 sep 2006, 15:45

Romo, ik ben ook zelfstandig en heb ook een AOV. Maar wat zou dat? Het leven is al zo kort.

Als je geen onnodige risico's wilt nemen omdat je je vrouw of kind niet achter wilt laten, alah. Maar dan nog. Je kan de risico's opzoeken of ze binnen de perken houden.

Albert biechtte heel eerlijk op toen Ingrid in verwachting was dat zijn gevoel 'm zou zeggen of hij nog zou motor rijden. Die kleine is er nu en Albert rijdt gewoon weer.

We rijden steeds minder op straat en steeds meer op 't circuit. Juist om de risico's acceptabel te houden. Als je 't gaaf vind en de middelen hebt ... BRULLEN MET DE SPULLEN :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4518
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 05 sep 2006, 16:21

Ik ben in het bezit van deze 2 1-pitters.

[img:700:525]http://home.hccnet.nl/d.bosgoed/cannondale2.jpg[/img]

Gaan niet zo heel hard, maar het is toch iedere keer leuk om supersports buitenom in een bocht in te halen op de dijk. Ze zijn erg wendbaar.
Ben er ook een aantal keer mee op een kartbaan wezen rijden, helaas daar een ongeluk gekregen (circuits zijn zo veilig...), dus rijdt nu enkel op de weg.

Zoals al door Rutger is gezegd, het gevoel bij bochten, remmen en accelereren, wordt door een auto niet geevenaard.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 sep 2006, 17:01

Gevoel van vrijheid is zeker gaaf! Ik ga zo vroeg eten en dan nog ff een uurtje sturen als t rustiger begint te worden.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart
Contacteer:

Bericht door Dennis Cavallino » 05 sep 2006, 17:23

Motorrijden heb ik mezelf proberen af te zweren. Maar ik zou nog weleens een klassiek Italiaans pruttelding willen, of een mooie pure Café Racer (Triumph, Ducati, Norton). Ducati spreekt mij als merk het meeste aan. Met die Jappen heb ik niets, ook al zijn ze het snelste of rijden ze het best. :)

Als eerste motor denk ik aan een Triumph Daytona 1200 (eerste type). Zwaar, maar ik vind die gewoon erg mooi en ze zijn niet duur. Iets klassieks is al snel veel duurder en daar blijf je vaker aan sleutelen. Komt misschien wel als ik wat ouder ben.

Voorlopig eerst nog lekker met auto's aanklooien. Dat bevalt me prima.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 05 sep 2006, 18:57

moet ik nog reageren Rut? :roll:

Motorrijden is gewoon 10x zo gaaf als met een auto. Al zou ik auto-rijden, zeker op een circuit, NOOIT saai vinden. Maar met de motor zit er gewoon zoveel meer in. En het is een stuk goedkoper als met de auto, das ook een voordeel :wink:

Vallen hoort erbij, afkloppen dat het bij simpele gebroken botjes blijven, maarja, dat weet je nooit zeker. Pech kan iedereen hebben, dat kan ook als ik in de badkamer uitglij.....

http://members.home.nl/fabian.de.hoog/R ... s/fab7.bmp


[img::]http://members.home.nl/fabian.de.hoog/R ... Fabian.jpg[/img]


[img::]http://members.home.nl/fabian.de.hoog/R ... 0klein.jpg[/img]

Albèrt
Berichten: 212
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:49
Locatie: Yamaha R1 50th Anniversary

Bericht door Albèrt » 05 sep 2006, 19:50

Ben het wel met Rutger en Fabian eens :)

Op de openbare weg zal je mij geen gekke dingen zien doen op het circuit des te meer :twisted:

A.s. maandag weer heerlijk hoeken op Zandvoort met de motor :)

[img:600:400]http://www.gummen.org/users/albert/Zand ... 86inet.jpg[/img]

Maar nu komt het....vandaag een nieuwe motor gekocht, wederom een R1 maar dit keer de 50th Anniversary (2006) :D

Vrijdag kan ik hem ophalen....joepieeeeeeeeeeeeeeeeeee ;)

Dit is um dus!!!

[img:1000:749]http://www.gummen.org/users/albert/Yamaha/R150th.jpg[/img]

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 05 sep 2006, 20:10

- Honda CB450S lesmotor van mn vader (rijschoolhouder)
- na mn hts, eerste echte baantje, vrouw zwanger. Van mn eerste 2 maandsalarissen een Honda CB750 Nighthawk gekocht.
- daarna ingeruild op mn hudige motor: Yamaha FJ1200
- woon-werk op scootuh, Honda FJBS600 Silverwing
- 1e motor van mn vrouw: Honda CMX450 Rebel
- huidige motor/scooter van mn vrouw: Suzuki Burgman 650 Exec

Ben geen held op een motorfiets. Keertje 260 op de teller vond ik hard zat. Knee-down's e.d. zijn aan mij niet besteed. Zelfde als R1's, Fireblade's enzo. Veel te licht.

Honda CBX1100 Blackbird, Suzuki Hayabusa of de nieuwe 200pk Kawasaki ZZR1400 zijn meer mijn ding...

Mark.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 05 sep 2006, 21:31

Fabian, blijft een gave foto zeg!

Markk, rechtuitbranden is soms ook wel gaaf hoor... maar dan moet je eigenlijk wel de 300 halen... ik heb t vanavond voor t eerst geprobeerd maar bleef door beetje verkeer op 289 hangen toen maar gestopt uit voorzorg.

Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1197
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 05 sep 2006, 21:59

Mooi ding Albert! En in de traditionele KR kleuren.

rij de laatste tijd door tijdsgebrek veels te weinig, heb dit jaar pas een schamele 100 km gereden..........

vroeger was dat wel anders , toen reden we elk weekend (met als uitschieter 1 keer 24000 km per jaar , o.a. door een vakantierit naar bulgarije van 7000 km)

mijn eerste motor was een RD 500 2takt , een droom van een machine die toen supermodern was in de tijd van de naked CB750's .

In die tijd was het motto op "een zware is je ware" dus moest er een pkpakhuis komen als de 145pk FZR 1000 EXUP, hierop heerlijk een jaar gereden.

tot dat ik geinspireerd werd door Pirovano in de SuperBikeklasse en later ook Jeffry de Vries die op een FZR 750 RR OW01 reden , die in die tijd samen met Honda's RC30 tot modernste en exclusiefste fietsen behoorden.

die moest en zou ik ook hebben , 45000 guldens in 1989.........

half jaar mee gereden (15000 km) en deze fiets ingeruild op een Duc 888 SP , omdat het vrouwtje persee achterop mee moest kunnen.

Daarna Duc verkocht en 2 jaar motorloos geweest , totdat ik in 1995 een OW01 zag staan met 2000 km erop , en deze fiets heb ik nog steeds (nu met 9945 km...)

In 2004 "vond" ik ook nog een zwart/rode originele RD500 met 17K km ,
om het oude jeugdsentiment weer wat op te halen.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7024
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Bericht door Fabian » 05 sep 2006, 22:15

Mooie collectie hoor Leen!!!! 8)

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 06 sep 2006, 20:04

Al een aantal jaren motorloos, Maar in een grijs verleden wel 2 stuks gehad. En een aantal anderen in de "leen" gehad.

Deze heb ik zelf gehad.

Yamaha RD 350 YPVS (2-takt)
Yamaha FZR 400 RR

In de leen gehad.

Suzuki RGV 250 (2-takt)
Yamaha RD 125 (2takt)

Ik heb dus een voorliefde voor lichte (brom)fietsen.

De RGV was het leukste om te rijden..

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Bericht door Jelmer850i » 06 sep 2006, 21:38

markk schreef:- Honda CB450S lesmotor van mn vader (rijschoolhouder)
- na mn hts, eerste echte baantje, vrouw zwanger. Van mn eerste 2 maandsalarissen een Honda CB750 Nighthawk gekocht.
- daarna ingeruild op mn hudige motor: Yamaha FJ1200
- woon-werk op scootuh, Honda FJBS600 Silverwing
- 1e motor van mn vrouw: Honda CMX450 Rebel
- huidige motor/scooter van mn vrouw: Suzuki Burgman 650 Exec

Ben geen held op een motorfiets. Keertje 260 op de teller vond ik hard zat. Knee-down's e.d. zijn aan mij niet besteed. Zelfde als R1's, Fireblade's enzo. Veel te licht.

Honda CBX1100 Blackbird, Suzuki Hayabusa of de nieuwe 200pk Kawasaki ZZR1400 zijn meer mijn ding...

Mark.
Geil een vrouw die motor rijdt!

Gebruikersavatar
Hubert D
Berichten: 665
Lid geworden op: 10 jul 2006, 10:52

Bericht door Hubert D » 07 sep 2006, 11:10

Ik ben op mijn 18e begonnen met motorrijles en toen een tijdje op een Cagiva Mito 125 rondgereden. Dat ding haalde nog geen 200, maar het stuurde en remde geweldig. (woog ook maar 125 kilo geloof ik).

Helaas besloot een oude dronken lul recht erin te rijden toen ik eraan kwam gereden met 80km/h. Resultaat, Mito totall loss (balhoofd van het frame af gescheurd..) en Hubert bijna. Na paar maanden revalideren maar eens met auto lessen begonnen en toen overgestapt op Pug 205GTI.

Ik heb wel altijd een voorliefde blijven houden voor snelle motors en met name 2-takt Italiaantjes. Nog wel eens wat op een Aprilia 250 gereden. Machtig gewoon.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2006, 11:19

Rutger schreef:Romo, ik ben ook zelfstandig en heb ook een AOV. Maar wat zou dat? Het leven is al zo kort.

Als je geen onnodige risico's wilt nemen omdat je je vrouw of kind niet achter wilt laten, alah. Maar dan nog. Je kan de risico's opzoeken of ze binnen de perken houden.

Albert biechtte heel eerlijk op toen Ingrid in verwachting was dat zijn gevoel 'm zou zeggen of hij nog zou motor rijden. Die kleine is er nu en Albert rijdt gewoon weer.

We rijden steeds minder op straat en steeds meer op 't circuit. Juist om de risico's acceptabel te houden. Als je 't gaaf vind en de middelen hebt ... BRULLEN MET DE SPULLEN :lol: :lol:

Ben niet bang voor me zelf; ergo ik kan me zelf goed beheersen, zowel met de rechter hand als de rechter voet, das het probleem niet.
Het overig verkeer das een ander verhaal, mensen die niet zien c.q. willen zien dat je op een motor zit enz, kijk dat heb je niet in de hand. In mijn huidige situatie zit ik dan liever in de M3 dan op M otor...........

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 sep 2006, 12:12

Romo dat is het punt, je kunt nog zo'n goeie beheersbare rijder zijn. Maar je ligt er zo af en altijd door een andere klootzak, en de ellende is dat een vangrail paaltje of een hectometerpaaltje voldoende zijn om goede vrienden te worden met de begravenisondernemer. Ik bedoel dit niet moralistisch naar de motorrijders hiero toe, projecteer het alleen maar op mijn eigen situatie.

Moet altijd weer denken aan de ouders van een vroegere motorkameraad. Man mid 50 echt eentje van de oude stempel, altijd keurig rijdend op zijn BMW K1100, vrouw achterop, honderduizenden motorkilometers achter de rug. Op vakantie werden ze plat gereden. Wel overleeft maar je wil niet weten hoe.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
Contacteer:

Bericht door Jelmer850i » 07 sep 2006, 12:19

Laatst een vriend van een monteur bij een kennis van me :lol:
Maar goed, die ging naar huis omdat zijn beste vriend net was dood gereden, hij was bezig met mijn een nieuwe kop op mijn blok.

Gewoon op een rechte weg, niets aan de hand, zo tegen een boom :shock:
Had later nog iets gehoord over een losgeslagen ketting oid... hij begon wat te spinnen opeens..

OOk van de techniek afhankelijk dus!
Geef me dan maar een auto zonder remmen..

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 sep 2006, 12:20

Precies, hoe mooi en verleidelijk ook, op al die ellende zit ik niet te wachten, de risico`s zijn me te groot; opvallend is natuurlijk dat diegene die onschuldig is, meestal het loodje legt......................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 188 gasten