Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Roy » 05 sep 2010, 15:52

Moto2 coureur Shoya Tomizawa is overleden na een zware crash tijdens de Grand Prix van Misano.

Afbeelding

Tomizawa kwam ten val waarna Scott Redding en Alex De Angelis met hem in aanraking kwamen. Redding en De Angelis maakt ook zware klappers maar liepen geen zware verwondingen op.

Tijdens de laatste ronde van de MotoGP race werd bekend dat Tomizawa aan zijn verwondingen was overleden.

http://www.zie.nl/video/i...leden-na-val/m1fzmprfmx5i" onclick="window.open(this.href);return false;

========================================

Jeetje... ik hoor het wel ERG veel de laatste tijd. Van pro's tot amateurs. Coureur op Assen, coureur op Spa, Peter Lenz, nu weer Tomizawa.

R.I.P. :(

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door romo » 05 sep 2010, 16:09

Als je elkaar raakt met die snelheden, dan houdt het op.............RIP

Ik moet direct denken aan het ongeval van Franco Uncini die in 1983 circuit Assen, hij viel en werd aangereden door Wayne Gardner...............wat ik toen zag, staat me nog helder op het netvlies.......... :shocking:

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Roy » 05 sep 2010, 16:11

Jeetje Robert, dat was inderdaad ook geen leuke crash. Droevig hoor.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door romo » 05 sep 2010, 16:13

Roy schreef:Jeetje Robert, dat was inderdaad ook geen leuke crash. Droevig hoor.
Ik heb net de beelden nog even bekeken uit `83................ik krijg er weer kippenvel van........die helm die van zijn hoofd wordt gereden en zijn lijf een 360 binnen een tel maakt.............afgrijselijk..............

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Niels » 05 sep 2010, 16:40

Zeer, zeer triest.....

Ik heb Nagai om het leven zien komen op Assen bij de Superbikes. Gleed gewoon onderuit en er was op zich niets aan de hand ware het niet dat zijn motor al salto makende achter hem aan kwam en uiteindelijk z'n hoofd raakte. Dat is idd iets wat je nooit meer vergeet.....

indobesar
Berichten: 9980
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence
Contacteer:

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door indobesar » 05 sep 2010, 21:09

Sad... :'(

RIP. Shoya liet mooie dingen zien imho.

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Asief » 06 sep 2010, 13:12

Zat gisteren de race live te kijken toen het gebeurde..mijn maag draaide meteen om :|
Onvoorstelbaar ook dat de race niet werd stilgelegd en dat hij als een lappenpop op een brancard werd afgedragen. Als ik me niet vergis hebben ze ook nog eens de brancard laten vallen in de grindbak met hem erop :stom:

Rip in ieder geval... :(

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Roy » 06 sep 2010, 13:41

Asief schreef:Zat gisteren de race live te kijken toen het gebeurde..mijn maag draaide meteen om :|
Onvoorstelbaar ook dat de race niet werd stilgelegd en dat hij als een lappenpop op een brancard werd afgedragen. Als ik me niet vergis hebben ze ook nog eens de brancard laten vallen in de grindbak met hem erop :stom:

Rip in ieder geval... :(
WTF?

Even heel wat anders... waar kon jij de race kijken dan? Ik was zelf WSBK aan het kijken op Eurosport en Eurosport 2, maar bij de BBC werd het dit keer niet uitgezonden?

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Asief » 06 sep 2010, 14:30

Ik heb een seizoenspas gekocht van MotoGP.com om de races en trainingen enigszins live te kunnen volgen, op tv kijk ik alleen de MotoGP op de BBC. Tegenwoordig zijn trouwens de videos van motogp.com ook via de iPhone/iPad te bekijken :thumbup:

Gebruikersavatar
Asief
Berichten: 282
Lid geworden op: 15 jun 2007, 10:51
Locatie: Den Haag

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Asief » 08 sep 2010, 10:24

The prosecutor of Rimini has reportedly launched an investigation into the death of Shoya Tomizawa following the Moto2 Grand Prix at Misano.

According to the Italian ANSA news agency, Paolo Giovagnoli will begin an inquest into the 19-year-old’s tragic death in a move that could also see criminal charges being brought.

Tomizawa crashed on lap 12 of the race into the path of Alex de Angelis and Scott Redding, but the race was not stopped as track marshals swiftly stretchered him off the circuit.

However, Tomizawa was then accidentally dropped by a marshal when they stumbled whilst carrying through the gravel.

With an impending autopsy set to reveal exactly what contributed to his death, ANSA says Giovagnoli is considering bringing charges to individuals that are yet to be identified.

The news comes after MotoGP officials defended the decision not to stop the race to allow Tomizawa to receive treatment at the track, claiming they were better equipped to deal with his serious injuries behind the scenes.
http://uk.eurosport.yahoo.com/07092010/ ... death.html

Nu maar hopen dat er in de toekomst wat meer aandacht wordt besteed aan een zwaargewonde coureur dan aan een race wat niet stilgelegd moet worden :roll:

Gebruikersavatar
Jorrit
Berichten: 605
Lid geworden op: 16 dec 2006, 20:23
Contacteer:

Re: Moto2 coureur Shoya Tomizawa overleden

Bericht door Jorrit » 08 sep 2010, 10:49

Niet geheel onterecht, de race had echt een rode vlag moeten krijgen. Niet (primair) voor de gezondheid van Tomizawa maar voor de veiligheid van de marshels die naar hem toe gingen!

En laat het onderzoek team zelf eens met zo'n stretcher lopen, dat valt vies tegen!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten