Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
BELACHELIJK. Altijd fan van Ducati geweest. Gaan ze nu een jaar minder en nokken ze ermee? Zwak.
http://www.racesport.nl/WSBK/Superbikes ... fault.aspx
http://www.racesport.nl/WSBK/Superbikes ... fault.aspx
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Lijkt BMW wel (F1) dus...............
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Jammer, Ducati = WSBK in mijn ogen en andersom.
Wellicht dat ze hun pijlen nu volledig richten op de MotoGP met Rossi op de Ducati volgend jaar
Wellicht dat ze hun pijlen nu volledig richten op de MotoGP met Rossi op de Ducati volgend jaar
- Jarno
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 14 feb 2009, 13:06
- Locatie: Drachten BMW 320D Touring VVT Ducati 916 SP Honda SP2
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Ik had al het één en ander gelezen in ons clubblad STRADA.
Hierin staat een verhaal van Alan Cathcard over het nieuwe Supersquadra blok van
Ducati, wat nog steeds twee bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen en desmodromische
klepbediening zal hebben, nu echter een beetje achterover hangend in het frame veel voordelen geeft.
Dit nieuwe blok heeft echter een ultra korte slag en wel 112 x 60.6 mm voor een cilinder-
inhoud van 1194 cc.
Ook komt er een nieuw frame in de trand van de Desmocedici, een semi monocoque
koolstofvezel frame dus.
Gebout aan het blok met de achtervork in het blok scharnierend.
Als ze een jaar niet meedoen aan het WSB kunnen ze de verkopen ook wel eens
drastisch zien dalen want ze hebben al 22 jaar genoten van de slogan:
Win on Sunday, sell on Monday
Hierin staat een verhaal van Alan Cathcard over het nieuwe Supersquadra blok van
Ducati, wat nog steeds twee bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen en desmodromische
klepbediening zal hebben, nu echter een beetje achterover hangend in het frame veel voordelen geeft.
Dit nieuwe blok heeft echter een ultra korte slag en wel 112 x 60.6 mm voor een cilinder-
inhoud van 1194 cc.
Ook komt er een nieuw frame in de trand van de Desmocedici, een semi monocoque
koolstofvezel frame dus.
Gebout aan het blok met de achtervork in het blok scharnierend.
Als ze een jaar niet meedoen aan het WSB kunnen ze de verkopen ook wel eens
drastisch zien dalen want ze hebben al 22 jaar genoten van de slogan:
Win on Sunday, sell on Monday
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Iemand eraan gedacht dat ze waarschijnlijk "gewoon" niet genoeg 1098R's kunnen verkopen voor de homologatie, al helemaal niet als iedereen weet dat er in 2012 een nieuwe superbike aankomt?
(Er moeten minimaal 3000 stuks van verkocht worden.)
(Er moeten minimaal 3000 stuks van verkocht worden.)
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Tsja... het prijsje is ook niet mis.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
En in de MotoGP komt Rossi ook niet voor niks
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Als de verhalen kloppen, is dat idd zo
(Het kost Ducati dus niets.)
(Het kost Ducati dus niets.)
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Het homologatiemodel is toch de 1198s tegenwoordig?
Ducati kampt al langere tijd met tractieproblemen door de plaatsing van het blok. De voorste cilinder neemt nogal wat ruimte in waardoor het frame langer moet worden. Om de wielbasis toch klein te houden vanwege de wendbaarheid zit er hierdoor een kortere swingarm onder wat kan zorgen voor de tractieproblemen...
Ikzelf denk een jaartje sabbatical om in 2012 keihard terug te komen met de supersquadra!
Ducati kampt al langere tijd met tractieproblemen door de plaatsing van het blok. De voorste cilinder neemt nogal wat ruimte in waardoor het frame langer moet worden. Om de wielbasis toch klein te houden vanwege de wendbaarheid zit er hierdoor een kortere swingarm onder wat kan zorgen voor de tractieproblemen...
Ikzelf denk een jaartje sabbatical om in 2012 keihard terug te komen met de supersquadra!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Idd, de 1198S blijkt het homologatiemodel te zijn.Ruud schreef:Het homologatiemodel is toch de 1198s tegenwoordig?
Ikzelf denk een jaartje sabbatical om in 2012 keihard terug te komen met de supersquadra!
Ik heb begrepen dat ze alles op MotoGP zetten voor komend jaar, om zo snel mogelijk vorderingen te maken voor Rossi.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Tsja, blijf het bullshit vinden. Ducati hoort in de WSBK, klaar.
Wel ERG benieuwd waar Haga heen gaat. Misschien leuk voor de Kawa boys? Kan veel kennis meenemen...
Wel ERG benieuwd waar Haga heen gaat. Misschien leuk voor de Kawa boys? Kan veel kennis meenemen...
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
Nou ja, de tijden dat Ducati's 90% van het startveld uitmaakten, zijn ook allang voorbij.
Met de 1200cc regels hebben ze ook niet meer de uitzondering die ze eerst hadden, zodat ze bijzondere (en dure) materialen in konden zetten om qua vermogen bij te kunnen blijven.
Het L-twin concept stamt ook al uit de pre-historie.
Ik vind een jaartje WSBK sabbatical niet eens zo gek, als je daarmee orde op zaken kunt stellen. Komt tenslotte alleen maar ten goede van de productiemodellen vanwege de homologatie eisen.
(Als ze het maar niet zo gaan doen als BMW, dat de fiets te koop is maar pas in december, dus na de laatste WSBK race, leverbaar is.)
Met de 1200cc regels hebben ze ook niet meer de uitzondering die ze eerst hadden, zodat ze bijzondere (en dure) materialen in konden zetten om qua vermogen bij te kunnen blijven.
Het L-twin concept stamt ook al uit de pre-historie.
Ik vind een jaartje WSBK sabbatical niet eens zo gek, als je daarmee orde op zaken kunt stellen. Komt tenslotte alleen maar ten goede van de productiemodellen vanwege de homologatie eisen.
(Als ze het maar niet zo gaan doen als BMW, dat de fiets te koop is maar pas in december, dus na de laatste WSBK race, leverbaar is.)
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 nov 2010, 23:31
Re: Geen Ducati WSBK fabrieksteam in 2011
gelukkig rijd ons Nederlandse team op honda nog mee! laten we daar dan igg trots op zijn!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 194 gasten