DF-Motor Meet

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Roy » 04 aug 2012, 20:38

-

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 04 aug 2012, 21:05

Kom der maar in Roy :D

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Wouter81 » 04 aug 2012, 23:09

romo schreef:Vanmiddag even weer heerlijk wezen sturen, lekker weer, lekker achteraf, super relaxed word ik ervan, af en toe gassen, en af en toe cruisen, mooier wordt het niet.....

Ik hoop dat er nog animo is m een motormeet te doen, ook al is het wat laat, maar beter laat dan nooit, moet het weer wel mee zitten uiteraard.
As. vrijdag, TT circuit Assen. :) Mag niet op de openbare weg komen met mijn Honda. :)

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Roy » 05 aug 2012, 13:09

romo schreef:Kom der maar in Roy :D
Nee, was een verkeerde post haha

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door frank de jonge » 06 aug 2012, 23:16

Als er nog een tocht komt dan zou ik graag weer mee knallen :)

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door indobesar » 07 aug 2012, 08:33

Zaterdag door Zuid-Limburg gereden. Kan wel zeggen gaafste stukje NL als het om Driving-Fun gaat!

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 07 aug 2012, 14:14

indobesar schreef:Zaterdag door Zuid-Limburg gereden. Kan wel zeggen gaafste stukje NL als het om Driving-Fun gaat!
Alleen veel te veel wielrenners, wandelaars, toeristen met campers/caravans en politie tegenwoordig... Ik kom er nauwelijks nog... Met "slecht" weer of 's avonds door de week (buiten de vakantieperiodes) wil het nog wel gaan, maar anders niet.

Twintig minuutjes verder zit ik in de Eifel, dat heeft dan de voorkeur. :)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door frank de jonge » 07 aug 2012, 20:40

Daar mag ik niet met open pijp rijden.

Hier over de grens is het ook geniaal knallen. Zelfs waar we hier wonen zitten erg leuke op en afritten zowel links als rechtsom.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 08 aug 2012, 08:36

frank de jonge schreef:Daar mag ik niet met open pijp rijden.

Hier over de grens is het ook geniaal knallen. Zelfs waar we hier wonen zitten erg leuke op en afritten zowel links als rechtsom.
Dan heb je mijn uitlaat nog niet gehoord... Zelfs met de dB killer er in (en die blijft er in, zonder is geen doen) verbleekt iedere open 4pitter er bij. ;) Daar rij ik gewoon mee door de Eifel, nog nooit gezeik gehad. Twee weekjes geleden nog door het Schwarzwald en de Alpen gestuurt. No problemo's. De Duitsers controleren niet veel meer op uitlaatjes tegenwoordig.

-edit-

Het nut van op- en afritten knallen zie ik overigens totaal niet... Ja, ik vind het ook wel leuk, die eene keer dat ik noodgedwongen zo'n weg op moet, maar nee... Doe mij maar een rondje met echte bochten en hoogteverschillen. ;)

Wouter81
Berichten: 9063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Wouter81 » 08 aug 2012, 09:26

Waarom niet eens een circuitdagje doen met de motor jongens? Dan kun je pas echt veilig voluit... ik deed het 'vroeger' ook altijd hoor, knallen op de openbare weg. Opritten, afritten, klaverbladen.... als ik er nu aan terugdenk gaan de rillingen over m'n rug. Wat een risico's.... in korte tijd destijds 2 bekenden van me overleden op die manier. Sportief motorrijden doe ik alleen nog maar op het circuit, op de weg trekt me totaal niet meer....

Stukje toeren zou ik dan wel weer eens willen doen, dat is geweldig leuk. Alleen heb er geen geschikte motor voor, m'n Honda heeft geen kenteken.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 08 aug 2012, 09:32

Wouter81 schreef:Waarom niet eens een circuitdagje doen met de motor jongens? Dan kun je pas echt veilig voluit... ik deed het 'vroeger' ook altijd hoor, knallen op de openbare weg. Opritten, afritten, klaverbladen.... als ik er nu aan terugdenk gaan de rillingen over m'n rug. Wat een risico's.... in korte tijd destijds 2 bekenden van me overleden op die manier. Sportief motorrijden doe ik alleen nog maar op het circuit, op de weg trekt me totaal niet meer....

Stukje toeren zou ik dan wel weer eens willen doen, dat is geweldig leuk. Alleen heb er geen geschikte motor voor, m'n Honda heeft geen kenteken.
Dat staat hier ook in de planning. Echter is die planning nog niet helemaal uitgekristaliseerd... :mrgreen:

Ik ben ook meer van het sportief touren dan het racen op de weg... Dat wil overigens niet zeggen dat ik de randjes niet van m'n banden af rij, noch dat m'n voorwiel nooit in het luchtledige zweeft... Echter let ik heel bewust op de situatie. Pas als de situatie overzichtelijk is en het asfalt bekend, gaat hij plat.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Roy » 08 aug 2012, 14:06

Wouter81 schreef:Waarom niet eens een circuitdagje doen met de motor jongens? Dan kun je pas echt veilig voluit... ik deed het 'vroeger' ook altijd hoor, knallen op de openbare weg. Opritten, afritten, klaverbladen.... als ik er nu aan terugdenk gaan de rillingen over m'n rug. Wat een risico's.... in korte tijd destijds 2 bekenden van me overleden op die manier. Sportief motorrijden doe ik alleen nog maar op het circuit, op de weg trekt me totaal niet meer....

Stukje toeren zou ik dan wel weer eens willen doen, dat is geweldig leuk. Alleen heb er geen geschikte motor voor, m'n Honda heeft geen kenteken.
+1

Gebruik de Speed Triple zeker niet zoals je hem zou kunnen gebruiken. Ik houd altijd behoorlijk wat reserve. Ik ben niet zo van het knallen over klaverbladen etc. Circuit is echter wel te gek, alleen ik ga daar niet met mijn straatmotor op, dat vind ik niks.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 08 aug 2012, 18:30

Op zich een leuk idee, circuit, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik weet niet of je dat met een paar man kan doen, of dat het dan weer en grote groep moet zijn.

Knallen op de openbare weg doe ik ook niet, ik probeer de risico`s zo goed en kwaad als het gaat te vermijden. Ik heb de motor ook nog nooit op topsnelheid gehad, ik geloof het wel, wel eens, daar waar ik het verantwoord achtte, los getrokken tot max RPM, maar dan ga je in de 1e en 2e versnelling al als een achterlijke gladiool over de weg, blijft dus zeer beperkt toepasbaar. Pas geleden keer op de snelweg de 200 km/h aangetikt, mooi zat :tooth:

Buiten dat; het blijft gewoon heerlijk om te doen dat motorrijden, ik kan er erg van genieten, ook al tour ik met een supersport, zelfs al het ding op de standaard staat krijg ik er een goed gevoel van........ :D

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 09 aug 2012, 10:46

romo schreef:Op zich een leuk idee, circuit, ik heb er geen ervaring mee. Maar ik weet niet of je dat met een paar man kan doen, of dat het dan weer en grote groep moet zijn.

Knallen op de openbare weg doe ik ook niet, ik probeer de risico`s zo goed en kwaad als het gaat te vermijden. Ik heb de motor ook nog nooit op topsnelheid gehad, ik geloof het wel, wel eens, daar waar ik het verantwoord achtte, los getrokken tot max RPM, maar dan ga je in de 1e en 2e versnelling al als een achterlijke gladiool over de weg, blijft dus zeer beperkt toepasbaar. Pas geleden keer op de snelweg de 200 km/h aangetikt, mooi zat :tooth:

Buiten dat; het blijft gewoon heerlijk om te doen dat motorrijden, ik kan er erg van genieten, ook al tour ik met een supersport, zelfs al het ding op de standaard staat krijg ik er een goed gevoel van........ :D
Ik mag nog wel eens op een mooie avond met een biertje/wijntje in m'n handen in de tuinkamer plaatsnemen om gewoon naar 't beestje te kijken en te genieten. :) Op de een of andere manier schep je toch een band met zo'n machine...

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 09 aug 2012, 10:51

romo schreef:Pas geleden keer op de snelweg de 200 km/h aangetikt, mooi zat :tooth:
Vond al dat t zo lang duurde bij de vorige Motor Meet toen ik een keer lostrok naar 280 ;)

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: DF-Motor Meet

Bericht door frank de jonge » 12 aug 2012, 21:57

Lol, die motortreffen heb ik em ook nog over de 290 gehad op de terugweg haha.

Toen reed ik nog niet met een volledig open systeem bedenk ik me net :O

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 13 aug 2012, 09:43

Nog even over uitlaatjes en Duitsland:

Gisteren lekker 300km door de Eifel gebonjoured met m'n +102dB onbelast (dat is met dB killer dus)... Maat van me werd aangehouden (met open uitlaat) omdat hij een inhaalverbod negeerde (hij kwam mij achterna, maar werd net gezien). €95 boete en "warum ist da keine dB eater drein?!" "weis ich nicht, hab ik so gekauft" "oke, fahr wieder weiter und vorsicht!".

Ondanks de enorme pleuresherrie die ik veroorzaakte, ben ik niet aangehouden. ;)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 13 aug 2012, 10:00

Zo hoort dat he.... wat minder nors dan hier.

Bij mijn blade maakt het niet zoveel uit met of zonder, ik vind dat ie met db-killer in t middengebied zelfs meer koppel heeft.


Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 13 aug 2012, 10:50

Knot schreef:Zo hoort dat he.... wat minder nors dan hier.

Bij mijn blade maakt het niet zoveel uit met of zonder, ik vind dat ie met db-killer in t middengebied zelfs meer koppel heeft.

Dat kan zomaar. Zo'n dB killer doet toch best wat met de lambda waarde.

Ik heb m'n vorige Buell (zelfde software, zelfde uitlaat) in alle drie de configuraties (open, 1.5" killer, 1" killer) op de bank gehad.

http://members.home.nl/youpclaessen/lin ... 8-2011.jpg

Ik rij altijd met de 1.5" killer omdat het anders qua geluid niet te doen is en de lambda waarde is ook wat mooier. Onderin mist hij wat koppel, maar vanaf 7krpm is het verschil niet merkbaar. Dit is overigens zonder ram-air, dus het beeld is wel ietwat vertekend.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: DF-Motor Meet

Bericht door romo » 13 aug 2012, 19:46

Weer veel gereden de laatste dagen..........heerlijk "weer" .... :D

Keer "los" (althans naar mijn begrip en mogelijkheden, een beetje coureur lacht er om :roflol: ) op de snelweg, 220 op de klok, ik denk wat wappert het toch.....................maar ja het het is dan ook wel handig als je op de tank gaat liggen...........................bedacht ik me achteraf :lol: :tooth: :oops:

Anyway, ik denk niet dat ik echt de behoefte voel om hem helemaal los te trekken, al gaat het onwijs makkelijk idd, en superstabiel ..........

Gebruikersavatar
Mnrk
Berichten: 1092
Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
Auto: R53 tracktool

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Mnrk » 13 aug 2012, 22:47

26 augustus maar een dagje touren in de Eifel, iemand?

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 13 aug 2012, 23:45

Boven de 200 is het wel handig als je plat gaat ja, zeker als je verder wilt accelereren.... en mocht je een keertje richtig 250+ gaan, ga dan niet meteen rechtop zitten als je gas loslaat ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 14 aug 2012, 09:01

Knot schreef:Boven de 200 is het wel handig als je plat gaat ja, zeker als je verder wilt accelereren.... en mocht je een keertje richtig 250+ gaan, ga dan niet meteen rechtop zitten als je gas loslaat ;)
Doe ik wel altijd. :mrgreen: Air brake...

Maar als ik plat op de tank lig, lig ik nog een beetje in de wind, dus het verschil tussen plat en rechtop is niet zo heel extreem... ;)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Knot » 14 aug 2012, 09:14

Naja, als ik even naar 280 doorhaal (dat gaat simpel, stuk naar de 300 duurt wat langer) en dan gas los en bij 260 mn kop alweer omhoog steek krijg je wel even een workout voor de armspieren hoor ;)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: DF-Motor Meet

Bericht door Youp » 14 aug 2012, 10:22

Knot schreef:Naja, als ik even naar 280 doorhaal (dat gaat simpel, stuk naar de 300 duurt wat langer) en dan gas los en bij 260 mn kop alweer omhoog steek krijg je wel even een workout voor de armspieren hoor ;)
Ik ben er mee bekend. ;) Afgelopen zondag de 250 aangetikt en toen gelijk rechtop gaan zitten. Met de vorige Buell dat ook al eens gedaan bij 260. Nu nog eens bij 270 proberen. :mrgreen: Daar zal het ook wel ongeveer klaar zijn (de bekuipte versie haalt +-300).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 248 gasten